PDA

View Full Version : Nieuwe versterker?



Wriozz
2 maart 2007, 14:10
Hallo allemaal,

Ik ben er inmiddels uit welke gitaar ik ga kopen, het word de
Ibanez RG350DX White! Maar ik vind als ik zo'n gitaar koop, moet er ook een degelijke amp bij, Ik had al eerdere posts gemaakt maar ik weet het nog steeds niet,
Ik heb iig een budget van €250, en dan heb ik nog geld over voor wat effecten. (rond de 50 euro). Mijn stijl gaat meer de petrucci, vai, kant op: metal/Rock/Blues/Hardrock etc. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Roland cube 30. Maar uit eerdere posts heb ik gelezen dat ik eigenlijk voor een 12'' versterker combo moet gaan?Kunnen jullie mij versterkers aanraden?

Groeten, Wriozz :hippie:

a darker shade of grey
2 maart 2007, 14:34
Ik wil niet heel vervelend doen...maar 300 euro voor versterker + effecten is erg weinig. Ik zou kijken naar een Line 6 Spider combo...daar zitten de effecten al ingebouwd. Met heel erg veeel geluk heb je een Flextone combo tweedehands voor iets meer dan 300 euro. Maar voor 50 euro heb je zowiezo geen losse effecten...

Wriozz
2 maart 2007, 15:29
Effecten hoeven niet persee, Ik wil iedergeval een degelijke versterker. Het beste wat kan voor 250 euro's

almarvk
2 maart 2007, 15:33
Wat is degelijk voor een prijs van 250 euri?

En waarvoor wil je 'm precies gaan gebruiken? Oefenruimte, thuis, optredens?

Wriozz
2 maart 2007, 16:05
THuis, in mijn slaapkamer

hugo123
2 maart 2007, 16:29
Vox DA15 zitten ook effecten in, maar hij is clean en distortion erg lekker. Ik heb hem z\elf ook en k vind hem geweldig!!



hugo

hugo123
2 maart 2007, 16:32
Die kun je misschien (aangezien je in leeuwarden woont halen) bij Bob de Jong soundservice. Emn als je ver kan rijden is hij in de aanbieding (waar ik hem gekocht heb) bij the groove factory in drachten. nieuw normale prijs staat op 209 euro dacht ik misschein iets meer en hij staat voor 150 euro bij the groove factory. en ik herhaal hij is echt geweldig!

hugo

Wriozz
2 maart 2007, 19:34
is de vox DA15 Niet wat klein? 15 wat lees ik hier? wat houdt dat in? of ben ik nou gewoon dom?:P

Wriozz
2 maart 2007, 19:48
en wat wil combo eigenlijk zeggen? dat er 2 speakers inzitten?

hugo123
2 maart 2007, 23:00
Een combo houd in dat er een versterker en een(of meerdere speakers) in een kast zitten.


hugo

Herman
2 maart 2007, 23:05
is de vox DA15 Niet wat klein? 15 wat lees ik hier? wat houdt dat in? of ben ik nou gewoon dom?:P

Als de versterker echt alleen voor je slaapkamer bedoeld is dan is 15watt meer dan zat, en ik spreek uit ervaring, ik heb hier een 15watt Marshalltje staan, en die gaat voor thuis hard zat!! Als je in een bandje wil spelen zou ik wel iets met meer vermogen nemen..

Wriozz
3 maart 2007, 15:19
wat zegt dus iets over hoever en hoe sterk het geluid is?

AART
3 maart 2007, 16:09
wat zegt dus iets over hoever en hoe sterk het geluid is?

Volume.






10tekens

Squier4ever
3 maart 2007, 16:09
het aantal watts, maar het gaat daar niet alleen om.
in deze amps zitten redelijk efficiente speakers als het goed is. dwz dat een groot deel van het vermogen van de versterker ook daadwerkelijk door je versterker wordt doorgegeven.

daarbij gaat een 15 watt amp maar precies half zo zacht als een 100 watter (in theorie). dit wordt verklaard door een leuke natuurkundige wet, de kwadraten wet (zoek maar op wiki)

hugo123
3 maart 2007, 16:20
Hij komt met gemak boven een drumstel uit en dan heb je de preamp op ¾ staan en de poweramp op ½. hij gaat echt yheel hard(voor 15 watt vind ik) maar voor een optreden(tje) is hij echt te klein. (misschien een klein optredentje zou nog kunnen maar raad denk ik niemand hier aan :satisfie: )

Wriozz
5 maart 2007, 17:53
:rockon: Dank jullie wel:),

Ik ga voor de Roland cube 30 of 60 ( ik denk 60 want die gaat net wat langer mee:), En je kan er cabinetten of aansluiten,
Dank voor jullie hulp,

Groeten wriozz

ljt
6 maart 2007, 14:15
Goeje keus.
Voor dat budget kun je inderdaad geen ubervette amp kopen maar zo'n Roland heeft een prima prijs kwaliteitverhouding. Effecten, prima clean (mag ook wel van de makers van de JC :)) en behoorlijjk wat amp models (ook metal simulaties dus). Precies wat je eigenlijk zoekt.

Als ik het goed heb zit het grote verschil in die 30 en 60 cubes in de speaker. 12" in de 60 en 10" in de 30. Die 12" Levert wat meer laag in je geluid.

Over de kwaliteit van de effecten weet ik eigenlijk te weinig. Maar die zou je dus ff uit moeten checken.

LP_CL
6 maart 2007, 18:56
voor 250€ is een peavey bandit ook wel een tof versterkertje. Kan je heel lag plezier mee hebben.