PDA

View Full Version : Roland DEP-5 Error



Swappie
2 maart 2007, 12:02
Ik heb een paar dagen terug voor een paar euro een Roland DEP-5 gekocht. Niet omdat ik 'm echt nodig heb, maar gewoon om eens lekker mee te experimenteren.

Maar: als ik hem aanzet wordt die wakker in, wat ik aanneem: Error 2.
Op het display knippert namelijk "Er 2".

Hierover staat niets vermeld in de owners manual die ik van roland heb gedownload. Aan de servicemanual kan ik niet komen helaas. Wel heb ik de factory reset gevonden, maar dit helpt niet.

Ik vroeg me af of iemand van jullie enig idee heeft wat er aan de hand is en eventueel met een oplossing op de proppen komt!

BVD

patricia
2 maart 2007, 12:12
in een grijs verleden..jajaja ik ben alweer 46 jr.:sssh: heb ik dat ook gehad,in mijn geval was het zo dat de back-up batterij leeg was.

dus ff openhalen..naar de winkel en een nieuwe batterij erin.
succes!

Swappie
2 maart 2007, 12:15
Heb ik idd zien zitten jah, volgens mij was die ook al 's vervangen aan het soldeerwerk te zien. Ga ik direct even proberen!

Swappie
2 maart 2007, 15:24
Helaas, net batterijtje vervangen, maar nu flipt die helemaal, soms niets op het display, soms wat onverklaarbare dingen. Denk dat m'n DEP-5 is overleden :mad:

patricia
2 maart 2007, 15:30
gedver......

probeer `m eens te re-setten.

Swappie
2 maart 2007, 17:14
Reageert die niet op...

patricia
2 maart 2007, 17:19
geen kortsluiting op de print?

misschien weer ff de `oude`batterij terug?
of.....als niks meer helpt....een ouderwetse dreun er op?

succes!!!!

Swappie
6 maart 2007, 17:22
De dreun heb ik nog ff uitgesteld. ;)

Wel zag ik binnenin op de print een voltage-check connector, met een pin voor +30, +15, +5 en - 15 volt. Die dus doorgemeten, en de waardes kloppen voor geen meter, resp.: +37.2, 4.9, 3.4, en -9.4 volt.

Voedingsprobleem dus. Zometeen eens openhale en zwarte onderdeeltje zoeken :cooler:

ruezzz
9 maart 2007, 15:57
De dreun heb ik nog ff uitgesteld.

Daar begin ik altijd mee... ;-)

Swappie
9 maart 2007, 18:08
Ah lekker, berichtje in m'n thread, zal vast de ultieme tip zijn om m'n bakje de fixe... niet dus :sneaky: lol

Maar ik ben op circuitsonline ook een topic begonnen, en nu bezig met het ontleden van het voedingsgedeelte, dus hopelijk binnenkort meer nieuws.