PDA

View Full Version : Welk been



Infernell
2 maart 2007, 11:41
Ik heb dan weer is nog een vraag. Heel veel mensen steunen hun elektrische gitaar op het rechter been. Ik deed dit ook toen ik hem net kreeg. Daarna vertelde iemand dat als je het op het linker been zet beter is. Nu ik hem op het linkerbeen heb , heb ik meer overzicht over de fretboard en vind ik het finer spelen. Wat is eigenlijk beter , ik zie altijd mensen die hem op het rechterbeen steunen

GuitarMaster
2 maart 2007, 12:18
Beetje dezelfde vraag als "Wat is beter, met je vingers spelen of met plectrum?".
Het is voor iedereen verschillend, ik kan met een gitaar op mijn rechterbeen veel langer spelen dan met de gitaar links, mijn houding is rechts veel relaxter/natuurlijker.
Overzicht op mijn fretboard vind ik trouwens ook beter op mijn rechterbeen, dan zit ik er ten minste recht boven met mn ogen.

-=JEROEN=-
2 maart 2007, 13:15
electries (en semi akoesties) speel ik staand

savecracker85
2 maart 2007, 13:52
klassieke gitaristen hebben hun gitaar op hun linkerbeen (plus eventueel voetsteun)..Zo ben ik ook ooit begonnen electrisch te spelen, dat is opzich een hele goede manier.. Alleen toen het moment kwam dat ik met een bandje ging spelen en dus moest staan ging dat voor geen meter.. Vanaf dat moment ben ik geswitch naar mn rechterbeen omdat dat ongeveer de zelfde houding geeft als staand spelen..

intGod
2 maart 2007, 14:05
Klassieke spelers spelen inderdaad met de gitaar op hun linkerbeen. Dat heeft een aantal redenen. Naast het feit dat je frethand een betere positie heeft ongeacht of je op een klassieke of een elektrische 27 frets speelt.

(Solo)Stukken die ik zelf moeilijk vind oefen ik met de gitaar op het linkerbeen. Stukken die ik ken of die ik qua vingerzetting wel geoefend heb oefen ik verder op het rechterbeen omdat dat ook de houding is waarin ik het ga spelen (staand, met de gitaar onder me, niet links van me).

Infernell
2 maart 2007, 14:13
Ok bedankt, Ik ga gewoon beide posities oefen .

-=JEROEN=-
2 maart 2007, 16:50
waarom zit je eigenlijk?

davidof
2 maart 2007, 17:44
In de muziekschool linker been geleerd .. maar kvind het toch gemakkelijker met met men rechter .. da zit beter :)

Infernell
2 maart 2007, 18:02
Ik heb even geprobeerd, en rechter is ook wel fijn behalve als je op hoge noten speelt , dan zit je hand te dicht opgekropt. Daarom speel ik op linker been als ik hoge noten speel.

ik krijf btw op rechter been wel eerder kramp op linkerbeeh helemaal niet.

Pais
2 maart 2007, 20:02
Benen over elkaar en dan op het rechterbeen, dat vind ik het fijnst, maar na een half uurtje gaat mn been wel 'slapen'.

heavy-metal-thunder
2 maart 2007, 20:48
ik ben ooit begonnen met klassieke, dus linker been. Dan elektrische gaan doen en toen moest ik van mijn gitaarleraard ze op het rechter been plaatsen. Maar dat lukte niet en na verschillende gaat dat nog steeds niet. Ja, als ik onderuitgezakt zit, dan kan ik de gitaar wat laten rusten ter hoogte van de rechter heup. Nog steeds zeurt mijn leraar erover dat het geen zicht is, maar het lukt gewoon niet.

Infernell
2 maart 2007, 21:42
doe dan gewoon linker , geen probleem toch

Mitch_mashinguard
3 maart 2007, 00:02
ik ben ooit begonnen met klassieke, dus linker been. Dan elektrische gaan doen en toen moest ik van mijn gitaarleraard ze op het rechter been plaatsen. Maar dat lukte niet en na verschillende gaat dat nog steeds niet. Ja, als ik onderuitgezakt zit, dan kan ik de gitaar wat laten rusten ter hoogte van de rechter heup. Nog steeds zeurt mijn leraar erover dat het geen zicht is, maar het lukt gewoon niet.

Wat een kansloze opvulling van lestijd voor zo'n leraar zeg... Zoveel boeit het nou ook weer hoe je je gitaar precies vasthoudt, zolang jij het chill vindt voelen en het je spel niet belemmert, wat maakt het dan uit of je je gitaar op je linker- of je rechterbeen laat rusten. Gewoon rocken! :rockon:

Infernell
3 maart 2007, 14:59
Helemaal mee eens .