PDA

View Full Version : Gitaaradvies 300 euro



mikey-1
1 maart 2007, 23:51
heyz weet iemand een gitaar voor 300 euro die echt scheurt maar niet een echte metal uiterlijk heeft (graag merk en site of winkel vermelden als het kan)

Tho
2 maart 2007, 00:05
heyz weet iemand een gitaar voor 300 euro die echt scheurt maar niet een echte metal uiterlijk heeft (graag merk en site of winkel vermelden als het kan)

hmm.. Misschien een leuke Epiphone Les paul, of een Dean Vendetta of zo?

mikey-1
2 maart 2007, 00:10
ik heb een Roland Cube 20-x een beetje een beginnerst versterker maakt dat veel uit? in verhouding met de gitaar ?

Yamhammer_71
2 maart 2007, 11:42
Of een Richwood Les Paul...die zou je ook eens kunnen proberen.
Geen 'metal' looks en het scheurt volgens mij echt enorm!

almarvk
2 maart 2007, 11:43
Die kan je alleen nog tweedehands krijgen, want ze mogen niet meer verkocht worden.


En kijk ook eens bij het koopadvies sticky-topic!

The Underdog
2 maart 2007, 12:47
Of een Richwood Les Paul...die zou je ook eens kunnen proberen.
Geen 'metal' looks en het scheurt volgens mij echt enorm!

Een Les Paul heeft juist WEL een metal uiterlijk.

robert-gitarist
2 maart 2007, 13:11
LP metal look-a-like?!
Yeah right :stop: Spelen ook zoveel metalgitaristen op...

In dit geval word met Metal vorm/uiterlijk bedoelt zoals die dingen van BC Rich,Jackson etc.

bert k
2 maart 2007, 13:47
En kijk ook eens bij het koopadvies sticky-topic!
(Daar had ie hem ingezet... ik heb het losgeknipt :))

chrislakenvelt
3 maart 2007, 00:40
Een vintage les paul. Deze heb ik zelf ook, is mijn eerste elektrische gitaar en ben er erg tevreden over. Deze gitaar koste mij 270, normaal 300, maar er zat een lak-scheurtje op dus ik kreeg hem mee voor minder. Je kan deze gitaar kopen bij OA muziekhuis westerhaven in Groningen. westerhaven.nl

Gitaro
3 maart 2007, 01:36
Een solidbody gitaar met humbuckers die er niet uitziet alsof ie gemaakt is voor jaren 50 jazz

klaar, slotje :stop:

Squier4ever
3 maart 2007, 15:55
Een Les Paul heeft juist WEL een metal uiterlijk.

de les paul is van oorsprong een fucking jazzgitaar, tss dan ga jij em een beetje vernederen en het een metal gitaar noemen, doe eens normaal!

The Underdog
3 maart 2007, 16:25
de les paul is van oorsprong een fucking jazzgitaar, tss dan ga jij em een beetje vernederen en het een metal gitaar noemen, doe eens normaal!
Da's niet moeilijk hé, jazz was zowat het enige genre in de toenmalige scène. voor mij is een Les Paul dè metalgitaar en da's het grootste compliment.
Een Strat (met humbucker(s)) vind ik ook een metalgitaar. Die deans, bc rich, explorers,... zijn voor fakers.

almarvk
3 maart 2007, 16:27
(Daar had ie hem ingezet... ik heb het losgeknipt :))

Jij boefje!

Luke-wannabe
3 maart 2007, 16:28
Ja + rock n roll, blues, bigband e.d...
:seriousf: Jazz was echt niet de enige muziekstijl in de 50's hoor..!

Danieldg
3 maart 2007, 17:01
Da's niet moeilijk hé, jazz was zowat het enige genre in de toenmalige scène. voor mij is een Les Paul dè metalgitaar en da's het grootste compliment.
Een Strat (met humbucker(s)) vind ik ook een metalgitaar. Die deans, bc rich, explorers,... zijn voor fakers.
Sorry hoor, maar vind jij Dimebag en James Hetfield soms fakers ? :stop:

Aan de ts : Je hebt een gitaar nodig met humbuckers. Ibanez heeft genoeg strat achtige modellen, of een yamaha pacifa is ook perfect hiervoor.

Rooftop
3 maart 2007, 17:08
Die kan je alleen nog tweedehands krijgen, want ze mogen niet meer verkocht worden.


En kijk ook eens bij het koopadvies sticky-topic!
mogen Richwood gitaren niet meer verkocht worden waarom?:???:

Danieldg
3 maart 2007, 17:47
Jawel, maar de Les Paul modellen niet meer omdat Gibson hun wss al een proces heeft aangesmeerd.

Rooftop
3 maart 2007, 17:51
Jawel, maar de Les Paul modellen niet meer omdat Gibson hun wss al een proces heeft aangesmeerd.
waarom een proces?

Danieldg
3 maart 2007, 18:21
omdat ze een (bijna)exacte replica maakten van hun Les Paul model, en dat pikken ze niet :P Oftwel past Richwood de modellen aan, of anders stoppen ze ermee en dat hebben ze dus gedaan. Ze zijn trouwens niet de enige, ESP moest het ook doen, dus die hebben de kromming v/d rechterhoorn verlaagd.

Rooftop
3 maart 2007, 18:25
yes hopen maar dat ze stoppen
dan levert mijn gitaar in die toekomst misschien wel wat :rockon: :gitarist:

marter544
3 maart 2007, 18:32
Da's niet moeilijk hé, jazz was zowat het enige genre in de toenmalige scène. voor mij is een Les Paul dè metalgitaar en da's het grootste compliment.
Een Strat (met humbucker(s)) vind ik ook een metalgitaar. Die deans, bc rich, explorers,... zijn voor fakers.

Euhm.. jah... WHAHAHAHAHA :seriousf: Je maakt toch een geintje he? Deans, Bc Rich, en explorers zijn voor fakers... tja..
Ik heb al meerdere posts van jou gelezen, en misschien moet je er eens over denken wat genuanceerder te posten? En niet de hele tijd jouw mening als een feit iemands neus in boren?

Infernell
24 maart 2007, 16:19
Ibanez Rg321