PDA

View Full Version : probleem GX700 schakelen met JMP 1



punetaro
2 januari 2003, 20:38
Ik gebruik dus als effectprocessor
de Boss GX 700 en als Pre-amp de Marshall JMP 1.

Als je de GX700 schakelt op de JMP 1 via de ( send / return )loopt dit voor geen meter.
De GX 700 verliest hierdoor z'n kracht ( in de sound ) en komt maar heel flauw in de
JMP 1.

Als Je de Boss GX 700 serieel schakelt met de JMP 1 blijf je ook met hetzelfde probleem zitten, de GX700 verliest heel wat van z'n kracht en klinkt dan veelt te mager.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

srv-man
2 januari 2003, 22:40
Waarschijnlijk heb je de signaalniveaus niet goed op elkaar afgestemd. Volgens mij kun je de loop van de JMP1 op lijn en effectniveau schakelen. Het beste lijkt mij alles op lijnnniveau (ook de GX700) te zetten.

kokeleko
3 januari 2003, 12:52
De fx -mix regelaar van een jmp-1 loopt van 0 tot 12 , eigenlijk kun je zeggen dat van 0 tot 6 alles parallel te mixen is en van 7 tot 12 alles in serie staat, dus als je de effecten parallel wilt zet je jmp-1 mixregelaar op 3 en je effecten op 100% WET, zo voorkom je fase verschillen , wil je in serie zet de jmp-1 fx mix op 12 en je effect aan deel naar smaak.succes.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kokeleko op 2003-01-03 17:52 ]</font>

LordRiffenstein
3 januari 2003, 14:01
Op 2003-01-02 20:38, schreef punetaro:
Als je de GX700 schakelt op de JMP 1 via de ( send / return )loopt dit voor geen meter.
De GX 700 verliest hierdoor z'n kracht ( in de sound ) en komt maar heel flauw in de
JMP 1.

Bedoel je hiermee dat je de GX-700 in de send/return van de JMP1 hangt?

Ik gebruik ook de GX-700 en ik plug mijn gitaar rechtstreeks in de GX-700. De send van de GX in de pre-amp, de output van de pre-amp in de return van de GX en de output van de GX in de power amp. Je moet dan wel de loop voor elke patch aanzetten op je GX-700. Dit zou het beste resultaat moeten geven mits wat zoeken nr de juiste niveau-instellingen.

Greetzzz,

Yoeri

Marshallover
5 januari 2003, 12:08
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn processoren in de loops van mijn TSL 100, maar ik heb nu de processoren en de andere effecten gewoon geschakeld.

Gitaar-effecten-versterker.

Kan niet beter !!!

Tijmen
6 december 2004, 11:08
http://guitargeek.com/rigs/img/s/slipknot_7_2000.gif

Als ik een Jmp-1, een GX-700 en een Marshall 9200 eindversterker in een 19" rack zou hebben, en ik wil van de JMp-1 de distortion geluiden gebruiken, en van de gx-700 het cleane geluid, zou ik dan via een midi kabel (net zoals op het plaatje) deze 2x aan elkaar door kunnen linken zodat ik via de fc-200 midi controller in een keer 2 patches kan veranderen op beide apparaten?
Dus als ik op de fc-200 bijvoorbeeld op 1 zou drukken, zou hij bij de gx-700 en de jmp1 naar patch 1 gaan, en bij bijvoorbeeld 6 ook.
Zo kan ik dus alles helemaal inprogrameren (patch 1 t/m 10) en dit allemaal zo oproepen dat ik een "echte" distortion zou hebben en een mooi clean geluid met chorus/delay etc. via e gx 700 en een cleane patch op de jmp-1


Dus zoals op het bovenstaande plaatje maar dan met andere eindversterker en kabinet natuurlijk...


Ja dit is al een oud topic maar het leek me het beste om het hier te vragen :D

Alvast bedankt!

Tijmen
6 december 2004, 20:36
Iemand?

doncker
6 december 2004, 23:16
Kdenk het wel, kversta je vragen niet goed eigenlijk.
Als je van je midi out van je floorboard gaat naar je midi in van je jmp-1 en van je jmp-1 out naar je boss IN.

Je drukt op je floorboard op 1 , zowel de jmp als de gx springen op 1 , gewoon zo instellen , khad ook 5 keer hetzelfde geluid maar met een ander effect erover

greets

kristof

Tijmen
7 december 2004, 15:09
Nou je snapte ze dus wel, want dat wilde ik weten.
Perfect!
Dankje!