PDA

View Full Version : Wie heeft een jtm 60 top



tillens
1 maart 2007, 22:02
Wie o wie! En gaarne de ervaringen ermee!

Gr Peter

Chris Winsemius
1 maart 2007, 22:28
drap van dit forum

drap
1 maart 2007, 23:14
Ik weet dat je magische krachten hebt Chris, maar hij is niet plots kleiner geworden hoor :seriousf: Je truuk om een 12 inch naar een 15 inch speaker te doen groeien vond ik indrukwekkend, maar een top is het nog steeds niet hoor :D

Het gaat wel een top worden in de toekomst, dat wel.

Bij een bandjeswedstrijd laatst in Groningen had er wel eentje de top versie + de 4x10 bijpassende cab. Dat klonk gewoon goed. Die top is echt gewoon de ingekorte versie van de combo versie. Ik dacht eerst ook dat het een omgebouwde combo was, maar het was dus echt gewoon de top versie.

Ben jtm
1 maart 2007, 23:45
Ik heb de combo, voor zover ik weet is die technisch gelijk aan de top, hele fijne versterker met een mooi geluid, als hij niet kraakt. Zeer geschikt voor blues en niet al te zware rock, ze schijnen wel wat kwetsbaar te zijn. Niet teveel vervoeren.

Agent_Smith
2 maart 2007, 08:18
Ik heb jaren lang (lees ca 5 jaar) een JCM600 top gehad en ook veel mee opgetreden. Deze is gelijk aan de JTM60. Heerlijke versterker, zou m graag terug willen.
Hij is idd niet zo degelijk gebouwd, maar hij heeft me absoluut nooit in de steek gelaten.
Hij klinkt echt heel goed. Heel open en dynamisch geluid.

Dude
2 maart 2007, 09:49
Een van de beter marshall's op clean gebied, en het drive kanaal op 10 over een 4x12 greenback cab is een geluid dat ik verkies boven mn koch multitone !! Instant moderne crunchy rock !!

mocht ik dr ooit een tegen komen voor een leuk bedrag koop ik hem meteen terug ! (wel de jcm600 versie als ik het voor het kiezen had!)

Chris Winsemius
2 maart 2007, 10:29
Ik weet dat je magische krachten hebt Chris, maar hij is niet plots kleiner geworden hoor :seriousf: Je truuk om een 12 inch naar een 15 inch speaker te doen groeien vond ik indrukwekkend, maar een top is het nog steeds niet hoor :D

Het gaat wel een top worden in de toekomst, dat wel.

Bij een bandjeswedstrijd laatst in Groningen had er wel eentje de top versie + de 4x10 bijpassende cab. Dat klonk gewoon goed. Die top is echt gewoon de ingekorte versie van de combo versie. Ik dacht eerst ook dat het een omgebouwde combo was, maar het was dus echt gewoon de top versie.

:D Te snel gelezen.
Speakervergrotingen en kastverkleiningen :)