PDA

View Full Version : Marshall 10w probleem



vox
1 maart 2007, 21:50
ik heb dus al een tijdje een mg10cd van marshall en nu had ik daarmee een probleem,

als ik hem aansluit zonder gitaar erin en kabel, is er niks aan de hand. Als ik de kabel er alleen al in doen begint ie flink kabaal te maken en te ruizen.

Wat kan dit zijn? hij staat geaard en direct op de stroom.. kabel kapot? heb nu namelijk niet zo snel een andere kabel om het te testen..

Squier4ever
1 maart 2007, 22:20
kun je de mantel van je plug afdraaien (bij je kabel)
is goed mogelijk dat daar de aarde draad is losgeraakt. ik neem aan dat je gitaar wel is ingeplugd?

verder zou de aardedraad van je output jack op je gitaar los kunnen zijn, is ook niet moeilijk te fixen

vox
1 maart 2007, 22:25
kun je de mantel van je plug afdraaien (bij je kabel)
is goed mogelijk dat daar de aarde draad is losgeraakt. ik neem aan dat je gitaar wel is ingeplugd?

verder zou de aardedraad van je output jack op je gitaar los kunnen zijn, is ook niet moeilijk te fixen

ik kan de mantel er niet afschroeven (heb wel zo'n kabel verdomd handig) maarja achter gelaten in de oefenhok.

aarde van de plug is niet los in me gitaar gaat erom dat wanneer ik de gitaar er niet aan heb en alleen de kabel dat ie pokke herrie maakt.. plug ik me gitaar er wel in hetzelfde probleem.. misschien dan de plug in me marshall zelf???

DeiDRagonas
2 maart 2007, 17:44
Ik weet precies wat er mis is met die Marshall...
lol... De algehele kwaliteit van die kleine kut Marshall dingetjes!! Gewoon snel op marktplaats met dat ding en een echte versterker kopen. Zelfs die 15watt Samick gevalletjes van zo'n tien jaar geleden vind ik al een heel stuk beter!

grt Roy

skabouter
2 maart 2007, 17:47
hey DeiDinges, wat is dat nou voor commentaar! hou dat maar voor je!

en Vox, bedoel je nou dat je amp ruist/bromt als je de kabel IN de input steekt, maar de gitaar er niet op aansluit? als je dat bedoelt namelijk is er niets aan dehand, das normaal, kweet niet hoe het komt, maar zo gaat dat!

DAarom altijd eerst kabel in gitaar, en daarna pas in input amp!

vox
2 maart 2007, 18:20
hey DeiDinges, wat is dat nou voor commentaar! hou dat maar voor je!

en Vox, bedoel je nou dat je amp ruist/bromt als je de kabel IN de input steekt, maar de gitaar er niet op aansluit? als je dat bedoelt namelijk is er niets aan dehand, das normaal, kweet niet hoe het komt, maar zo gaat dat!

DAarom altijd eerst kabel in gitaar, en daarna pas in input amp!

oh oke.. eigelijk nooit geweten.. met mijn ad50 heb ik het niet ik heb het niet over het normale kabaal maar heb het over kabaal dat over mijn geluid van spelen heen komt (dit is dus wanneer mijn gitaar aangesloten is)

vox
2 maart 2007, 18:21
Ik weet precies wat er mis is met die Marshall...
lol... De algehele kwaliteit van die kleine kut Marshall dingetjes!! Gewoon snel op marktplaats met dat ding en een echte versterker kopen. Zelfs die 15watt Samick gevalletjes van zo'n tien jaar geleden vind ik al een heel stuk beter!

grt Roy

ga lul verhalen verkopen in dat kut gehucht van je. hier zit niemand op te wachten vooral ik niet...

vox
2 maart 2007, 19:56
het probleem is opgelost, heb nu alleen nog maar het "normale" gezoem en niet meer het harde gebrom.. bedankt voor alle hulp..

skabouter
2 maart 2007, 20:05
maar wat was het probleem dan en hoe is het gefixed?:) mooi in elk geval!

vox
2 maart 2007, 23:52
maar wat was het probleem dan en hoe is het gefixed?:) mooi in elk geval!

ik heb eerlijk gezegd geen idee plugde hem nu in de stroom en plugde de kabel eerst in en geen hard gebrom, maar het toegestane/normale wanneer de gitaar nog niet aangesloten is. en gitaar aangsloten en ook niks abnormaals meer.. dus raar geval. toen evengoed beetje gerammeld met de kabel in de plug, maar niks meer aan de hand...

vox
2 maart 2007, 23:52
maar wat was het probleem dan en hoe is het gefixed?:) mooi in elk geval!

ik heb eerlijk gezegd geen idee plugde hem nu in de stroom en plugde de kabel eerst in en geen hard gebrom, maar het toegestane/normale wanneer de gitaar nog niet aangesloten is. en gitaar aangsloten en ook niks abnormaals meer.. dus raar geval. toen evengoed beetje gerammeld met de kabel in de plug, maar niks meer aan de hand...

kan statische elektriciteit wat mee te maken hebben?

DeiDRagonas
4 maart 2007, 17:48
HAHA.... Maar ik meende wel wat ik schreef.
Gelukkig dat ie weer klaar is. En nu maar optredens spelen met dat dingetje?? lol...

Roy.

vox
4 maart 2007, 23:04
met 10watt???