PDA

View Full Version : Nieuwe Amp(Suggesties?)



Looke
1 maart 2007, 20:23
Hey iedereen,

Binnen een 3 tal maanden gaan we met onze band ons eerste concertje geven in de sporthal van onze school. Er gaat ongeveer zo'n 700 man in de zaal zitten, voor 3 keer op dezelfde dag.(2 optredens voor de leerlingen, en 1tje 's avonds voor de ouders/vrienden). Voor dit optreden, en ook graag voor de repetities en jamsessies van de band, had ik mij graag een nieuwe amp aangeschaft. Momenteel speel ik met mijn Line6 variax 300 op een Line6 spider 2, 30W transistoren amp. Het is een leuke amp, maar komt toch net iets te kort qua wattage, zeker voor het optreden op school...

Deze nieuwe amp, gaat dus aan een aantal eisen moeten voldoen:
- Een wattage dat hoog genoeg is om goed te kunnen functioneren op het aankomend concert, én voor in de band.
- Hij moet ook mooi klinken op een lager wattage, om op mijn kamer te kunnen spelen, zonder de andere huisbewoners gek te maken ;)
- Liefst niet boven de 500-600 euro. ( er kan altijd net iets meer bij, ik wil niet binnen de kortste keer alweer een nieuwe amp gaan kopen, omdat ik nu te weinig wil uitgeven...)
- Een combo, want ik vermoed dat ik geen leuke Cab+Top kan krijgen voor mijn budget(?)
- Liever een mooie clean channel, dan een hele hoop overdrive channels van mindere kwaliteit.
- Geen Effecten erop, die haal ik wel uit mijn toekomstige pedals :p
- 1 overdrive/disortion channel is genoeg, maar zoals ik al zei, zolang het maar een mooie clean channel heeft ben ik tevreden.
- Passen bij mijn/onze speelstijl

Mijn genre van muziek, is redelijk breed. Om te beginnen luister ik graag naar U2, beetje zot van The Edge zijn klanken, de manier hoe hij gitaar speelt. De laatste tijd luister ik ook enorm veel naar Muse, The white stripes, Radiohead noem maar op. Ik waag me niet aan Heavy Metal en die soort muziek, maar het mag wel Rock met een ruig randje zijn :) En idem voor de muziek die we in de band spelen, Muse, The Ranconteurs, Franz Ferdinant, Arctic monkeys...etc...

Als ik mezelf thuis moet bezig houden met gitaar, speel ik ook wel graag eens een bluesachig solootje, of wat Chuck berry/ The Shadows achtige muziek.

Nu weet ik wel dat muziek zoals Muse, The White Stripes wel redelijke 'High Gain' muziek is, maar ik dacht het wel met een Bigg mufje, of een fuzz factorietje op te lossen over die clean channel

Ik speel ongeveer bijna een jaar gitaar, en deze amp mag wel een tijdje kunnen meegaan, hoewel ik weet dat ie later toch zal moeten plaats maken voor een dikke vette 4x12 cab en Luide Top :p

Graag jullie advies, hopelijk heb ik mijn situatie beetje goed uitgelegd, als er vragen zijn mag je ze gerust stellen

Alvast bedankt

Tristan
1 maart 2007, 20:34
Hmm, tsja, ik zit toch wel aan een Vox AC30CC te denken, maar die zijn wel iets duurder dan 600 euro, misschien dat je er tweedehands wel eentje voor ongeveer 750 euro op de kop kan tikken, is wel heel erg geschikt voor de sound die je beschrijft...
Ik zou in ieder geval zeker voor een buizenamp gaan, met een Fuzz/Distortion pedaaltje moeten er zeker wel White Stripes achtige sounds uit zo'n Vox te halen zijn...

Looke
1 maart 2007, 20:41
yeah, die Vox AC30 was me ook al opgevallen. Kzal eens wat rondkijken op het web voor een 2e hands...

btw, op de Musicstore site staan er een aantal versies van de AC30CC,
link (http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch;pgid=TOZgS1SZUWSb000000000000000 0ReQDO7i7?AttributeValue_1=&SearchCategoryUUID=pE7VqHzli.IAAAEOBnExe6fF&Manufacturer=VOX&PriceRange=&firstSelection=)
Maar er is een groot verschil in prijs tussen die met vintage speakers, en bulldog speakers. Maakt dat dan zoveel uit?

marter544
1 maart 2007, 20:45
Peavey Valveking 1*12 (50 watt) of 2*12 (100 watt)? Kosten 440 en 500 euro bij feedback. Tis een vol buizenbak, ga em zelf binnenkort ook eens testen, misschien dat het wat is? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar testen kan altijd.

Looke
1 maart 2007, 20:51
ola, die peavy ziet er wel erg leuk uit(2x12), die ga ik eens moeten gaan testen
Tnx voor de tip ;)

LCH
1 maart 2007, 21:36
Maar er is een groot verschil in prijs tussen die met vintage speakers, en bulldog speakers. Maakt dat dan zoveel uit?
Best wel, ja. In de AC30 heb je drie versies:

AC30 1x12 met NeoDog-speaker.
AC30 2x12 met standaard Wharfedale's.
AC30 2x12 met Blue Alnico's.

Laatste twee opties zijn niet te tillen en de 1x12" voor dezelfde euri's wellicht een verstandiger keus dan de evendure 2x12" met Wharfedale. De Blue Alnico's zijn niet te betalen.

Bekijk ook de AC15 eens!

Zoals je zegt is je genre muziek vrij breed. Is een Vox ToneLab dan niks voor je, met bv. een Tech21 Power Engine? Dat geheel is iets boven budget, maar 2e hands is altijd een optie en doorsparen ook ;)

Tristan
1 maart 2007, 21:49
+1 voor de 1x12 versie, die vind ik ook nog beter klinken dan de gewone 2x12 vanwege de betere speaker, maar die zijn wel moeilijker te vinden tweedehands...
Een head zou ook nog kunnen, maar dan moet je er nog een cab bij en wordt het wel weer wat duurder, de head klinkt wel erg goed i.c.m. een closed back 2x12 met Vintage 30's dus echt duur hoef je dan ook niet uit te zijn, maar het scheelt wel iets...

Nobrain
1 maart 2007, 21:56
Lijk dit je iets

http://www.sweetwater.com/images/items/HRDev212.jpg

Fender Hot Rod 212 DeVille (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0213200000)

het heeft iets bluesachtig

Looke
1 maart 2007, 22:08
merci voor de reacties :)

Die Tonelab ziet er zeer mooi uit, en dan heb ik in eens ook al een hele boel effecten, daar zou ik een tijdje mee door kunnen ;).
Van die Tech 21 amps had ik nog nooit gehoord, maar het ziet er idd interessant uit. Kheb zo-even mijn laatste kleine e-snaar overgespeeld, en dus kan ik even goed ook wat gaan uittesten bij mijn plaatselijke muziekwinkel, als ik toch weer een lading snaren ga kopen. Eens kijken wat hij over die amps van Vox te vertellen heeft...

edit: jah die fender had ik ook al gespot, maar ik denk dat het erop aan komt gewoon die amps eens te proberen(als ik de kans heb) en zelf een beetje uitmaken welke me het beste ligt. Alleen jammer dat ik niet wat meer tijd heb om wat geld bijeen te klussen...als dat optreden nouw wat later viel...
Als ik wacht tot in de zomervakantie, dan ligt men budget een pak hoger, en dan kan ik iets kopen waar ik écht tevreden mee ben. Misschien beter een amp lenen van iemand voor het concert, en dan gewoon wat verder sparen.

Squier4ever
1 maart 2007, 22:19
merci voor de reacties :)

Die Tonelab ziet er zeer mooi uit, en dan heb ik in eens ook al een hele boel effecten, daar zou ik een tijdje mee door kunnen ;).
Van die Tech 21 amps had ik nog nooit gehoord, maar het ziet er idd interessant uit. Kheb zo-even mijn laatste kleine e-snaar overgespeeld, en dus kan ik even goed ook wat gaan uittesten bij mijn plaatselijke muziekwinkel, als ik toch weer een lading snaren ga kopen. Eens kijken wat hij over die amps van Vox te vertellen heeft...

edit: jah die fender had ik ook al gespot, maar ik denk dat het erop aan komt gewoon die amps eens te proberen(als ik de kans heb) en zelf een beetje uitmaken welke me het beste ligt. Alleen jammer dat ik niet wat meer tijd heb om wat geld bijeen te klussen...als dat optreden nouw wat later viel...
Als ik wacht tot in de zomervakantie, dan ligt men budget een pak hoger, en dan kan ik iets kopen waar ik écht tevreden mee ben. Misschien beter een amp lenen van iemand voor het concert, en dan gewoon wat verder sparen.

niet teveel geloven wat die verkopers zeggen he, die vinden een stagg nog goed klinken als ze maar kunnen verkopen.

E-J
1 maart 2007, 22:20
Lijk dit je iets

http://www.sweetwater.com/images/items/HRDev212.jpg

Fender Hot Rod 212 DeVille (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0213200000)

het heeft iets bluesachtig

De Deville lijkt me met zijn 60 watt net ietsje teveel voor thuis...misschien is de 40 watt versie (de Deluxe) wat voor je? Eventueel in de Blues uitvoering... hele toffe versterker, mooi warm clean! Erg pedaalvriendelijk...stukken meer als een Vox.

http://cachepe.zzounds.com/media/fit,325by400/brand,zzounds/2232200000v5_hi-de8bd27fd86e5035e0d740951aab0594.jpg

*SPAM* Mijne staat toevallig te koop *SPAM* :D

Looke
1 maart 2007, 22:27
niet teveel geloven wat die verkopers zeggen he, die vinden een stagg nog goed klinken als ze maar kunnen verkopen.

Haha, ik denk toch als ie zulke dingen begint te zeggen dat ik snel de winkel uit ben.

edit: Hoezo pedaal vriendelijker dan een vox?( misschien beetje mee te maken dat jij hem verkoopt ;) )

vox
1 maart 2007, 22:29
een Vox AD50 misschien??

11 versterker types, presets een paar clean en paar overdrive
zijn allemaal te oversturen.. 11 effecten ingebouwd.

50 watt genoeg voor drummer te overtreffen en voor een optreden perfect en ook mooie sound voor lage wattage (aan de achterkant een knop om van 0 naar 50 watt te schakelen (en alles daar tussen in) en met 11 versterker types altijd wel iets wat bij jou past.

1 kanaals 2 kanalen om je eigen preset in op te slaan.. in de 500 euro..

Looke
1 maart 2007, 22:32
Kwas graag afgestapt van de ingebouwde effecten, maar wie weet. Degelijke aparte pedalen kosten ook een hoop geld...

vox
1 maart 2007, 22:42
ze zijn aardig.. gebruik ze zelf niet in band afentoe een miniscule reverb.. gebruik ze weleens om mee te kloten bijvoorbeeld de auto wah voor voodoo chile

Tristan
1 maart 2007, 23:29
Ik denk dat je idee om een amp te lenen en daarna verder te kijken misschien wel slim is, de meeste van de bands/gitaristen die je noemt spelen op Vox achtige amps, of je kan zulk soort sounds naar mijn idee wel uit een Vox halen, dus die zou ik eens gaan testen als ik jou was...
Het is wel waar dat de Vox amps ietsje kieskeuriger zijn in welk drive pedaal je ermee gebruikt, maar dat is gewoon een kwestie van uitproberen en wat advies inwinnen, eventueel kunnen de mensen hier op het forum je daar ook wel wat mee op weg helpen...
Ik zou gaan voor een echte buizenamp in combinatie met een paar pedaaltjes, zeker gezien de sounds die je zoekt...

vox
1 maart 2007, 23:40
hoor inderdaad weleens dat op mijn vox of andere voxes pendalen wat lastiger zijn maar goed dat is ff kijken hoe en wat.

de ad50 is dan wel geen "echte" buizenversterker maar reageert wel al een echte je moet ook het design wat vinden..

vox maakt zelf ook pendalen dus die moeten zeker weten goed samen werken..

brunodb
2 maart 2007, 10:42
peNdaal is keistom!!! spreek toch eens Nederlands man

Jeroenvanhulsteijn
2 maart 2007, 10:51
Op gitaarmarkt staat een Koch Multitone voor 650 euro. Lijkt me geen geld voor die versterker. Hoor er wel goeie verhalen over. Vermogen genoeg. Kun je je hele leven mee vooruit lijkt me (als de klank je bevalt).

ljt
2 maart 2007, 11:12
+1 voor de multitone!!!

Een multitone voor 650 is een goeje deal!
Waanzinnige amp en perfect geschikt voor de muziek die je wilt spelen.

Tristan
2 maart 2007, 12:17
Perfect geschikt voor de muziek die de topic starter wil spelen?
Dat denk ik niet, maar goed, proberen kan geen kwaad...
Ik moet het nog meemaken dat ik Rock met een rauw randje uit een Multitone hoor komen, dat ding is zo gladgestreken als ik weet niet wat...
650 euro is niet echt duur te noemen, dat moet ik wel zeggen...

Axelll
2 maart 2007, 12:25
Best wel, ja. In de AC30 heb je drie versies:

AC30 1x12 met NeoDog-speaker.
AC30 2x12 met standaard Wharfedale's.
AC30 2x12 met Blue Alnico's.

Laatste twee opties zijn niet te tillen en de 1x12" voor dezelfde euri's wellicht een verstandiger keus dan de evendure 2x12" met Wharfedale. De Blue Alnico's zijn niet te betalen.

Bekijk ook de AC15 eens!

Zoals je zegt is je genre muziek vrij breed. Is een Vox ToneLab dan niks voor je, met bv. een Tech21 Power Engine? Dat geheel is iets boven budget, maar 2e hands is altijd een optie en doorsparen ook ;)

Ligt het nou aan mij? Ik vind mijn vox prima te tillen hoor!

basswasp
2 maart 2007, 12:56
De CC1 is 27 kilo, de CC2 is 34 kg... ongeveer.
Beide zitten daarmee boven het maximale gewicht van de Arbo van 25 kilo.


25 kilo is al zwaar voor veel mensen...

peppie
2 maart 2007, 13:09
ik kan de CC1 aanraden zeer goede amp , kleiner dan de cc2/cc2x en lichter.

Outrage
2 maart 2007, 17:20
Moest vox alsnog te duur zijn, de laney vc15 en 30 zijn gebaseerd op vox en wellicht ietsje goedkoper. Of 't je smaak is, moet je natuurlijk zelf uitmaken.

Mufftin
2 maart 2007, 19:05
check ook ff de london city hornett, voor britpop zit daar een lekker geluid in!

vox
2 maart 2007, 19:18
Moest vox alsnog te duur zijn, de laney vc15 en 30 zijn gebaseerd op vox en wellicht ietsje goedkoper. Of 't je smaak is, moet je natuurlijk zelf uitmaken.

die laney vc15 is dat die buizen variant?? heb eens op zo'n ding gespeeld om een gitaar voor een vriend te testen.. strak ding

Looke
2 maart 2007, 20:06
wow..reacties blijven komen, tnx.
Die london city ziet er ook kwa prijs/ mogelijkheden goed uit...zeker onthouden.

dePerik
2 maart 2007, 23:10
Voor relatief minder geld maar wel een hele goeie versterker en ook tweedehands nog wel aan te komen;
Fender Roc Pro of Performer 1000.
Moet je voor onder de 300 euri aan kunnen komen en zijn echt heel fijne dingen me enórme ballen voor zo'n klein bakkie.

Outrage
3 maart 2007, 11:33
die laney vc15 is dat die buizen variant?? heb eens op zo'n ding gespeeld om een gitaar voor een vriend te testen.. strak ding


VC15 is volledig buizen, ja.

Looke
3 maart 2007, 19:54
"Fender Hot Rod Deville, een amp voor je leven"

Wat vinden jullie van deze stelling?

Squier4ever
3 maart 2007, 20:01
welke verkoper heeft je dat aangepraat?

nee is een prima amp, maar ik weet niet of ik hem mijn hele leven zou houden....

LCH
3 maart 2007, 20:32
Volgens mij is het redelijk kenmerkend voor de gemiddelde gitarist dat er geen 'amp voor het leven' bestaat. :D

vox
3 maart 2007, 23:13
je bent altijd op zoek, naar het ultieme.. maar geloof wel dat er een sound is die je altijd bij blijft..

Globetrotter
4 maart 2007, 09:35
Evt. een Orange Tiny Terror met een 2de hands speakercabje? Nouja, is wel geen combo, maar heeft wel een sound die een verpletterende indruk na-laat. Ik zou dan wel minstens voor een 2X12 gaan, kwestie van zowel sound als budget in de gaten te houden. Zal natuurlijk nog altijd iets duurder uitvallen (Orange Tiny Terror +/- 499€, Cabje al snel 200 of 250€)?
Cheers,

Bart

Looke
4 maart 2007, 10:52
welke verkoper heeft je dat aangepraat?

nee is een prima amp, maar ik weet niet of ik hem mijn hele leven zou houden....


Onze deeltijdse drummer in de band :satisfie:
Hij speelt trouwens ook gitaar, en doet dat prima! Maar ja, je kan nooit genoeg amps hebben zeker 8-)

Wizz
4 maart 2007, 11:38
welke verkoper heeft je dat aangepraat?

Heb je iets tegen verkopers ? Slechte ervaringen mee gehad ? Waar ? Wat doe je zelf voor werk ?

Wizz

Mitch
4 maart 2007, 11:43
Relax Wizz, de stelling 'Een Hot Rod is een amp voor je leven' is een beetje eeh.... slechte verkooppraat. Dat zal dan ook ongetwijfeld zijn waar Squier4E op doelt.

vox
4 maart 2007, 17:39
i wel gaaf enzo om in de zoveel jaar een nieuwe versterker te kopen maar als je toch een sound heb die werkt, waarom dan een nieuwe versterker kopen.?