PDA

View Full Version : Weten jullie hoe je instrumenten weghaald van muziek zoals gitaren etc



Rooftop
1 maart 2007, 14:26
Hallo beste mensen,

ik wou vragen hoe je instrumenten weghaald van muziek zoals gitaren enz :???:
welke software moet je gebruiken ik vraag niet om 'm te krijgen want dat mag niet! :D
of weten jullie handige tips want ik wil een project doen voor school :D

Ic3gl0vE
1 maart 2007, 16:06
Volgens mij heeft Behringer een vocal eliminator waarmee je de zang redelijk moet kunnen filteren. Maar frequenties overlappen altijd en daarom is het heel moeilijk een instrument echt weg te filteren. Filter je de bas weg, dan ben je ook meteen een deel van je gitaar, drums, zang en andere instrumenten kwijt, om maar een voorbeeld te geven.

intGod
1 maart 2007, 16:09
Als alle instrumenten op 1 spoor staan is het bijna onmogelijk om iets volledig weg te halen. Vaak kan je het wel voldoende weghalen zodat het "overspeelbaar" is, maar helemaal weg is onmogelijk.

Bekijk het maar als een glas warm water waarin je suiker gooit. Als je de suiker er daarna weer uit wil halen is dat bijna niet mogelijk omdat het meeste gewoon is opgegaan in je water. Je kan er wel een beetje uit halen, maar je water zal zoet blijven smaken.

Als je nou echter per ongeluk rietsuiker in het kopje hebt gegooid kan je wel voldoende rietsuiker eruit halen zodat de smaak niet al te hard opvalt wanneer je er later gewone suiker bij gooit.

Rooftop
1 maart 2007, 16:11
ok :D bedankt voor de reacties :strat: