PDA

View Full Version : TAD deluxe reverb kit



a.c.
1 maart 2007, 12:17
Iemand ervaring met de Deluxe reverb kit van de tube amp doctor?
Ze zijn prijzig, maar als het resultaat beter is dan de huidige 65 deluxe reverb lijkt me het de moeite waard.

Chris Winsemius
3 maart 2007, 11:19
Bij 'n aantal Nederlandse amp-bedrijven zijn voor praktisch dezelfde prijs te krijgen als die op de website van TAD; scheelt je meestal nog 'n aantal tientjes verzendkosten.

De TAD-kits bevatten vrij goede onderdelen hoewel ik zelf meestal andere elko's, condensatoren en trafo's gebruik. Er zit, afgezien v/e schema en bedradings-tekening geen bouwbeschrijving bij.

Als eerste diy-amp-project is het behoorlijk gecompliceerd in vergelijking met bijvoorbeeld 'n tweed Champ of tweed Deluxe. Als je geen soldeer-ervaring hebt oefen daar eerst mee voordat je zo'n kit gaat bouwen.

M'n laatste DR replica met TAD kast, board, chassis en panelen heeft nu 'n trots nieuw baasje en ik hoop over 'n tijdje 'n 1 kanaals uitvoering zonder tremolo in 'n 12" PrincetonReverb kast van TAD te bouwen. Ondanks m'n eigen amps, Marshalls, VOXen, etc. blijven Deluxes zeer toffe versterkers die meestal genoeg power voor kroegoptredens hebben zodat je ze lekker kunt opendraaien.

Dylan61
9 maart 2007, 00:23
Ik heb er eentje, en ben er erg blij mee.

Heel wat versterkers zijn ermee vergeleken in mijn oefenruimte, Vox, Marshall, Koch, Mission 5E3, maar het blijft mijn mooist klinkende versterker.

Ook op standje 3-4 een prachtig geluid.