PDA

View Full Version : Help, website check!



Harald
1 maart 2007, 08:54
Krijg een melding van iemand dat op mijn website alleen de teksten te zien zijn, en niet de plaatjes. Voorzover ik kan nagaan, zou alles ( in Firefox en IE gecheckt) moeten werken. Maar kan het zelf maar op 1 pc controleren.

Klik even op de link, en mocht je idd. alleen de teksten zien, laat even weten of het wel of niet werkt. Krijg je ook geen plaatjes, zet dan even browser en windows of Mac erbij. Bedankt!

http://www.gitaarspel.nl/

Cloud
1 maart 2007, 11:42
Gecheckt in IE en Firefox (windows XP)... geen plaatjes, sorry. Er is dus blijkbaar inderdaad iets niet helemaal in orde.

Harald
1 maart 2007, 12:55
Dank je. Het is een beetje een vaag verhaal. Weet inmiddels van verschillende mensen waar de site gewoon laadt. En dat doet toch vermoeden dat het iets met de instellingen op jouw pc te maken heeft... Zijn van die dingen waar je zou willen zelf even achter de betreffende pc te kruipen! Zou echt niet weten wat het probleem kan zijn. Hopelijk straks even rust om eens op de website server te gaan snuffelen.

Cloud
1 maart 2007, 13:11
Ja, zal idd met de comp te maken hebben, ben nu nl. ergens anders en check het hier ook even (gewoon met IE) en nu doettie het wel.

Harald
1 maart 2007, 13:17
Even niet helemaal duidelijk, mijn site doet het dus ook weer gewoon bij je?

Cloud
1 maart 2007, 13:21
Nee, tenminste niet in de strikte zin van het woord. Zal proberen het duidelijk uit te leggen:

Thuis heb ik 'm gecheckt met IE en Firefox en deed hij het in beide gevallen dus niet.
Nu ben ik echter op mijn "werk" en heb ik 'm alleen met IE even gecheckt, en doet hij het wel.

Daarom denk ik dus dat je inderdaad wel gelijk zult hebben met je opmerking dat het iets met de instellingen van de pc te maken heeft, en mijn pc thuis gewoon anders ingesteld staat dan deze pc.

intGod
1 maart 2007, 13:25
Firefox 2.0, IE 6.0 geven allebei de volledige site weer.

Harald
1 maart 2007, 13:35
Bedankt, blijf ik even zoeken. Heb in Firefox al even java en javascript uitgezet (een deel van de plaatjes wordt ineen script voorgeladen) maar ook dan (ook na refreshen) doet hij het hier. Is trouwens verder ook wat ik van iedereen hoor, dat hij het doet.

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat sommige browsers ondertussen misschien weigeren plaatjes zonder alt code te laden... of vallen over verschil tussen ' en " Dat laatste wordt een crime om consequent te krijgen ivm alle php en java code. IE is altijd erg vergevend geweest over niet helemaal normconforme html code. Maar goed, mijn Firefox werkt ook gewoon.

Zal eens kijken naar de rechten op de plaatjes op de webserver. Kan dat als ex IT'er niet uitstaan, dat je dan geen idee hebt wat er aan de hand is :mad:

Harald
1 maart 2007, 14:09
Die rechten is het natuurlijk ook niet. En ik krijg het met het veranderen van beveiligingsinstellingen ook niet voor elkaar. Je kunt in IE wel het weergeven van afbeeldingen uitzetten, maar dan doet hij dat overal. Dan ziet het gitaarnet forum er ook niet uit. Dat lijkt het me dus ook niet, al klopt het wel een beetje met de screenshot. Vreemd genoeg doen de afbeelding achter rollovers op mijn site het dan overigens weer wel nog... En bij gitaarnet zie ik de plaatjes het het ene moment niet, maar kan ik ze met pagina vooruit of achteruit of het laden van de pagina na het maken van een edit in een post , ineens weer wel zien... :o

Het enige wat ik nog kan verzinnen is inderdaad die enkele en dubbele quotes.

@CLOUD, zou je als hij het thuis idd niet doet, daar eens dit bestand kunnen openen:
http://www.gitaarspel.nl/test.html
en kijken of die wel de plaatjes laat zien? En eens kijken bij je internetopties of plaatjes weergeven misschien uit staat. Wat ik hier zie is toch wel vrij bizar, qua werking. In IE werkt dat iig niet vlekkeloos.

Cloud
1 maart 2007, 14:22
Doe ik, ik laat het je straks nog weten!

Harald
1 maart 2007, 14:25
Bij IE te vinden bij internetopties tabblad geavanceerd. Ben hier echt verbaasd over. Met name het gedrag bij de gitaarnet site als die plaatjes uitstaan.

Cloud
1 maart 2007, 19:38
die test-pagina doet het hier (thuis) ook niet... en afbeeldingen weergeven staat aan.

Harald
1 maart 2007, 21:08
Nou ja, dan ligt het gelukkig niet aan die enkele quotes...

Als iemand een idee heeft wat het is... Kan toch echt weinig anders verzinnen dan een instelling op de pc die het bekijkt. Maar wat die dan is :???: