PDA

View Full Version : ISP decimator noise gate



gerrekat
28 februari 2007, 21:12
Ik heb op goed geluk maar eens zo'n ding besteld. Ik gebruik nu mijn mesa mark IV veel in de oefenruimte maar dat ding bromt als de ziekte op hogere volumes in de oefenruimte en als ik niet erg oppas ook wel last van feedback. Ik had een BOSS NS-2 noise gate maar die bracht nauwlijks soelaas. Ik was best wel ten einde raad want zo met dat gebrom en gepiep klinkt het niet echt strak. Maar al de hype die ik over dit pedaaltje gehoord heb is waar, het is echt een waanzinnige noise gate, hij reageert direct, hij is uiterst simpel te bedienen (alleen een threshold knop) en vermindert het gebluid tot absoluut zeer lage waardes, lees bijna compleet stil.

Ik gebruik behoorlijk wat gain en ben dus erg vatbaar voor gillen en piepen, iets wara ik em al jaren ontzettend aan irriteer. de enige amp die ik enigszins stil wist te krijgen waren mijn ENGL Powerball en mijn ENGL SE (heeft een redelijk goede ingebouwde noise gate), de rest was vroeg of laat in onze kleine oefenruimte zeer microfonisch. Kan natuurlijk ook te maken hebben met de spanning en radiostraling die daar heerst maar heb er daar iig erg veel last van.

Nu de Decimator eens op mijn giga herrieproducerende combi Marshall JCM-900 SL-X geboost met een Marshall jackhammer pedaal (zonder noise gate niet stil te houden!) aangesloten en zelfs die krijgt ie met een draai een de knop helemaal stil, hij voorkomt zelfs tot een bepaald niveau feedback, alhoewel bij zeer extreme volumes natuurlijk niets meer red, maar zulke volumes heb ik bij de band nog nooit toegepast en we spelen over het algemeen op redelijk volume (nee de teringherrie van het begin is het ook niet meer). Ik kan dit pedaal van harte aanbevelen aan iedereen die graag met een zware metaloversturing speelt en eigenlijk aan iedereen die denkt een noise gate nodig te hebben. Enige nadeel zover is dat hij je sustain wel een beetje om zeep helpt, maar ja dat is het nadeel van noise gates. Heel storend is het niet want je hoeft hem niet zo extreem in te stellen dat je sustain gelijk afgekapt wordt, maar noten 10 seconden aanhouden zit er niet in met de ISP Decimator.

Stitch
28 februari 2007, 22:56
Zou ook wel wat zijn voor mn 5150 denk ik. Alleen zou ik em dan alleen voor lagere volumes nodig hebben, om de ruis wat te verminderen.

interessander
28 februari 2007, 23:02
Ik heb precies dezelfde ervaring met een ISP decimator en een mark III die behoorlijk staat te blazen, ik heb geen brom maar wel last van feedback en hij houdt alles zeer stil. Ik heb hem ook op de gok gekocht en het bleek gelukkig een goede gok. Het instellen moet vrij precies maar verder is het set and forget.
Ik had deze graag gehad toen ik mn 5150 nog had, scheelt beehoorlijk wat irritant gepiep...

gerrekat
1 maart 2007, 07:37
zelfs de feedback heb ik eigenlijk geen last meer van, ja tenzij je je gitaar met de volume vol open en niet afgedempt met de palm van je hand in de buurt van je speakercabinet houdt, mara ja daar is niets tegenopgewassen. Maar als ik mijn gitaar met de hand demp totdat de noisegate inklikt en ik zet hem dan zo tegen mijn amp blijft ie zelfs stil....ben echt onder de indruk!

Ja iedere high gain amp heeft last van brom ruis en feedback zelfs de peperdure in de klasse boven de € 2500 dus ik denk dat de ISP een goed alternatief is voor allerlei andere nisegates die vaak maar half werken.

pol
1 maart 2007, 09:29
tiens, ik heb nooit last van feedback of ruis bij mijn high gain amp, hoeveel gain gebruik jij wel niet ?

Riffcrusher
1 maart 2007, 11:36
Ja iedere high gain amp heeft last van brom ruis en feedback zelfs de peperdure in de klasse boven de € 2500 dus ik denk dat de ISP een goed alternatief is voor allerlei andere noisegates die vaak maar half werken.

Dat kan ik van harte beamen !
(grijns...)

gerrekat
1 maart 2007, 22:44
tiens, ik heb nooit last van feedback of ruis bij mijn high gain amp, hoeveel gain gebruik jij wel niet ?


bestaat niet, ik heb echt alles geprobeerd en alles ruist en bromt. van steavens,VHT, diezel tot engl. Mijn SE is heel stil voor een amp met zoveel gain, maar als je een noise gate ervoor zet hoor je echt het verschil. Ik vind het zo grappig hoe zommige dure amps tot m6ythische proporties opgeblazen worden en iedere valt het me op als ik ze heb of preobeer het aan het einde van de dag gewoon amps zijn die net als een marshall of Peavey brommen en ruisen en vaak niet eens (zoveel) beter klinken. de meeste bekende en geliefde gitaarsounds komen echt uit hele gewone relatief goedkope amps.

Ik gebruik aardig wat gain maar niet over the top, op mijn SE staat de gain tussen de 4 en 5 (11-12 uur) op kanaal 3 in de modern mode. Op mijn Mark IV staat de gain tussen de 7-8 (3-4 uur, maar die is heel anders opgebouwd dan de ENGL). Op mijn marshall staat de gain praktisch voluit met een boost ervoor waarvan de gain op bijna 0 staat en het volume voluit. Op mijn Diezel stond de gain altijd bijna voluit op kanaal 2. Op mijn Powerball stond de gain half open op 5-6. Dus meestal echt geen extreme settings. Op mijn ENGL SAVAGE 120 stond de gain weer wat hoger omdat ie minder gain heeft dan de PB of de SE. Op mijn Mesa Mark III stond de gain net zo hoog asl ik nu op mijn Mark IV heb, uit mijn ouwe recto stond de gain zo een half - drie kwart. Pff er zijn weinig amps die ik nog niet gehad heb, dus ik durf met een gerust hart te zeggen dat een noise gate voor live en oefensituaties echt geen overbodige luxe is als je zware metal speelt.

De enige "amp" die ik gehad heb die echt redelijk stil was op hoge volumes was een Line 6 POD maar ook daar vanwege de ingebouwde noise gate, ook de Peavey XXX heeft een ingebouwde noise gate maar die werkt al een stuk minder goed. Kijk tuis hier op slaapkamervolumes is het nog wel te doen, maar als je met een hoop versterkers in een kleine oefenruimte staat wordt het anders.