PDA

View Full Version : vraagje voor het aansluiten



drap
28 februari 2007, 19:53
Mensen, ik heb een vraagje. Ik wil toch weer eens experimenteren met m'n modulatiepedalen in de fx loop te zetten. Gezien ik inmiddels op 10 pedalen zit, krijg ik toch wel erg veel last van extra brom/ruis/weetikhetwat. Nou was dat aansluiten bij m'n AVT275 nooit geen probleem, daar had je enkel een fx loop send en return. Maar bij m'n JTM60 is dat toch ff anders. Daar heb je achterop de versterker een parallel fx loop send/return en een series fx loop send/return. Nou is mijn vraag dus ook, waar dauw ik m'n modulatiepedalen nu in?

Mods: Als deze vraag in het verkeerde subforum staat, wees zo vrij 'm te verplaatsen.

skabouter
28 februari 2007, 20:10
ik zou zeggen effecten als reverb, delay,chorus, flanger enzo in de paralelle. en de dingen als Tremelo / volume FX`s in de seriele..... right?

drap
28 februari 2007, 20:25
Dus alle modulatie dus in de parallele aansluiting als ik het goed begrijp? I'll give it a try!

drap
1 maart 2007, 18:23
Het lukte inderdaad via de parallel fx loop send/return, alleen het klonk echt ruk, dus projekt mislukt. Alles weer gewoon via de input :confused:

Mag van mij op slot mods.

patricia
1 maart 2007, 18:29
hihihi die drap!

ik heb ook hetzelfde gelazer.
wil ik toch proberen de zaak in de effectenloop te doen?klopt er geen reet van het geluid.
ik ga altijd rechtstreeks in in de input vanaf nu!!!!!

drap
1 maart 2007, 19:28
Het maffe was bij mij dan ook dat juist alles wat nog gewoon in de input zat echt ruk klonk. Veel te scherp ofzo, heel apart. De flanger, delay en reverb klonk verder prima via de parallel fx loop, maar de overdrive en distortion klonken ineens ruk via de normale input.

boss
2 maart 2007, 00:58
Hey drap,
Uitermate vreemd wat je daar omschrijft.... dus de mod pedalen in de paralelle loop klinken goed en de overdrives tussen gitaar en input klinken bagger?!?!?
En als je de od's EN de mod pedalen allemaal tussen gitaar en input zet klinkt het wel goed??? Erg vreemd....

Heb je die JTM60 trouwens al lang of pas gekocht?
Vanwaar deze vraag... ik heb mijn JTM60 vorig jaar namelijk ingeruild.
Niet dat er iets mis mee was ofzo, maar ik was toe aan wat nieuws ;)

drap
2 maart 2007, 02:19
Ik kan het ook niet begrijpen, maar de overdrive en distortion klinken plots ruk als ik de modulatie pedalen in de parallel fx loop doe. Wellicht dat die fx loop van JTM's niet van de beste zijn, ik weet het ook niet. Het is ook niet raar dat uitgerekent juist zoiets als dit mij weer overkomt hoor, ik heb er pattent op :confused:

Die JTM heb ik nu pak 'm beet driekwart jaar en ik ben er best tevreden mee. Mooie glazige klank op het clean kanaal en als je een beetje zuinig aan doet met het boost kanaal kun je een lekker rauw geluid krijgen met vooral single coils. Maar ik moet zeggen dat ik dat boost kanaal vrijwel nooit gebruik. Als gain kanaal vind ik het sowieso al niks en ik heb door het gebruik van pedalen, waaronder een booster, genoeg aan het clean kanaal. Die 15 inch Eminence speaker word ik ook niet echt vreselijk warm van. Ik zit er zelfs sterk aan te denken er een top van te laten maken.