PDA

View Full Version : wie helpt mij verder?



glasbier
28 februari 2007, 19:43
leuk,heb ik alle topics afgezocht om een goed antwoord,is het nergens te vinden!
nou,dan plaats ik zelf wel de vraag!
okay,het gaat over je geluid/sound boosten.
met mijn boss bluesdriver(bd-2) wil ik mijn geluid boosten zodat ik tijdens de solo's er meer uitspring,oftewel meer volume heb.
ik heb de volgende pedaaltjes die geboost moeten worden:boss metal zone(mt-2) en een RAT.
nu komt het het:als ik de BD- érvoor zet(gitaar,BD-2,RAT en MT-2)krijg ik wel wat meer volume maar ook meer gain.
en als ik de BD-2 érna zet(gitaar,RAT,MT-2 en BD-2)krijg ik wel een lekkere oppepper maar met veel :( :cheerup: meer midden en het volumeverschil is erg groot tussen de RAT en MT-2(de RAT heeft veel meer boost dan de MT-2).
Wie kan mij verder helpen?

skabouter
28 februari 2007, 20:09
heeft je amp een loop, en gebruik je die BD alleen voor boost? dan kan je hem daarin hangen. gain helemaal dicht, tone naar smaak, en voorzichtig met het volume, je boost zal ineens heeeel effectief zijn! begin op 0, en probeer langzaam omhoog. tot het werkt.

ALLEEN check dit ff uit nog, khoop dat er iemand anders post? want ergens rinkelt een belletje bij mij dat dat mss toch niet goed is voor je amp.......

Brammibal
28 februari 2007, 20:16
Zou je met deze methode ook eerder eindbuizenoversturing kunnen krijgen ?

glasbier
28 februari 2007, 22:14
lijkt mij eerlijk gezegd ook niet zo gezond....ik heb het overigens wel geprobeert en je kan inderdaad alleen je volume er mee opkrikken.

marc_o
28 februari 2007, 22:29
In principe werkt het prima, maar je offert er wel een tof overdrivepedaal mee op. Ik zou de loop gebruiken met een grafische EQ, waarmee je het volume wat meer kleurloos oppept, zo kun je de bluesdriver ook nog voor je versterker zetten voor weer een andere smaak oversturing.

vulvasonic
28 februari 2007, 22:32
Altijd naar mijn bovenbuum luisteren!

marc_o
28 februari 2007, 22:34
Altijd naar mijn bovenbuum luisteren!


Zo is het maar net!!!