PDA

View Full Version : cabinet - amp



m@rijn
28 februari 2007, 15:23
Yo, ik hoor vaak over Cabinet / Amp prate, maar wat is dat eigenlijk juist? wat is het verschil... srr voor de wellicht domme vraag :)

Mr.Bluesbreaker
28 februari 2007, 15:30
Een amp is simpelweg Engels voor versterker. Dat kan betekenen dat het versterkergedeelte en de luidspreker(s) in 1 kast zitten, dat heet een combo.

Je hebt ook versterkers zonder speakers erin, vaak wordt dit een "head" of "top" genoemd. Hier sluit je een los cabinet (= kast met puur 1, 2, 4 luidsprekers erin) op aan.

Domme vragen bestaan niet, daar is het een forum voor. Dit soort dingen wist ik ook niet toen ik net begon met gitaarspelen. Wees blij dat je niet in de winkel staat en tegen de verkoper zegt "maar zo'n head gaat toch niet hard, hij is heel klein".:D

Op deze foto staan 2 "heads" met 2 "cabinets" eronder, de Koch/Marshall afdeling in het midden. Links en rechts 2 "combo's" met versterker en speakers in 1 behuizing/kast.

http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/Studiosetup2006-06-01.jpg

m@rijn
28 februari 2007, 16:04
ok bedankt :)!

skabouter
28 februari 2007, 16:16
ben ook van mening dat er geen domme vragen bestaan....alleen domme mensen :D ok, just kidding :) maar mss dat als je de zoektermen op google had gebruikt dat je er ook was uitgekomen...... enfin, geeft niet, ik kan nooit lang boos op je blijven :)