PDA

View Full Version : Dilemma over nieuwe versterker



PJWB
28 februari 2007, 13:41
Na jaren op matige versterkers, van rond de 500 euro, gespeeld te hebben heb ik nu rond de 2000 euro bij elkaar om echt een goede amp te kopen.
Mijn oog was gevallen op een Mesa Lonestar head. Deze stond voor 1600 in belgie en was nieuw. Afgelopen zaterdag heen gegaan bleek de versterker te storen, geluid weg te vallen en de belg had geen aankoopbon en garantiebon. Dus het hele feest ging niet door.
Het geluid was overgens, als het eruit kwam, wel echt heel goed.

Nu kan ik een nieuwe head kopen, maar deze is rond de 2300 euro en met het restant had ik een G-Major en midipedaal willen kopen.
Nu heb ik weer het dilemma of ik voor een andere head ga of bv 19" preamps en eindversterker ga kopen.

Wat zijn goede opties als je het geluid van Andy Timmons, Petrucci e.d. ambieert?

Feedback graag!

Marc Oblivian
28 februari 2007, 14:54
Ik zou gewoon even doorzoeken totdat je iemand vindt die ook een goede Mesa te koop heeft voor een mooie prijs.
Als je zoveel geld uitgeeft moet je niets overhaast doen lijkt mij.
De bekende open deur (maar daardoor niet minder waar) is wel dat je eigenlijk gewoon zoveel mogelijk ampjes uit moet proberen. Merken die in aanmerking komenzijn Engl, Brunetti, Bogner, Diezel, Koch en wat meer exotische merken (kijk daarvoor eens bij Haar Guitars)

Wat tenslotte vaak wordt vergeten is dat je ook moet bedenken hoe de amp het met jouw spullen (gitaar, speakerkast, speeltechniek) het ongeveer zal doen in je band. Gaat ie in de bandsound passen? In dat verband ook belangrijk om te weten of de amp met de rest van je spullen lekker in de mix ligt.
Nix zo vervelend als een amp kopen voor een hoop geld en in je eentje een geweldig geluid hebben, maar dat daar in de band weinig van overblijft (of dat je de rest overschreeuwt..), of dat het qua feel/sound niet past bij je bandje.

Is ook een tweakverhaal, weet ik, maar niet helemaal......