PDA

View Full Version : Gretsch Committee 7628



Fenndangoband
28 februari 2007, 11:22
Hallo hier ben ik weer...

Ik heb gisteren een GRETSCH COMMITTEE 7628 uit 1978 gespot... ik moet zeggen dat ik al een hele dag winderig loop van al het GAS in mijn lijf :p
Ik vind het een supergeile gitaar... Ze ziet er zeer verzorgd uit, natuurlijk met gebruiksporen wat ook charmant is... Hier een aantal specificaties:

gitaar van notelaar en esdoorn
Doorlopende nek design
24,5 inch scale lenght
Snaren lopen door body
Fretbord: palissander
2 originele humbuckers
Toonregelaar en volume per element
Element selector
Bindingen in echt ivoor
Serienummer: 3-9548

Hij biedt deze gitaar aan met de originele koffer voor €500. Ik was niet van plan om een gitaar te kopen maar voor deze wil ik wel nog een uitzondering maken... (natuurlijk enkel als ze lekker speelt en een goede sound heeft). Nu wil ik weten of €500 een correcte prijs is voor deze gitaar. Zijn er hier kenners die me advies over de prijs (en de gitaar) kunnen geven?

Bedankt.

PS: Met commentaren als "yuk, bah, aardslelijk, wat een monster, fikken die boel, goed om tussen de bilspleet van een koe te bewaren,..." ben ik helaas niet veel. Het gaat me echt om bovenstaande vraag. Verder vind ik dit kakkleurig gitaartje vet... en daar gaat het om. :hippie:

schizo910
28 februari 2007, 12:29
Ik had hem ook zien staan ja, kreeg ook een behoorlijke GAS aanval maar momenteel is er geen potje voor nog een gitaar :D Ziet er wel goed uit en €500 is een normale prijs, maar ik zou er proberen wel iets af te krijgen.

http://img225.imageshack.us/img225/2601/4720733vd4.jpg (http://imageshack.us)

Fenndangoband
28 februari 2007, 13:44
Bedankt om de foto's erop te zetten... was mij niet gelukt :chicken: :p

AutoStatic
28 februari 2007, 13:53
Mooie bak!!! Neckthrough?

bert k
28 februari 2007, 14:38
Sorry, ik vind hem niet mooi. Het is dat er Gretsch op staat, maar het zou zo maar een Westone of een Hondo uit de jaren 70/80 kunnen zijn.

almarvk
28 februari 2007, 14:39
Deze gitaar kan zo de verzameling van Wietse in...

bass blom
28 februari 2007, 14:47
wietse hahaa, ja, die zou er op een rommelmarkt 50 euro voor geven.
en als hij hem dan aan mij zou willen verkopen voor 100 zou ik nee zeggen.
jakkes wat een lelijk ding, gelukkig verschillen smaken :D

Fenndangoband
28 februari 2007, 15:03
Ja... ik kan opmerkingen als deze wel begrijpen :p ... en ben ook op de hoogte dat deze rechtstreeks in de collectie van Wietse kan... maar ik vind het een geile gitaar :D ik heb het nl. zeer erg te pakken voor oude, raar uitziende, ietsjes afgeleefde gitaren... en ja Hondo gitaartjes vind ik ook leuk.
Zoals je zei... gelukkig verschillen smaken :hippie:

jimihattricks
28 februari 2007, 15:07
alleen jammer dat de echte gretsch specs (pickups, het switch-doolhof, de cadillac vibe) missen..

wie verkoopt hem, jack white?

Luke-wannabe
28 februari 2007, 16:27
Yuk! Ik vind m echt niet mooi..