PDA

View Full Version : Drive n distortion voor men jube



jaspie
27 februari 2007, 23:03
Hoi, ik ben opzoek naar een boostertje voor mijn marshall jubilee en een romige ds voor mijn lead. De ritme distortion haal ik uit de amps 2e kanaal maar in combi met mijn single coils vind ik het iets te weinige gain voor lead. Ik zat zelf te denken aan een jekyll n hyde pedaal aangezien ik dan 2 vliegen in 1 klap sla. Ik zoek een beetje een vintage georienteerde sounddie romige is en niet fuzzy

Heeft iemand nog iets aan te raden?

Mvg,

Jasper

dunnoaname
28 februari 2007, 10:25
Alle Ts'en zijn kandidaten, misschien een cleanere boost zoals mxr microamp oid. Je kan ook van visualsound de Route66 uitproberen OD kanaal is hetzelfde als de OD van de J&H, en er zit een compressor bij in plaats van een distortion.

succes!

Nellyrocks
28 februari 2007, 11:25
Carl martin Plexitone.
Heeft een crunch en lead kanaal maar ook een boostfunctie. Ik ben er iig heel blij mee. Niet te heftig, wel dik maar blijft heerlijk transparant klinken.

Daarbij heeft ie een lekkere ouderwetse marshalltoon

jaspie
28 februari 2007, 13:33
nouja een Ts variant zal ik sowiso proberen, die in de visual sound pedalen zijn dus sowiso aanrader...
die carl martin zal ik ook naar rond kijken want hij ziet er ook wel veelzeidig uit.

bedankt

jaspie
22 maart 2007, 22:48
nog even terugkomend(kan nu mijn zoektoch weer vervolgen met wat geld beschikbvaar), als ik in de winkel ga probere kan ik meestal vanwege de afstand en het treinreizen men amp nie meenemen. Zal een jcm2000 een beetje een indicatie kunne geven voor een pedaal reageert op mijn amp. Ik wil nog steeds oa die plexitone checken.De jekyll n hyde heb ik geprobeert maar viel beetje af omdat ik die ds kant niezo top vond verder.

mvg,

Jasper

Einzeln
23 maart 2007, 08:58
Carl martin Plexitone.
Heeft een crunch en lead kanaal maar ook een boostfunctie. Ik ben er iig heel blij mee. Niet te heftig, wel dik maar blijft heerlijk transparant klinken.

Daarbij heeft ie een lekkere ouderwetse marshalltoon

Is dat op een van jullie songs te beluisteren? En dan ook met de vox?

Nellyrocks
23 maart 2007, 09:46
Is dat op een van jullie songs te beluisteren? En dan ook met de vox?

Nee, de gitaren op onze opnames komen allemaal uit de computer. Ik speel zelf wel met een Plexitone over een ac30. Met mijn sheraton klinkt hij op mijn brug elemant lekker crunshy slag en op mijn halselement gaat ie mooi zingen.
Met een tele blijft ie mooi open en kan je zelfs op hoog vollume en in high gain stand open of gebrokenakkoorden spelen.

Je kan het wel een keer uitprobeeren als je in de buurt bent. Ik PM je wel.