PDA

View Full Version : powerball probleem



The_Darkness
27 februari 2007, 22:25
Hallo

Ik heb de laatste tijd een probleempje met mijn engl powerball. als mijn versterker aan staat an geeft hij heel vaak een ploppend geluid als ik speel maar ook als ik mijn gitaar niet aanraak.
Kan dit duiden op een kapotte buis of is het iets anders.

gerrekat
28 februari 2007, 10:28
een "ploppend" geluid, het enige dat ik inderdaad kan bedenken is dat een van je eindbuizen kaduuk is.

skabouter
28 februari 2007, 16:18
Goddamnit, veel problemen met zo`n PB zeg, of lijkt dat maar zo? :o ik weet nog 2 jaar geleden ofzo, een hele golf van PB-owners met technische problemen....wat is nou eigenlijk de houdbaarheids datum van zo`n PB?

Tho
28 februari 2007, 16:56
Hallo

Ik heb de laatste tijd een probleempje met mijn engl powerball. als mijn versterker aan staat an geeft hij heel vaak een ploppend geluid als ik speel maar ook als ik mijn gitaar niet aanraak.
Kan dit duiden op een kapotte buis of is het iets anders.

bedoel je niet meer een soort 'tik' geluid die hij een paar keer maakt?

The_Darkness
28 februari 2007, 17:49
jah een plop of een tik geluid ik weet niet precies hoe ik het best kan omschrijven maar als het een tik geluid is weet je dan wat het is want dan zou ik het graag willen weten

Tho
28 februari 2007, 18:08
jah een plop of een tik geluid ik weet niet precies hoe ik het best kan omschrijven maar als het een tik geluid is weet je dan wat het is want dan zou ik het graag willen weten

Nou als ik hem aanzet, of uitzet hoor ik een paar keer onregelmatige 'tikjes', en ik denk dat dat gewoon de buisjes zijn die aan't werk zijn. Plofjes kan je het zeker niet noemen. Ik weet niet wat het is. Branden trouwens al je buizen nog?

The_Darkness
28 februari 2007, 18:55
ze branden nog wel allemaal.
maar je hoort het niet alleen bij het aanzetten maar ook als ik al even aan het spelen ben of de versterker staat al een kwartier te branden.
Dus ik denk toch dat een van de buizen niet meer helemaal 100% is dus ik moet maar even een keer naar de winkel gaan om ernaar te laten kijken

gerrekat
28 februari 2007, 21:03
Goddamnit, veel problemen met zo`n PB zeg, of lijkt dat maar zo? :o ik weet nog 2 jaar geleden ofzo, een hele golf van PB-owners met technische problemen....wat is nou eigenlijk de houdbaarheids datum van zo`n PB?

Er zijn wat problemen geweest met de footswitches die spontaan overschakelden, maar dat is nauwelijks een serieus probleem te noemen verder hele betrouwbare amps. Ik heb met die van mij nooit geen problemen gehad en ken behoorlijk wat mensen die er nu eens hebben inclusief de nieuwe eigenaar van de mijne, nooit iets aan gehad. Vergeet niet dat de meeste eigenaren de ballen verstand van buizenamps hebben en een kapot voorbuisje al snel als een onoverkomelijk probleem zien. LOL toen mijn eerste pre amp buis het begaf dacht ik gelijk dat ik mijn amp naar de schroot kon brengen.

Tho
28 februari 2007, 21:13
Ik heb inderdaad al gemerkt dat ze ontzettend solide zijn, en heel degelijk gebouwd. Prachtige amps

gerrekat
28 februari 2007, 21:24
Ik heb inderdaad al gemerkt dat ze ontzettend solide zijn, en heel degelijk gebouwd. Prachtige amps


je hoort mij niet zeggen dat het de best gebouwde amps ooit zijn, maar ze zijn inderdaad degelijk en solide zeker voor het geld. Als je bereid bent om het dubbele te betalen krijg je heus wel iets nog beters. Maar de sound die eruit komt kan m.i. concurreren met amps van die prijsklasse.

Tho
28 februari 2007, 23:11
je hoort mij niet zeggen dat het de best gebouwde amps ooit zijn, maar ze zijn inderdaad degelijk en solide zeker voor het geld. Als je bereid bent om het dubbele te betalen krijg je heus wel iets nog beters. Maar de sound die eruit komt kan m.i. concurreren met amps van die prijsklasse.

Er is inderdaad altijd wel wat beters, maar net wat je zegt, een prima amp voor de prijs, die ik overigens al hoog genoeg vind!

The_Darkness
5 maart 2007, 21:53
Ik heb net gehoord dat ik voorzichtig tegen een buis aan moet tikken met de achterkant van de schroevendraaier. als het dan kraakt dan is die buis niet goed. Klopt dit?

En wat adviseren jullie voor het vervangen van de buis. kan ik beter alle buizen laten vervangen of alleen de kapotte? ze zitten er nu ongeveer 2 a 2,5 jaar in

Tho
5 maart 2007, 22:33
Ik heb net gehoord dat ik voorzichtig tegen een buis aan moet tikken met de achterkant van de schroevendraaier. als het dan kraakt dan is die buis niet goed. Klopt dit?

En wat adviseren jullie voor het vervangen van de buis. kan ik beter alle buizen laten vervangen of alleen de kapotte? ze zitten er nu ongeveer 2 a 2,5 jaar in

Nou dan zou ik ze maar meteen allemaal vervangen! Gezien ze er al zo'n poos in zitten