PDA

View Full Version : ik wil zooveeeel..



Strat1992
27 februari 2007, 20:59
hallo allemaal

ik heb een fender strat en een sovtek mig 60 buizenbak, maar ik vraag me af wat voor cabinet hier bijpast en wat voor pedaal. het is gewoon voor thuis te prullen dus wil max +-200 euro uitgeven voor een cabinetje. en later nog een pedaal. die versterker is mono dacht ik dus ik vroeg me af wat voor cabinet er geschikt is.

ik wil een lekkere gary moore achtige sound krijgen net als in 'still got the blues for you' (als dat kan) of iets anders wat er op lijkt.

ik speel trouwens net een jaar maar dat maakt het oefenen toch net iets leuker :)

alvast bedankt!
groeten marcel

artnaz
27 februari 2007, 21:23
200 euro is denk ik minimaal als je een fatsoenlijke 1x12 of 2x12 wilt... En nieuw is dat de vanaf-prijs...

Wat betreft de ingangen, de cabs zijn altijd mono en soms stereo, dus wat dat betreft zit je altijd goed. En verder moet je erop letten of de wattage klopt. Dus als je Mig 60 een 60-Watter is, heb je ook minstens 60W aan speakers nodig. Kwam ik ook gisteren pas achter, ik dacht dat je altijd speakers moest hebben die dik de wattage van de amp dekken...

Oh, en het nummer heet "Still Got The Blues"...:p Maar wat een tone he, van Gary Moore:D! Persoonlijk vind ik dat hij één van de mooiste sounds heeft...

Strat1992
1 maart 2007, 23:52
200 euro is denk ik minimaal als je een fatsoenlijke 1x12 of 2x12 wilt... En nieuw is dat de vanaf-prijs...

Wat betreft de ingangen, de cabs zijn altijd mono en soms stereo, dus wat dat betreft zit je altijd goed. En verder moet je erop letten of de wattage klopt. Dus als je Mig 60 een 60-Watter is, heb je ook minstens 60W aan speakers nodig. Kwam ik ook gisteren pas achter, ik dacht dat je altijd speakers moest hebben die dik de wattage van de amp dekken...

Oh, en het nummer heet "Still Got The Blues"...:p Maar wat een tone he, van Gary Moore:D! Persoonlijk vind ik dat hij één van de mooiste sounds heeft...


ja echt een super nummer :D op het einde trapt ie nog even een extra pedaal in ofzo en tja dan is het helemaal feest.
bedankt voor de info trouwens. ik ga morgen mijn nieuwe behringer gmx 212 slopen en deze 2x 60 watt speakers (8 ohm) parallel aansluiten op de 4 ohm aansluiting. gewoon bij de contacten van de speakers losmaken en hier kabel met kabelschoentjes voor maken zodat deze op de buizenbak kunnen. zo heb ik geluid voor weinig geld.


FOTO (http://img444.imageshack.us/img444/2436/versterkersjm5.jpg)

wietse
2 maart 2007, 07:42
ik wil een lekkere gary moore achtige sound krijgen net als in 'still got the blues for you' (als dat kan) of iets anders wat er op lijkt.


koop een gibson dan ben je al een eind op weg, gary moore speelt daar ook op en met een strat kan je dat geluid nooit echt krijgen.

no 1 hops
2 maart 2007, 11:58
waarom wil je die luidsprekers parallel aansluiten en zo de ohmse waarde verlagen?
lijkt mij onveilig, want zover ik onthouden heb zorg je ervoor dat de versterker je een signaal kan leveren waardoor de spoelen kunnen doorbranden.

de speakers zijn 8 ohm 60 watt, en misschien dat je deze vraag dan beter bij de werkbank kan neerleggen, maar ik weet niet wat ze dan 4 ohm aankunnen.
sluit ze serieel aan en je hebt 16 ohm weerstand, en dat lijkt me dan veiliger als er percee twee speaker aan moeten.

artnaz
2 maart 2007, 20:22
Als ik denk te snappen wat jij bedoelt met einde van Still Got The Blues: hij switcht naar zijn bridge-pickup...

hassent
2 maart 2007, 20:30
waarom wil je die luidsprekers parallel aansluiten en zo de ohmse waarde verlagen?
lijkt mij onveilig, want zover ik onthouden heb zorg je ervoor dat de versterker je een signaal kan leveren waardoor de spoelen kunnen doorbranden.

de speakers zijn 8 ohm 60 watt, en misschien dat je deze vraag dan beter bij de werkbank kan neerleggen, maar ik weet niet wat ze dan 4 ohm aankunnen.
sluit ze serieel aan en je hebt 16 ohm weerstand, en dat lijkt me dan veiliger als er percee twee speaker aan moeten.

Als z'n versterker een 4 ohm uitgang heeft kan dit prima. Z'n versterker is 60W en beide speakers ook. Omdat ze parallel staan wordt het vermogen verdeeld over de 2 speakers. Geen probleem dus.

WICKED
2 maart 2007, 23:26
hallo allemaal


ik wil een lekkere gary moore achtige sound krijgen net als in 'still got the blues for you' (als dat kan) of iets anders wat er op lijkt.



ik denk dat gary zn sound voor 99 procent in zijn vingers ligt..

fretboardtoash
3 maart 2007, 20:50
ik denk dat gary zn sound voor 99 procent in zijn vingers ligt..

dat zit 't meestal, maar je meot vaak ook weten hoe je met n gitaar om moet gaan en wat jou ligt. ik ben inmiddels weer met m'n vingers gaan spelen en't verschil is echt geweldig. houten plectrums maken ook een heleboel uit, dus eigenlijk zou je aanpak per gitaar heel erg moeten verschillen om t'geluid wat je wil eruit te krijgen.

voor zijn geluid met n strat denk ik dat een plectrum van been of hoorn je al n hoop helpt. t maakt veel meer uit dan je zou denken.