PDA

View Full Version : sovtek mig 60



Strat1992
27 februari 2007, 19:27
hallo beste gitaar vrienden :)

ik wilde even een beroep doen op jullie versterker kennis.
ik heb van een collega een gloedje nieuwe sovtek mig 60 gehad.
hij heeft deze ooit eens gehad maar er nooit speakers bij gekocht en hm daarom nooit gebruikt. na 10 jaar op zolder te hebben gestaan heb ik hem gekregen. hij gaf hm liever weg aan iemand die er blij mee is dan dat hij hm voor een prikkie moest verkopen..

allereerst dacht ik dat het om een goedkoop merk ging omdat ik er nooit van gehoord had (speel nog maar 1jaar). maar na wat rondkijken op internet las ik dat mensen hm zelf via internet uit rusland laten overvliegen omdat ze zo zeldzaam zijn ofzo??

nja.. mijn vraag eigenlijk.. hoe blij moet ik met deze versterker zijn en wat is hij waard?

de staat is gewoon nieuw.. boekje zit er bij en in orginele doos met snoer enzo.

ik ben trouwens niet van plan hm te verkopen omdat dit mijn eerste buizen versterker is en ik heb hm gekregen.

groeten marcel!!

artnaz
27 februari 2007, 19:51
Waarom heb ik niet van die collega's...:( Geen idee hoeveel hij waard is, maar ik zou er graag een keer op spelen.

Misschien heb je er hier wat aan wat betreft (vooral Amerikaanse) prijzen, maar ze lopen behoorlijk uiteen: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Sovtek/Mig+60/10/1

Strat1992
27 februari 2007, 20:09
Waarom heb ik niet van die collega's...:( Geen idee hoeveel hij waard is, maar ik zou er graag een keer op spelen.

Misschien heb je er hier wat aan wat betreft (vooral Amerikaanse) prijzen, maar ze lopen behoorlijk uiteen: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Sovtek/Mig+60/10/1

haha thnx! ik dacht echt dat het rommel was dat sovtek.. net zoiets als een kia of hyundai onder de auto's..

artnaz
27 februari 2007, 20:14
Net als Lada bedoel je... Maar Mig-vliegtuigen zijn toch top, dus moet een Mig 60 dat ook zijn...:D

Bovendien krijg ik binnenkort mijn Sovtek (ElectroHarmonix) Big Muff binnen, dus Sovtek moet ook wel goed zijn:p!

Strat1992
27 februari 2007, 20:33
Net als Lada bedoel je... Maar Mig-vliegtuigen zijn toch top, dus moet een Mig 60 dat ook zijn...:D

Bovendien krijg ik binnenkort mijn Sovtek (ElectroHarmonix) Big Muff binnen, dus Sovtek moet ook wel goed zijn:p!

ow yeah lada :cooler: en ja een mig vliegtuig is wel top ja hehe.

maar ik zou er ook wel graag op spelen.. kheb alleen nog geen speakers.
je mag hm wel een keer testen voor me.
hoe kan ik trouwens fotos bijvoegen? dan kan ik hm laten zien.

grtz marcel!

ColourofFire
27 februari 2007, 22:07
Sovteks zijn in amerika zeer gewaardeerde goedkope scheurbakken. Ze zullen niet echt veel waard zijn, ik gok rond de 500/600 euro voor een losse top 2ehands. Heb er veel plezier mee :)

Strat1992
27 februari 2007, 22:25
Sovteks zijn in amerika zeer gewaardeerde goedkope scheurbakken. Ze zullen niet echt veel waard zijn, ik gok rond de 500/600 euro voor een losse top 2ehands. Heb er veel plezier mee :)

ah ok bedankt.. nou gebeurtme niet vaak dat ik zomaar 500 euro krijg :)
maar ik ga er lekker een cabinet bijkopen en er op spelen totdat hij het begeeft. kweet alleen niet wat voor een cabinet erbij past voor een normale prijs.

groeten marcel

artnaz
28 februari 2007, 12:11
hoe kan ik trouwens fotos bijvoegen? dan kan ik hm laten zien. Uploaden bij www.imageshack.us, en dan de eerste link van onder het plaatje kopieren (dus met [IMG....)

Squier4ever
28 februari 2007, 12:16
wat vind jij een normale prijs?
want je moet er niet zo'n prutscab onder gooien....
ik zou zeggen ga eens lekker testen!

Strat1992
28 februari 2007, 20:29
wat vind jij een normale prijs?
want je moet er niet zo'n prutscab onder gooien....
ik zou zeggen ga eens lekker testen!

aja daar heb je wel gelijk in ja.. ik kan beter sparen en in 1 keer goed spul kopen dan dat ik later nog eens... ach ik zat aan zon 200 euro te denken maar als ik spaar en dat maal 3 doe heb ik wel iets leuks denk ik.

maar nog even een vraag.. misschien een stomme maar goed, is het niet zo dat ik met een 60 watt versterker niks heb aan een bijv. 400 watt cabinet?
het zou toch beter zijn en klinken als dit een 80 watt was. of is dat normaal bij gitaar versterkers.
ik weet wel dat bij een auto audio versterker (radio) van 45 watt, speakers van 300 wat niet klinken.

alvast bedankt! grtz :strat: trouwens dezelfde kleuren als mijn strat :)

Strat1992
28 februari 2007, 20:31
Uploaden bij www.imageshack.us, en dan de eerste link van onder het plaatje kopieren (dus met [IMG....)

dankje! :) ik ben nu niet thuis maar ga vant weekend foto's uploaden.

Ron Houben
28 februari 2007, 20:54
Hoi Strat 1992,

Lang geleden werkte ik in een muziekwinkel waar ik de 50 watt en 60 watt tops van Sovtek had ingekocht. Te gekke versterkers! De 50 Watter klonk als een blackface fender, de Mig 60 was instant Vintage Marshall sound. Allebei one-trick-ponies, maar wel precies dát geluid dat je moet hebben. Ze waren toen (in 1992) niet te verkopen, iedereen wilde meer kanalen en die uitgeholde Metallica sound. Maar wat heb je aan een versterker met twee of drie sounds die allemaal ruk zijn? Vroeg ik me toen ook al af. Mijn baas was er toen niet zo blij mee dat ik die had ingekocht. Nu denk ik dat ik ze alletwee zelf had moeten nemen, was iedereen blij geweest!

Ze waren erg gevoelig voor welk cabinet je erop aansloot. De standaard 1960 cabinets klonken echt niet hiermee, maar we hadden toen een Marshall cabinetje ingeruild, 1 x 12" zilverkleurig en dat klonk TE GEK met de MIG 60. Wilde dat toen kopen maar een collega was me te snel af. Pech, zo'n cabinet heb ik nooit weer gezien. Moraal: neem dat ding mee naar de winkel/ verkoper en probeer de combinatie goed uit.
Succes!

pol
1 maart 2007, 09:26
koop er een goeie 4 x 12 of 2 x 12 met V30's bij, dan misschien nog een boostpedaaltje ala tubescreamer ervoor, en dan kun je lekker scheuren met die sovtek.

Wattage van de cab is niet zo belangrijk, als de cab maar meer aankan dan 60 watt is het wel ok.

En erop spelen tot hij het begeeft ??? Die dingen zijn wel vrij stevig, en als er iets aankomt is het wel vrij eenvoudig te herstellen.

Jimwoud
1 maart 2007, 13:12
ik heber een gehad, scheurt prima, maar konergeen lekkere palmmutes uitkrijgen.

hebhem voor 450 verkocht, maarvoor een stukminder gekocht

pol
1 maart 2007, 16:12
die palmmutes krijg je wel in orde met een boostpedalleke om de boel wat strakker te maken.

lynyrd
15 maart 2008, 15:36
Hoi heb er vorig jaar 1 gekocht voor 500 euro
heb ook een Marshall JMP 50 watt uit 78
en de Sovtek mig 60 klinkt hetzelfde als de Marshall met iets meer scheur.
Er zitten ook dezelfde onderdelen in 2x El 34 3xecc83/12ax7
klinkt met een Marshall cabinet goed 1x12 of 2x12 met Celestion sidewinder speakers

hieronder te horen de Sovtek met Marshall 1936 cab (explorer)

http://www.youtube.com/watch?v=ED2BXWP0N34

Squier4ever
15 maart 2008, 17:10
nou dat is fijn om te weten.

slotje?