PDA

View Full Version : B&O BM6 gescoord



skanky
27 februari 2007, 19:20
Ik heb gister een B&O BM6 ribbon mic (http://www.beoworld.co.uk/microphones1.htm) gescoord via marktplaats, voor 200euro... Ik ben erg benieuwd, ik heb er veel positivie dingen gehoord. Ik ga'm morgen ophalen en zal ook snel wat samples posten...

Ik zit er ook over te denken om'm op te sturen naar Stephen Sank in de USA, hij modificeert oude ribbons (Beyers/B&O's) dmv een RCA 44BX ribbon te plaatsen ipv de standaard Ribbon....

Peter is helemaal blij!

Han S
27 februari 2007, 20:26
Ik heb gister een B&O BM6 ribbon mic (http://www.beoworld.co.uk/microphones1.htm) gescoord via marktplaats, voor 200euro... Ik ben erg benieuwd, ik heb er veel positivie dingen gehoord. Ik ga'm morgen ophalen en zal ook snel wat samples posten...

Ik zit er ook over te denken om'm op te sturen naar Stephen Sank in de USA, hij modificeert oude ribbons (Beyers/B&O's) dmv een RCA 44BX ribbon te plaatsen ipv de standaard Ribbon....

Peter is helemaal blij!

FF goed uitproberen, je weet dat ze kwetsbaar zijn toch?

skanky
27 februari 2007, 20:29
Ja, dat weet ik. Ik kan'm morgen ook uitproberen in een spreekcel. Maar denk jij dat het een idee is om'm naar Stephen Sank op te sturen voor een RCA 44bx mod?

Han S
27 februari 2007, 20:32
Kweenie, ik las laatst een discussie over hem en als ik het me goed herinner was dat op prosoundweb en ging over het feit dat de microfoons zo lang weg waren.

Je zou daar ens kunnen zoeken op Stephen Sank.

skanky
27 februari 2007, 20:35
Ja, ik had het ook gelezen. Maar het schijnt tijdelijk geweest te zijn, hij had wat problemen en is nu zn achterstand in aan het lopen. Sommige mensen waren ze idd meer dan een jaar kwijt.
Weet jij anders een goed adresje in Nederland voor het reparen van ribbons? (mocht het eens kapot gaan)

Han S
27 februari 2007, 20:53
Ik zou het echt niet weten, hoewel het me niet al te moeilijk lijkt. Een paar zeer vaste handen zijn noodzakelijk, dat wel, maar een condensator van een nieuw velletje voorzien en op de juiste spanning brengen lijkt me veel moeilijker.

skanky
27 februari 2007, 20:59
Hmm ok, maar toch durf ik het niet aan hoor, ik ben niet zo handig......
Het leuke is dat het (zoals de meeste ribbons) een figure-of-8 is, dus kan ik zelf eindelijk ook eens wat experimenteren met MS.

guhlenn
28 februari 2007, 10:37
proficiat. de looks alleen al zijn briljant! ;) mag ik even meedelen in de vreugde, ik heb nl. een Beyer M500 op de kop getikt (ik was je voor Han...) Althans, hij moet nog aankomen.

Han S
28 februari 2007, 12:38
proficiat. de looks alleen al zijn briljant! ;) mag ik even meedelen in de vreugde, ik heb nl. een Beyer M500 op de kop getikt (ik was je voor Han...) Althans, hij moet nog aankomen.

Was jij dat? Heb je hem eerst geprobeerd? De 500 is een vocal mic en je weet wat de miniatuurstormen behorende bij de P en F geluiden met een ribbon kunnen uithalen.

Ik heb er nu drie en ik wil er wel tien hebben.

guhlenn
28 februari 2007, 12:49
dat was ik ja. Ik ben met twee al tevreden. Heb eens een sample met onbewerkte M500's als OH gehoord , man wat een geluid. Heb hem niet getest (ik weet, ik ben te goedgelovig, we zullen zien). Het windhoos verhaal is me bekend ja. Krijg binnenkort ook 'n DAV BG1 binnen... hoop dat het smullen word. :)

imlikeajungle
28 februari 2007, 19:06
Ik heb een DAV BG1 en ben er iig superblij mee.
Er zijn net twee M500s op eBay.be verkocht voor 160 en 150 euro/stuk :dontgeti:

@Skanky: voor reparaties, mail 'ns naar Puck van pucksound.nl, hij heeft een vaste reparateur voor al z'n buizenmics, lijkt me sterk dat die het niet zou kunnen of niemand zou weten.

Han S
28 februari 2007, 19:40
dat was ik ja. Ik ben met twee al tevreden. Heb eens een sample met onbewerkte M500's als OH gehoord , man wat een geluid. Heb hem niet getest (ik weet, ik ben te goedgelovig, we zullen zien). Het windhoos verhaal is me bekend ja. Krijg binnenkort ook 'n DAV BG1 binnen... hoop dat het smullen word. :)

Ik gun hem je van harte hoor en ik hoop dat je er veel plezier van hebt. Waanzinnige microfoons en zoals ongeveer elke Beyer microfoon zwaar ondergewaardeerd.

guhlenn
1 maart 2007, 09:37
Mijn dank. :)