PDA

View Full Version : Check deze onzin:



Hector_Tsolodimos
27 februari 2007, 17:02
ik heb een hyves account (die héb je zeg maar, de mijne is www.tsolodimos.hyves.nl) en bij die hyves kun je ook zogenaamd 'hyves' aanmaken en beheren
zo heb je een Pepper hyve (wel 2) een Fender hyve, enz
waar je dan lid van kunt worden, zo kun je laten zien wat jouw smaak is enz

ik heb een tijdje terug de 'Stratocaster' hyve aangemaakt, en die telt nu 84 leden, best cool dus
eentje poste zijn Fender USA 60th anniversary strat, je weet wel, die met een diamantje.. en zo'n coole case met rode binnenkant, rond de 1350 euro kost hij nieuw (Nederland Muziek), iemand op dit forum heeft er ook een (of meerdere mensen)

ik gaf dus de volgende reactie:
aah kut! ik zie nu pas dat hij de berichten reeks heeft verwijder (waarschijnlijk omdat hij inzag dat hij stom is geweest)
Ik kan het bericht niet letterlijk kopieeren, maar toch
ik zei:
mooie gitaar, bijna het zelfde als de mijne, alleen komt de mijne uit 2005 en heeft ie dus geen diamantje, waar ik blij om ben (voor de rest: leuke gitaar die 60th Anniversary)
hij zegt:
ja, maar ik ben er wel blij mee, want deze gitaar is over 10 jaar 7 keer zoveel waard dit en dat, en hij meende het
en ik kreeg hem er maar niet van overtuigd dat dat niet zo was
en dat hij blij mag zijn als hij over 10 jaar 1100 euro kan krijgen voor deze gitaar
nja, jammer dat ik de berichten niet letterlijk over kan kopieeren, was een leuke discussie
zo zei ik ook: als dat klopt, dan heb ik er 10 gekocht en was ik over 10 jaar met pesioen gegaan :seriousf:

onzin toch?

Jay75
27 februari 2007, 17:06
Wat een onzin :D

Rutger
27 februari 2007, 17:15
Ik mis een clue...?

sebass
27 februari 2007, 17:21
Alle andere aniversary modellen zijn nu toch ook miljoenen waard of niet soms :P

Hector_Tsolodimos
27 februari 2007, 17:26
Alle andere aniversary modellen zijn nu toch ook miljoenen waard of niet soms :P
dat dacht ik ook
volgens hem wel..

Harry
27 februari 2007, 17:29
je weet t niet, he...... wat de gek er voor geeft. Niet zo spannend dus.

Swan
27 februari 2007, 17:31
spanning en sensatie.
get a life.

Jorikjet
27 februari 2007, 18:42
Ik mis een clue...?
Open eind

1234125

Thundermane
27 februari 2007, 18:55
Nouja je kan principieel voor elke gitaar die ouder is dan 30 jaar en goed was voor z`n tijd behoorlijk wat geld vragen

DeiDRagonas
27 februari 2007, 19:07
Tuurlijk... je kan ervoor vragen wat je zelf maar wil. Maar of je t er ook voor krijgt. lol... I dont think so!

Roy

Hector_Tsolodimos
27 februari 2007, 19:17
Open eind

1234125
helemaal geen open eind
ik vraag of jullie het met mij eens zijn

Hector_Tsolodimos
27 februari 2007, 19:22
Nouja je kan principieel voor elke gitaar die ouder is dan 30 jaar en goed was voor z`n tijd behoorlijk wat geld vragen
maar een gitaar uit het jaar 2000 is in 2030 minder waar als een gitaar uit 77, wanneer je hem nu wilt kopen
(even van Fender uitgaande)
het is niet alleen het AANTAL jaar dat de gitaar oud is
de tijd waarin de gitaar gebouwd werd is geloof ik veel belangrijker
iedereen heeft ook in z'n hoofd van:
50's 60's en 70's, goede shit, daarna Fender achteruit (voor een deel ook waar?)
ik kan je zeggen, een Fender USA Standard Strat van nu (zoals de mijne) is echt niet zo bijzonder.. die zijn over 30 jaar waarschijnlijk alleen maar dalen in waarde

de oude gitaren, van nu, dus de 50's, 60's en 70's hebben tenminste 'meerwaarde', bijv. de cellulose lak van ondertussen 30-40-50 jaar oud, waardoor je ook een vintage look krijgt, de verhalen over deze periodes, de feiten en specs (zoals het hout)

nja, hoop dat ik een beetje gelijk heb en dat het duidelijk is wat ik bedoel

bert k
27 februari 2007, 19:35
Zeer vaag verhaal, ik had het topic bijna dichtgegooid, gaat echt nergens over, toch?

Azrael
27 februari 2007, 19:36
Dit topic is te dom voor woorden inderdaad.....ZELFS voor gitaarnet....

Hector_Tsolodimos
27 februari 2007, 20:06
ach waarom ook niet
gooi er maar een slotje op
en het ging wel ergens over

Blend
27 februari 2007, 20:12
ligt er toch 'n beetje aan hoeveel er van die gitaren zijn? het is maar net wat je ervoor wilt geven......... je kan voor dat geld beter een mooie PRS kopen ofzo 8)

Hector_Tsolodimos
27 februari 2007, 21:29
ligt er toch 'n beetje aan hoeveel er van die gitaren zijn? het is maar net wat je ervoor wilt geven......... je kan voor dat geld beter een mooie PRS kopen ofzo 8)
mee eens
maar ik heb ze al best veel gezien.. dus ze zullen niet zo heeeel erg zeldzaam zijn

FruscianteFan
27 februari 2007, 21:40
maar een gitaar uit het jaar 2000 is in 2030 minder waar als een gitaar uit 77, wanneer je hem nu wilt kopen
(even van Fender uitgaande)
het is niet alleen het AANTAL jaar dat de gitaar oud is
de tijd waarin de gitaar gebouwd werd is geloof ik veel belangrijker
iedereen heeft ook in z'n hoofd van:
50's 60's en 70's, goede shit, daarna Fender achteruit (voor een deel ook waar?)
ik kan je zeggen, een Fender USA Standard Strat van nu (zoals de mijne) is echt niet zo bijzonder.. die zijn over 30 jaar waarschijnlijk alleen maar dalen in waarde

de oude gitaren, van nu, dus de 50's, 60's en 70's hebben tenminste 'meerwaarde', bijv. de cellulose lak van ondertussen 30-40-50 jaar oud, waardoor je ook een vintage look krijgt, de verhalen over deze periodes, de feiten en specs (zoals het hout)

nja, hoop dat ik een beetje gelijk heb en dat het duidelijk is wat ik bedoelOpvallend, tot een paar maanden terug hoorde en las ik nog dat '70s Strats totaal niet je van het waren. Die '75-er waar ik best veel op heb gespeeld klinkt wel erg mooi (alleen niet op het brugelement), maar ik kan me inderdaad veel betere gitaren voorstellen. Die gitaar heeft ook al haar lak nog, en ik geloof dat nitro-cellulose enigszins naar drop zou ruiken? Die gitaar niet, dus de lak is ook niet bijzonder.

Dus als een Fender uit de 'mindere' (CBS-)periode nu al snel €3.000 waard is, zie ik niet waarom een goede Strat van 2007 straks nog maar €500 waard zou zijn..

Slevin
28 februari 2007, 01:48
Ik mis een clue...?

Je had er bij motten zijn !