PDA

View Full Version : Epiphone vale special HULP GEVRAAGD



Crownless King
27 februari 2007, 16:53
Gegroet allen :hippie:

Ik speel al even gitaar. Hou van blues, rock, en een heleboel meer. Al een tijdje ben ik min of meer tevreden met mijn Epiphone valve special 5 watt buizenversterkertje. Op het internet is erg veel te lezen over zijn kleine broertje, de valve junior en hoe die te modificeren is. Het probleem met mijn versterker is namelijk dat de speaker van deze versterker klinkt als een bejaarde vrouw met ver gevorderde darmproblematiek. Iedereen op het net is het er zo ongeveer over eens dat deze versterker van acceptabel in geweldig verandert wanneer de speaker word vervangen. Ook de buizen zouden veel beter JJ's of Electro harmonix kunnen zijn

Helaas ben ik zelf zo technisch als een krakende deur en kan ik een normale balpen niet eens demonteren en daarna weer in elkaar zetten....

Ik heb mijn best gedaan, veel gelezen zodat ik jullie niet opzadel met irritante vragen die jullie vast al duizend keer hebben gehoord maar verder dan dit kom ik helaas niet. Ik zou erg graag in Jip en Janneke taal advies hebben over wat ik zou moeten kopen en van welk merk. Of ik het met een schroevendraaier en een rol ducktape zelf zou moeten kunnen doen, of dat ik dit aan een prof moet overlaten.

In ieder geval al bedankt voor het lezen van deze post. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Crownless King

Crownless King
27 februari 2007, 17:08
Als het helpt, hier de specs

• Single channel
• Five watts
• Class A
• 16 digital effects
• Separate digital reverb with Level control
• Two Sovtek12AX7 preamp tubes
• One Sovtek EL84 output tube
• Epiphone-designed 10" speaker
• 37 lbs

Realeigo
27 februari 2007, 17:08
1) Je koopt een 10" speaker (denk aan celestion/eminence/jensen)
2) versterker uit, haal de achterkant open, schroef de speaker los, als het goed is zitten er ook nog 2 draadjes aan, die moeten ook los.
3) nieuwe speaker erin en de draadjes er weer aan vastmaken/solderen.

Zo simpel moet het zijn geloof ik. Iemand die mij kan bevestigen?

Crownless King
27 februari 2007, 17:22
Bedankt Realeigo je geeft een dolende ziel weer hoop ;) Als het echt zo simpel is moet ik het zelf kunnen......toch? Ik heb (soort van) begrepen dat het merk/soort speaker dat je gebruikt veel invloed heeft op het uiteindelijke geluid. Heeft iemand ook een idee over wat voor soort speaker ik moet kopen als ik het vintage jaren 70 rock geluid wil nastreven.

Ik speel trouwens op een Les Paul standard 2004 met burstbucker pro elementen

Realeigo
27 februari 2007, 17:41
Ik ben niet zo thuis in het 10" gebeuren. maar op de site van celestion enzo zullen vast wel wat soundsamples staan die je een impressie kunnen geven.

Crownless King
27 februari 2007, 18:18
Heb gelijk gekeken :)

(u merkt het de nood is hoog)

Helaas geen mp3 voorbeelden. Wanneer ik een 10'' speaker selecteer krijg ik twee maten te zien?

General specifications
Nominal diameter 10", 254mm

Mounting Information
Diameter 10.1", 256mm

Zou ik deze dus bijvoorbeeld in mijn versterker kunnen plaatsen?

Realeigo
27 februari 2007, 18:20
ik voorzie niet echt veel problemen

bert k
28 februari 2007, 14:43
Kijkt en luistert hier (http://www.eminence.com/soundclips.asp)! Eminence, leuke site, veel keus.