PDA

View Full Version : Ik ga me om laten bouwen...



Bas(is)
2 januari 2003, 14:01
Ik speel momenteel gitaar, maar wil bas gaan spelen.

Wat raden jullie me aan? Voor allereerst een goede basgitaar... Voor de rest weet ik 0,0 van bas, ik ken wat baslijntjes maar dan houdt het op.

Ik zie in één keer zo veel monsters met 4,5,6 snaren.

basswasp
2 januari 2003, 14:19
Goede keus! :grin:

Ik neem aan dat je nu een bas en versterker wilt gaan kopen en daarbij advies nodig hebt?
Allereerst: hoeveel heb je te besteden en wat voor muziek wil je er mee maken? :smile:

AntY
2 januari 2003, 15:10
hij noemt t niet, dat maakt blijkbaar niet uit

ik zou een fodera kopen :razz:

niet omdat t me droombas is maar gewoon voor de heb :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-01-02 15:10 ]</font>

Bas(is)
2 januari 2003, 16:47
Ja, ik moet ook een nieuwe versterker hebben. Ik zou zeggen 700 euro. Alles bij elkaar.

Bas(is)
2 januari 2003, 16:49
Primus is cool. Peppers zijn cool.

Ik ben verliefd op de bassolo van Flea op woodstock.

basswasp
2 januari 2003, 16:56
Hmmm...

Bas: Olp Stingray 4 (Feedback €399)
Amp: Behringer 1200 (Feedback €299)

Totaal: €698




Zoiets?

Bas(is)
2 januari 2003, 17:08
Maar wat is het verschil met anderen? Zijn er geen vergelijkende onderzoeken enzo.?

frenske
2 januari 2003, 17:13
Tuurlijk!
De meest uitgebreide vergelijkings tests staat volgens mij op http://www.harmony-central.com , maar vaak genoeg ben ik niet eens met de mening van de stemmers (maar 't geeft je wel een indicatie).
Je zult ten alle tijden de bas zelf uit moeten proberen, want bv die OLP vind je kut spelen (klinkt wel goed)!

Bas(is)
2 januari 2003, 17:24
Snap ik, maar ik wil alvast wat in mijn hoofd hebben. Dus ik beroep me even op jullie kennis. Spelen jullie bijvoorbeeld met plectrum of gewoon losse vingers?

basswasp
2 januari 2003, 17:27
Vingers... net zoals Claypool en Flea...

bassopotmus
2 januari 2003, 18:04
HEY the Olp man!!!

Maar lijkt me te grof vor je gitaar handjes

Ruud
2 januari 2003, 20:03
Kijk uit met harmony-central, staan user reviews op, maar iedereen geeft natuurlijk zijn eigen spul positieve reacties (meestal dan), dus pin je er niet op vast

Bas(is)
3 januari 2003, 00:00
Ik speel alles met mijn vingers (gewone gitaar stalen snaren). Plectrums zijn beperkend, vingers geven een doffer geluid.

dikkie dik
3 januari 2003, 00:08
ik denk ook dat een olp een hele goede keus zal zijn

basbeest
3 januari 2003, 03:36
ik zou zeker alles met je vingers spelen. Slim is om te beginnen met een wat goedkopere bas. Misschien tweede hands. Kun je er een beetje achter komen wat je fijn vind en wat niet. Een absolute aanrader is om naar Paul's Bass Matters in Nijmegen te gaan (weer reclame voor Paul :grin: ) hij heeft zo'n bult basgitaren staan waarop je relaxt kunt spelen en wat kunt vergelijken. En hij zal je alles vertellen wat je maar over basgitaren wilt.

bathmutz
4 januari 2003, 12:55
basscollection basjes zijn ook erg gaaf, niet heel duur en klink lekker.

BathmutZ