PDA

View Full Version : 2 x zelfde wireless system



waldo_cosman
27 februari 2007, 13:40
Hallo,

Ik speel in een band en ben al tijdje op zoek naar wireless systeempje.. De andere gitarist heeft de sennheiser ew172 gekocht en is er zeer tevreden over.
Dus zou ik ook wel geïnteresseerd zijn hierin, alleen vraag ik me dan af of we geen problemen zullen hebben als we optreden, dat we elkaars signaal gaan verstoren.. Er zijn natuurlijk verschillende frequenties dus denk ik dat wanneer je elk op een andere frequentie speelt, dit geen probleem mag geven, maar misschien heeft iemand ervaring hiermee?

Had ook al eens iets gelezen ivm de Shure pgx 14, dat dit ook wel nog iets goe is..

Greetz

boss
27 februari 2007, 19:42
Hoi Waldo,
Wij spelen al een aantal jaren met een EW172 voor gitaar en een EW300 zang microfoon (exacte type weet ik even niet) tegelijkertijd.
Tevens zijn er ook nog 2 IEM's (draadloze In-Ear) van Sennheiser actief.
En een incidentele invaller gebruikte een tijdje terug ook nog een zender van een ander merk.
Dus alles bij elkaar 5 zenders zonder problemen.

waldo_cosman
27 februari 2007, 20:23
allright, bedankt voor het antwoord

intGod
1 maart 2007, 12:40
Met die "duurdere" sets heb je zeker geen probleem. Ik heb momenteel een Shure PGX-14 en een Sennheiser EW-300 naast elkaar draaien en daar heb ik geen enkel probleem. Beide sets hebben meerdere frequenties waar ze op kunnen draaien. In principe kan je hele band met dit soort systemen draadloos spelen zonder elkaar in de weg te zitten. Wellicht dat je even wat moet instellen, maar het is zeker mogelijk. De Shure heeft een "automatische" zoekfunctie, de Sennheiser weet ik eigenlijk niet - wel weet ik dat je het sowieso handmatig kan instellen.

De goedkopere systemen zoals van bijvoorbeeld DB hebben volgens mij wel een vaste frequentie.