PDA

View Full Version : Freekie stelt zich voor!



Flyin' Freak
27 februari 2007, 11:17
He Collega-Rockers!!

Ik ben dus Freek en nog beginner betreft de wondere wereld van de gitaar :)
Heb een jaartje (zeer weinig) akoestisch gespeeld maar stapte snel over naar elektrisch want dat is natuurlijk veel gaver!

Heb nu al 2 weken mijn eerste versterker, een Marshall Valvestate 8080!
Heb ook al een gitaar, een Samick PRS Immitatie met Wilkonson brug en GOTOH stemmechaniek. Het is een erg heftig gitaartje, ik mag hem tot vrijdag nog terugbrengen. Heb hem gekocht met de belofte dat ik hem binnen een bepaalde periode terug mocht brengen.

Ik kan echter mijn droomgitaar niet uit mijn hoofd zetten, de Explorer.
De Epiphone Explorer 1958 Korina is de gitaar die ik al een lange tijd wil hebben. Maar toen ik naar de gitaarshop ging legde de verkoper mij uit dat het beter is de Samick te nemen. Omdat daar zowel hard op gescheurd kan worden als mooi clean spelen.

Kan er op een Epiphone Explorer dan niet mooi clean gespeeld worden, door de lange sustain ofzo?

Wat adviseren jullie mij? Wat is een betere keuze??

Bedankt, groet Rockende Freak! :gitarist:

hendrix_appendix
27 februari 2007, 12:48
Volgens mij moest die verkoper af van zn Samick, qua looks denkt iedereen bij een Explorer aan een metalgitaar, ware het niet dat het oorspronkelijk een jazzgitaar was. En met de toch behorlijke allround pick-ups die Epiphone meestal in zn gitaren stopt lijkt het me onzin om te zeggen dat een Samick meer allround is dan je Epiphone. Lange sustain is touwens bepaald geen bezwaar voo clean spelen.

Verder: Welkom!

Don Capo
27 februari 2007, 12:50
He Collega-Rockers!!

Heb een jaartje (zeer weinig) akoestisch gespeeld maar stapte snel over naar elektrisch want dat is natuurlijk veel gaver!


Ga toch weg man!! Idioot! ;)

Maar vooruit, welkom....


Ooit word je wel weer verstandig!

hendrix_appendix
27 februari 2007, 15:55