PDA

View Full Version : Freekie stelt zich voor!



Flyin' Freak
27 februari 2007, 11:17
He Collega-Rockers!!

Ik ben dus Freek en nog beginner betreft de wondere wereld van de gitaar :)
Heb een jaartje (zeer weinig) akoestisch gespeeld maar stapte snel over naar elektrisch want dat is natuurlijk veel gaver!

Heb nu al 2 weken mijn eerste versterker, een Marshall Valvestate 8080!
Heb ook al een gitaar, een Samick PRS Immitatie met Wilkonson brug en GOTOH stemmechaniek. Het is een erg heftig gitaartje, ik mag hem tot vrijdag nog terugbrengen. Heb hem gekocht met de belofte dat ik hem binnen een bepaalde periode terug mocht brengen.

Ik kan echter mijn droomgitaar niet uit mijn hoofd zetten, de Explorer.
De Epiphone Explorer 1958 Korina is de gitaar die ik al een lange tijd wil hebben. Maar toen ik naar de gitaarshop ging legde de verkoper mij uit dat het beter is de Samick te nemen. Omdat daar zowel hard op gescheurd kan worden als mooi clean spelen.

Kan er op een Epiphone Explorer dan niet mooi clean gespeeld worden, door de lange sustain ofzo?

Wat adviseren jullie mij? Wat is een betere keuze??

Bedankt, groet Rockende Freak! :gitarist:

hendrix_appendix
27 februari 2007, 12:48
Volgens mij moest die verkoper af van zn Samick, qua looks denkt iedereen bij een Explorer aan een metalgitaar, ware het niet dat het oorspronkelijk een jazzgitaar was. En met de toch behorlijke allround pick-ups die Epiphone meestal in zn gitaren stopt lijkt het me onzin om te zeggen dat een Samick meer allround is dan je Epiphone. Lange sustain is touwens bepaald geen bezwaar voo clean spelen.

Verder: Welkom!

Don Capo
27 februari 2007, 12:50
He Collega-Rockers!!

Heb een jaartje (zeer weinig) akoestisch gespeeld maar stapte snel over naar elektrisch want dat is natuurlijk veel gaver!


Ga toch weg man!! Idioot! ;)

Maar vooruit, welkom....


Ooit word je wel weer verstandig!

hendrix_appendix
27 februari 2007, 15:55
Oja, laten we vooral overgaan op acoustisch, wil je die jongen nu werkelijk ook de nagelstudio in duwen?!:angry:

Flyin' Freak
27 februari 2007, 15:58
Bedankt voor jullie reacties!!

Resteert mij nog 1 vraagje..

De verkoper vertelde me ook dat de Explorer een echte metalgitaar is en gemaakt is om de versterker over zijn nek te laten gaan.. :dontgeti:

Oftewel dat hij erg fel en ongetemd klinkt, alleen maar voor de metal..

Voor de Samick heb ik €350 neergeteld (2e hands)
De Epiphone Explorer 1958 Korina kost rond de €450..

Zeg maar wat ik moet doen.. ik ben erg dankbaar voor reacties!

Groet, Freak

wietse
27 februari 2007, 17:44
kopen welke je graag wilt hebben, een explorer kan voor alles worden gebruikt, die verkoper weet dus duidelijk niet voor welke muziek deze nu met metal geassocieerde gitaren zijn gebouwd, net als de flying V waren jazz gitaristen hun doelgroep.
de elementen dat maakt wel verschil als er echte metal elementen in hangen inplaats van allround dan is het verhaal anders.

gewoon doen dus.

Flyin' Freak
28 februari 2007, 09:55
Dus de Samick of de Epi Explorer?

almarvk
28 februari 2007, 09:58
De explorer natuurlijk. Goede gitaar en dat is toch je droomgitaar? KOPEN DUS! :D

Flyin' Freak
2 maart 2007, 16:37
Het is toch de Samick PRS immitatie geworden...

Er is geen een muziekwinkel bij mij in de buurt die de Epiphone Explorer op voorraad heeft!

En ik wil wel graag op een gitaar spelen voordat ik hem koop :satisfie:

Voor de Samick kan ik over een aantal jaren aanchafprijs - €80 ongeveer terug krijgen, kan ik altijd nog die Explorer halen!

Freek :speed:

Flyin' Freak
4 maart 2007, 19:38
Dudes heb toch voor de Samick PRS gekozen..

Lekker gitaartje en de Explorer heeft geen een winkel en ga geen gitaar kopen die ik nog niet bespeeld heb!

Misschien dat ik over een aantal jaartjes deze inruil (vast wel) en toch ga kijken naar een explorer.

bedankt voor de reacties allemaal :rockon:

Freak