PDA

View Full Version : Boostertje



Nocki
27 februari 2007, 10:56
Hoi,

Ik zou graag iets van een booster willen hebben. het zou gewoon een pedaal of iet smoeten zijn wat mn geluid een opdonder geeft zonder dat het clean gaat oversturen.

Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken?

tube screamer, mxr preamp??? help me aub uit de brand...

Ibanez RuleZ
27 februari 2007, 11:00
booster zit in de loop, als je het voor je input zet, krijg je altijd ook een gainboost. ik gebruik zelf altijd mijn fx unit er voor: -5db voor gewone patches en 0 db voor lead patches --> benodigde cleane volumeboost...

tubescreamer gaat je niet echt helpen vrees ik

Harrald

Nocki
27 februari 2007, 11:03
Is het niet zo dat +0db gewoon niks is. en _5db je geluid knijpt?

ik wil eigenlijk dat mn preamp net een beetje meer drive krijgt zonder echt te oversturen. zeg maar dat mn gitaar net neit genoeg output heeft om mn amp lekker aan te duwen... shit hoe moet ik dat nou zeggen joh... :-)

Kim Wilson
27 februari 2007, 11:07
Dat doe ik met mijn Boss GE7 eq. Het zal er niet voor gemaakt zijn, en er zijn vast betere dingen, maar deze heb ik toevallig, en het werkt prima. En ik kan ook nog kiezen of ik bepaalde frequenties wel of niet wil boosten. Of gewoon het algehele level iets ophalen, kan ook. Dat laatste doe ik, gewoon het level iets harder.

Nocki
27 februari 2007, 11:12
Kijk dat is een leuke tip. dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. en dat terwijl het zo dicht bij ligt. heb er in het verleden al 2 gehad... stom dat ik daar niet aan dacht. dankjewel.. ik zal er eens 1 gaan zoeken...

Kim Wilson
27 februari 2007, 11:16
Volgens mij staan ze bij bosjes op marktplaats voor weinig. IMO een erg ondergewaardeerd pedaaltje.

Nocki
27 februari 2007, 11:33
Nou ik ben me aan het rot bieden :-) eens kijken of er iemand gauw vanaf wilt...

ps. zou ik m dan voor of na de wah zetten???

Kim Wilson
27 februari 2007, 11:43
Helemaal aan het eind. Vlak voordat je signaal de amp ingaat. Op die manier gaat alleen het volume omhoog.

B_2_the_a
27 februari 2007, 11:54
linear power booster
super hard on
tubescreamers
mxr micro amp
verschillende eq's

etc..

Nocki
27 februari 2007, 11:59
Dat zijn ook leuke tips Ro! dankjewel! is de wah al verstuurt????

en kan je me een foto zenden van die zelfbouw mxr distortion?

Kim Wilson
27 februari 2007, 12:12
http://muziek.marktplaats.nl/effecten/79031602-verschillende-boss-pedalen-ge-7-hf-2-cs-2-ch-1-en-hm-2.html?return=eJwVxusKgyAUAOB3CepfOi%2FQpkRsbyLttM RLkic2Gnv36ffrM4qpr1UXnRUTN9VkMPu86hUxKUrdliCSYHaH yRuDmURPw3FacD3E3saM%2BxEgIkQKywJzzTxISVYMfvr4kXXP PHrWivvAr614eF4rZS2WnjaVunfpC8q2bEt5l0bW6N8fjJIyvQ %3D%3D&df=1&fta=eNo90EFuAyEMBdC7eJG1DQYbo5wlQpooGpWqo9ImUaLcvc OE6dJPH8OnWLRnMzX4%2Fa6na6kNcjNmg3s90mFqx0omTnN1Js y5%2FthjXvLHzS7n%2FNVmc4flSNsZg6VczpBno3X0BvO0LitG ZM%2FZMG%2B3SEJPEd0eexP66LmTG6SehDh28oMIGdljJ95TK% 2BibwiDxQilJpzgoOFF1G8kgH6KSpk66r4%2BsnkOntFNIKLKl aH8%2BooakHvKrWTL4LPdTb70WnbY%2BzqDc%2BnegAYz5%2Bj %2B%2F%2FgCooF3n

Voor de duidelijkheid, dit is niet van mij.

Riffcrusher
27 februari 2007, 13:05
Moab (muther of all boosts) van FX Engineering.
ZEER tevreden over. Super clean. Wèl in de loop plaatsen !

Nocki
27 februari 2007, 13:54
http://muziek.marktplaats.nl/effecten/79031602-verschillende-boss-pedalen-ge-7-hf-2-cs-2-ch-1-en-hm-2.html?return=eJwVxusKgyAUAOB3CepfOi%2FQpkRsbyLttM RLkic2Gnv36ffrM4qpr1UXnRUTN9VkMPu86hUxKUrdliCSYHaH yRuDmURPw3FacD3E3saM%2BxEgIkQKywJzzTxISVYMfvr4kXXP PHrWivvAr614eF4rZS2WnjaVunfpC8q2bEt5l0bW6N8fjJIyvQ %3D%3D&df=1&fta=eNo90EFuAyEMBdC7eJG1DQYbo5wlQpooGpWqo9ImUaLcvc OE6dJPH8OnWLRnMzX4%2Fa6na6kNcjNmg3s90mFqx0omTnN1Js y5%2FthjXvLHzS7n%2FNVmc4flSNsZg6VczpBno3X0BvO0LitG ZM%2FZMG%2B3SEJPEd0eexP66LmTG6SehDh28oMIGdljJ95TK% 2BibwiDxQilJpzgoOFF1G8kgH6KSpk66r4%2BsnkOntFNIKLKl aH8%2BooakHvKrWTL4LPdTb70WnbY%2BzqDc%2BnegAYz5%2Bj %2B%2F%2FgCooF3n

Voor de duidelijkheid, dit is niet van mij.

ja ik heb al gereageerd! bedankt voor de link.

Ik heb al contact gehad met 1 iemand maar die vroeg € 55,- dus dat was wat veel helaas. ik zat zelf te denken aan € 45,- we gaan eens kijken wat de rest doet. iedereen bedankt!

Joey Handsome
27 februari 2007, 15:03
IMO een erg ondergewaardeerd pedaaltje.

Ik vond het maar een vervelende ruisgenerator.

Kim Wilson
27 februari 2007, 15:04
Daar heb ik met die van mij geen last van.

Joey Handsome
27 februari 2007, 15:10
Daar heb ik met die van mij geen last van.

Meen je dat nou? Ik dacht dat ik het ook wel vaker van anderen gelezen heb dat ze dat ook zo hadden ervaren. Bij de mijne was het iig zo dat als hij aan ging dat er een soort zacht gesis/geruis door het signaal klonk.

Kim Wilson
27 februari 2007, 15:12
Oh, het zou best kunnen hoor. Maar ik heb het nog niet als zodanig ervaren. Ik heb hem ook als laatste in de keten staan, dus de ruis die er zou zijn wordt niet extra geboost door een overdrivepedaal. En mijn Bandmaster is gewoon clean, daar hoef ik ook geen compressie van te verwachten. :D

Nocki
27 februari 2007, 15:17
Er zijn ook Keeley ge-7's staat mij bij en die ruisen helemaal niet schijnt het. maar ik heb ze nooit gehoord.
wel mn eigen "normale" ge-7 gehoord in het verleden en er is idd 1 schuifje die wat makkelijk ruis genereerd maar volgens mij niet zo heel veel. wel geeft hij gauwer problemen na een hele rits van pedalen... maar goed. opnieuw zoeken dus naar zo'n ding.

Kim Wilson
27 februari 2007, 15:19
Als je een hoop gain gebruikt, zul je er meer last van hebben idd. Ik gebruik enkel een beetje overdrive...

vinni
27 februari 2007, 15:23
Moab (muther of all boosts) van FX Engineering.
ZEER tevreden over. Super clean. Wèl in de loop plaatsen !

+1
is inderdaad een zeer fraaie booster.....de beste die ik ooit gehoord.
Laat je geluid echt zingen.....

Vinni

P.s. heb nu een zelfbouw-booster......ook niet mis hoor!

vinni
27 februari 2007, 15:24
Maar Nocki,


Gewoon je elementen iets hoger tegen de snaren?
Helpt dat niet?

Vinni

drap
27 februari 2007, 15:26
MXR Micro Amp, absoluut. Ik gebruik 'm namelijk zelf ook precies zoals jij het beschrijft. Die van mij staat altijd aan, ongeacht clean of distortion. Je clean perst er veel meer uit, wat een hoop meer punch geeft en je gain is veel vetter. Bijv. ook erg handig bij het muten. Zelfs met een lichtere overdrive komt dat er veel beter uit.

Rutger
27 februari 2007, 15:27
@Vinni: heb je die tri-booster gebouwd? en hoe bevalt ie? krijg je er ook eenvoudig een randje aan of is het vooral volumeboost?

bicky
27 februari 2007, 16:44
Kan je niet gewoon je volumepot op 5 zetten tijdens het spelen en naar 10 draaien als je die boost nodig hebt?

drap
27 februari 2007, 16:54
Kan je niet gewoon je volumepot op 5 zetten tijdens het spelen en naar 10 draaien als je die boost nodig hebt?

Dat lijkt me nou niet echt een oplossing. Punt 1 is de volumeknop gebruiken met meer gain misschien een leuk truukje, maar het zal clean niet werken. En punt 2 zul je nooit de knop op dezelfde plek doen krijgen, dus continu volumeverschil.

Kim Wilson
27 februari 2007, 16:56
Dat lijkt me nou niet echt een oplossing. Punt 1 is de volumeknop gebruiken met meer gain misschien een leuk truukje, maar het zal clean niet werken. En punt 2 zul je nooit de knop op dezelfde plek doen krijgen, dus continu volumeverschil.
Ik gebruik mijn volumepot ook, hoor. Ook clean...

Rutger
27 februari 2007, 16:57
Gewoon een kwestie van oefenen ;)

drap
27 februari 2007, 17:38
Ik gebruik mijn volumepot ook, hoor. Ook clean...

Wow, dan kan ik je nog wel wat tips geven om je clean echt veel vetter te laten klinken, ook zeker voor blues.

Maar ik meen ook begrepen te hebben van Nocki dat ie z'n clean een extra opdoffer wil geven zonder dat het begint te oversturen. Dan valt het volumeknop truukje sowieso al af.

B_2_the_a
27 februari 2007, 17:38
Dat zijn ook leuke tips Ro! dankjewel! is de wah al verstuurt????

en kan je me een foto zenden van die zelfbouw mxr distortion?


not yet jongen :)
tis weer es super druk :S

hoop um morgen aan iemand bij mij thuis mee tegeven :)

foto maak ik morgen (krijg 'm morgen weer terug)

artnaz
27 februari 2007, 18:59
Ik heb mooi een Husky Boost besteld bij Speedy:D! Ben benieuwd hoe hij is...

Speeddemon
27 februari 2007, 19:57
Yeah, keep that mofo in 'da family.

Kan ik gelijk m'n sig aan gaan passen... :satisfie:

@Nocki; als je een GE-7 koopt, en er blijken 4 JRC022D op-amps in te zitten, vervang deze door TL072's en hij is al gelijk een stuk stiller.

Dan kan je level op 0 houden, ALLE frequentie schuiven MAX en hoor je nauwelijks extra ruis. (hooguit die 6k4 een beetje)

Einzeln
27 februari 2007, 22:53
Ik heb mooi een Husky Boost besteld bij Speedy:D! Ben benieuwd hoe hij is...
Ik op zich ook wel. Ik heb een vriend van mij laatst bedankt in de vorm van mijn MiG*boost. Ik gebruikte hem niet meer als boost sinds ik een FA-1 had. Maar toen speelde ik bij de vriend over een bassman met een tele en de MiG*Boost. Sodeju! Spijt! Dat wil zeggen. Ik denk dat ik ooit weer aan de MiG*Boost wil maar dan als dist/overdrive.
Maar ja die Husky is wellicht ook leuk!

Speeddemon
27 februari 2007, 23:31
8-)

Nico, mocht je ooit nog een Husky willen, moet je 'm wel tegen die tijd 'custom' bestellen. Maar voorlopig heb ik geen plannen er een meer te maken.
Wat de MiG*Boost betreft, ik sta open voor allerhande tips/adviezen ter verbetering van...

Ik denk zelf aan 't volgende:
-tone switches (low-cut voor Les Pauls, en hi-cut voor felle Strats e.d.)
-si/ge-LED switch aan de zijkant, aangezien je daar niet vaak aan zit.

of een tone knop, maar dan moet ik met de layout flink aan de slag, want die hamer en sikkel blijft wel!

Einzeln
27 februari 2007, 23:44
8-)

Nico, mocht je ooit nog een Husky willen, moet je 'm wel tegen die tijd 'custom' bestellen. Maar voorlopig heb ik geen plannen er een meer te maken.
Wat de MiG*Boost betreft, ik sta open voor allerhande tips/adviezen ter verbetering van...

Ik denk zelf aan 't volgende:
-tone switches (low-cut voor Les Pauls, en hi-cut voor felle Strats e.d.)
-si/ge-LED switch aan de zijkant, aangezien je daar niet vaak aan zit.

of een tone knop, maar dan moet ik met de layout flink aan de slag, want die hamer en sikkel blijft wel!

Ik kan me iets voorstellen bij de low-cut bij humbuckers. Voor die tele was hij echt perfect.

Brammibal
27 februari 2007, 23:58
Ik vroeg me af hoe extreem boosts kunnen werken.
Ik heb een buizenversterker waar de distortion het niet meer van doet en ik het neit de moeite waard vindt om het door een professional te laten maken..
Zou je dan met een goede booster de buizen echt op hun donder kunnen geven zodat je er echt voldoende distortion uithaalt? De amp zelf overstuurt al wel wat als je hem op 5 of hoger zet (op dat volume gebruik ik hem in de band), maar voor in de band moet ik er dan nog een zoom driver voor zetten om 'genoeg' distortion te krijgen voor een modern punk gitaar geluid. Zou ik met een booster de buizen echt over hun toeren kunnen laten gaan?

Einzeln
28 februari 2007, 00:09
Ja het is antwoord!

Brammibal
28 februari 2007, 00:32
Okee, ken je mischien goedkope pedaaltjes die dit goed zouden kunnen doen. Ik zou opzich dan wel men zoom driver ervoor willen ruilen of verkpen.

B_2_the_a
28 februari 2007, 01:02
der zijn genoeg distortion pedalen ;)

Einzeln
28 februari 2007, 10:42
Het wordt dan een combinatie van boost en distortion. Zoiets als een Mig* Boost.

ReinoutV
28 februari 2007, 12:30
Als clean-boost vond ik de pickup booster van Seymour Duncan ook een goed alternatief. In de loop werkt ie niet echt, omdat ie dan te veel gain geeft, maar voor de pre-amp kan je hem heel lekker instellen. De res-switch vond ik niet om over naar huis te schrijven, maar dat mag de pret niet drukken.

Brammibal
28 februari 2007, 17:07
Nja, mischien begrijp ik het dan niet precies.
Ik bedoel niet dat die gaat distorten in het pedaal zelf, maar meer dat die de buizen extreem laat oversturen, een soort gain knopje maar dan in pedaal vorm.. Door het verhogen van de spannning. Ik weet niet of dit iets is dat kan, of dat ik gewoon bulshit loop uit te kramen.

Dirk_Hendrik
28 februari 2007, 17:40
Je hebt helemaal gelijk!

De term boost en clean boost zijn inderdaad nogal misbruikt binnen gitaristenland. Ze worden beiden gebruikt voor apparaten die veel meer doen dan de naam zegt.
- Boosters voegen over het algemeen vervorming toe.
- Clean boosters zijn allesbehalve clean. Ze kleuren als de ziekte en geven er vaak ook nog vervorming bij.

En dat terwijl een echt cleane booster zo gemakkelijk te maken is en daarbij ook zo extreem veel meer multi inzetbaar dan een kleurend en vervormend apparaat.

Brammibal
28 februari 2007, 18:09
Maar zoon echte clean booster, die boost dus echt de mate waarin de amp gaat oversturen zonder dat het volume drastisch omhoog gaat? Ik lees vaak dingen over het aantal db dat een booster kan boosten, maar mijn amp gaat al tyfus fokking hard en dat is voor mij dus vrij nutteloos.

Trouwens die metingen van het aantal dbs dat die boost zegt zoiezo niks. Want het is veel makkelijker om van 0 naar 50 te boosten dan van 100 naar 150. Lijkt me.

drap
28 februari 2007, 20:44
- Clean boosters zijn allesbehalve clean. Ze kleuren als de ziekte en geven er vaak ook nog vervorming bij.

Dit ben ik niet met je eens. Een goeie, cleane booster kleurt helemaal niet. Je krijgt er hooguit een heel klein beetje tophoog bij, maar dat is het tophoog rechtstreeks uit je versterker. De vervorming klopt wel, maar niet door clippen (of hoe je dat ook mag noemen) vanuit het pedaal zelf. De booster geeft je signaal een extra kick, dus het vervormen komt uit de versterker zelf. Dit gebeurt dan ook alleen maar als je een booster pedaal te ver open zet als je puur een clean signaal wil met wat extra 'oomph'. Als je een cleane booster op het juiste punt zet, dan geeft het alleen de extra 'oomph', maar niet de extra vervorming.

@ Brammibal: De MXR Micro Amp geeft volgens mij geen extra decibel voor zover je 'm als cleane booster instelt. Het duwt puur meer je geluid eruit als je 'm goed instelt. Ik weet niet of je zondag ook naar het Gitaarnetfestival gaat, maar ik zou je die Micro Amp wel ff kunnen laten horen voor half 2 als je dat wil. We hebben een uur om te soundchecken, daar zit vast nog wel een beetje ruimte in.

Speeddemon
28 februari 2007, 20:50
@ Brammibal: De MXR Micro Amp geeft volgens mij geen extra decibel voor zover je 'm als cleane booster instelt.
Dan liegt de MXR handleiding.
Die spreekt nl. over +24dB.

:cheerup:

drap
28 februari 2007, 20:55
Dan liegt de MXR handleiding.
Die spreekt nl. over +24dB.

:cheerup:

Ah, oke, dat kan. Ik kan de extra decibels in ieder geval niet vernemen. Wellicht dat het te maken heeft met dat ik 'm nog niet eens op de helft heb staan.

Brammibal
28 februari 2007, 20:58
24 db, dat is dan toch 8 keer zoveel volume als eerst. Dus als je een marshall hebt, kan je met de microamp er stiekem 8 van maken.

Einzeln
28 februari 2007, 22:08
24 db, dat is dan toch 8 keer zoveel volume als eerst. Dus als je een marshall hebt, kan je met de microamp er stiekem 8 van maken.
Maar dat zal je ervaren als het verhogen van een standje of 2 op je amp.

D3nnis
28 februari 2007, 22:22
Hoi,

Ik zou graag iets van een booster willen hebben. het zou gewoon een pedaal of iet smoeten zijn wat mn geluid een opdonder geeft zonder dat het clean gaat oversturen.

Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken?



Ik gebruik al een hele tijd een Banzai New Rising Sun II tot volle tevredenheid!

B_2_the_a
28 februari 2007, 22:24
al dat gezeik rond decibellen, wattages, etc..

het zal allemaal wel!,
ik vertouw maar 2 dingen... en dat zijn mijn oren

vinni
1 maart 2007, 00:15
@Vinni: heb je die tri-booster gebouwd? en hoe bevalt ie? krijg je er ook eenvoudig een randje aan of is het vooral volumeboost?

Yep....de tri-booster is gebouwd. Had een hardnekkig probleem dat ik de blauwe LED niet aan de praat kreeg.........maar dit is ook verholpen.
Ja.....echt een heerlijke booster....eigenlijk 3-in-1.....
De Germanium booster (OC77) vind ik het best klinken.
Wil ook nog de OC44 proberen.......
Da's het voordeel van zelf kloten.....
Net zolang rommelen tot het heerlijk klinkt.
En al met al moet ik zeggen....die BYOC pedalen dan echt niet onder voor commerciele producten......Denk nu niet "lekker goedkoop"....valt wel mee hoor.....die bosoter is ook Eur 102.....Daar kan je 2de-hands best wel wat leuks voor kopen....tja die MOAB......blijft lekker hoor!

Groet,
Vinni

vinni
1 maart 2007, 00:19
Oh ja....dr zit inderdaad een randje aan.....lekker....

Maar voor clean met een randje gebruik ik mijn BYOC DOD250.....echt super.
Vervanger voor mijn RC Booster.....de BYOC klinkt beter......
De Byoc kan je trouwens ook naar Distortion+ specs bouwen.

Wat ik nog wel wil doen is ook zo'n FA-1 bouwen.....
Ach.....eerst nog wat andere zooi.....Phasertje en flnager....

Vinni

schizo910
1 maart 2007, 00:37
Meen je dat nou? Ik dacht dat ik het ook wel vaker van anderen gelezen heb dat ze dat ook zo hadden ervaren. Bij de mijne was het iig zo dat als hij aan ging dat er een soort zacht gesis/geruis door het signaal klonk.

Ik heb er ook nooit last van gehad... maar ken de verhalen ook.

Mr.Bluesbreaker
1 maart 2007, 01:15
Ik heb gewoon een 2e schakelbare mastervolume in mijn amp laten bouwen...

Schakelbaar met een klein kastje en een extra pot op de achterkant, dan kan ie nog iets meer dan alleen hard of uit. Ook een idee misschien?

Nocki
6 maart 2007, 12:13
Hoi allemaal. erg bedankt voor de adviezen. ik heb een ge-7 weten te scoren voor 45 inc verzending en zal m binnenkort eens proberen. ben erg benieuwd.
als het niet bevalt zal ik de andere optiesch eens testen.

bedankt!

ps de ge-7 komt uit japan. is dat bijzonder of normaal? ik dacht dat diverse pedalen van boss uit vershillende fabrieken kwamen en dat ze daarom anders zouden klinken... ik heb geen idee waar ik het nu over heb dus ik ben benieuwd of iemand daar iets zinnigs over kan zeggen.

Nocki

Kim Wilson
6 maart 2007, 12:17
Gefeli met je aankoop, Nocki! Goeie deal, lijkt me.

Ik zal vanavond even achterop die van mij kijken. Maar mij zegt het zo niks, dat ie uit Japan komt...

Nocki
6 maart 2007, 12:53
Ik heb dit net van een site gehaald:



GE-7 Equalizer
With the availability of slimmer slide potentiometers, the GE-7 was released 1981. It's got the same frequency bands as the GE-6 as well as one additional one at 6.4kHz. There is also a level control that you can use to set the difference of level between on and off mode for the pedal.

Boss Advertisement text (Internet, 2001):
Provides seven bands of equalization ranging from 100 Hz to 6.4kHz - ideal for guitar. A boost/cut of +/-15dB per band gives you complete control over your sound and helps eliminate unwanted feedback, particularly when connected after a distortion effect.

Boss Guitar Effects Guide Book vol.9 (1993):
The GE-7 has seven bands ranging from 100Hz to 6.4kHz, ideal for guitar sounds, with boost/cut of +/- 15dB per band. This lets you completely control your sound and eliminate unwanted feedback, particularly when connected after a distortion effect.

Using the GE-7


For sharp rhythm sounds: Cut the middle frequency bands around 800Hz and boost at 1.6kHz (Fig 1: 100Hz -5, 200Hz +5, 400Hz +0, 800Hz -5, 1.6kHz +10, 3.2kHz +5, 6.4kHz +0, Level +0)
For powerful guitar solos: Boost the middle frequency bands slightly and connect the unit after distortion and overdrive. Set the LEVEL control a bit higher than normal. (Fig 2: 100Hz +0, 200Hz +5, 400Hz +10, 800Hz +8, 1.6kHz +7, 3.2kHz +5, 6.4kHz +0, Level +3)
For a metal sound: Cut the middle band around 800Hz and boost the lower and higher frequency bands. Place the GE-7 after the distortion or over drive unit. (Fig 3: 100Hz +10, 200Hz +10, 400Hz +0, 800Hz -5, 1.6kHz +0, 3.2kHz +10, 6.4kHz +5, Level +0)

Specifications

Controls: 7 Band Graphic Equalizer + level control
Connectors: Input, Output, AC Adaptor
Current Draw: 7 mA (DC 9V)
Weight: 450g. (1lb.)
Equalizer: 100 Hz, 200 Hz, 400 Hz, 800 Hz, 1.6 kHz, 3.2 kHz, 6.4 kHz
Level Control: +/-15 dB per band
Recommended AC Adaptor: ACA or PSA Series (depending on production year)
Labels

Black - Made In Japan
Black - Made In Taiwan
Silver - Made In Taiwan
The GE-7 was sold from July 1981 to present



de mijne is dus de japanse. geen idee of het nog voor of nadelen heeft

artnaz
6 maart 2007, 13:45
Ze zeggen dat de Japanse Boss pedalen beter klinken. Ik heb zelf ook een paar Japanse Boss pedalen gehad, maar nooit kunnen vergelijken met de Taiwanse versies helaas...

Maar ik kan wel met volle zekerheid zeggen dat alles met "Made In Japan" kwalitatief aan de top behoord. Of het een CD van je favoriete artiest of een DVD-speler is, kwaliteit heb je.

Maar kan dus niet uit ervaring zeggen hoe het met de Boss spullen zit qua soudn...

Speeddemon
6 maart 2007, 18:31
Ik heb van een aantal Boss pedalen de Japanse en Taiwanese versies gehoord/in bezit.

Heb nu 2 Japanse GE-7's (totaal 6 verschillende GE-7's gehad).
1 van m'n Japanse GE-7's was STOCK al zo stil als de ander, die een low-noise mod heeft gehad. Die ander had brakke op-amps, dus die moesten sowieso vervangen worden.

Overigens, de black label Taiwanese klonk ook erg goed, maar de silver label MIT leek wel 'getuned' voor 14-jarigen die drop-D Linkin Park willen spelen ofzo. Geen mooi , complex mid, maar zompig laag en krasserig hoog.

CE-2's, 't zelfde verhaal; bezit nu nog 2 MIJ's (1 wide dash, 1 wide-dash/silver screw), welke iets complexer en milder klonken dan de MIT, welke een beetje flets was.

Verder ook DS-1's, SD-1's en OC-2's kunnen vergelijken; wederom klonken hier de Japanse versies wat milder en complexer. De MIT's klonken vaak krasseriger/dunner.

Let wel, dit zijn allemaal erg kleine verschillen, en iemand die net z'n eerste pedaal koopt zal 't verschil 99% zeker niet horen. Maar als je al een paar jaar met TB/boutique spul bezig bent, worden je oren ook wat preciezer.

Nocki
8 maart 2007, 16:36
heb het pedaal nu een paar dagen geprobeerd maar het doet niet wat ik wil dat het doet.

het pedaal gaat de amp gauw oversturen en dat is wat ik niet wil. ik heb van een maat nog eens wat buizen mogen lenen en die zorgen ervoor dat mn amp toch wat meer doet wat ik wil. het ge-7 pedaal gaat dus weer in de verkoop. het werkt niet zoals ik wil... weer wat geleerd :-)


iedereen heel erg bedankt voor de hulp. ik heb hier weer een hele hoop van opgestoken...

Kim Wilson
8 maart 2007, 16:41
Ja, logisch. Met meer output gaat de preamp eerder over zijn nek, dat klopt wel. En dat gaat elk pedaal doen die je gitaarsignaal oppept.


En als je hem eens in de loop legt?

Nocki
8 maart 2007, 16:43
Hoi,

in de loop doet ie het gewoon. maar dan gaat ie iets doen wat ik niet nodig vind. de loop wil ik schakelbaar gaan gebruiken dus dan heb ik steeds een ander geluid als de loop aangaat.

Kim Wilson
8 maart 2007, 16:44
Maar wat verwacht je dan wat een andere booster gaat doen? Die overstuurt je preamp net zo...

Nocki
8 maart 2007, 19:02
ik wou boosten tot net tegen de grens van het oversturen aan. en het karakter van de gitaar wat aanpassen.nu blijkt dat ik eigenlijk al wel tegen die grens aanzit. ik heb er andere preamp buizen in gedaan vandaag en het geluid werd er anders en ik heb de ge-7 nu dus niet meer nodig.

nocki

Tristan
8 maart 2007, 19:05
Aha, ja dat kan ook wel eens werken als je wat meer headroom wil hebben, gewoon een 5751 erin ofzo...