PDA

View Full Version : Aanschouw deze drummix! Moonlight Sonata met ezdrums



Gitaro
27 februari 2007, 00:35
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=662523
Bovenste nummer dus.

De drums zijn Ezdrummer met Drumkit from hell. Ik was nooit tevreden met het geluid van de cymbals, ik vond het altijd veel te zacht. Voor deze mix heb ik echter alles in een aparte track gezet. Best veel werk, maar het was het imo wel waard!! Alles is zo veel beter te mixen.

Davidian
27 februari 2007, 11:20
Sorry dude maar ik vind de drums niet echt mooi zo, ze klinken TE midi.

Ik vind die kick van ezdrummer echt ZWAAR kut om te mixen in een metal nummer. Hij ploft en boomed wel lekker maar als er een beetje bleed bij in gekomen is krijg je voor geen goud een lekkere tik erin.

Meestal als ik met ezdrummer werk probeer ik de aggressie al in ezdrummer zelf t e krijgen. Dit is een voorbeeld van een soundcheckje van mij zonder eq of ook maar iets zinnigs erin de gene met eq plaats in de loop van de week wel.

http://media.putfile.com/i-am-enemy-2

Wat heb je nu allemaal aan de drums gemixed?

Gitaro
27 februari 2007, 12:04
Wat de ride etc. betreft vind ik het nu acceptabel klinken, maar je hebt gelijk. Ik ben zelf niet helemaal tevreden met de bassdrum, ik denk dat ie iets teveel 'klik' heeft. In Ezdrummer zelf gooi ik eigenlijk alleen de kick omhoog en de room een eind naarbeneden. De dingen die ik in de aparte tracks heb gedaan stellen niet zo veel voor, heb een beetje met de EQs lopen kloten (wat meer laag voor de kick bijvoorbeeld), de cymbals+china+splash gepand en hun volumes een rotschop gegeven.

Dat laatste is altijd nodig wil het ergens naar klinken, het zal wel aan mij liggen, maar als ik alleen ezdrummer+de midi gebruik moet ik de velocity van alle cymbals flink verhogen als ik ze wil horen. Konden ze daar geen schuifregelaar voor maken, net als voor de hihat? :sneaky:

Verder geen compressie ofzo, ik ben er nog niet zo lang mee bezig en heb er de ballen verstand van :seriousf:. Oja, en ik heb voor het eerst voorzichtig met reverb op de snare geëxpirimenteerd. Misschien iets te voorzichtig... :roll:

Jouw ride bell klinkt trouwens erg goed!

DTmaster
27 februari 2007, 14:03
zo dan , kan het nog sneller :)

Azrael
27 februari 2007, 15:38
Weet je wat het hem is vaak. Mensen weten niet hoe ze digitale drums goed moeten laten klinken. Wat vaak fout gaat is dat mensen gewoon met midi werken zonder verschillende volumes in de noten. Als ik met mijn piano een drumpartij indrum met digitale drums klinkt dat geweldig. Maar zonder de dynamiek doet drum kit from hell niks anders dan gewoon maar wat sampletjes afspelen (voornamelijk dezelfde das het probleem), en dat klinkt echt ruk.
Ik haal met mijn gratis drumkit betere resultaten dan wat hier wordt gepost.

armageddon
27 februari 2007, 16:40
ik ben het eens met het feit dat het te erg computer klinkt. Het is niet realistisch meer eigenlijk.

glennshred
27 februari 2007, 18:43
O god, wat staat mij allemaal nog te wachten dan...
ik heb maanden geleden dfhs (drumkits from hell superior)
gekocht.. moet het nog laten werken in cubase le
midi keybordje kopen, werken met reason enz...
gitaarskills aanscherpen door covers te leren spelen.

zal wel loslopen denk ik! :)

Gitaro
27 februari 2007, 21:49
Het is de bedoeling dat Ezdrummer de velocity zelf aaanpast zodat het menselijker klinkt, maar op zulke hoge snelheid is het waarschijnlijk niet goed genoeg :satisfie:

Maar wat vinden jullie precies nep klinken dan? Ik heb als beginner natuurlijk geen reet aan deze kritiek hiero. Is het de constante slecht klinkende bassdrum en de 'egaliteit' van de cymbals? En wat zou ik kunnen doen om het een beetje te verbeteren?

Davidian
27 februari 2007, 22:00
Je mag de bleed en de room en comp wel wat omhoog gooien dan klinkt het zowiezo al wat beter:P

Het lijkt nu net alsof DKFH niet eens aanstaat.

armageddon
28 februari 2007, 00:01
Het klinkt niet alsof er een drummer zit. Het is een machinegeweer dat afgaat. Probeer je eens in te leven in een drummer zonder ADHD :)

guhlenn
28 februari 2007, 11:13
geen enkel drummer zou het zo inspelen. correctie, geen enkel drummer met egvoel voor mzuiek zou het zo inspelen. afgezien van het feit dat die monotoon pompende kick (het lijtk wel een locomotief ofzo... :) ) mij eerst aan het lachen maakt en daarna irritant gaat overheersen. De rest klinkt wel lekker...

Davidian
28 februari 2007, 13:45
Ok de grapjes zijn gemaakt daar heeft die gast niks aan.

Heb je buiten ezdrummer iets aan de drums gedaan? Ezdrummer is de verf maar je moet het schilderij zelf schilderen he:P

Bloodline
28 februari 2007, 14:08
Bij de als het ware blast beats hoor je steeds dezelfde snare sample. werk met velocity dat zal enorm helpen.

Ik zou zeggen doe hier dikke distorsion gitaren over heen .

Davidian
28 februari 2007, 17:39
Dat helpt nog steeds niet veel hoor. Midi klanken blijven midi klanken

Gitaro
28 februari 2007, 17:55
Niet lopen zeiken over de drumpartij, het hoort over the top te zijn. Sterf of begin een pussy-rock drumtopic als het je niet aanstaat.

Intussen ben ik druk bezig een fatsoenlijk geluid te vinden! Met de comp mix enzo van ezdrummer krijg je de cymbals wel goed naar voren, en met de room een stuk omhoog klinkt het allemaal wat natuurlijker. Maar het bassdrumprobleem blijft. Doen jullie nou alles in aparte tracks zodat je de dingen apart kan EQen? Lijkt mij wel nodig... gisteren kreeg ik wel een aardige oomph, maar de té duidelijke click bleef. Een dezer dagen ga ik op internet zoeken naar drumbeats want de enige drums die ik ooit hoor zitten gemixt in liedjes, en ik ben wel benieuwd hoe het klinkt zonder gitaargeweld eroverheen

het lijkt hier verdomme wel een dagboek zeg.. .my first drum computer :seriousf:

armageddon
1 maart 2007, 00:06
Dat helpt nog steeds niet veel hoor. Midi klanken blijven midi klanken

Midi is geen klank ;)
Sorry, je bedoelt het waarschijnlijk niet, maar ik heb een keer ruzie gehad in een winkel toen een verkoper glashard beweerde dat midi muziek is van windows.
Midi != muziek. Net zoiets als zeggen dat je com-poort muziek is.

guhlenn
1 maart 2007, 12:34
Niet lopen zeiken over de drumpartij, het hoort over the top te zijn. Sterf of begin een pussy-rock drumtopic als het je niet aanstaat

Niet meteen op je pik getrapt zijn als mensen eerlijk zijn over wat je aanleverd. Ik maak hard-core industrial, ben wel wat gewend, dit is niet over-the-top maar gewoon slecht in mekaar gezet.

Davidian
1 maart 2007, 18:51
Midi is geen klank ;)
Sorry, je bedoelt het waarschijnlijk niet, maar ik heb een keer ruzie gehad in een winkel toen een verkoper glashard beweerde dat midi muziek is van windows.
Midi != muziek. Net zoiets als zeggen dat je com-poort muziek is.

Pure midi drums heeft wel een aparte klank hoor:p Iedergeval bij sonar was dat zo.

Speulert
1 maart 2007, 19:29
Pure midi drums heeft wel een aparte klank hoor:p Iedergeval bij sonar was dat zo.

Nope midi heeft geen klank, midi stuurt slechts een (digitaal) instrument aan.
dus er is niet een pure aparte midi drums klank.

Je vingers hebben ook geen klank, pas als je een instrument bespeelt,komt er geluid uit en dat kan goed of slecht zijn

Das Schaap
1 maart 2007, 20:39
Sorry dude maar ik vind de drums niet echt mooi zo, ze klinken TE midi.

Ik vind die kick van ezdrummer echt ZWAAR kut om te mixen in een metal nummer. Hij ploft en boomed wel lekker maar als er een beetje bleed bij in gekomen is krijg je voor geen goud een lekkere tik erin.

Cubase
Plugin-> Compressie
Dan pas bouncen.

Drums klinken powermetal meets wannabe death ;) qua compositie dan.
Vind die cymbals eigenlijk nog het ergste klinken. De snare valt nog mee ten opzichte daarvan, een goede drummer slaat nou eenmaal vaak goed.
Ja ik vind de snare nog het beste van het geheel, de cymbals het slechts gevolgd door de kick.
Snare wordt pas echt kut vanaf 2:30 ofzo. En toms zijn heel slap. Zo slaat niemand daarop. :blast:

meul
1 maart 2007, 21:05
Kuch, ik vind het concept gewoon wel geinig eigenlijk, juist door de die drums. dit moet je niet te serieus gaan maken denk ik dan word het pas echt lullig :-)

armageddon
2 maart 2007, 00:18
Pure midi drums heeft wel een aparte klank hoor:p Iedergeval bij sonar was dat zo.

Nee, dat is de software synth van Microsoft die je hoort.

guhlenn
2 maart 2007, 12:57
Kuch, ik vind het concept gewoon wel geinig eigenlijk, juist door de die drums. dit moet je niet te serieus gaan maken denk ik dan word het pas echt lullig :-)

Als je het als parodie ziet op de zoveelste symphonische metal band ben ik het met je eens. maar ik twijfel...

Davidian
2 maart 2007, 13:55
Nee, dat is de software synth van Microsoft die je hoort.

Dat moet het zijn dan, maar je snapte denk ik zowiezo wel wat ik bedoelde.

Azrael
2 maart 2007, 13:59
Dat moet het zijn dan, maar je snapte denk ik zowiezo wel wat ik bedoelde.

Hij wel.....alleen jij nog niet. Lees maar eens op wikipedia wat MIDI precies is en je zult direct zien waar je fout zit. Ik kan me je logica voorstellen. De meeste mensen denken dat MIDI een klank heeft. Dat komt omdat iedereen aan de Windows synth is gewend en dat ziet als MIDI. Dus het is wel fout om zo te denken maar het is heel begrijpelijk dus niemand zal het je kwaliijk moeten weten.

meul
3 maart 2007, 00:13
maar ik twijfel...

Ik weet t ook niet hoor, wie weet, maar de meeste bewerkingen die ik gehoord heb van de oude muziek vind ik minder dan het orgineel, dit soort stukken zitten vaak zo knap in elkaar en zijn zo doordacht dat je van hele goede huizen moet komen dit interessanter te krijgen dan het origineel.
in dit geval is de drumpartij zo over de top dat ik het wel weer grappig vind. en nu maar hopen dat het ook zo bedoeld was :-)

gr,
jan

guhlenn
3 maart 2007, 11:04
we zijn het volledig met mekaar eens...