PDA

View Full Version : Tremelo



davidof
26 februari 2007, 23:13
Hey, Ik zou graag op men Epiphone g400 een Tremelo of zoiets in de aard daarvan.. (ik heb eens gehoord over een bigsby ofzo ?)

past dit bij mijn gitaar ??
of is dit sterk af te raden op zo'n model ..
(ik heb er niet echt nood aan maar zou er graag met leren werken)

grtz !!

The Underdog
26 februari 2007, 23:20
Ik moet je wel waarschuwen dat het enorm lelijk is.

DarknessAwaits
27 februari 2007, 01:24
Wat is dat nou weer voor een antwoord?

Er kan volgens mij inderdaad een bigsby op bij een SG, het is echter wel behoorlijk prijzig geloof ik. Een echt stemvast resultaat heb je niet, net als met de meeste trems. Eventjes de zoekmachine gebruiken en dan vind je volgens mij wel enkele voorbeelden.

Gitaro
27 februari 2007, 01:47
Als je zoiets aan je gitaar wil toevoegen om (bijvoorbeeld) Metallica na te doen zal je van een koude kermis thuiskomen, met een Bigsby kan je geen divebombs maken, hoogstens een 'wide vibrato'. Voor het serieuze werk heb je een zwevende tremolo nodig. En daarvoor moet gefreesd worden.

Dus onder het motto "de moeite niet waard": ik denk dat je beter kan doorsparen voor een gitaar die standaard geleverd wordt met tremolo. (niet tremelo, maar tremolo)

jimihattricks
27 februari 2007, 12:06
het wordt sowieso een dure grap, kijk maar eens op tonefactory voor je opties:

http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=28_91_172

voor de vibe alleen al zou ik de bigsby nemen, maar dan moet je wel een paar mods uitvoeren aan je axe.. makkelijker (en iets goedkoper) is bv de duesenberg les trem..

geen divebomben idd, meer subtiele wiggles

Rutger
27 februari 2007, 12:17
Een Bigsby koop je voor de subtiele vibrato en ook (niet onbelangrijk) voor de looks! Persoonlijk vind ik een Bigsby veel stijl hebben, en gebruik ik de Bigsby op m'n LP veel liever dan de tremolo op m'n Strat.

davidof
27 februari 2007, 18:33
oké thanx :) .. ik denk beter een gitaar te kopen waar hij standaard al opzit ;) (ik wil die PIIWWWIWWIWWWWWWW-geluidjes kunne creëren :p )

grtz !!

Thundermane
27 februari 2007, 19:04
oké thanx :) .. ik denk beter een gitaar te kopen waar hij standaard al opzit ;) (ik wil die PIIWWWIWWIWWWWWWW-geluidjes kunne creëren :p )

grtz !!
Die "PIIWWWIWWIWWWWWWW-geluidjes" krijg je niet zo vaak met een tremolo al kan een tremolo wel natural harmonics oproepen.
Als je gekrijs wil zul je het vooral moeten hebben van natural harmonics die je wel extra kan laten krijsen MET je tremolo.

davidof
27 februari 2007, 19:51
Die "PIIWWWIWWIWWWWWWW-geluidjes" krijg je niet zo vaak met een tremolo al kan een tremolo wel natural harmonics oproepen.
Als je gekrijs wil zul je het vooral moeten hebben van natural harmonics die je wel extra kan laten krijsen MET je tremolo.

natural harmonics .. is iets zoals bij het lied "sanitarium" ?? ik heb eens geprobeerd met distortion .. komt niks uit :(

Blend
27 februari 2007, 20:16
Ik moet je wel waarschuwen dat het enorm lelijk is.

ik sluit me bij je mening aan.......

De Beer
27 februari 2007, 20:16
(niet tremelo, maar tremolo)Whammybar.........feitelijk.

biels
27 februari 2007, 20:55
Ik moet je wel waarschuwen dat het enorm lelijk is.

niks lelijk! sg + bigsby = :rockon:

Orpheo
27 februari 2007, 21:02
natural harmonics .. is iets zoals bij het lied "sanitarium" ?? ik heb eens geprobeerd met distortion .. komt niks uit :(

lastig he... je vinger OP de snaar leggen en niet indrukken...

davidof
27 februari 2007, 21:23
lastig he... je vinger OP de snaar leggen en niet indrukken...
doe ik :D .. op het 12de vakje lukt het perfect .. maar de rest ^^

Orpheo
27 februari 2007, 21:28
doe ik :D .. op het 12de vakje lukt het perfect .. maar de rest ^^

gewoon mikken. t kan op de 3e, 4e, 5e en 7e. dat zijn de makkelijke plaatsen.

davidof
27 februari 2007, 23:16
gewoon mikken. t kan op de 3e, 4e, 5e en 7e. dat zijn de makkelijke plaatsen.
thx, ik zal eens op oefenen ;)