PDA

View Full Version : Wat is geschikt voor mijn Laney GH100



Kamiess
26 februari 2007, 22:23
He pedalfreaks,

Ik wil weer lekker back to basic qua setup.

Heb dus een laney die staat afgesteld op clean,crunch dmv volumeknop gitaar.
Nu zoek is dus 2 pedaaltjes:
1 om een lekkere rocksound eruit te halen(meer gain er op gooien zeg maar).
Ik speel van guns n roses t/m pearl jam.

2 heb af en toe ook metalsound nodig..

iemand adviesen tips

Die voor rock kan dus eigenlijk heel simpel aangezien ik de tone met mijn amp kan regelen, maar suggesties zijn welkom.

thx

robert-gitarist
26 februari 2007, 22:31
Je hebt je versterker afgesteld op o.a. crunch?Koop dan een goeie tubescreamer erbij of een boost om je signaal wat op te peppen.Neem een goedkope boss SD-1 of een duurder MXR Micro Amp of Ibanez TS.
Vraag twee...tsja metal uit een pedaaltje.Ben dr geen voorstander van maar als het dan moet,neem dan de Line6 uber metal.Veel gain,veel afstelmogelijkheden etc.Ik heb er goeie ervaringen mee.Er is ook een nieuw pedaal uit,ben overgens de naam van het merk ff kwijt,maar het pedaal heet Bloody Mary.Duur pedaal,maar pedaal schijnt zeer heavy te klinken.

Kamiess
26 februari 2007, 22:42
Crunch, ik bedoel dan clean met randje>ietwat vergelijkbaar met intro it's so hard van ANouk.

Welke TS?? je hebt zoveel>9, 10, 808 enz

Hoeft niet perse goedkoop te zijn(ook niet idioot duur), is die boss dan nog een optie?

Er zijn hier volgens mij ook maar weinig met een GH100>met de zoekoptie krijg ik weinig resultaat.

Ik hoor ook geluiden over de MI blues boy of zoiets>is dat ook nog wat.

Ik zoek eigenlijk een paar opties om die dan vervolgens te testen.

Kamiess
26 februari 2007, 22:43
Oh ja, en over die rocksound moet dan nog een solo boost (2 tubescreamers of iets anders?)

Erikt
26 februari 2007, 23:15
Ik zou voor een TS9 en een procoRAT gaan..

Kamiess
27 februari 2007, 00:10
de procorat als distortion en ts als solo boost dan neem ik aan?

Kamiess
27 februari 2007, 21:19
Iemand nog suggesties??

Zat net ff op de site van mxr > is dat wat....