PDA

View Full Version : Probleem Behringer V-Ampire



Elrohir
26 februari 2007, 20:55
Hallo allemaal,
ik heb een nogal apart probleem met mijn Behringer V-ampire. 2 jaar geleden was ik op zoek naar een versterker die mijn 10-watt beginners-ampje kon vervangen, en een verkoper raadde mij de V-Ampire aan. Ik vond het een prachtding en wilde deze dan ook gaan aanschaffen, maar er was een klein probleem: de aanwezige V-Ampire combo was stuk. Niks aan de hand, meldde de verkoper, we zetten er gewoon de head-versie (V-Ampire LX1200H) in, die is toch hetzelfde. Ik geloofde de beste man op zijn woord en kocht het. Toen leek alles ook wel in orde.
Nu ben ik er echter achtergekomen dat het misschien toch niet zo handig was: het viel steeds meer op dat het geluid wel erg bassig was. Na nog eens goed vergelijken met koptelefoon ben ik er inmiddels achter dat er inderdaad een groot verschil is in helderheid...

Kan het dat dit komt door het plaatsen van de head-versie in een combo? En wat zou ik eraan kunnen doen?

CasB
26 februari 2007, 22:59
Uhmmm...misschien de EQ instellen?

marter544
27 februari 2007, 12:04
Heb je misschien in het cab waar die op staat andere speakers dan die in de combo zitten?

Elrohir
28 februari 2007, 10:29
De EQ heb ik al geprobeerd, maar zelfs met bass en mid bijna helemaal omlaag en de treble voluit klinkt ie nog wat dof.
IK heb nog eens gekeken, en in de cab zitten inderdaad andere speakers. Dat zou natuurlijk wel kunnen schelen. Maar dat zou dus betekenen dat de enige echte oplossing is om die cab te kopen dan?