PDA

View Full Version : Intwine & Orange Grove



Intwine
2 januari 2003, 11:04
Kent iemand de band Intwine? Met andere woorden.. Kent iemand die kleine Roger uit Idols.. Met zn Bert & Ernie-truitje.. Hij heeft 2 Bands.. "Orange Grove" & "Intwine".. Ben ik de enige die deze bands kent?? Laat weten wat je ervan vindt..

wendie
3 februari 2003, 18:58
whaaaa, Intwine en Orange groove zijn ZOOO ruiwg. haha sorry, ik ben nogal happy, en ik vind de nummers van Intwine echt relaxed.
orange groove is ook leuk, maar minder. Die wil ik alleen horen als ik happy ben.
nu ik het toch over happy heb: intwine - happy is echt het relaxte nummer.
mjah, echt niemand kent ze...ik kende intwine al VOOR idols, ik heb ze ook al live gezien enzo (te ruig..) Mjah, nobody know them, maar ik ga dr verandering in brengen:D hehe, nou ga ik stoppe, want ik schrijf TE veel:)

Greetz, Wendie

Mithrandir
4 februari 2003, 10:32
Ken ik niet, heb er ook niet zo de behoeft aan als ik de reactie van dat kleine meisje hier boven lees.

Kitaarhiero
4 februari 2003, 20:12
Optredens van een band als intwine zijn helemaal niet zo ruig als jij denkt :razz:

Semafoor
6 februari 2003, 22:17
Maar goed, roger heeft er wel een platencontract uitgesleept voor zijn band, kben benieuwd wat de voorwaarden zijn :grin:.

Jesus_etc.
6 februari 2003, 23:28
Ik zou persoonlijk 's beginnen met de verschillende kleuren M&M's in verschillende bakjes voor optredens. En natuurlijk het exclusiefste bronwater wat er te krijgen valt...

Unreal
7 februari 2003, 04:27
Op 2003-02-04 20:12, schreef Kitaarhiero:
Optredens van een band als intwine zijn helemaal niet zo ruig als jij denkt :razz:


Nee :razz:.

BUSHTACCA
17 februari 2003, 10:39
INTWINE is heel goed!
Their music is fantastic!
I absolutely like songs like "TODAY" and "HELLO AGAIN" (U can get these on kazaa.com). "HAPPY" is also mad!
I totally dig this band !
I even link to their site from mine at
http://www.bushtacca.com/INTWINE.html

They r just inspiring!
Keep it up INTWINE

Cayley Monte aka BUSHTACCA
http://www.Mp3.com/CayleyMonte
http://www.Mp3.com/BUSHTACCA

Nikkie
17 februari 2003, 20:47
intwine was gister bij TOTP...

Neals
18 februari 2003, 15:07
dat zag ik ook, en ze zogen

suzanne
18 februari 2003, 22:28
echt niet!!! ik vind het nummer wel goed!

Punkertjuh
20 februari 2003, 16:37
heyheyhey! Intwine Rulz gewoon, en als je dat niet vind heb ik medelijden met je dat je zo raar bent :razz: nee geintje! maar ze zijn wel goed, dat moet je toegeven!!

geertenno
20 februari 2003, 16:44
Jij kent dan niet veel andere bands na Intwine. :grin:

Punkertjuh
20 februari 2003, 16:51
Haha, heel grappig! :@ Ik ken genoeg Bands! maar goed...

Mithrandir
20 februari 2003, 16:54
Mijn god, heel musicforum komt overgewaaid hier naar toe om intwine te promoten, krijgen jullie daar voor betaald?

Punkertjuh
20 februari 2003, 16:55
nee, niet echt... Ik wou dat ze dat deden, dan had ii nu al een klein fortuin aangelegd!

geertenno
20 februari 2003, 16:56
Op 2003-02-20 16:51, schreef Punkertjuh:
Haha, heel grappig! :@ Ik ken genoeg Bands! maar goed...


Vertel maar welke?
Zeker alleen maar top 40 bands? :razz:

Punkertjuh
20 februari 2003, 17:00
heel grappig! Deftones, Taproot, Linkin Park, N3uk.... staan die in de top 40? geloof ut niet slimmers :razz:

geertenno
20 februari 2003, 17:01
Linkin Park wel, aarsch! :razz:

Punkertjuh
20 februari 2003, 17:02
so? wat is er mis mee als een band in de top 40 staat?

geertenno
20 februari 2003, 17:15
Linkin Park is commercieël en ook nog eens k*t.
Of je bent commercieël en je maakt goeie muziek of je bent commercieël en je maakt kutmuziek.
En dat is bij Linkin Park dus het laatste. :razz:

suzanne
20 februari 2003, 18:47
waarom moeten bands altijd vergeleken worden met andere bands?
en oja want in Intwine zit die roger van Idols en dat mag je niet goed vinden want dan ben je niet cool! :smile:

sash
21 februari 2003, 00:53
Op 2003-02-20 18:47, schreef suzanne:
waarom moeten bands altijd vergeleken worden met andere bands?


Omdat je dan weet of een band kut is of niet, duh :grin:

Blijepanda
22 februari 2003, 20:45
Linkin park is kut met een grote K en intwine vind ik niet echt goed.

geertenno
23 februari 2003, 09:50
Inderdaad.

suzanne
23 februari 2003, 16:16
[quote sash]
>Omdat je dan weet of een band kut is of niet, duh<

uh dus jij kan een band niet beoordelen of je um goed vind of dat ie goed is (maar wie bepaald dat) zonder dat je um met een andere band vergelijkt?
dan heb je er weinig kijk op volgens mij!DUH!

Ricardovic
25 februari 2003, 23:15
Waarom zeikt iedereen LP altijd af?

Naja ik zie het zo. Ze zijn idd wel een hele erge commerciele weg ingeslagen. Maar het is wel de band die het beste hip hop weet te combineren met rock muziek. En ze schrijven wel teksten die ergens over gaan ipv een paar keer fuck achter elkaar te pleuren.

Lijkt wel of iedereen een hekel aan LP heeft sinds In the end.

Marc Oblivian
26 februari 2003, 14:49
Idols is een programma voor mislukte/exhibitionistische/zwakzinnige imbecielen, die thuis en/óf in hun jeugd te weinig aandacht hebben gekregen en vaak worden/werden gepest.
Die mensen dachten toen: "Wacht maar: later kom ik op teevee en dan zijn jullie allemaal jaloers".

Tot zover geen vuiltje aan de lucht...
Toen kreeg een aantal minimaal net zo imbeciele en het aan creativiteit ontbrekende programmamakers het lumineuze idee om dergelijke leeghoofden ook echt (!) in een programma te zetten: de ellende begon met Big Brother weten jullie nog?
Nu dus de "muzikale"(burp!...excuus) versie van Big Brother met een stel overemotionele a-muzikale schizofrenen die zich voor de lol laten beledigen op TV (aan de andere kant vraag je er ook wel om als je zo loopt te bleren).......

Zorgwekkend toch allemaal: al die heisa voor een stel talentloze aandachtzoekende figuren.
Val de rest van Nederland er niet mee lastig!!!!!

Steek al dat geld en al die moeite liever in de promotie en begeleiding van bands en muzikanten die wel die creativiteit bezitten en op normale wijze in Nederland aan de bak proberen te komen.
Maar nee: dat gebeurt niet. Men is er alleen op uit de zoveelste Britney Spears te creeeren en daar een hoop geld aan te verdienen in een korte tijd. Muziek op de tweede/laatste plaats.....
Zeg nou zelf: hoe vaak horen jullie talentvolle (Nederlandse) (underground)bands op de radio? Laat staan dat je ze op TV ziet!

Dus even on topic: NEEE!!! Ik ken die meiden/homobands niet en ik wil ze ook niet kennen...

Groetjes,

Marc (rock 'n roll!!)

Mithrandir
26 februari 2003, 16:10
Niet om het een of ander hoor, maar de personen die nu nog met idols meedoen of die de afgelopen paar weken zijn afgevallen kunnen allemaal goed zingen en zijn zeker wel talenten. Ze hebben stuk voor stuk goeie stemmen, een goeie uitstraling en het talent om mensen te entertainen. Echte idols dus, zoals heel veel mensen ze graag zien.

En daarbij is blijkbaar een hele grote groep mensen die het wel leuk vinden om naar deze mensen te kijken en te luisteren, dat blijkt al wel uit het feit dat de concerten binnen een dag 3x uitverkocht warenen de hoeveelheid mensen die er naar het programma kijken. Dus wie zijn wij om er over te oordelen.

Marc Oblivian
26 februari 2003, 16:24
Het feit dat een grote meute mensen naar die concerten toe hobbelt betekent niet dat die "idols" echt zo goed/origineel/creatief zijn.
Dat is natuurlijk voor het grootste deel te danken aan aan de bekendheid die ze ontlenen aan de tijd die ze op tv zijn geweest.... veel reclame zeg maar.... ("Hihi: ik ga echwel naar Intwine...die Robert van de teevee is zo'n schatje..die moet ik echt eens zien...ik gooi mijn troetelbeertje naar hem toe...zwijmel...")
Het feit dus dat dit soort muziek/artiesten i.t.t. andere muzikanten/muzikale stromingen wel gepromoot wordt...
Als het echt zo is dat kwaliteit samenhangt met het (grote)aantal bezoekers moeten we Marco Borsato, Rene Froger, Andre Rieu, Gordon, Marianne Weber en die kamper die erbij hoort dus ook tot vaderlandse grote muzikale talenten rekenen die we dienen te koesteren.. We hebben dan blijkbaar dus niet beter rondlopen?!
Bullshit-argumenten dus.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marc Oblivian op 2003-02-26 16:28 ]</font>

Mithrandir
26 februari 2003, 16:38
Ik zeg niet dat de idols-kandidaten (laatste 10 vooral) origineel of creatief zijn, maar ze zijn wel goed in wat van ze verwacht word en dat is er mooi uit zien en goed kunnen zingen. Net zoals er hele volksstammen zijn die wegzwijmelen bij Frans Bauer of Marianne Weber of die andere die jij noemde is er misschien nog wel een grotere groep die idolen zoals die bij idols "gemaakt" worden, leuk vinden.

Maar het is gewoon een hele andere doelgroep dan ons Marc, ik zou me er maar niet al te druk om maken.

Mithrandir
26 februari 2003, 16:39
En tuurlijk hebben we beter rondlopen, maar het publiek daarvoor zijn veel kleinere groepen en daar valt dus veel minder geld aan te verdienen. Het is jammer, maar zo werkt het nou eenmaal.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-02-26 16:40 ]</font>

Marc Oblivian
26 februari 2003, 17:00
Toch blijft het raar en vervelend dat (echte) kwaliteit niet echt wordt beloond...
Maar ja, daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in: zal wel zo blijven, kunnen wij niet (veel) aan veranderen...

Mithrandir
26 februari 2003, 17:06
Uiteindelijk word echte kwaliteit wel beloond denk ik hoor, want het keerpunt van die idolen-medaile is dat de mensen je veel sneller vergeten, de roem in dat wereldje is veel vergankelijker dan die in de "echte" muzikanten wereld. Wij moeten er wel harder voor knokken, maar uiteindelijk is het resultaat beter langduriger (op wat voor een schaal dan ook).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-02-26 17:07 ]</font>

Marc Oblivian
26 februari 2003, 17:46
Kleine schaal in mijn geval :grin:

suzanne
26 februari 2003, 20:46
degene die jij waarscijnlijk telantvol en weet ik het allemaal vindt, geeft zich niet op voor het te comerciele programma idols. er zijn er echter wel bij die, en dat valt niet te ontkennen, ook kunnen zingen, het alleen niet kunnen en die dat commerciele wel opzoeken. ze zijn idd goed in wat van ze verwacht wordt, dat is de opzet van het programma en dat kun je leuk vinden of niet.

di roger en niet robert, zullen ze echt niet gaan zien als een soort van iemand waar je teddybeertjes naar gaat gooien zoals een jongensbandje. hij maakt ten eerste hele andere muziek dan dat soort groepen en ten tweede, ik weet niet of je um wels gezien hebt maar hij ziet er ook niet zo uit! hij is uit idols gestapt omdat hij niet 'gemaakt' wil worden en zijn eigen werk op de markt wil kunnen brengen! en je ziet dat is hem gelukt! hij is al verder dan dat de winnaar van idols nog moet komen, met en zn eigen werk en nog zn eigen persoonlijkheid!

Marc Oblivian
27 februari 2003, 12:58
Op 2003-02-26 20:46, schreef suzanne:
degene die jij waarscijnlijk telantvol en weet ik het allemaal vindt, geeft zich niet op voor het te comerciele programma idols. dat is de opzet van het programma en dat kun je leuk vinden of niet.

hij is uit idols gestapt omdat hij niet 'gemaakt' wil worden en zijn eigen werk op de markt wil kunnen brengen! en je ziet dat is hem gelukt! hij is al verder dan dat de winnaar van idols nog moet komen, met en zn eigen werk en nog zn eigen persoonlijkheid!


Ja, hij is idd de oprechtheid zelve: je geeft eerst aan dat Idols van begin af aan bekend heeft gestaan en ook gezien moest worden als een programma dat op uitermate commerciele wijze muzikanten "aan de man probeert te brengen", zonder dat hierbij ook maar enige sprake is van een zucht naar originaliteit/creativiteit/eigen initiatief (ik bedoel een minuutje een liedje van een of andere mainstream artiest nazingen...? Niet te lang of teveel undergroundmuziek anders willen de mensen niet meer kijken...)
Laat ze dan op z'n minst met eigen nummers komen.

Die Roger wist dit (commercieel en geen eigen nummers) natuurlijk ook en heeft hier ook welbewust aan meegedaan.
Vervolgens gaat hij, als hij inmiddels z'n teevee-bekendheid/zendtijd heeft gekregen de vermoorde onschuld spelen en zeggen: "Owjee, potverdikkie! wat een vervelend commercieel programma is dit...ik wordt gedwongen tot dingen die ik niet wil...nouhoor huuuhuuu ik stop ermee!".
Een beetje het imago van de rebelse, onafhankelijke "echte" muzikant terugwinnen?
Maar hij heeft dus wel degelijk de vruchten van het programma geplukt.....
Dat heet: de hand bijten die je voedt...

En nu zeg jij: "zie je? hij doet het toch op eigen kracht? Wat goed he?".
Nou niet dus, want zeg eens eerlijk: hoeveel mensen (reken jezelf daar ook bij) zouden zijn komen opdraven voor een optreden van Robert en z'n bandje als 'ie niet met z'n kanis op teevee bij dat vervelende programma was geweest? Juist ja....

Wel handig (commercieel) gespeeld hoor door Robert, dat moet ik hem nageven...

Groetjes,

Marc

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marc Oblivian op 2003-02-27 13:00 ]</font>

suzanne
27 februari 2003, 13:21
ROGER!!!!!!!!!!!!!!!!

ja het zal bast wel door het programma komen dat ie nu al zo ver is.inderdaad iedereen kent um en dus gaat het makkelijker, maar wel handig gespeelt toch?!
aan het begin van dit programma moesten ze allemaal een contract tekenen. een vriendin van me die geweldig zingt heeft het contract eerst laten nakijken door een jurist en is er dus gelukkig niet ingetrapt!
wat ik dus wil zeggen is dat er in dat contract heus niet met koeienletters staat: JULLIE MOGEN GEEN EIGEN NUMMERS UITBRENGEN, DUIDELIJK!!!
ik denk dus dat velen dit niet van te voren wisten want het programma was nog onbekent hier in nederland en het moet wel een btje aantrekkelijk blijven. dus of ze dat allemaal wisten weet ik niet.

wel weet ik dat het geen fuck uitmaakt wie er wint want het hele album ligt al klaar dus wat boeit het wie de tekst zingt! btje jammer...

Akira
27 februari 2003, 13:24
Marc Oblivian,inderdaad lijkt me dat wat Roger gedaan heeft, en ik kan alleen maar zeggen, goed gedaan.
Hij heeft met behoud van eigen identiteit en image een commercieel bedoelt programma weten te mis/ge bruiken voor zijn eigen doeleinden.
Iets negatiefs voor eigen gebruik positief aanwenden vind ik dat.
En dikke middelvinger naar de idols bedenkers, "talenten", en ook de mensen die er naar kijken, want zonder hen zou deze crap niet eens gemaakt worden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-02-27 13:25 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-02-27 13:25 ]</font>

Marc Oblivian
27 februari 2003, 15:09
Op 2003-02-27 13:21, schreef suzanne:
ROGER!!!!!!!!!!!!!!!!

ja het zal bast wel door het programma komen dat ie nu al zo ver is.inderdaad iedereen kent um en dus gaat het makkelijker, maar wel handig gespeelt toch?!
aan het begin van dit programma moesten ze allemaal een contract tekenen. een vriendin van me die geweldig zingt heeft het contract eerst laten nakijken door een jurist en is er dus gelukkig niet ingetrapt!
wat ik dus wil zeggen is dat er in dat contract heus niet met koeienletters staat: JULLIE MOGEN GEEN EIGEN NUMMERS UITBRENGEN, DUIDELIJK!!!
ik denk dus dat velen dit niet van te voren wisten want het programma was nog onbekent hier in nederland en het moet wel een btje aantrekkelijk blijven. dus of ze dat allemaal wisten weet ik niet.

wel weet ik dat het geen fuck uitmaakt wie er wint want het hele album ligt al klaar dus wat boeit het wie de tekst zingt! btje jammer...


Okeeokee Rosjee (Roger), no need to make a big fuss about it...
De reden voor het feit dat ze geen eigen nummers mochten brengen en dat het album dus ook door andere mensen is geschreven is volgens mij dat er op deze manier het meeste geld over de ruggen van deze (heus wel goed bedoelende en gerust wel goed zingende) mensen wordt verdiend.
Op deze manier zingen ze alleen maar nummers in die door anderen geschreven zijn (die anderen zijn uiteraard op een of andere manier aan het programma/de omroep die het uitzendt verbonden. Ze verkopen dus alleen hun stem, terwijl de rest van hun talent (als ze dat hebben)onbenut en dus onverkoopbaar blijft.
Een goedkope manier dus om aan een zoveelste Britney Spears-achtig melk(geld)koetje te komen.
Als ze eigen nummers hadden uitgevoerd, valt er niet veel aan te verdienen: alle rechten liggen dan immers bij de artiest zelf....

Dit is nu juist wat ik probeer aan te kaarten: zolang iedereen nog lekker meehobbelt met deze praktijken, blijft het voor eerlijk hardwerkend (echt) talent erg moeilijk om door te breken. Daar is immers minder geld aan te verdienen.
Je ziet op deze manierook niet een echte artiest: het is meer een bandparodist die door de platenmaatschappij opgedrongen nummers "opzingt".

Dat is ook wat Mith schrijft: alleen door hard werken, veel giggen enz. zou het voor normale muzikanten kunnen lukken om door te breken.
Het geeft op zo'n manier volgens mij wel een veel beter gevoel. :wink:

suzanne
27 februari 2003, 15:27
ik kan niet ontkennen dat ik het volkomen met je eens ben!!

RaSto
27 februari 2003, 18:23
Weet iemand waar ik de Tabs vandaan kan halen??


Greets,

RaSto

Mithrandir
27 februari 2003, 19:36
uit je vingers, gewoon zelf tabben, dat is echt niet moeilijk

RaSto
27 februari 2003, 20:57
Welke akkoorden? Ik kom er niet uit

suzanne
27 februari 2003, 22:02
http://www.tabsrus.nl

Marc Oblivian
28 februari 2003, 09:22
Op 2003-02-27 20:57, schreef RaSto:
Welke akkoorden? Ik kom er niet uit


Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!

RaSto
28 februari 2003, 17:35
Bedankt Suzanne.

Jammer dat sommige mensen niet begrijpen dat er overal beginners voor zijn.

sickpunk
28 februari 2003, 18:08
dat nr(happy) is gewoon 20X lang gekomen op tv(alleen vandaag) en wat een fucking KUT nr.... beetje eentonig en wat een kut text.....:S echt bagger band..

Sjaak
1 maart 2003, 15:04
Maar die gast kan wel zingen. Daar is geen discussie over mogelijk. Ik heb ze live gezien met jinglerock festivalletje in ech en ze gingen wel. Ik vond ze niet de beste van de avond. Die drummer schijnt bij mij in het dorp te wonen...

RaSto
1 maart 2003, 17:00
Wat ik ook wel een lachertje vindt is die "Morgan" van Idols met zijn Jezus Rapped. :smile: Errug funny.

Punkertjuh
2 maart 2003, 13:24
ey geertenno, Linkin Park rules ok? Dat is mijn mening, en sommige mensen hebben respect voor mensen hun mening, maar jij niet dus je zal het woord respect wel niet kenne! trouwens, ze zijn misschien commercieel, maar dat betekend niet gelijk dat een band zuigt!! Ok, ik vind dat limp bizkit zuigt die waren te commercieel, maar linkin park is wel goed!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Punkertjuh op 2003-03-03 15:04 ]</font>

geertenno
8 maart 2003, 14:33
Op 2003-02-25 23:15, schreef Ricardovic:
Waarom zeikt iedereen LP altijd af?

Naja ik zie het zo. Ze zijn idd wel een hele erge commerciele weg ingeslagen. Maar het is wel de band die het beste hip hop weet te combineren met rock muziek.



JIJ KENT RAGE AGAINST THE MACHINE NIET!

sickpunk
8 maart 2003, 14:40
Op 2003-03-02 13:24, schreef Punkertjuh:
ey geertenno, Linkin Park rules ok? Dat is mijn mening, en sommige mensen hebben respect voor mensen hun mening, maar jij niet dus je zal het woord respect wel niet kenne! trouwens, ze zijn misschien commercieel, maar dat betekend niet gelijk dat een band zuigt!! Ok, ik vind dat limp bizkit zuigt die waren te commercieel, maar linkin park is wel goed!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Punkertjuh op 2003-03-03 15:04 ]</font>
ok, dus LB zuigd omdat ze te commercieel waren en LP is wel goed.... HALLO, LP is net zo fucking commercieel hoor, weer gewoon een band, die geld verdiend, over de rug van kleine kotertjes, en met 15 jaar oude meisjes als fans..... echt een onlogische redenering.... ow en roger kan wel zingen hoor, vind het alleen zo'n eentonig nr kwa text dan... verder wel ok, nie mijn stijl....

Punkertjuh
14 maart 2003, 11:21
Als ik LP goed vind moet ik dat toch zelf weten? Hoezo is het nou weer even commercieel als LB? Ik vind LB gewoon zuigen!!!

sickpunk
14 maart 2003, 12:11
moe je ook zelf weten.....zeg toch ok nie, dat je het nie mag?? maar als je zegd, dat je LB vind zuigen omdat ze zo commercieel zijn.... tjah... LP is net zo erg... 15 jaar oude meisjes als fans... alleen maar geld verdienen.... geen boodschap in de muziek.... gewoon een boy band met gitaartjes....