PDA

View Full Version : Zangers/Zangeressen... waar ben jij nou erg van onder de indruk ?!



Dude
26 februari 2007, 19:33
Mark Lanegan (http://www.youtube.com/watch?v=VHW8-Nj0VTA&mode=related&search=) is bv iemand die voor mij tot nu toe nog niet bekend was maar waar ik wel helemaal van ondersteboven ben ! zon onwijs diepe misterieuze stem, donker en vol en op een vreemde manier ondanks dat bv zn queens of the stoneage werk best op elkaar lijkt blijft die boeien !



noem de zangers/zangeressen waar jij erg van kan genieten en waarom uiteraard !

Pais
26 februari 2007, 20:12
Mijn favo's zijn
Paul Simon - heerlijk relax, helemaal zn eigen ding.
Eric Clapton - Wat die stem voor mij uitstraalt, kan ik niet echt beschrijven. Vooral tijdens de bluesy nummers - heerlijk "arrogant" en vol karakter.
Nummers als Badge en If I had Possession... echt super.
Ik ben best instrumentaal ingesteld en vind zang vaak maar storend, maar van deze twee kan ik echt genieten :)

Henk_De_Wombat
26 februari 2007, 20:15
Ik heb gemerkt dat ik vooral diepe baritons erg mooi vind klinken. Neem Eddie Vedder nou bijvoorbeeld. Die heeft niet alleen een heel mooie donkere "cleane" zangstem (neem bijvoorbeeld de nummers "Man Of The Hour" en "I Am Mine"), maar kan ook flink de longen uit z'n lijf schreeuwen, en het blijft mooi klinken. Emotie is altijd belangrijk.

Johnny Cash natuurlijk... wat een stem.

Ian Curtis van Joy Division zong ook fantastisch. Samen met het gitaar-, drum- en basgitaarspel krijg ik daar echt kippenvel van.

Paul Banks van Interpol is ook erg goed, die gast klinkt minstens 30 jaar ouder. En Layne Staley van Alice In Chains, en Jim Morrison van The Doors, etc...

Bruce Dickinson van Iron Maiden is ook errug goed. En Jimi Hendrix klonk altijd zo enthousiast als 'ie zong.

Van alles wat dus, maar Vedder, Curtis en Cash zijn de mannen die met hun zang mij echt kippenvel bezorgen. :cooler:

EDIT: Hoe kon ik Tom Waits met z'n gegrom en geschreeuw nou vergeten! :)

Thundermane
26 februari 2007, 20:27
Angela Gossow (van Arch Enemy) om wat zij, als VROUW-zijnde, met haar stem kan doen :p

Christina Sabbia (van lacuna Coil) omdat ze een mooie en volle stem heeft en de muziek van de band tot z`n recht brengt.
Andrea Ferro (ook van Lacuna Coil) omdat hij Christina Sabbia goed aanvult.

patricia
26 februari 2007, 20:29
ronnie james dio;james labrie.

janis joplin;anouk.

cardinal
26 februari 2007, 20:45
Woger van intwine

Bon Scott

Die gozer van soundgarden en audioslave.

En de dude van wolfmother, Robert plant ofzo.

sjoerd5
26 februari 2007, 21:38
Ik ga deze ff lekker verplaatsen naar muzikanten.

Persoonlijk denk ik aan

Ian gillan (vroeger, niet nu)

Kurt Cobain

En idd die dude van Wolfmother (klinkt erg als Robert Plant)

hendrix2
26 februari 2007, 22:26
*Tom Waits (al moet je er voor zijn)

*lennon/mccartney/harrison als trio zongen ze echt geweldig. Lennon vind ik vooral geweldig in Twist and Shout, z'n stem kraakt langs alle kanten, maar begeeft het niet.

*zoals hierboven reeds vermeld: die kerel van Wolfmother. Vandaag voor het eerst Wolfmother geluisterd, en ik vind het echt lekkere muziek.

*anouk, wat je ook van de muziek vindt, ze heeft gewoon een prachtige stem

*Bruce dickinson

Ik vergeet er zeker nog wat...

Herman
26 februari 2007, 23:17
Matthew Bellamy (Muse) je moet er van houden, maar geweldig zoals die vent kan zingen, helemaal zoals hij er op het podium nog zo geweldig gitaar staat te spelen, of met z'n piano aan de gang is.

Kim Wilson
27 februari 2007, 11:30
Johnny Cash. Qua stem én qua teksten. Prachtig!

MarkS
27 februari 2007, 11:30
Paul Weller (emotievolle hese stem)

Wende Snijders (iedere uitleg overbodig)

Azrael
27 februari 2007, 11:39
Tori Amos! Zo'n mooie stem vol met emotie plus geschitterende teksten. Ze schrijft over eigenlijk alles wat haar dwars zat vroeger of zit en doet dat zo eerlijk dat ik er kippevel van krijg. Als ik emotioneel ben, grote kans dat ik naar haar ga luisteren.

MarkS
27 februari 2007, 11:43
Tori Amos! Zo'n mooie stem vol met emotie plus geschitterende teksten. Ze schrijft over eigenlijk alles wat haar dwars zat vroeger of zit en doet dat zo eerlijk dat ik er kippevel van krijg. Als ik emotioneel ben, grote kans dat ik naar haar ga luisteren.
Had ik als nr 2 staan! Sowieso kippenvel, en haar uitvoering van Smells Like Teen Spirit is niet te versmaden!

vulvasonic
28 februari 2007, 00:16
Steven Tyler vanwege de perfectie en de geweldig lekkere strot.
Angela McCluskey vanwege dat ene glazen toontje.
David Bowie vanwege z'n stemgeluid.
Kurt Cobain vanwege z'n enorme dosis energie in z'n zang.

Maar er zijn zoveel zangers en zangeressen die ik zo waanzinnig geweldig vind, maar die ik nu niet ga of kan noemen, omdat het er eenvoudigweg TEVEEL zijn.

Spitfire
1 maart 2007, 10:34
Ik ken eigenlijk maar twee zangers die mij elke keer verrassen met hun stem en waarvan ik het idee heb dat ze veel meer doen dan alleen de tekst zingen en dat zijn Matthew Bellamy (Muse) en Maynard James Keenan (Tool en APC)

Bouke
9 maart 2007, 10:58
Pascal Jacobs (Blof), Jan Hidding (Cuban Heels), Ian Parker (Ian Parker), Hugh Coltman (The Hoax), Chris Cornell (Soundgarden - begintijd), Drew Sarich (diverse te gekke musicalrollen >> voor zangliefhebbers een aanrader!), Muddy Waters, Howlin' Wolf. Bij de dames: Joss Stone, Beth Hart, Trijntje, Bergit Lewis.

peter_heijnen
9 maart 2007, 15:36
Eva Cassidy

Tristan
9 maart 2007, 16:13
Hmm, tsja, dat is eigenlijk meestal een beetje een keuze tussen hele goede zangers of zangeressen en mensen die een gevoel heel goed kunnen overbrengen, gevoelsmatig zijn mijn favorieten toch wel:
Mark Hollis (Talk Talk)
Nina Simone
Mary Gauthier
Sting (fantastische melodieen)
Bjork (heel eigen manier van zingen en fantastische melodieen)

goede zangers/zangeressen:
Dayna Kurtz
Diane Reeves
Rachelle Farrell

Grappig, ik heb hier nu veel dames bij staan, dat terwijl ik een mannenstem eigenlijk eerder goed vind klinken dan een vrouwenstem, die zijn vaak toch wat vlakker, wat meer gestemd op goed zingen in plaats van dat het karakter er echt doorheen komt...
Vooral in bandjes hoor ik veel liever een mannenstem dan een vrouwenstem...
Maar ja, er zijn zoveel goede stemmen en tegelijkertijd zo weinig, hier in Nederland heb ik er bijna nooit een gehoord eerlijk gezegd, Anouk kan zingen en heeft een mooie stem maar daar houdt het dan wel weer bij op, ze brengt op mij weinig gevoel over...

Bruce
9 maart 2007, 16:53
Eddie Vedder, & Bruce Springsteen vindt ik geweldig!
Beiden zo echt en eerlijk, en een mooi stemgeluid.

Rutger
9 maart 2007, 16:55
Veelal van mooi gevormde en sexy geklede dames die ook nog ns verrekt goed kunnen zingen!

Makor1966
9 maart 2007, 23:07
Is volgens mij altijd een combinatie.
Je moet het gevoel dat de tekst oproept geloofwaardig kunnen overbrengen in combinatie met zangtechniek, een pakkende melodie en goede muzikale ondersteuning.
Heb wel een paar zangers & zangeressen die ik bovengemiddeld goed vind:
Amanda Marshall, Sheryl Crow, Skin, Chrissy Hynde
Fish, Sting, Steven Tyler, Jimi Hendrix, Ed kowalczyk, Paul Weller, Pascal Jakobsen, Elvis Costello, David Bowie, John Frusciante
Ik luister wel liever naar mannen dan naar vrouwen geloof ik ;-)

-=JEROEN=-
27 april 2007, 10:30
kennen jullie het verhaal van Eva Cassidy

kijk, luister, huiver, krijg kippevel en geniet

http://www.youtube.com/watch?v=OTt-ShDLEDU

en nog veel meer moois

http://www.youtube.com/results?search_query=Eva+Cassidy&search=Search

CowGuitar
27 april 2007, 10:44
Zoals allemaal al genoemd; Eddie Vedder, Kurt Cobain, Beth Hart en ik vind die kerel uit de beginpost echt geweldig.

De zanger van Intwine vind ik trouwens ook erg fijn om naar te luisteren.

duckman
27 april 2007, 11:00
ik heb er nummers bijgezet waar ik kippenvel krijg, vorral door de zang.

Chris Cornell - slaves and bulldozers
Ronnie James Dio - catch the rainbow (live on stage versie)
Robert Plant - dazed and confused
David Bowie - My death
Tom Waits - who are you
Warren Haynes - temporary saint
Jeff Martin - sister awake
Adem Duritz - raining in baltimore en round here