PDA

View Full Version : DeArmond, snaren opzetten



Bananorama
26 februari 2007, 14:40
Hee

Ik heb sinds donderdag een DeArmond MT75 silversparkle in mijn bezit.
Echt een prachtgitaar met een heerlijk geluidje... Nu heb ik alleen even een vraag over het opzetten van de snaren.
Moeten de snaren boven of onderlangs bij de bigsby-brug? Ik lees op verschillende fora dat de snaren onderlangs moeten, ik weet het nu niet meer zeker...

Misschien dat een van jullie het weet?

Groet

GuitarMaster
26 februari 2007, 15:57
http://www.two--four.net/Guitars/Bigsby.jpg

Zo moeten ze, anders kun je last van irritante trillingen krijgen.

Thundermane
26 februari 2007, 16:03
simpel en praktisch ontwerp voor een brug trouwens :o
ben dat niet meer gewend met mijn Ibanez rgtjes :p

Spitfire
26 februari 2007, 16:04
simpel en praktisch ontwerp voor een brug trouwens :o
ben dat niet meer gewend met mijn Ibanez rgtjes :p
Brug is nog steeds hetzelfde hoor, de Bigsby zit achter de brug

dunnoaname
26 februari 2007, 16:18
Idd onderlangs. Let ook goed op dat je je snaren goedom om de bigsby wind anders trekken je snaren de trem omhoog in plaats van naar beneden. Ik heb wel een voor het effect de hoge e er ondersom om gedaan. Als je dan de tremelo gebruikt dan gaat de toon hoogte van je snaren naar beneden behalve de hoge e, die gaat omhoog. Was niet erg speciaal geluid, nu zitten ze weer allemaal normaal.

Harry
26 februari 2007, 16:57
en gefeliciteerd, leuke gitaar. Ik heb er zelf ook een..... veel gitaar voor weinig geld.

Bananorama
27 februari 2007, 14:15
Hee bedankt voor de de uitleg.
Ik heb ze er nu iig goed opzitten. Ben echt heel content met mijn axe, wat een heerlijk geluid zeg. Ben benieuwd of er nog meer mede-gebruikers zijn, en wat hun setup is.
Om alvast een voorzetje te geven hier mijn setup:

Blade Texas classic
Squier Tele
Dearmond M75t

Tuner-Maxon od808-fulltone fulldrive2-behringer ultra tremolo-GLX chorus-Ibanez delay-Tech21 Trademark 60.

Groet

Micro-e
27 februari 2007, 16:20
fotot zou leuk zijn :cooler:

Bananorama
27 februari 2007, 16:39
Ik wil best foto's plaatsen, maar euhm hoe moet dat??

dunnoaname
27 februari 2007, 18:21
foto maken met digitale camera. Die op de computer zetten en dan uploaden naar een host zoals bijv. www.imageshack.com (http://www.imageschack.com) en dan in de post op dat plaatje met de berg klikken en dan de URL geven en dan weer op het plaatje klikken. Als je eenmaal een host hebt (gratis) is het heel makkelijk.

Bananorama
28 februari 2007, 10:33
Even wat anders...

Gisteren voor het eerst live gespeeld met mijn nieuwe aanwinst. Op zich lekker gespeeld, maar een heel vervelend ding.. enorme feedback!!!!
Amp wat verder naar achteren gezet--> nog steeds---> minder gain--> nog steeds????????????????

Ik snap er werkelijk waar niets van. Mijn setup was simpel, Dearmond-tuner-ff2-delay-amp.

Nou zit ik te denken dat het misschien aan de elementen ligt, dat ze teveel omgevingsgeluiden oppikken??? Ik stond vrij dicht op de drummer. Heeft iemand hier ervaring mee???
Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de FF2 raar doet? Ik heb 'm namelijk omdat het handig was met vervoeren, achter in de versterker gelegd, bij de speaker, in de doos. Zou het kunnen zijn dat de sterke magneet van de speaker de FF2 heeft aangetast op een of andere manier??

Graag ervaringen / oplossingen


Groet

Harry
28 februari 2007, 10:35
ik heb dat probleem niet, misschien te veel gain? Zowel van de FF als van je versterker?

Bananorama
28 februari 2007, 10:40
Nee ik speel echt super clean...dus daar ligt het niet an..

Ik las net dat het ook kan komen van andere magnetische velden van weet ik veel wat allemaal...

Dus aan de pick-ups ligt het niet harry?

dunnoaname
28 februari 2007, 11:33
Tenzij de Pups microfonisch zijn licht het daar niet aan. Microfonische pickups geven zoon hele hoge vervelende feedback, net als een mic die naar een speaker gericht wordt. Gewone feedback uit de gitaar kun je voorkomen door een paar simpele trucs.
- Gitaarversterker omhoog naar je oren richten, dan hoeft ie minder hard terwijl je jezlf goed hoort.
- Meer gitaar over de PA en de versterker zachter zetten.
- minder gain (had je al gedaan)

Als dat allemaal goed gerelgeld is zou ik het vreemd vinden als je dan nog last hebt van feedback bij weinig gain. Anders zijn er ook pedaaltjes die feedback elimineren, maar die tasten je sound wel aan.

Harry
28 februari 2007, 16:28
ik kan niet zeggen of het wel of niet aan de elementen ligt, zelf heb ik die problemen niet. Wat het wel is weet ik niet helaas.....

Dootch
28 februari 2007, 16:44
Ik las toevallig deze morgen dat feedback ook kan ontstaan door mechanische trillingen (resonantie) van de koper windingen van het element tegen elkaar. En dat het op dan op te lossen is door de spoelen te dopen in parafine, (dat "bevriest de windingen") maar dan moet je natuurlijk weten waar je aan begint.
Hij spreekt ook vanminder distortion, maar over gain hadden andere posters het reeds.

ergens halfweg op deze pagina vind je het

http://www.harmony-central.com/Guitar/Articles/Avoiding_GAS/Part-4.html

Bananorama
28 februari 2007, 17:31
Hmm, thanks voor de suggesties en mogelijke oplossingen.

Heeft iemand nog een idee over hoe het zit met "magnetisering" van je effectpedaal. Nu ik er zo over nadenk, bedenk ik me dat ik vroeger ook altijd mijn delay in de loop had staan. Deze zat dan ook achterin mijn versterker bij de speaker. Na verloop van tijd ging dat ding ook buzzen en kreeg ik een vreemde soort oversturing op de delays...
Heeft iemand daar ervaring mee???

Groet

Bananorama
28 februari 2007, 17:32
Ik las toevallig deze morgen dat feedback ook kan ontstaan door mechanische trillingen (resonantie) van de koper windingen van het element tegen elkaar. En dat het op dan op te lossen is door de spoelen te dopen in parafine, (dat "bevriest de windingen") maar dan moet je natuurlijk weten waar je aan begint.
Hij spreekt ook vanminder distortion, maar over gain hadden andere posters het reeds.

ergens halfweg op deze pagina vind je het

http://www.harmony-central.com/Guitar/Articles/Avoiding_GAS/Part-4.html

Ik ga maar niet zitten kloten met Parfine. Volgens mij zijn de pickups wel van dusdanige kwaliteit dat het daar niet aan ligt....