PDA

View Full Version : Mijn demo voor het Conservatorium !



DTmaster
26 februari 2007, 10:48
Hallo


Ik heb 3 nummers voor het crematorium (of te wel Conservatorium) :) opgenomen , tis een cover met zang van mijn leraar en de rest is allemaal zelf ingespeeld !


1 http://media.putfile.com/01-AudioTrack-01-90 ( Whitesnake - Still of the night)

2 http://media.putfile.com/02-AudioTrack-02-82 (Straight to the bone , een GRP achtig nummer , dus jazzy funk , dit is eigen werk dus geen cover

3 http://media.putfile.com/03-AudioTrack-03-78 (7/8 , rock funk achtig ) ook eigen werk !

als de links het niet doen dan verwijs ik je ff door naar de algemene site want soms kan Putfile nog weleens anders werken d.m.v andere browers (Netscape , Explorer , Opera) !!!

http://www.putfile.com/dtmaster/media

Bedankt voor het luisteren , en een berichtje zou mooi zijn :)

Thanx

DT

DTmaster
26 februari 2007, 12:01
Mochten de links het alsnog niet doen , ik heb ze ook even geupload want ik hoor toch steeds opnieuw , "jammer Putfile werkt niet" , zet de link er zo bij

glacius
26 februari 2007, 12:03
de 2e is niet echt strak ... bas en drums lijken niet gelijk te spelen ..

thefox
26 februari 2007, 12:16
Cool!, k moet mijn demo nog opnemen. Stress :P

-=JEROEN=-
26 februari 2007, 16:20
bij nummer 2 geloof ik niet dat je dat helemaal zelf gemaakt hebt, als dat wel zo is, dan mag je dit als een groot compliment opvatten :soul:

de solo/melodie lijn vind ik niet zo, beetje saai, gebeurt te weinig, sprankelt niet

nummer 3 klinkt beter als het door een band gespeelt wordt (denk ik), zit goed in elkaar, alleen vind ik het hoofdthema iets te vaak terug komen

maar nogmaals, als je dit allemaal zelf 'ingespeeld' hebt (drums en bas ook enzo), dan petje af :cooler: http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

DTmaster
26 februari 2007, 17:08
klopt , ik heb bijna alles opgenomen behalve de drums de rest wel want ik kan niet genoeg drummen , inderdaad vind ik de gitaar ook beetje suf maar de tip van me leraar was "niet te veel jagen" dus tja dan krijg je niet maar ik heb ook de versie zonder mijn spul erop mischien verander ik hem nog , me solo ging wel , en voorderest die andere vond ik wel goed !!!

DTmaster
26 februari 2007, 17:09
klopt , ik heb bijna alles opgenomen behalve de drums, de rest wel , inderdaad vind ik de gitaar ook beetje suf maar de tip van mijn leraar was "niet te veel jagen" dus tja dan krijg je dit maar ik heb ook de versie zonder mijn spul erop mischien verander ik hem nog , mijn solo ging wel , en voorderest die andere 2 vond ik wel goed !!!

Gert-Jan
26 februari 2007, 21:04
Ik vind dit eigenlijk geen conservatorium niveau.

thefox
26 februari 2007, 21:09
Ik vind dit eigenlijk geen conservatorium niveau.
Zou je wat genuanceerder kunnen zijn? Waarom niet? Niet origineel, qua techniek etc? Dan kunnen we er nog wat mee....

X-Rated
27 februari 2007, 01:08
Ik kan je niet vertellen of het conservatorium niveau is of niet.

Ik vind de drums niet heel erg lekker klinken. Verder klinken de tracks ok.

Of het moet daar bij die lui helemaal niet om gaan ;)

DTmaster
27 februari 2007, 10:30
Het niveau is niet belangrijk , kijk je kan 3 super covers met veel 32e noten en andere circus trucs doen !! maar dan alsnog laten ze iemand doorgaan omdat hij EIGEN werk laat zien , tis veeeeeeel belangrijker om te laten zien wat je zelf kan maken en dat vind ik ook.

ik vind het wel wat , we zullen wel zien wat het word

Bedankt voor de reacties


Grtzz

DT

DTmaster
27 februari 2007, 10:33
Ik kan je niet vertellen of het conservatorium niveau is of niet.

Ik vind de drums niet heel erg lekker klinken. Verder klinken de tracks ok.

Of het moet daar bij die lui helemaal niet om gaan ;)


ach algemene vorm is belangrijk , maar er werd mij gezegd "laat zien waar je goed in bent" nou ik heb zelf 2 tracks bedacht alles ingespeeld BEHALVE de drums en zang , en mijn nadruk ligt bij track 2 op het geheel en de 1 en 3 op de gitaar, ik vind het ook belangrijk om niet alleen maar 1 stijl te hanteren en dat hoor je wel terug !!

peter_heijnen
27 februari 2007, 10:55
Lekker gespeeld DT. Of het niveau voldoet hangt ook af van de andere inzendingen natuurlijk.

Als dit mijn inzending zou worden zou ik als volgorde van de stukken 3,2,1 aanhouden. Veel succes ermee.

Gitaro
27 februari 2007, 10:57
Als dit mijn inzending zou worden zou ik als volgorde van de stukken 3,2,1 aanhouden.

+1! Houd ons op de hoogte :rockon:

Welk conservatorium betreft dit? Jazz/pop? Ik ben met m'n studie gekapt en volgend jaar ga ik het waarschijnlijk ook proberen.

DTmaster
27 februari 2007, 11:15
nee allemaal voor de pop !!! maar in Rotterdam vinden tracks zoals Track 2 ook niet slecht :) , heb een dag meegedraaid dus kan het weten !

DTmaster
1 maart 2007, 08:21
iemand nog een mening over mijn muziek , laat het please horen !!!


Bedankt

X-Rated
1 maart 2007, 08:54
Ik vind de eigen composities leuk om naar te luisteren :) Heb je de drums gewoon ergens anders vandaan gehaald of heb je die nou zelf geprogd of laten proggen.

DTmaster
1 maart 2007, 09:15
nee is Roland drumstel (dus digitaal) !

DTmaster
1 maart 2007, 13:49
Iemand anders nog wat op te merken op mijn demo :)

meul
1 maart 2007, 21:33
Hey dt,

Dat derde nummertje vind ik het persoonlijk het beste. dat loopt gewoon lekker en er gebeurd wat.
maar heej, die whitesnake cover trek ik echt niet, die zang.. men.. wil niemand op zijn tenen trappen.. misschien ligt het aan mij, ik zie niemand anders er over klagen..

veel succes man, hoop dat je door komt.

DTmaster
2 maart 2007, 12:41
Thanx , hahahaha ja die whitesnake zing ik ook niet :)

Davidian
2 maart 2007, 14:04
Ik vind het een beetje te zacht allemaal, alsof de nummers vragen of ik dichterbij wil komen.

Kan ook aan de stijl liggen hoor, maar tis wel netjes gespeeld.

DTmaster
2 maart 2007, 22:45
Nee joh , dat komt door kwaliteit nog steeds , 320 kbs maar een wereld van verschil met cda (orginele cd kwaliteit) geluid !

Gitaro
2 maart 2007, 23:01
Ik twijfel aan dat grote verschil tussen 320kbps en cd-kwaliteit, maar ik vind het allemaal wel lekker klinken hoor, beetje subtiel; veel aangenamer dan zo'n blok geluid in je gezicht

Azrael
2 maart 2007, 23:07
Nee joh , dat komt door kwaliteit nog steeds , 320 kbs maar een wereld van verschil met cda (orginele cd kwaliteit) geluid !

Dan doe je ergens iets verkeerd. Het verschil tussen 320kpbs best hoor je op loeidure producties en peperdure audio apparatuur al amper . Op jouw productie hoor ik het verschil 100% zeker niet. Als je met een 320kpbs dubbelblind een verschil hoort, dan is er iets mis met je codec die je gebruikt. Gebruik je lame? Zoja , gebruik zowieso de laatste versie en geen gekke geintjes maar puur een 320kpbs mp3 compressie gebruiken. Dat 128kpbs ontoereikend is dat ben ik met je eens. Bij 192kpbs ga ik al twijfelen (soms met eigen producties hoor ik het als het a cappella is of erg stille muziek) maar alles daarboven is echt bijna 100% transparant. Het geklaag op mp3 is al heel lang niet meer terecht.

delphiro
3 maart 2007, 16:30
Wat bedoel je met `voor het conservatorium'.. zit je er op.. wil je er op en is dit toelatingsmuziek?

Ik val er niet van achterover maar het is zeker geen slecht niveau maar conservatoriumniveau?? ik vraag het me af.. af en toe hoor ik wel gasten in Casa Benelly van het conservatorium van Den Haag en dat gaat er toch wel even heftiger aan toe wat improvisatie betreft.. het CvA kan er ook wat van.. maar goed als klassieker weet ik niet zo goed wat op het conservatorium in de jazz hoek als niveau gehanteerd wordt maar het lijkt me nog niet voldoende.

Blijft wel leuke muziek (vooral 2 en 3) en aangenaam om te horen!

DTmaster
3 maart 2007, 17:42
Ik zie wel waar het mij naar toe brengt , mocht het niet lukken , weet ik teminste dat ik voor 100 % ben gegaan en niks vergeten ben.


Thanx voor de berichten trouwens !


Grtz

DT

DTmaster
13 maart 2007, 09:18
iemand nog iets te melden :)

Negative K3 fan
13 maart 2007, 18:49
ben je al door dan?

Gert-Jan
13 maart 2007, 20:53
Zou je wat genuanceerder kunnen zijn? Waarom niet? Niet origineel, qua techniek etc? Dan kunnen we er nog wat mee....

Ik zal mijn best doen.

Het zijn best leuke stukken en ontstijgen zeker het gemiddelde gitaarforumniveau. Maar voor het conservatorium verwacht ik tocg iets meer talent. Dat kan zich uiten in virtuositeit, originaliteit of een combinatie van die twee, maar ik mis beiden.

Het eerste stuk is een leuke cover, maar de solo (waar voor dit doel extra aandacht aan geschonken zal worden) vind ik ronduit slordig en hier en daar op het randje van onzuiverheid.

Het tweede stuk vind ik qua compositie het beste maar het gitaarwerk beneden peil (nogmaals voor conservatorium dan), af en toe vals en heel erg saai.

Het derde stuk is overall het beste maar ook (voor mij) geen conservatorium. Veel standaard licks, beetje pentatonisch, weinig uitdagends.

Nogmaals, zonder de aankondiging van het conservatorium zou ik het voor dit forumgemiddelde op een goed niveau plaatsen............

Duidelijk?

thefox
14 maart 2007, 08:43
Ik zal mijn best doen.

Het zijn best leuke stukken en ontstijgen zeker het gemiddelde gitaarforumniveau. Maar voor het conservatorium verwacht ik tocg iets meer talent. Dat kan zich uiten in virtuositeit, originaliteit of een combinatie van die twee, maar ik mis beiden.

Het eerste stuk is een leuke cover, maar de solo (waar voor dit doel extra aandacht aan geschonken zal worden) vind ik ronduit slordig en hier en daar op het randje van onzuiverheid.

Het tweede stuk vind ik qua compositie het beste maar het gitaarwerk beneden peil (nogmaals voor conservatorium dan), af en toe vals en heel erg saai.

Het derde stuk is overall het beste maar ook (voor mij) geen conservatorium. Veel standaard licks, beetje pentatonisch, weinig uitdagends.

Nogmaals, zonder de aankondiging van het conservatorium zou ik het voor dit forumgemiddelde op een goed niveau plaatsen............

Duidelijk?
perfect :)

peter_heijnen
14 maart 2007, 09:17
Ik zal mijn best doen.

Het zijn best leuke stukken en ontstijgen zeker het gemiddelde gitaarforumniveau. Maar voor het conservatorium verwacht ik tocg iets meer talent. Dat kan zich uiten in virtuositeit, originaliteit of een combinatie van die twee, maar ik mis beiden.

Het eerste stuk is een leuke cover, maar de solo (waar voor dit doel extra aandacht aan geschonken zal worden) vind ik ronduit slordig en hier en daar op het randje van onzuiverheid.

Het tweede stuk vind ik qua compositie het beste maar het gitaarwerk beneden peil (nogmaals voor conservatorium dan), af en toe vals en heel erg saai.

Het derde stuk is overall het beste maar ook (voor mij) geen conservatorium. Veel standaard licks, beetje pentatonisch, weinig uitdagends.

Nogmaals, zonder de aankondiging van het conservatorium zou ik het voor dit forumgemiddelde op een goed niveau plaatsen............

Duidelijk?
Ik vind het azijngezeik. Ik heb genoeg mensen het conservatorium succesvol zien afmaken met minder talent.

thefox
14 maart 2007, 09:24
Ik zal mijn demo binnenkort ook wel posten, dan kunnen we mooi vergelijken. Totaal anders qua stijl etc, maar wel interessant om dan te zien wat wel en niet wordt doorgelaten...

armageddon
14 maart 2007, 09:38
Ik zal mijn demo binnenkort ook wel posten, dan kunnen we mooi vergelijken. Totaal anders qua stijl etc, maar wel interessant om dan te zien wat wel en niet wordt doorgelaten...

Niet om het een of ander maar deze uitspraak komt wel heeeeel erg arrogant over :stop: . Wellicht bedoel je het niet zo, maar het is op z'n minst niet netjes tegenover DTMaster.

hendrix2
14 maart 2007, 10:37
Ik zal mijn best doen.

Het zijn best leuke stukken en ontstijgen zeker het gemiddelde gitaarforumniveau. Maar voor het conservatorium verwacht ik tocg iets meer talent. Dat kan zich uiten in virtuositeit, originaliteit of een combinatie van die twee, maar ik mis beiden.

Het eerste stuk is een leuke cover, maar de solo (waar voor dit doel extra aandacht aan geschonken zal worden) vind ik ronduit slordig en hier en daar op het randje van onzuiverheid.

Het tweede stuk vind ik qua compositie het beste maar het gitaarwerk beneden peil (nogmaals voor conservatorium dan), af en toe vals en heel erg saai.

Het derde stuk is overall het beste maar ook (voor mij) geen conservatorium. Veel standaard licks, beetje pentatonisch, weinig uitdagends.

Nogmaals, zonder de aankondiging van het conservatorium zou ik het voor dit forumgemiddelde op een goed niveau plaatsen............

Duidelijk?

Meestal is het niet de bedoeling dat je voor je aan het conservatorium begint al een volmaakte of virtuoze muzikant bent hoor.
Ik ken mensen die met veel minder zijn toegelaten op het conservatorium, en die nu enkele jaren later een énorme vooruitgang hebben geboekt.
Dus DTmaster, ik denk wel dat je een goede kans maakt! Ik vond het in ieder geval goed.
Veel succes man!

thefox
14 maart 2007, 10:39
Niet om het een of ander maar deze uitspraak komt wel heeeeel erg arrogant over :stop: . Wellicht bedoel je het niet zo, maar het is op z'n minst niet netjes tegenover DTMaster.
Ohh, wacht, zo bedoelde ik het niet. Uiteraard hoop k voor ons beiden dat we beiden worden doorgelaten en aangenomen! Het was eigenlijk meer andersom, aangezien het bij mij technische wellicht allemaal wat minder hoog niveau is enzo, en qua stijl veel meer singer songwriter materiaal. Ik bedoelde meer waar ze qua stijl in geïnteresseerd zijn, dan qua niveau. Sorry als ik mensen beledigd heb, dat was absoluut niet de bedoeling (ik ben juist erg onder de indruk van deze demo, het is niet mijn stijl enzo, maar het zit allemaal behoorlijk gelikt in elkaar. Niet iedereen heeft de mogelijkheden om zo op te nemen, en daarom was ik nieuwsgierig hoe ze die demo's selecteren. In vergelijking met bv iemand die gewoon een mic in de oefenruimte neerzet en gewoon opneemt...)

Gert-Jan
14 maart 2007, 11:01
Ik vind het azijngezeik. Ik heb genoeg mensen het conservatorium succesvol zien afmaken met minder talent.

Tuurlijk ,die scholen moeten ook kunnen blijven bestaan. Er zijn ook genoeg afgestudeerde conservatorium studenten die nooit iets zullen bereiken in de muziek en er zijn voldoende niet gestudeerden die het heel ver schoppen.

Ik heb ook niet gezegd dat hij het conservatorium niet kan afmaken. Ik vind het niveau gewoon niet bijzonder thats all. Ieder zijn mening zou ik zeggen, azijnpissen of niet.

Gert-Jan
14 maart 2007, 11:04
Meestal is het niet de bedoeling dat je voor je aan het conservatorium begint al een volmaakte of virtuoze muzikant bent hoor.
Ik ken mensen die met veel minder zijn toegelaten op het conservatorium, en die nu enkele jaren later een énorme vooruitgang hebben geboekt.
Dus DTmaster, ik denk wel dat je een goede kans maakt! Ik vond het in ieder geval goed.
Veel succes man!

Nee maar het woord volmaakt heb ik ook niet gebruikt. Ik heb gewoon mijn mening gegeven, meer niet. Van mij mag hij cum laude afstuderen.

peter_heijnen
14 maart 2007, 11:20
Tuurlijk ,die scholen moeten ook kunnen blijven bestaan. Er zijn ook genoeg afgestudeerde conservatorium studenten die nooit iets zullen bereiken in de muziek en er zijn voldoende niet gestudeerden die het heel ver schoppen.
Wat wil je nou? In je eerste reactie en je latere verduidelijking daarvan vertel je dat je de demo van dt geen conservatoriumniveau vindt hebben, en nu vertel je dat het niveau wel voldoet, want de scholen moeten kunnen blijven bestaan....?

Ik weet niet wat je achtergrond is, maar je kletst als een "would be" zonder verstand van zaken.

repelsteeltje
14 maart 2007, 11:24
Ik vindt het goed, helaas kan ik niet een ongezouten mening geven want ik ben zelf lang niet zo goed als wat ik hoor op de demos, mij ontbreekt het eenigzins aan techniek.
Ik geef het een goeie kans ik wou dat ik vroeger wat meer had verdiept in de materie en wat minder gerockt en gerookt had dan had ik misschien ook dit nivo kunnen halen.
Ik denk dat een goede opleiding belangrijk is en als je dat met je liefde voor muziek kan bereiken moet je dat doen, volgens mij kom je er wel.
En zo niet kan je altijd nog een kroeggitarist als ik worden is ook leuk.
Het belangrijkste is dat wat je laat horen goed is en dat je naar mijn idee graag wilt en dat scheelt al de helft.
Zo nog meer van dit soort adviessen en ik verander mijn schermnaam in PAPPA.

X-Rated
14 maart 2007, 11:28
Meestal is het niet de bedoeling dat je voor je aan het conservatorium begint al een volmaakte of virtuoze muzikant bent hoor.
Ik ken mensen die met veel minder zijn toegelaten op het conservatorium, en die nu enkele jaren later een énorme vooruitgang hebben geboekt.
Dus DTmaster, ik denk wel dat je een goede kans maakt! Ik vond het in ieder geval goed.
Veel succes man!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Waarom een opleiding doen als je het hoogst haalbare niveau van de opleiding al gehaald hebt / voorbij bent?! Je begint altijd als een groentje die nog veel moet leren (no offense DTmaster ;)). Daarom heet het ook een "opleiding"...

thefox
14 maart 2007, 11:38
Hier ben ik het helemaal mee eens. Waarom een opleiding doen als je het hoogst haalbare niveau van de opleiding al gehaald hebt / voorbij bent?! Je begint altijd als een groentje die nog veel moet leren (no offense DTmaster ;)). Daarom heet het ook een "opleiding"...
Tjah, maar daar begin je af en toe wel aan te twijfelen. Vooral als je ziet wat een gigantisch niveau er af en toe auditie komt doen, dan zakt de moed wel een beetje in je schoenen. Hopelijk kijken ze dan ook naar leeftijd enzo. Om eerlijk te zijn weet ik niet meer zo goed waar ze nu precies op selecteren

X-Rated
14 maart 2007, 12:08
Tjah, maar daar begin je af en toe wel aan te twijfelen. Vooral als je ziet wat een gigantisch niveau er af en toe auditie komt doen, dan zakt de moed wel een beetje in je schoenen. Hopelijk kijken ze dan ook naar leeftijd enzo. Om eerlijk te zijn weet ik niet meer zo goed waar ze nu precies op selecteren

Ik zou het heel erg jammer vinden als het conservatorium tijdens een auditie de standaard stelt op het niveau van de meest getalenteerde en best spelende mensen. Dan kijk je toch naar de potentie en doorgroei mogelijkheden? Daar ben je ook een student voor.

Toen ik muziekles had begon ik ook met 0,0 kennis aan muziek op 8 jarige leeftijd aan blokfluit les. Daarna ben ik doorgegaan met spaansklassiek. Ik zou niet aan dat lestraject zijn begonnen als ik al lang gitaar kon spelen, of niet dan?

Gert-Jan
14 maart 2007, 12:14
Wat wil je nou? In je eerste reactie en je latere verduidelijking daarvan vertel je dat je de demo van dt geen conservatoriumniveau vindt hebben, en nu vertel je dat het niveau wel voldoet, want de scholen moeten kunnen blijven bestaan....?

Ik weet niet wat je achtergrond is, maar je kletst als een "would be" zonder verstand van zaken.

Ik weet ook niet wat jouw achtergrond is maar het heeft je in ieder
niet veel verder dan dit forum gebracht. En wat 'would' ik 'be' volgens jou?

thefox
14 maart 2007, 12:15
Ik zou het heel erg jammer vinden als het conservatorium tijdens een auditie de standaard stelt op het niveau van de meest getalenteerde en best spelende mensen. Dan kijk je toch naar de potentie en doorgroei mogelijkheden? Daar ben je ook een student voor.

Toen ik muziekles had begon ik ook met 0,0 kennis aan muziek op 8 jarige leeftijd aan blokfluit les. Daarna ben ik doorgegaan met spaansklassiek. Ik zou niet aan dat lestraject zijn begonnen als ik al lang gitaar kon spelen, of niet dan?
Idd, maargoed, ik ga gewoon mn ding doen! Ik heb voor mn gevoel zeker de doorgroei potentie, maar ik moet er wel de tijd voor krijgen. Momenteel studeer ik bouwkunde aan de TU, en dan houd je gewoon praktisch geen tijd over om echt te gaan studeren op de gitaar. Zou super relax zijn als ik de kans kreeg om me vier jaar volledig op gitaar te storten. Ik merk nu al dat ik na een paar maanden alleen gitaar met sprongen vooruit ga. Hopelijk kan ik hen daar ook van overtuigen :)

peter_heijnen
14 maart 2007, 12:32
Ik weet ook niet wat jouw achtergrond is maar het heeft je in ieder
niet veel verder dan dit forum gebracht. En wat 'would' ik 'be' volgens jou?
Ik heb geen idee wat jij would be, maar wel weet ik dat would be's zich erg graag op het negatieve richten, bijv net als die jongens die achterin met hun armen over elkaar de boel staan te keuren. En wat is er mis met het forum?

Gert-Jan
14 maart 2007, 12:46
Ik heb geen idee wat jij would be, maar wel weet ik dat would be's zich erg graag op het negatieve richten, bijv net als die jongens die achterin met hun armen over elkaar de boel staan te keuren. En wat is er mis met het forum?

Als jij geen idee hebt wat ik would be, dan is het handiger om die term niet te gebruiken, over negatieve houding gesproken!

Wanneer iemand iets post (waar dit forum voor bedoeld is) en vraagt aan de luisteraars wat die ervan vinden dan kan iedereen zijn mening geven. Ik doe dat en vervolgens duik jij uit het niets op om met ongefundeerde termen mijn mening af te doen als azijnzeiken. Lees mijn reacties op stukken van Meul (die ik persoonlijk wel op conservatoriumniveau inschat), daar zit geen negatieve noot bij. Smaken verschillen natuurlijk.

Achterin staan doe ik nooit want ik post regelmatig op dit forum waarbij ik ieders mening respecteer, positief of negatief. Overigens ik heb geen conservatoriumniveau ;-)

Met dit forum is dus niets mis, mits het een beetje zinvol gebruikt wordt.

Ik weet niet wat je normaal drinkt maar azijn smaakt zoet bij wat jij er uitpist.

En als je nu nog ff wil reageren mag jij het laatste woord hebben.

Cheers!

peter_heijnen
14 maart 2007, 14:00
Als jij geen idee hebt wat ik would be, dan is het handiger om die term niet te gebruiken, over negatieve houding gesproken!

Wanneer iemand iets post (waar dit forum voor bedoeld is) en vraagt aan de luisteraars wat die ervan vinden dan kan iedereen zijn mening geven. Ik doe dat en vervolgens duik jij uit het niets op om met ongefundeerde termen mijn mening af te doen als azijnzeiken. Lees mijn reacties op stukken van Meul (die ik persoonlijk wel op conservatoriumniveau inschat), daar zit geen negatieve noot bij. Smaken verschillen natuurlijk.

Achterin staan doe ik nooit want ik post regelmatig op dit forum waarbij ik ieders mening respecteer, positief of negatief. Overigens ik heb geen conservatoriumniveau ;-)

Met dit forum is dus niets mis, mits het een beetje zinvol gebruikt wordt.

Ik weet niet wat je normaal drinkt maar azijn smaakt zoet bij wat jij er uitpist.

En als je nu nog ff wil reageren mag jij het laatste woord hebben.

Cheers!
Jij ook proost.

Met would be bedoel ik dat jij dt, die probeert op het conservatorium te komen, van ongefundeerde kritiek voorziet. Je voorbeeld met meul illustreert dat. Jij schat Meul in op conservatoriumniveau terwijl Meul met zijn muzikaliteit en creativiteit het conservatorium nagenoeg ontstijgt.

Je geeft zelf aan dat je geen conservatoriumachtergrond hebt, maar denkt wel van dt te kunnen beweren dat hij het niveau voor het conservatorium niet heeft. Mijn houding tov jouw post is niet negatief maar een reaktie.

Tristan
14 maart 2007, 14:24
Sorry Gert-Jan, maar ik ben het met Peter eens in deze, zijn inschatting van het feit dat jij misschien een "would be" zou zijn blijkt ook juist te zijn, hiermee bedoelde hij volgens mij niets negatiefs, maar gaf hij aan dat jij waarschijnlijk niet op het conservatorium gezeten hebt en er dus als buitenstaander naar kijkt, getuige jouw kritiek op DTmaster...
Daarbovenop komt nog het feit dat DTmaster toelating wil gaan doen voor een Popopleiding en dat is toch iets anders dan een Jazzopleiding...

@DTmaster:
Of ze op grond van jouw demo je zullen uitnodigen om voor te komen spelen durf ik niet te zeggen, technisch en wat betreft vaardigheid zit het allemaal wel okee, dus ik denk dat ze op z'n minst geinteresseerd zullen zijn...
Creatief mag het allemaal nog wel een stapje verder gaan wat mij betreft, je zit nu wel echt op reeds gebaande paden, ik heb het gevoel alsof je nog wat teugels (theorie, netjes spelen, klopt het allemaal wel) van je af moet werpen om tot meer eigen/persoonlijke muziek te komen...

Gert-Jan
14 maart 2007, 17:52
Sorry Gert-Jan, maar ik ben het met Peter eens in deze, zijn inschatting van het feit dat jij misschien een "would be" zou zijn blijkt ook juist te zijn, hiermee bedoelde hij volgens mij niets negatiefs, maar gaf hij aan dat jij waarschijnlijk niet op het conservatorium gezeten hebt en er dus als buitenstaander naar kijkt, getuige jouw kritiek op DTmaster...
Daarbovenop komt nog het feit dat DTmaster toelating wil gaan doen voor een Popopleiding en dat is toch iets anders dan een Jazzopleiding...

@DTmaster:
Of ze op grond van jouw demo je zullen uitnodigen om voor te komen spelen durf ik niet te zeggen, technisch en wat betreft vaardigheid zit het allemaal wel okee, dus ik denk dat ze op z'n minst geinteresseerd zullen zijn...
Creatief mag het allemaal nog wel een stapje verder gaan wat mij betreft, je zit nu wel echt op reeds gebaande paden, ik heb het gevoel alsof je nog wat teugels (theorie, netjes spelen, klopt het allemaal wel) van je af moet werpen om tot meer eigen/persoonlijke muziek te komen...

Dus als ik jouw gedachtengang goed heb gevolgd dan heb jij dus wel op het conservatorium gezeten. Tenslotte vind jij DT nog niet creatief genoeg..... shit hey jullie maken het moeilijk zo..........en ik wou alleen maar mijn mening geven pfffff

Tristan
14 maart 2007, 18:45
Ik zit er nog steeds, Popafdeling te Amsterdam, ik heb ook op Rotterdam gezeten (zowel Pop als Jazz)...

Ik zeg niet dat DTmaster niet creatief genoeg is, dat kan ik niet beoordelen aan de hand van een paar clipjes, nog ben ik de aangewezen persoon om dat te doen, ik bedoelde alleen te zeggen dat de clipjes die hij gepost heeft naar mijn mening nou niet echt bolstaan van de creativiteit, gezien een aantal topics die hij heeft geopend (die heb ik ook een beetje gevolgd) denk ik dat dat mede te maken heeft met zijn werkwijze...

Het had allemaal niet moeilijk hoeven te zijn als jij gefundeerde kritiek had gegeven, zeggen dat iemand geen talent heeft terwijl dat niet waar is en jij niet een gekwalificeerd persoon bent om daarover te oordelen (dat doen de docenten op het conservatorium en velen daarna wel) vermits je niet tot de middelen daartoe beschikt is zo ongeveer het ergste dat je kan doen...
Vandaar dat zowel Peter als ik daar even op reageerden...
No hard feelings verder... :hippie:

Gert-Jan
14 maart 2007, 18:59
Ik zit er nog steeds, Popafdeling te Amsterdam, ik heb ook op Rotterdam gezeten (zowel Pop als Jazz)...

Ik zeg niet dat DTmaster niet creatief genoeg is, dat kan ik niet beoordelen aan de hand van een paar clipjes, nog ben ik de aangewezen persoon om dat te doen, ik bedoelde alleen te zeggen dat de clipjes die hij gepost heeft naar mijn mening nou niet echt bolstaan van de creativiteit, gezien een aantal topics die hij heeft geopend (die heb ik ook een beetje gevolgd) denk ik dat dat mede te maken heeft met zijn werkwijze...

Het had allemaal niet moeilijk hoeven te zijn als jij gefundeerde kritiek had gegeven, zeggen dat iemand geen talent heeft terwijl dat niet waar is en jij niet een gekwalificeerd persoon bent om daarover te oordelen (dat doen de docenten op het conservatorium en velen daarna wel) vermits je niet tot de middelen daartoe beschikt is zo ongeveer het ergste dat je kan doen...
Vandaar dat zowel Peter als ik daar even op reageerden...
No hard feelings verder... :hippie:

Ik word het gezemel een beetje zat hier. Ik geef mijn mening, heb nooit gezegd dat DT geen talent heeft alleen dat wat post geen conservatoriumniveau is NAAR MIJN MENING. Ik heb zelfs gezegd dat ik meer talent verwacht, dat impliceert minimaal dat ik vind dat er talent aanwezig is.

Als jij zegt dat zijn werk niet bol staat van creativiteit moet je me even uitleggen wat het principiele verschil is tussen jouw en mijn mening. Ik kan geen verschil ontdekken.

Bovendien hoef je geen gekwalificeerd persoon te zijn om je mening te geven.
(Trouwens wanneer ben je wel gekwalificeerd?)
Dat zou betekenen dat ik nooit wat over muziek, sport of politiek mag zeggen zolang ik daar niet in afgestudeerd ben. Onzin! Ik beweer geenszins een waarheid te verkondigen. Ik zeg wat IK ervan vind en dat heeft niets te maken met wat iemand ooit wel of niet zal bereiken.

99% van de meningen op dit forum zijn door niet-docenten gegeven.

Het is behoorlijk hypocriet dat jij als Conservatoriumstudent wel mag zeggen dat zijn werk niet bolstaat van creativiteit en dat ook nog eens aan zijn werkwijze ligt. en ik als amateur muzikant niet mag zeggen dat ik zijn werk geen conservatoriumniveau vind hebben.

Ik ken overigens dingen die VEEEL erger zijn om te doen....maar die horen niet op dit forum thuis.

Tristan
14 maart 2007, 19:21
Je had het hele woord talent in dit geval gewoon niet in je mond moeten nemen, daar gaat het hier om...
Niemand is gekwalificeerd om het al of niet gebrek aan talent bij DTmaster te beoordelen alleen op basis van de clipjes die hier gepost zijn, daarvoor zou je hem op zijn minst live moeten hebben horen spelen of meerdere songs van hem moeten hebben gehoord...
Dan nog zullen (zoals ik al zei) de mensen/docenten op het conservatorium dit wel beoordelen en het publiek waarvoor hij speelt, dus is het totaal niet zinvol om dat hier in het openbaar te doen...
De manier waarop je jouw mening presenteerde deed mij (en anderen met mij) in ieder geval denken dat je commentaar gericht was op de muzikant DTmaster in plaats van op de clips/songs an sich, daar ligt het verschil en nee, dat is geen gezemel, maar het respectvol en bedachtzaam omgaan met je medemens...
Nogmaals, no hard feelings verder, ik hoop dat je mijn standpunt in dezes enigszins kan begrijpen... :hippie:
Verder ben ik er ook klaar mee nu, ik vind het nu ook te veel gezeik worden...

thefox
14 maart 2007, 20:04
Je had het hele woord talent in dit geval gewoon niet in je mond moeten nemen, daar gaat het hier om...
Niemand is gekwalificeerd om het al of niet gebrek aan talent bij DTmaster te beoordelen alleen op basis van de clipjes die hier gepost zijn, daarvoor zou je hem op zijn minst live moeten hebben horen spelen of meerdere songs van hem moeten hebben gehoord...
Dan nog zullen (zoals ik al zei) de mensen/docenten op het conservatorium dit wel beoordelen en het publiek waarvoor hij speelt, dus is het totaal niet zinvol om dat hier in het openbaar te doen...
De manier waarop je jouw mening presenteerde deed mij (en anderen met mij) in ieder geval denken dat je commentaar gericht was op de muzikant DTmaster in plaats van op de clips/songs an sich, daar ligt het verschil en nee, dat is geen gezemel, maar het respectvol en bedachtzaam omgaan met je medemens...
Nogmaals, no hard feelings verder, ik hoop dat je mijn standpunt in dezes enigszins kan begrijpen... :hippie:
Verder ben ik er ook klaar mee nu, ik vind het nu ook te veel gezeik worden...
Hey Tristan, heb je pop rotterdam, en jazz rotterdam ook allemaal afgerond?! Ik wil ook toelating in Amsterdam gaan doen, kun je een beetje een indruk geven van het niveau dat ze daar verwachten bij een toelating? Heb jij daar zicht op?

Das Schaap
14 maart 2007, 20:46
Je had het hele woord talent in dit geval gewoon niet in je mond moeten nemen, daar gaat het hier om...
Niemand is gekwalificeerd om het al of niet gebrek aan talent bij DTmaster te beoordelen alleen op basis van de clipjes die hier gepost zijn, daarvoor zou je hem op zijn minst live moeten hebben horen spelen of meerdere songs van hem moeten hebben gehoord...
Dan nog zullen (zoals ik al zei) de mensen/docenten op het conservatorium dit wel beoordelen en het publiek waarvoor hij speelt, dus is het totaal niet zinvol om dat hier in het openbaar te doen...
De manier waarop je jouw mening presenteerde deed mij (en anderen met mij) in ieder geval denken dat je commentaar gericht was op de muzikant DTmaster in plaats van op de clips/songs an sich, daar ligt het verschil en nee, dat is geen gezemel, maar het respectvol en bedachtzaam omgaan met je medemens...
Nogmaals, no hard feelings verder, ik hoop dat je mijn standpunt in dezes enigszins kan begrijpen... :hippie:
Verder ben ik er ook klaar mee nu, ik vind het nu ook te veel gezeik worden...
Talent is ook enkel een woord. :hippie:
Hij gaf vervolgens ook bijv. nog een voorbeeld van wat hij ermee bedoelde.
En ja GJ gaf gewoon een reflectie van zijn beeld van het verwachte of benodigde niveau en op basis hiervan gaf hij een mening. Dat noem ik niet puur azijngeblaat. Dat is juist iemand die dan meer doet dan enkel zeggen of het em bevalt of niet (de 2e keer dan ja...)

Als iemand mij een vraag zou stellen zoals de hoofdvraag van dit topic, dan zou ik ook anders luisteren dan enkel of het leuk is of niet. Omdat je bepaalde verwachtingen neerzet als iemand er z'n beroep van wil maken. Dat geldt voor elk beroep en met name bij dit type opleidingen.

Heb het zelf allemaal helaas nog niet geluisterd, hoop dat ik eens de tijd heb er even goed naar te luisteren. Ik ben niet bepaald een oppervlakkige luisteraar in dit soort gevallen dus vandaar. :sssh:

Tristan
14 maart 2007, 20:52
Hey Tristan, heb je pop rotterdam, en jazz rotterdam ook allemaal afgerond?! Ik wil ook toelating in Amsterdam gaan doen, kun je een beetje een indruk geven van het niveau dat ze daar verwachten bij een toelating? Heb jij daar zicht op?

Nee, in Rotterdam heb ik niks afgerond, momenteel zit ik in het laatste jaar van Amsterdam Pop...
Niveau, tsja, voor Jazz moet je redelijk kunnen improviseren, solo's kunnen spelen op een aantal Standards voordat ze je toelaten denk ik, ook je theoretische kennis en je gehoor (begripsbepaling) moet al een beetje ontwikkeld zijn...
Kennis van toonladders, intervallen, akkoorden etc. etc.

Voor Pop is het met name belangrijk dat je creatief bent, dat je een redelijk basisniveau hebt en muzikaal bent, kennis is daar wat minder belangrijk...

Tristan
14 maart 2007, 20:59
Talent is ook enkel een woord. :hippie:
Hij gaf vervolgens ook bijv. nog een voorbeeld van wat hij ermee bedoelde.
En ja GJ gaf gewoon een reflectie van zijn beeld van het verwachte of benodigde niveau en op basis hiervan gaf hij een mening. Dat noem ik niet puur azijngeblaat. Dat is juist iemand die dan meer doet dan enkel zeggen of het em bevalt of niet (de 2e keer dan ja...)

Als iemand mij een vraag zou stellen zoals de hoofdvraag van dit topic, dan zou ik ook anders luisteren dan enkel of het leuk is of niet. Omdat je bepaalde verwachtingen neerzet als iemand er z'n beroep van wil maken. Dat geldt voor elk beroep en met name bij dit type opleidingen.

Heb het zelf allemaal helaas nog niet geluisterd, hoop dat ik eens de tijd heb er even goed naar te luisteren. Ik ben niet bepaald een oppervlakkige luisteraar in dit soort gevallen dus vandaar. :sssh:

Talent is inderdaad maar een woord, maar ik vind het in deze context door Gert-Jan echt ontzettend verkeerd gebruikt...
Bovendien kan iemand die zelf geen ervaring heeft met het conservatorium of zelf niet op conservatorium niveau zit mijns inziens gewoon niet beoordelen of dat iemand wel of niet talentvol genoeg is om aan een conservatorium te studeren, zijn opmerking was mijns inziens nutteloos en nutteloos kwetsend, het kwam op mij in ieder geval erg ongenuanceerd en niet gefundamenteerd, eigenlijk zelfs ronduit onaardig over...
In deze mening werd ik gesterkt toen ik Gert-Jan zijn verdere reacties (ook richting Peter) las (die waren nou ook niet bepaald het toonbeeld van nuance), vandaar dat ik even reageerde...
Ik hoop dat de hele toedracht nu een beetje duidelijk is zodat we niet weer de hele boel hoeven op te rakelen, wat mij betreft is alles okee, Gert-Jan bedoelde het vast niet zo als ik het had opgevat, ik wilde alleen even aangeven dat zijn opmerking als onnodig kwetsend opgevat zou kunnen worden...

delphiro
14 maart 2007, 21:11
Conservatorium is echt niet zaligmakend dat weet ik wel..

Ik ken onderhand de nodige conservatorium gitaristen en er zit niveau tussen waar je als amateur aan kunt tippen en zelfs kunt overstijgen. Wil je de echte talentvolle mensen horen dan moet je de masterclasses bezoeken die door het conservatorium voor de `bijzondere talenten' worden gehouden.. dat zijn interessante dingen met echt hele goede musici.. maar dan praat je over een man / vrouw of 30 per jaar (en dan voor alle instrumenten!) voor bv. het CvA dus veel zijn het er niet. Dit jaar was er slechts 1 gitarist bij.

Aanrader trouwens, gewoon bij het CvA de agenda aanvragen (krijg je maandelijks opgestuurd) en dan zoeken naar dat soort evenmenten in bv. de Bachzaal. Meestal gratis en erg leuk! maar ik ga off topic geloof ik

Tristan
14 maart 2007, 21:24
Sommige mensen worden beter van een studie aan het conservatorium, anderen juist slechter en sommige anderen blijven toch datgene doen dat ze altijd al doen of nog steeds zoekende naar datgene dat ze zoeken, dat zal altijd zo zijn, dat zal altijd zo blijven...

Een studie aan het conservatorium is ook maar een duik in het diepe van een bepaald facet van muziekmaken, het feit dat sommigen als de talentvollen van de studie worden gezien hoeft helemaal niet te betekenen dat het ook goede en creatieve muzikanten zijn, want aan sommige facetten van het muziekmaken wordt op de meeste opleidingen weinig tot geen aandacht geschonken, iedereen moet uiteindelijk toch zijn of haar eigen weg vinden, de weg die de opleiding voor je uitstippelt hoeft niet voor iedereen de juiste te zijn...

Gert-Jan
15 maart 2007, 06:58
Sommige mensen worden beter van een studie aan het conservatorium, anderen juist slechter en sommige anderen blijven toch datgene doen dat ze altijd al doen of nog steeds zoekende naar datgene dat ze zoeken, dat zal altijd zo zijn, dat zal altijd zo blijven...

Een studie aan het conservatorium is ook maar een duik in het diepe van een bepaald facet van muziekmaken, het feit dat sommigen als de talentvollen van de studie worden gezien hoeft helemaal niet te betekenen dat het ook goede en creatieve muzikanten zijn, want aan sommige facetten van het muziekmaken wordt op de meeste opleidingen weinig tot geen aandacht geschonken, iedereen moet uiteindelijk toch zijn of haar eigen weg vinden, de weg die de opleiding voor je uitstippelt hoeft niet voor iedereen de juiste te zijn...

Ik vind dat je een voor mij onduidelijke mening over het conservatorium hebt.

Zoals je het nu beschrijft is het conservatorium maar een soort loterij. Met een beetje mazzel heb je er wat aan. Volgens jou zijn er mensen die er zelfs slechter van worden....moet je me toch eens uitleggen.

Het feit dat je een richting kiest wil niet zeggen dat er maar één facet van muziekmaken de revue passeert. Er zal ongeacht de richting altijd een bepaalde basis gelegd worden (theorie, solvege, improvistaie e.d.).

Misschien dat juist dat het grootste struikelblok is.

Muzikaliteit heb je of heb je niet, dat valt niet aan te leren. Van daaruit vertrek je. Je kunt je muzikaliteit wel stroomlijnen en verstevigen door een studie aan het conservatorium. De echt talentvollen weten hun 'aangeboren' muzikaliteit uit te bouwen tot iets unieks, en zijn dus wel degelijk heel goede muzikanten!

Het is niet voor niets een studie!

Maar goed, ik zit er niet op dus mag er eigenlijk geen mening over hebben ;-)

peter_heijnen
15 maart 2007, 09:31
Maar voor het conservatorium verwacht ik tocg iets meer talent. Dat kan zich uiten in.....

....een leuke cover, maar de solo (waar voor dit doel extra aandacht aan geschonken zal worden) vind ik.....

...maar het gitaarwerk beneden peil (nogmaals voor conservatorium dan)......

Het derde stuk is overall het beste maar ook (voor mij) geen conservatorium.

Nogmaals, zonder de aankondiging van het conservatorium zou ik het voor dit forumgemiddelde op een goed niveau plaatsen..........

Ik word het gezemel een beetje zat hier. Ik geef mijn mening, heb nooit gezegd dat DT geen talent heeft alleen dat wat post geen conservatoriumniveau is NAAR MIJN MENING.......

Conservatoriumniveau -wat dat ook moge zijn- is niet meer of minder dan wat het is, maar het is vooral niet onderhevig aan jouw MENING. Je mag altijd overal een mening over hebben, maar een mening ergens over hebben is heel iets anders dan ergens verstand van hebben.

Als je gewoon had gezegd en uitgelegd dat je de demo van dt niets vindt, was er niets aan de hand geweest. Het gezemel in dit topic begon toen jij even "haarfijn" en met "pseudotechtalk" ging "uitleggen" waarom die demo geen conservatoriumniveau had.

In die post doe je je voor als iemand die bekend is met de materie, maar vooral geef je vanuit die "autoriteit" nagenoeg een negatief advies aan dt. Dat is wat mij nog het allermeest stoorde.

Kim Wilson
15 maart 2007, 09:35
Ik ben het zowaar met Peter eens. Maar ik denk dat we er geen ruzie over moeten maken. :hippie:

peter_heijnen
15 maart 2007, 09:40
Kim, ik ben het met jou eens!!! :)

Kim Wilson
15 maart 2007, 09:41
Kim, ik ben het met jou eens!!! :)
Ja ho maar, dit is close genoeg. :stop:



:D

Gast
15 maart 2007, 12:31
Ik vind dat je een voor mij onduidelijke mening over het conservatorium hebt.
Omdat jij een ander beeld van die opleiding hebt misschien? Je bent immers geen ervaringsdeskundige.


Zoals je het nu beschrijft is het conservatorium maar een soort loterij. Met een beetje mazzel heb je er wat aan. Volgens jou zijn er mensen die er zelfs slechter van worden....moet je me toch eens uitleggen.
Het hele leven is een soort loterij.:hippie:
Hoeveel mensen komen na een bepaalde studie in een totaal ander vakgebied terecht?
Een conservatoriumstudie is verre van zaligmakend, niets is zaligmakend. Eerder in dit topic werd al gezegd dat er een hoop mensen zonder conservatorium een heel eind komen. Zo is er ook een hoop mensen die met een conservatoriumdiploma nergens komt.
Zoals Tristan al zei, je moet het uiteindelijk zelf doen.

Er zijn er genoeg die zich 4 jaar lang helemaal de blubber studeren. Op hun eindexamen laten ze dan zien dat ze heel vaardig zijn geworden in het studeren, maar daar houdt het dan ook mee op.
Ik heb het veel meer op muzikanten die laten zien dat ze lekker kunnen spelen. Beetje vaag misschien, maar zo heb ik het ervaren.


Het feit dat je een richting kiest wil niet zeggen dat er maar één facet van muziekmaken de revue passeert. Er zal ongeacht de richting altijd een bepaalde basis gelegd worden (theorie, solvege, improvistaie e.d.).
Musiceren
Misschien dat juist dat het grootste struikelblok is.
Tuurlijk, je kan er een hoop leren. Maar het hoeft je nog geen goede muzikant te maken. Wederom moet je dit soort dingen als een middel zien, en niet als doel.


Muzikaliteit heb je of heb je niet, dat valt niet aan te leren. Van daaruit vertrek je. Je kunt je muzikaliteit wel stroomlijnen en verstevigen door een studie aan het conservatorium. De echt talentvollen weten hun 'aangeboren' muzikaliteit uit te bouwen tot iets unieks, en zijn dus wel degelijk heel goede muzikanten!
Dit klopt, maar heeft verder weinig met de discussie te maken.
Hoewel, als je ziet wat je een apie allemaal al kan leren.........


Het is niet voor niets een studie!

Maar goed, ik zit er niet op dus mag er eigenlijk geen mening over hebben ;-)
Het is inderdaad een studie.
Het verschil met bijvoorbeeld de studie voor accountant is, dat muziek maken veel persoonlijker is en dieper zit, dan je bezighouden met cijfers. Dit heeft voor- en nadelen.
En tuurlijk mag je er een mening over hebben! Maar verkondig hem niet alsof je regelmatig toelatingen meemaakt.
Kijk, jij vindt iets wel of geen consevatoriumniveau, maar daar gaat het helemaal niet om in dit geval.

Gert-Jan
15 maart 2007, 12:44
Conservatoriumniveau -wat dat ook moge zijn- is niet meer of minder dan wat het is, maar het is vooral niet onderhevig aan jouw MENING. Je mag altijd overal een mening over hebben, maar een mening ergens over hebben is heel iets anders dan ergens verstand van hebben.

Als je gewoon had gezegd en uitgelegd dat je de demo van dt niets vindt, was er niets aan de hand geweest. Het gezemel in dit topic begon toen jij even "haarfijn" en met "pseudotechtalk" ging "uitleggen" waarom die demo geen conservatoriumniveau had.

In die post doe je je voor als iemand die bekend is met de materie, maar vooral geef je vanuit die "autoriteit" nagenoeg een negatief advies aan dt. Dat is wat mij nog het allermeest stoorde.

Nou vooruit dan miereneuker...... ik heb er geen verstand van maar vond de inzending niet beantwoorden aan mijn verwachting van conservatoriumniveau.
Waarbij opgemerkt dient te worden dat ik natuurlijk helemaal niet kan inschatten wat uberhaupt conservatoriumniveau zou moeten zijn. Want ik heb er nooit op gezeten.

Wil je echt een professionele en op fundament gestoelde mening, wend je dan tot Peter Heijnen.

Tevreden?

Gast
15 maart 2007, 12:56
Nou vooruit dan miereneuker...... ik heb er geen verstand van maar vond de inzending niet beantwoorden aan mijn verwachting van conservatoriumniveau.
Waarbij opgemerkt dient te worden dat ik natuurlijk helemaal niet kan inschatten wat uberhaupt conservatoriumniveau zou moeten zijn. Want ik heb er nooit op gezeten.

Wil je echt een professionele en op fundament gestoelde mening, wend je dan tot Peter Heijnen.

Tevreden?
Dat had je meteen wel ff mogen zeggen, had een hoop getyp gescheeld.
Verder laat je je lange tenen prachtig zien.

peter_heijnen
15 maart 2007, 13:00
Wil je echt een professionele en op fundament gestoelde mening, wend je dan tot Peter Heijnen.
Je snapt het nog steeds niet. Het gaat er dus niet om of ik het wel weet, het gaat er hier om dat jij het niet weet, je wel als kenner profileert, en vanuit die hoedanigheid uitspraken doet. Thefox bijv is er nog mooi in getrapt.
De stelling is dus eerder: wil je echt een professionele en op fundament gestoelde mening, wend je dan niet tot Gert-Jan.

Btw, miereneuken leer je op het conservatorium als je daar goed je best doet.

Gert-Jan
15 maart 2007, 13:10
Je snapt het nog steeds niet. Het gaat er dus niet om of ik het wel weet, het gaat er hier om dat jij het niet weet, je wel als kenner profileert, en vanuit die hoedanigheid uitspraken doet. Thefox bijv is er nog mooi in getrapt.
De stelling is dus eerder: wil je echt een professionele en op fundament gestoelde mening, wend je dan niet tot Gert-Jan.

Btw, miereneuken leer je op het conservatorium als je daar goed je best doet.

Ok dan, leg eens uit hoe jij weet dat ik het niet weet?

Kim Wilson
15 maart 2007, 13:12
Ok dan, leg eens uit hoe jij weet dat ik het niet weet?
Zit toch niet zo te emmeren, vent.

thefox
15 maart 2007, 13:15
Gertjan schreef: "Ik vind dit eigenlijk geen conservatorium niveau." verder niks. Ik vond dat en erg ongefundeerde mening, en zeker een post waar de topicstarten niks mee kan. Daarom vroeg ik Gertjan eens wat genuanceerder te zijn, dan kan ik ook weer wat beter inschatten met wie ik te maken heb. Vervolgens is de sneeuwbal gaan rollen met bovenstaande discussie tot gevolg.

Persoonlijk denk ik dat het criterium 'conservatoriumniveau' een beetje onmogelijk is, aangezien mensen die conservatorium gedaan hebben/doen het zelf ook niet altijd weten. Het ene jaar doen er allemaal mensen met minder niveau auditie, waardoor dat jaar een wat lager/laag niveau heeft. Is dat dan conservatoriumniveau, ze doen wel conservatorium namelijk... Jaar later doen er allemaal geniale gasten auditie, daar wordt een selectie van aangenomen. En een heleboel geniale mensen worden geeneens aangenomen. Hebben zij dan geen conservatoriumniveau?!

Conservatorium is idd niet zaligmakend, maar geeft je wel de kans om 4 jaar alleen maar bezig te zijn met muziek, en je even geen druk hoeven te maken over werk/geld etc. Het is daarna natuurlijk de vraag wat je er zelf mee doet, hoe je je ontwikkeld etc. Op een conservatorium zal er ook veel verschil in niveau zijn, maar de vraag is wat is de basis waarmee je wordt aangenomen? Volgens mij verschilt dat dus per jaar, als ik het allemaal goed begrepen heb, afhankelijk van het aanbod. En valt er dus niet echt over 'conservatoriumniveau' te spreken. Volgen jullie het nog?! :)

Gert-Jan
15 maart 2007, 13:21
Zit toch niet zo te emmeren, vent.

Ach men kan het krijgen zoals men het hebben wil.....

DTmaster
15 maart 2007, 13:34
:) , hey mensen iemand nog een leuke title voor mijn 2e track ik vind 7/8 een beetje lauw dus sugesties ben benieuwd wat er gaat komen :)

Thanx

delphiro
15 maart 2007, 15:54
`Take Seven' haha.. zal Brubeck leuk vinden :-)


Persoonlijk denk ik dat het criterium 'conservatoriumniveau' een beetje onmogelijk is

Het is pas erg dat het niveau per opleiding verschilt.. in Amsterdam zul je echt meer moeite moeten doen dan in bv. Alkmaar. Ook al zijn de eisen hetzelfde wat voorspeelmateriaal en theoretische kennis betreft, je wordt echt wel anders beoordeeld..

Dus misschien kunnen we wel zeggen dat het wel Alkmaar conservatorium niveau is maar niet Amsterdam of Den Haag.. Iedereen tevreden? ;-)

DTmaster
15 maart 2007, 16:30
haahah , :) leuk bedacht , iemand nog wat :)

peter_heijnen
15 maart 2007, 16:56
Hey dt, hoe staat het ervoor, is je demo al beoordeeld?

DTmaster
15 maart 2007, 17:55
nee , ik moet hem pas eind maart op de bus doen , maar gaan hem volgende week maandag al sturen , zijn ze teminste al weg !!!


Groeten

DT

Tristan
16 maart 2007, 01:35
Sommige mensen worden beter van een studie aan het conservatorium, anderen juist slechter en sommige anderen blijven toch datgene doen dat ze altijd al doen of nog steeds zoekende naar datgene dat ze zoeken, dat zal altijd zo zijn, dat zal altijd zo blijven...

Een studie aan het conservatorium is ook maar een duik in het diepe van een bepaald facet van muziekmaken, het feit dat sommigen als de talentvollen van de studie worden gezien hoeft helemaal niet te betekenen dat het ook goede en creatieve muzikanten zijn, want aan sommige facetten van het muziekmaken wordt op de meeste opleidingen weinig tot geen aandacht geschonken, iedereen moet uiteindelijk toch zijn of haar eigen weg vinden, de weg die de opleiding voor je uitstippelt hoeft niet voor iedereen de juiste te zijn...

Deze opmerking was eigenlijk een reactie op wat Delphiro zei, ik had namelijk het idee dat hij stelde dat alleen de mensen die op het conservatorium gezien worden als "bijzondere talenten" echt goede muzikanten zijn, met die stelling ben ik niet eens en dat probeerde ik duidelijk te maken met mijn bovenstaande reactie...

@Gast:
Daar heb ik verder niets aan toe te voegen... :)

Das Schaap
16 maart 2007, 21:16
haahah , :) leuk bedacht , iemand nog wat :)

Half a step behind. :cooler: O.i.d.

Verder vind ik de reacties op GJ erger dan zijn zogenaamde toon in dit topic.
Vooral die post van peter met alle kleine uit context gehaalde stukjes. Laat iig de zinnen dan nog even afgemaakt worden op z'n minst jezus.

peter_heijnen
17 maart 2007, 09:41
Verder vind ik de reacties op GJ erger dan zijn zogenaamde toon in dit topic.
Vooral die post van peter met alle kleine uit context gehaalde stukjes.
Het ging niet over toon maar over inhoud. De stukjes waren niet uit hun context maar dienden ter illustratie voor de wijze waarop GJ zich in die post voordeed. De volledige zinnen zijn makkelijk voor iedereen na te lezen in de oorspronkelijke post.

Kunnen we er nu mee stoppen?

Gert-Jan
17 maart 2007, 12:53
Het ging niet over toon maar over inhoud. De stukjes waren niet uit hun context maar dienden ter illustratie voor de wijze waarop GJ zich in die post voordeed. De volledige zinnen zijn makkelijk voor iedereen na te lezen in de oorspronkelijke post.

Kunnen we er nu mee stoppen?


Je hebt er in ieder geval heel veel tijd ingestopt :-)

peter_heijnen
17 maart 2007, 13:17
Je hebt er in ieder geval heel veel tijd ingestopt :-)
Ja, jammer van de tijd en energie.

Gert-Jan
17 maart 2007, 15:08
Ja, jammer van de tijd en energie.


Kwestie van de juiste prioriteiten stellen.

peter_heijnen
17 maart 2007, 17:40
Kwestie van de juiste prioriteiten stellen.
Precies, dat snap je dus wel.

Gert-Jan
17 maart 2007, 21:02
Precies, dat snap je dus wel.


Nou snappen doe ik het niet maar het is wel hoogst amusant.

peter_heijnen
18 maart 2007, 04:28
Nou snappen doe ik het niet maar het is wel hoogst amusant.
Fijn voor je dat je er plezier van hebt.

thefox
18 maart 2007, 09:26
mannen, ga deze vete even ergens anders uitvechten. Beetje vervuiling van dit topic, gaat echt nergens meer over dit. Weet niet hoe oud jullie zijn, maar komt een beetje kinderachtig over ;)

ExRxIxC
18 maart 2007, 11:13
mannen, ga deze vete even ergens anders uitvechten. Beetje vervuiling van dit topic, gaat echt nergens meer over dit. Weet niet hoe oud jullie zijn, maar komt een beetje kinderachtig over ;)

dus nou wil je zeggen dat kinderachtig zijn negatief is?

DTmaster
18 maart 2007, 18:15
2.244 x bekeken , nou het is wel een hangplek geworden hahaha :) Thanx voor de intresse :)

Greetz

DT

eggen_h
23 maart 2007, 17:05
gelul haha.. deze topic ging toch over die demo??

armpje drukken is de enige oplossing voor deze discussie..


ik vind de demo meer iets voor de rockacademie of popacademie.. je laat niet echt zien of je ook jazz kunt spelen (ik weet niet of dat voor elk conservatorium een pre is hoor), ik moest laten zien dat ik wel wat jazzfeel had bij me toelating..

elk conservatorium is natuurlijk anders..

is altijd wel lastig denk ik om zo'n demo te beoordelen.. dat ligt echt aan de commissie.. plus dat het klinkt als een midi/pc band.. das wel jammer vind ik.. want ik vond het niet echt overweldigend klinken.. maar het kan zijn dat die nootjes live natuurlijk wel beuken.. en das natuurlijk lekker..

ik heb op me toelating een paar suffe standards gespeelt (en niet eens heel tof), maar er is 1 ding wat ik 100% zeker weet over een toelating.. doe je eigen ding, laat wat vna jezelf zien.. dat heb ik niet gedaan, als ik het nog een keer over zou kunnen doen had ik het toch wel anders aangepakt.. maximaal 1 standard, tenzij jazz natuurlijk helemaal je ding is..

wat dat betreft.. volgens mij doe je wel je eigen ding.. dus das al een voordeel natuurlijk.

maar of het een echte conservatorium demo is.. ik zeg geen ja en geen nee..

peter_heijnen
23 maart 2007, 17:54
gelul haha.. deze topic ging toch over die demo??

armpje drukken is de enige oplossing voor deze discussie.............

...............maar of het een echte conservatorium demo is.. ik zeg geen ja en geen nee..
Ha, een frisse wind....... :)

Welkom eggen.

thefox
23 maart 2007, 22:18
gelul haha.. deze topic ging toch over die demo??

armpje drukken is de enige oplossing voor deze discussie..


ik vind de demo meer iets voor de rockacademie of popacademie.. je laat niet echt zien of je ook jazz kunt spelen (ik weet niet of dat voor elk conservatorium een pre is hoor), ik moest laten zien dat ik wel wat jazzfeel had bij me toelating..

elk conservatorium is natuurlijk anders..

Voor zover ik weet hoef je ook alleen demo's in te sturen voor pop of rock opleidingen....

DTmaster
26 maart 2007, 08:38
yep en het is de POP afdeling waarvoor ik ga

koella
27 maart 2007, 21:56
Komische thread.

Als toeschouwer zou ik zeggen: Gertjan staat zwaar voor lul hier.:chicken:

Gert-Jan
28 maart 2007, 17:46
Komische thread.

Als toeschouwer zou ik zeggen: Gertjan staat zwaar voor lul hier.:chicken:

En ik ben blij dat jij alleen maar toeschouwer bent op dit forum.

LuukieRayVaughan
28 maart 2007, 18:51
Gert-Jan is de man van het laatste woord ofniet dan :D

Ontoppic: Ik wil eigenlijk vooral wat zeggen over het 2e nummer (omdat dat wat meer in mijn eigen categorie valt) De compositie is best vet en de solo is ook zeker niet verkeerd maar het mag allemaal wat levendiger. Het word een beetje saai, probeer vaker wat spanning te creëren. Als ik er naar luister blijft mijn aandacht er niet echt bij terwijl je eigenlijk wel af en toe hele leuke dingen speelt.

Reel Big Fish
28 maart 2007, 20:00
Hey,

kom anders vechten in mijn Enkindle 3 mp3's topic, dan word er tenminste nog in ge-post! :p

Ohja, als het kan, een mening erbij zetten. :p

koella
28 maart 2007, 22:05
En ik ben blij dat jij alleen maar toeschouwer bent op dit forum.

Ik ook. Ik heb geen zin in die zielige r4uzietjes van jou.:)

Gert-Jan
29 maart 2007, 05:59
Ik ook. Ik heb geen zin in die zielige r4uzietjes van jou.:)

??? dan snap ik jouw reactie al helemaal niet meer..........

Reel Big Fish
29 maart 2007, 07:41
Pssssssst: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=89764

Uitvechten van vetes doe je trouwens het best via pm... zodat niemand er last van heeft.

Davidian
29 maart 2007, 08:58
Waarom maken we daar geen aparte thread voor? Kunnen we nog "Oeeeee" en "vette disssss" roepen....

Reel Big Fish
29 maart 2007, 09:05
Jammer dat ik (nog) geen moderator van dit subforum ben, anders had ik dit topic dik opgeschoont... het is namelijk een belachelijke en kinderachtige discussie.

Willen jullie nu weer on topic gaan en de vete via pm oplossen? Het is best storend voor de topicstarter dat het hier vervuild word lijkt me... ;)

Davidian
29 maart 2007, 09:08
Hoe staat het eigenlijk DT? Heb je het al opgestuurd en al wat gehoord?

Han S
29 maart 2007, 10:37
Jammer dat ik (nog) geen moderator van dit subforum ben, anders had ik dit topic dik opgeschoont... het is namelijk een belachelijke en kinderachtige discussie.

Willen jullie nu weer on topic gaan en de vete via pm oplossen? Het is best storend voor de topicstarter dat het hier vervuild word lijkt me... ;)

Wat mij betreft is dit een heldere en goede discussie en hoeft er niets opgeschoond te worden.

Als Gert Jan nou eerst eens zijn huiswerk had gedaan, had hij geweten dat Peter Heijnen precies weet waar hij het over heeft. Peter blijft inhoudelijk sterk reageren, maar is gewoon behoorlijk scherp en terecht.

Het is hier geen kleuterspeelplaats toch?

Gert-Jan
29 maart 2007, 20:12
Wat mij betreft is dit een heldere en goede discussie en hoeft er niets opgeschoond te worden.

Als Gert Jan nou eerst eens zijn huiswerk had gedaan, had hij geweten dat Peter Heijnen precies weet waar hij het over heeft. Peter blijft inhoudelijk sterk reageren, maar is gewoon behoorlijk scherp en terecht.

Het is hier geen kleuterspeelplaats toch?

Ja, klinkt heel logisch....voor ik een reactie geef ga ik eerst de cv's van iedereen op dit forum lezen ??? Want stel dat iemand het beter weet............

DTmaster
29 maart 2007, 22:48
alles is de deur uit , en nu maar afwachten !

DTmaster
29 maart 2007, 22:53
OJA , waar ging trouwens die hele discussie over >?? t's was niet echt gerelateerd aan mijn topic geloof ik , maar ok

laterzz

Han S
30 maart 2007, 00:08
Ja, klinkt heel logisch....voor ik een reactie geef ga ik eerst de cv's van iedereen op dit forum lezen ??? Want stel dat iemand het beter weet............

Gert Jan, als ik in discussie ga met iemand, ga ik eerst kijken wie hij is, ik probeer er achter te komen van welke leeftijd hij is, kijk eventueel op zijn website en ga een aantal posts van hem doornemen.

Dat heet je huiswerk doen en als jij dat met Peter had gedaan had je er misschien achter gekomen dat Peter niet loopt te snoeven met zijn credits, maar dat hij die wel zeker heeft en verdiend heeft.

Je had hem zelfs kunnen zien in filmpjes en je had kunnen lezen dat hij met bekende Nederlandse artiesten werkt en ook prijzen in de kast heeft staan.

Als je met hem in discussie wilt gaan is het wel handig om het een en ander van hem te weten.

Het gaat niet over winnen en/of verliezen, het gaat om inhoudelijk scherp op elkaar reageren, dat kan een leuk spelletje zijn en je leert er van.

Jij hebt overigens weinig in je profiel staan, maar ik zit momenteel wel naar je muziek te luisteren en dat vind ik dan weer verdomd lekker.

X-Rated
30 maart 2007, 01:47
Stel azijnpissers zijn het hier...

koella
30 maart 2007, 23:04
??? dan snap ik jouw reactie al helemaal niet meer..........

Nee je hebt gelijk gertjan. Sorry.
Je wordt trouwens al genoeg afgestraft in deze thread.:)

Gert-Jan
31 maart 2007, 05:44
Nee je hebt gelijk gertjan. Sorry.
Je wordt trouwens al genoeg afgestraft in deze thread.:)



Gaaaaaaaap

Das Schaap
31 maart 2007, 16:20
Nee je hebt gelijk gertjan. Sorry.
Je wordt trouwens al genoeg afgestraft in deze thread.:)
En jij bent hier enkel weer om de mensen af te zeiken waar je weet ik hoe lang geleden ook al continu mee botste ?

Goede tijdsbesteding ja. :hippie:

DTmaster
31 maart 2007, 16:36
en het gaat maar door en door en door en do..................................

koella
1 april 2007, 00:35
Sorry. Zo wil ik niet herrinnerd worden.

Nogmaals, sorry.

-=JEROEN=-
1 april 2007, 11:58
misschien moeten Han en Bassbitch ruilen van forumsectie

in Speeltechnieken en Theorie hebben we niet echt een strenge mod nodig, terwijl hier in Sounds het nooit schijnt op te houden

één maandje de strenge maar oh zo rechtvaardige hand van Bassbitch, en tis hier weer 'keurig' :satisfie:

Han S
1 april 2007, 23:42
misschien moeten Han en Bassbitch ruilen van forumsectie

in Speeltechnieken en Theorie hebben we niet echt een strenge mod nodig, terwijl hier in Sounds het nooit schijnt op te houden

één maandje de strenge maar oh zo rechtvaardige hand van Bassbitch, en tis hier weer 'keurig' :satisfie:

Ik denk dat Lord Riffenstein strenger is dan Bassbitch.

Voor de rest vind ik dat het hier prima gaat.

X-Rated
2 april 2007, 01:13
Ik vind dat men hier eindelijk eens z'n muil over moet houden...

gorgasm
2 april 2007, 17:46
dt weet je soms wanneer je iets van mening zal horen van je schijfje? Want ben nl wel benieuwd.

Nostalgia
3 april 2007, 23:28
Yo DTMaster,

Leuk dat je probeert op het conservatorium te komen. Ik heb zelf ook toelatingsexamen gedaan 2 weken geleden, weliswaar voor Composition for the Media, maar muziekstudie nevertheless :D

Nog 1 week voordat ik mn brief in de bus krijg... ik had gisteren een soort nachtmerrie over mijn toelatingsexamen, het wordt echt tijd dat die brief aankomt.

Ik ga binnenkort denk ik ook eens mn composities posten :)

DTmaster
4 april 2007, 08:42
dt weet je soms wanneer je iets van mening zal horen van je schijfje? Want ben nl wel benieuwd.


Nou , ik heb van de week op de bus gedaan. Ik had ze voor 8,40 euro per stuk verstuurd want dan zou je een bewijs van ontvangst krijgen ect , nou alle drie zouden binnen moeten zijn dus nu maar afwachten.

Laat je meer meer weten als er mee is.

thefox
4 april 2007, 11:25
Nou , ik heb van de week op de bus gedaan. Ik had ze voor 8,40 euro per stuk verstuurd want dan zou je een bewijs van ontvangst krijgen ect , nou alle drie zouden binnen moeten zijn dus nu maar afwachten.

Laat je meer meer weten als er mee is.
Mijn demo vorige week op zelfde manier opgestuurd! Inmiddels van allemaal (A'dam, R'dam en Tilburg) een handtekening van ontvangst binnen gekregen. Begin mei krijgen we volgens mij te horen of we mogen spelen

Soulpower
7 april 2007, 17:24
hey zijn we nou al uitgediscussieerd? : ))) ik dacht dit gaat nog wel door tot de zomer : p jammer man t begon net leuk te worden. Je demo's klinken goed t enige wat je moet doen is afwachten, je kan nooit weten wat voor aanmeldingen er verder binnenkomen.

succes ouwe

DTmaster
5 mei 2007, 10:00
ZO ZO mensen ik mag voorspelen in Amsterdam en zo'n laat bericht moet betekenen dat er aardig wat mensen waren die zich aanmelde dus nu maar wachter , wachter............. en nog eens WACHTEN :)

thefox
5 mei 2007, 10:18
ZO ZO mensen ik mag voorspelen in Amsterdam en zo'n laat bericht moet betekenen dat er aardig wat mensen waren die zich aanmelde dus nu maar wachter , wachter............. en nog eens WACHTEN :)
Waneer moet jij?! Ik 16 mei 's ochtends... Ik had hen een tijdje geleden gemaild, en toen werd me verteld dat er zo'n 1000 aanmeldingen waren! (ik neem aan niet alleen gitaar :) )

Welke stukken ga jij spelen?

Gefeliciteerd trouwens!! A'dam lijkt me een erg leuk conservatorium :)

Tristan
5 mei 2007, 11:38
Bedoelen jullie de Popafdeling van het Conservatorium Van Amsterdam?
Daar zou ik echt niet naar toe gaan als ik jullie was, waardeloze opleiding, ik zit er nu in mijn laatste jaar...
Dan kan je volgens mij beter naar de Popafdeling van Rotterdam of Enschede (Conservatorium) gaan...

thefox
5 mei 2007, 12:54
Bedoelen jullie de Popafdeling van het Conservatorium Van Amsterdam?
Daar zou ik echt niet naar toe gaan als ik jullie was, waardeloze opleiding, ik zit er nu in mijn laatste jaar...
Dan kan je volgens mij beter naar de Popafdeling van Rotterdam of Enschede (Conservatorium) gaan...
Jah, ik ga auditie doen op popopleiding A'dam. (heb me overigens ook bij pop R'dam, en jazz/pop Utrecht ingeschreven) Wat vind je waardeloos aan de opleiding? Arnold van Dongen lijkt me een te gekke docent namelijK!

Tristan
5 mei 2007, 13:41
Arnold is dan ook de enige die wel okee is, voor de rest is de opleiding, zeker voor gitaar, mijns inziens echt waardeloos...
Algemeen gezien geven ze geen duidelijk beeld wat ze van je verwachten, geen duidelijke feedback, theoretisch staat alles ook op een zeer laag peil, dus wat je daar kan leren is mij na vier jaar nog steeds een raadsel...
Ik heb zelf maar een beetje aangeploeterd en daarom heb ik mezelf toch nog een beetje bezig kunnen houden maar dat was het dan ook...
Ik denk dat hoe slecht de Popopleiding in Rotterdam ook is, het altijd nog beter zal zijn dan de Popopleiding van Amsterdam...

peter_heijnen
5 mei 2007, 13:55
voor de rest is de opleiding, zeker voor gitaar, mijns inziens echt waardeloos...
Wie zijn dat voor gitaar als ik vragen mag?

Dt en thefox, succes met voorspelen!

Tristan
5 mei 2007, 15:11
Tsja, ik weet niet of ik dat hier moet neerzetten, met een beetje zoeken kom je er denk ik wel achter, via de ASOPM of CvA site ofzo...
Laat ik het in ieder geval zo stellen dat de helft van de docenten geen idee heeft van theorie of lesgeven of wat dan ook, de meesten zijn aardig hoor en het zijn ook wel toffe gitaristen, leuk om mee in de kantine te zitten en wat mee te ouwehoeren, maar om les van te krijgen, nee...
Bovendien zit het lesprogramma gewoon niet goed in elkaar, het tweede jaar is precies hetzelfde als het eerste jaar en als je in het derde jaar de Stijlensembles krijgt waar je zogezegd een Muzikale stijl of stroming zou moeten gaan uitdiepen dan blijkt het ook een beetje aanmodderen te zijn...
De docenten weten geen duidelijk verhaal te vertellen over wat bijvoorbeeld de kernpunten van een bepaalde stijl zijn, ze weten je niet echt in een stijl te trekken met als gevolg dat je maar wat doet en ze het toch altijd wel goed vinden...
En dan hebben we het nog over de kernpunten van de opleiding, je kunt je wel voorstellen dat het met de randvakken misschien nog wel wat erger gesteld is...

thefox
5 mei 2007, 16:22
Tsja, ik weet niet of ik dat hier moet neerzetten, met een beetje zoeken kom je er denk ik wel achter, via de ASOPM of CvA site ofzo...
Laat ik het in ieder geval zo stellen dat de helft van de docenten geen idee heeft van theorie of lesgeven of wat dan ook, de meesten zijn aardig hoor en het zijn ook wel toffe gitaristen, leuk om mee in de kantine te zitten en wat mee te ouwehoeren, maar om les van te krijgen, nee...
Bovendien zit het lesprogramma gewoon niet goed in elkaar, het tweede jaar is precies hetzelfde als het eerste jaar en als je in het derde jaar de Stijlensembles krijgt waar je zogezegd een Muzikale stijl of stroming zou moeten gaan uitdiepen dan blijkt het ook een beetje aanmodderen te zijn...
De docenten weten geen duidelijk verhaal te vertellen over wat bijvoorbeeld de kernpunten van een bepaalde stijl zijn, ze weten je niet echt in een stijl te trekken met als gevolg dat je maar wat doet en ze het toch altijd wel goed vinden...
En dan hebben we het nog over de kernpunten van de opleiding, je kunt je wel voorstellen dat het met de randvakken misschien nog wel wat erger gesteld is...
Heb je de mensen van je opleiding hier wel eens mee geconfronteerd?! En zo ja, hoe werd hier op gereageerd? Want het is nog een best jonge opleiding toch? Verder ligt mijn voorkeur, zeker nu ik jouw verhaal lees, nog wat meer bij het conservatorium van Utrecht. Blijf de keuze toch lastig vinden... Eerst maar eens aangenomen worden, en dan zie ik wel verder :)

Tristan
5 mei 2007, 16:38
Meerdere malen, maar er wordt voornamelijk heel zielig op gereageerd...
Met name de man die het allemaal bestiert is gauw uit het veld geslagen, "We doen allemaal zo hard ons best om voor jullie een fantastische opleiding met fantastische docenten te maken", yeah right...
Het zal vast allemaal wel goed bedoelt zijn, maar hij lijkt het te druk te hebben om alles echt goed op orde te krijgen zowel wat betreft organisatie als wat betreft het lesplan...
Het is op een gegeven moment in het tweede jaar zelfs zo ver gekomen dat een groot aantal van de leerlingen uit onvrede in een vergadering bijeen zijn gekomen en een heel rapport hebben opgesteld van wat wij vonden dat anders moest, daar is echter nooit echt een serieuze reactie op gekomen...

Utrecht is overigens een heel andere opleiding hoor, laat je niet op het verkeerde been zetten door te denken dat dat een Popopleiding is want dat is het niet, dat is gewoon Jazz, Standards kluiven...
Ik zeg niet dat je daar geen goede opleiding aan zal hebben, het zal allicht beter zijn dan de Popafdeling van Amsterdam, maar je moet er maar net zin in hebben om dat te gaan doen...

thefox
5 mei 2007, 16:43
Meerdere malen, maar er wordt voornamelijk heel zielig op gereageerd...
Met name de man die het allemaal bestiert is gauw uit het veld geslagen, "We doen allemaal zo hard ons best om voor jullie een fantastische opleiding met fantastische docenten te maken", yeah right...
Het zal vast allemaal wel goed bedoelt zijn, maar hij lijkt het te druk te hebben om alles echt goed op orde te krijgen zowel wat betreft organisatie als wat betreft het lesplan...
Het is op een gegeven moment in het tweede jaar zelfs zo ver gekomen dat een groot aantal van de leerlingen uit onvrede in een vergadering bijeen zijn gekomen en een heel rapport hebben opgesteld van wat wij vonden dat anders moest, daar is echter nooit echt een serieuze reactie op gekomen...

Utrecht is overigens een heel andere opleiding hoor, laat je niet op het verkeerde been zetten door te denken dat dat een Popopleiding is want dat is het niet, dat is gewoon Jazz, Standards kluiven...
Ik zeg niet dat je daar geen goede opleiding aan zal hebben, het zal allicht beter zijn dan de Popafdeling van Amsterdam, maar je moet er maar net zin in hebben om dat te gaan doen...
Ik ben misschien ook meer een jazzman, en het feit dat ze het jazz/pop noemen, geeft voor mij meer aan dat ze open staan voor meer dan alleen jazz. Ik sprak bij Landau concert met iemand die in Utrecht studeerde, en die bevestigde idd dat het vooral een jazz opleiding is. Heb ik zelf eigenlijk niet zoveel problemen mee; jazz lijkt me een mooie basis. En Eef Albers lijkt me mooi om les van te krijgen :) Een opleiding leuk lijken, en er aangenomen worden is echter weer een ander verhaal.... Welke opleiding ik ook ga doen, ik krijg iig de kans om vier jaar fulltime op gitaar te concentreren en me geen zorgen te hoeven maken over geld (nog niet iig :)) Ik heb mn bachelor bouwkunde behaald aan TU Delft, dus ik heb ook nog andere opties qua banen later...

Overigens goed dat er vanuit studenten wat aan gedaan wordt, jammer om te horen dat er weinig mee gebeurd :(

Tristan
5 mei 2007, 17:46
Ja, het leek alsof we het tij nog konden keren, zeker ook voor de mensen die na ons aan deze opleiding gingen studeren, maar ik moet concluderen dat dat niet gelukt is...
Ik ben trouwens ook een Jazzman, of beter gezegd, iemand die tussen de Jazz en de Pop inhangt...
Ik denk dat je dan zeker beter af bent in Utrecht en ook wel in Rotterdam, vooral als je je hebt aangemeld bij de Jazz aldaar, daar is ook zeker wel ruimte voor kruisbestuivingen met Pop/Fusion/Latin en alles, er zit zelfs een hele Wereldmuziek afdeling...
Eef Albers is te gek, heel inspiratief, maar het is ook niet een echte docent heb ik het idee, het grote voordeel aan hem is dat hij wel weet wat hij doet, dat is het verschil met sommige gitaardocenten van de Popafdeling te Amsterdam, want daarmee kan je bijvoorbeeld niet zo diep in de muzikale en theoretische materie duiken...

DTmaster
21 mei 2007, 09:28
Hallo


Ik weet dat de audities in A dam al zijn begonnen voor de POP maar ik vroeg mij af hoe dat nou in ze werking gaat ten opzichte van de Theorie die je daar krijgt , is dat op de piano en dan wat ??


Toonladder zingen
Bluesje meespelen enz enz enz


Thanx

thefox
22 mei 2007, 16:43
Ik heb afgelopen woensdag gespeeld. Ging allemaal erg goed. Ze waren positief, maar vonden me qua compositie een beetje zwak. Ik kreeg namelijk een songtekst en moest ter plekke er een liedje van maken. (zonder instrument) Had even niet echt inspiratie, en door spanning werd het allemaal niet zoveel. Verder vonden ze mn stem erg mooi :) Hoe dan ook, ik ben zogenaamd 'toelaatbaar' geacht en moet nog even wachten op een definitieve keuze/besluit.

Van Rotterdam (Pop) kreeg ik vandaag het volgende mailtje binnen. Ik vind het een beetje appart, want hoe kun je op basis van een demo mijn groeimogelijkheden inschatten?!
___________________
Hierbij de uitslag van de demo voorselectie van de audities voor de Rotterdam Pop Academy.



Helaas heeft de commissie besloten dat je niet op kunt komen voor een auditie.



Het rapport van de commissie luid:



Het klinkt alsof er weinig ruimte is voor verbetering, waarschijnlijk al tegen plafond van eigen kunnen. Het kan goed zijn geen lessen meer te volgen, maar alleen het live circuit te gaan bewandelen.



Wij hopen op jou begrip voor dit besluit.



Met vriendelijke groet,



Wouter Muste

Secretariaat Rotterdam Pop Academy\
____________________

Voor degene die geïnteresseerd is, dit is de demo die ik ingestuurd heb. (zelf opgenomen etc, ik heb zangeres in laten zingen, en een vriend van me heeft de toetsen ingespeeld, drums heb ik gemaakt met ezdrummer)

http://home.planet.nl/~zijde164/all_too_real.mp3
http://home.planet.nl/~zijde164/let_things_come.mp3
http://home.planet.nl/~zijde164/time_to_go.mp3

Ohja DTMaster heel veel succes met jouw audities, laat even horen hoe het gegaan is!

Gitaro
22 mei 2007, 17:31
Damn gozer, wat een opmerking. Ik weet niet wat ik erbij moet denken. Misschien is het wel een compliment, dat ze vinden dat ze je niks te bieden hebben? Ik zou iig flink gefrustreerd zijn, wat een onzin. Plafond van eigen kunnen... laat me niet lachen. Zoiets bestaat in muziek helemaal niet.

En daar komt ook nog wat bij; ik leerde met mijn opleiding amper dingen die ik nog niet wist, maar als ik aan de bak zou willen in die sector zou ik toch echt het fucking papiertje moeten hebben! Nou ja, succes.

Damius
22 mei 2007, 17:41
Je hebt ze toch wel terug gemaild met de vraag waar ze dat uberhaupt op basseren?

thefox
22 mei 2007, 23:31
Ik heb er nog niet op gereageerd, maar was wel een beetje verbaasd met de opmerkingen. Hoe kunnen ze op basis van een demo mn groeipotentie inschatten zonder me ooit in real life gezien/gehoord te hebben. Beetje appart. Het valt op veel manieren te interpreteren, en het lijkt bijna alsof ze zeggen: 'wij hebben je als conservatorium niks meer te bieden...' Kan ik me niet voorstellen, want ik heb nog erg veel te leren!

Ik heb vandaag wel mn uitnodiging voor conservatorium Utrecht Jazz/Pop binnen gekregen, dus ik ga me daar maar even op concentreren dan. :)

Gitaro
22 mei 2007, 23:56
Woah, wacht eens even, geeft Eef Albers nog les? Mijn leraar heeft les van hem gehad en ik heb hem vaker live gezien in een kroeg hier. Hij heerst.

Tristan
23 mei 2007, 01:00
@thefox:
Je reinste bullshit vind ik het om te zeggen dat iemand zijn plafond al bereikt heeft, een belediging, want het plafond is sky high, het hangt er alleen maar vanaf hoever dat je zelf wil gaan en wat werkt voor jou op dat moment, het is een lullige keuze van woorden...
Aan de andere kant denk ik wel te kunnen aangeven waar het 'm voor hen in zit...
Je demo is prima, harstikke goed zelfs, en dat is denk ik precies het probleem...
Ik bedoel, wat je doet op deze demo is zo duidelijk, je hebt al een richting hier, dus zij denken waarschijnlijk dat ze jou niet kunnen sturen...
Je solo's zijn smaakvol en muzikaal, de arrangementen zijn overdacht, alles klopt gewoon...
Al dat gelul over concept en het ontdekken van wat je nou eigenlijk wil hoeven ze bij jou dus niet mee aan te komen denken ze, want hetgeen jij hebt gepresenteerd is gewoon al helemaal voor mekaar, wat dat betreft hebben ze gelijk dat ze zeggen dat je gewoon het live circuit in moet...
Het grootste advies wat iemand een muzikant mijns inziens ooit kan geven is gelijk het meest lullig, namelijk live spelen, loslaten, gaan met die banaan, is het de ene keer kut dan zorg je ervoor dat het de volgende keer te gek is en dan wordt het ook te gek, begrijp je wat ik bedoel?
Uiteindelijk leer je daar meer van dan welke opleiding dan ook, zeker ook gezien de stijl je hier speelt...
Met andere woorden, je demo is misschien wat te eenzijdig en in die eenzijdigheid al te veel voor mekaar...

Persoonlijk vind ik de songs wel sterk in de zin van dat het allemaal kloppende en goed uitgewerkte songs zijn, aan de andere kant zou het van mij wel wat onconventioneler mogen...
Het mag af en toe wat meer van de gebaande paden afwijken, ik denk dat ze in Amsterdam dat bedoelen met dat ze je songwriting/creativiteit nog wat minder ontwikkeld vinden, maar in zekere zin is dat natuurlijk ook smaak...
Ik denk wel dat je als muzikant het nodig hebt om af en toe uit bepaalde kaders te breken, dat helpt je ontwikkeling, wat je er definitief mee doet kan je altijd achteraf bepalen, maar het loont mijns inziens wel (af en toe) zo'n stap te zetten...

Amsterdam is in dit opzicht wel een wat 'arrogantere' opleiding, want zij hebben het idee dat ze jou verder kunnen helpen en je wat meer 'hun creativiteit' in kunnen slepen...
Rotterdam zegt gewoon, dit is goed, ga hiermee verder, maar feitelijk gezien kunnen wij wat dit betreft weinig voor je doen...
Ik weet het niet, in Amsterdam dachten ze mij ook verder te kunnen helpen, maar als ik eerlijk terugkijk op vier jaar studie dan heb ik alleen echt wat gehad aan het eerste jaar van deze studie, voor de rest was het een kwestie van zelf aanklooien met weinig input en sturing van de docenten, dus ik weet niet wie er fairder is...

Tristan
23 mei 2007, 01:07
@Gitaro:
Eef Albers is te gek, ik heb geen gitaarhelden, maar voor Eef heb ik wel een zwak...
Het was na een workshop van Eef Albers, ik was toen een jaartje of zestien, dat ik echt het idee kreeg dat ik wat met muziek en de gitaar moest gaan doen...
Hij is voor mij een fantastische muzikant en een inspiratiebron...

Tristan
23 mei 2007, 01:17
@thefox:
Als ik je een hele kleine tip mag geven wat betreft het gitaarspel, puur omdat het mij lichtjes opviel...
Je notenkeus vind ik mooi, je hebt ook duidelijk een eigen timing (ik vind dat positief), alleen je vibrato vind ik nog niet heel sterk, is naar mijn idee iets te zwabberig/geforceerd, dat is volgens mij een (klein) puntje waar je nog aan zou kunnen werken...
Dat is ook een beetje een ding van mij hoor, het valt me bij meerdere gitaristen op, maar jouw smaakvolle stijl van spelen zou mijns inziens completer worden met een iets verzorgder vibrato...
Vaak werkt het om niet meteen bij het spelen de vibrato te maken maar juist even te wachten en als de noot een beetje begint weg te sterven wat vibrato toe te passen, geeft de extra sustain waar vibrato eigenlijk voor bedoeld is...
Daarnaast kan je natuurlijk sommige noten er extra uit laten springen door een snel vibrato (a la Hendrix) toe te passen...

thefox
23 mei 2007, 10:33
Kijk dat zijn nou dingen waar ik wat mee kan. Thx voor je feedback Tristan. Ik had inderdaad al zo'n vermoeden dat ze in R'dam bang waren mij niet meer te kunnen vormen... (ik ben het daar overigens niet mee eens, ben nog niet vastgeroest ofzo, wil gewoon verder leren) Iig dat het meer met zoiets te maken heeft.

Qua spannendheid van composities heeft het meer te maken met de beperktheid van kennis te maken. (niet met dat dat de grens voor mij is muzikaal, eerder tegenovergesteld) Daarom wil ik nu juist naar zo'n school om alle grenzen te gaan verkennen en te overschrijden. Ik ben super grote fan van bijvoorbeeld Peter Gabriel en dat is volgens mij niet echt 'conventionele' songwriting ofzo.

Verder moet ik me harmonisch nog veel verder ontwikkelen, want ik blijf nu nog best wel binnen de 'safe zone'. Alhoewel ik bij mn auditie wel veel meer gedaan heb harmonisch gezien. (heb daar moonflower gespeeld, daar zitten wat II V I dingen in, en Lone Star van Carl Verheyen, heb ik kwarten dingen gedaan etc etc) Dat zijn dingen die ik wil leren, en ik wil meer stijlen gaan beheersen, van country (Brad Paisley!) tot black eyed peas, van fusion rock (Robben Ford, Landau, Verheyen, Stern etc) tot funk/soul/disco (Chic/Nile Rodgers, Joss Stone, Alicia Keys etc)

En wat die vibrato betreft, daar ben ik nooit zo bewust mee bezig geweest eigenlijk. Nieuwe gitaarleraar zou daar wel goed voor zijn zowieso.

Hoe dan ook thx, want het maakt een hoop duidelijk, en dank voor de complimenten. Ohja, op zich heb ik met mn demo wel laten zien dat ik geïnteresseerd ben in songwriting en recording lijkt me toch?! Heb de interesse, maar nog weinig ontwikkeld. Maargoed, daar ga je toch voor naar een school?!

thefox
28 mei 2007, 21:29
Hey DTMaster!,

Hoe is je auditie gegaan? Ging het bij jou wel goed, die test waarbij je een songtekst krijgt en dan zonder instrument ter plekke er een 'liedje' van moet maken?

DTmaster
30 mei 2007, 16:55
tja ik vond het wel goed gaan , maar ik heb meetstal niet echt veel moeite met improviseren maar ze vonden dat ik meer zong als een gitarist :)


voorderest ging het wel , inderdaad een paar kleine toonladders enz ,


uitslag: ik zat in de 3e gradaties dat betekend zoiets " je bent door maar wij moeten nog even naar de niveaus van iedereen die de 3e grad heeft gehaald kijken en dan kiezen wij daar 9 uit !

daarnaast zeiden ze dat mijn niveu tot nu toe een van de hoogste was maar dat mijn spel meer richting de jazz/fusion kant ging , en toen zei ik

" toevallig heb voor de demo dit uitgekozen maar dat is niet mijn algemene ding"

en toen zeiden zoiets van ok ? :)

daarna gingen zij nog even door met vragen "waarom wil je naar dit conservatorium , wat zou je doen als je je eigen popplaat kan maken enz enz enz.


will shall see :)

DTmaster

LaurentB
30 mei 2007, 23:16
tja ik vond het wel goed gaan , maar ik heb meetstal niet echt veel moeite met improviseren maar ze vonden dat ik meer zong als een gitarist :)
(...)
DTmaster

Zong? Moet je tegenwoordig zingen bij toelatingsexamens voor gitaar??

LaurentB
30 mei 2007, 23:17
@Gitaro:
Eef Albers is te gek, ik heb geen gitaarhelden, maar voor Eef heb ik wel een zwak...
Het was na een workshop van Eef Albers, ik was toen een jaartje of zestien, dat ik echt het idee kreeg dat ik wat met muziek en de gitaar moest gaan doen...
Hij is voor mij een fantastische muzikant en een inspiratiebron...

Was dat toevallig begin jaren negentig in Haarlem, die workshop? Daar heb ik er een gevolgd toen. Fantastische gitarist inderdaad, maar wel moeilijk om informatie uit te krijgen...

thefox
30 mei 2007, 23:53
tja ik vond het wel goed gaan , maar ik heb meetstal niet echt veel moeite met improviseren maar ze vonden dat ik meer zong als een gitarist :)


voorderest ging het wel , inderdaad een paar kleine toonladders enz ,


uitslag: ik zat in de 3e gradaties dat betekend zoiets " je bent door maar wij moeten nog even naar de niveaus van iedereen die de 3e grad heeft gehaald kijken en dan kiezen wij daar 9 uit !

daarnaast zeiden ze dat mijn niveu tot nu toe een van de hoogste was maar dat mijn spel meer richting de jazz/fusion kant ging , en toen zei ik

" toevallig heb voor de demo dit uitgekozen maar dat is niet mijn algemene ding"

en toen zeiden zoiets van ok ? :)

daarna gingen zij nog even door met vragen "waarom wil je naar dit conservatorium , wat zou je doen als je je eigen popplaat kan maken enz enz enz.


will shall see :)

DTmaster
Klinkt positief! Bij mij is niks gezegd over gradaties, wat zou 1e gradatie betekenen dan?! En bij mij hadden ze het trouwens over 6 van de 25... Hebben ze bij jou nog gezegd wanneer ze gaan bellen?

Tristan
31 mei 2007, 03:26
Was dat toevallig begin jaren negentig in Haarlem, die workshop? Daar heb ik er een gevolgd toen. Fantastische gitarist inderdaad, maar wel moeilijk om informatie uit te krijgen...

Ik weet het niet meer eerlijk gezegd, ik dacht dat het in Amsterdam of Utrecht was ofzo, het waren meerdere dagen en mijn pa had mij de tweede of derde (laatste) dag meegenomen omdat er een gast uitgevallen was of iets dergelijks...
Ja, info en Eef, ik weet het niet, ik vind hem heel inspirerend maar zijn niveau ligt zo hoog dat het voor anderen maar moeilijk te begrijpen is denk ik...

LaurentB
31 mei 2007, 08:28
Ik weet het niet meer eerlijk gezegd, ik dacht dat het in Amsterdam of Utrecht was ofzo, het waren meerdere dagen en mijn pa had mij de tweede of derde (laatste) dag meegenomen omdat er een gast uitgevallen was of iets dergelijks...
Ja, info en Eef, ik weet het niet, ik vind hem heel inspirerend maar zijn niveau ligt zo hoog dat het voor anderen maar moeilijk te begrijpen is denk ik...

Ja, bij mij was dat toen ook drie dagen, en dan kon je ook meespelen en zo. Heb ik nog redelijk wat gedaan, was leuk. Je moet van zo iemand meer zien te leren door goed te kijken en luisteren, ik heb ook nog een boekje met zijn ideeën over muziek en improvisatie van hem daarvan.

DTmaster
5 juni 2007, 09:37
helaas Rotterdam was het niet geworden , mijn theorie was onvoldoende en eerlijk ging het ook heel snel je had bijvoorbeeld maar 15 minuten voor de theorietoets en daarnaast ging de solfege echt retesnel.

1 wat is dit accoord ........................................... 2 enz enz

aardig snel dus :)


het spelen ging goed maar de uitslag was eenbeetje hetzelfde alsbij 'The Fox" behalve het gedeelte "aan het plafon van je eigen kunnen" :)

Ik vond het wel lekker gaan en het erg goeie gevoelens aan over gehouden , maar ze willen mij niet nou dan houd het op.

en dan nog een ding ik geloof dat die Martijn van Agt en Menno Gootjes meer Jazz ingesteld zijn en gewoon dachten " Joe Satriani wat moeten wij daarmee"
daarnaast speelde ik overgins ook nog mij eigen jazz fusion stuk.

LaurentB
5 juni 2007, 09:44
Jammer hoor! Ik ken het gevoel :(

thefox
5 juni 2007, 10:52
helaas Rotterdam was het niet geworden , mijn theorie was onvoldoende en eerlijk ging het ook heel snel je had bijvoorbeeld maar 15 minuten voor de theorietoets en daarnaast ging de solfege echt retesnel.

1 wat is dit accoord ........................................... 2 enz enz

aardig snel dus :)


het spelen ging goed maar de uitslag was eenbeetje hetzelfde alsbij 'The Fox" behalve het gedeelte "aan het plafon van je eigen kunnen" :)

Ik vond het wel lekker gaan en het erg goeie gevoelens aan over gehouden , maar ze willen mij niet nou dan houd het op.

en dan nog een ding ik geloof dat die Martijn van Agt en Menno Gootjes meer Jazz ingesteld zijn en gewoon dachten " Joe Satriani wat moeten wij daarmee"
daarnaast speelde ik overgins ook nog mij eigen jazz fusion stuk.
Bij mij ging het de vorige keer iedere keer andersom. Theorie/solfege ging super goed, maar het spelen totaal ruk :P Ik dacht eigenlijk dat Rotterdam juist heel erg rock gericht was... Maar je hebt dus eigenlijk zelfs nadat je daar gespeeld hebt een advies gekregen waar je nog geen )(*&#$ mee kunt? Ik bedoel als je iemand in het echt ziet spelen, kun je toch wel veel meer opbouwende feedback geven lijkt me.

Heb je je nog op andere plekken ingeschreven? Ik kreeg van Rock Academy trouwens te horen over mn demo 'dat ik niet gemotiveerd genoeg was' Haha, wat een rare boel daar. Maargoed, ik wilde toch niet naar Tilburg, was meer een soort van nood oplossing.

LaurentB
5 juni 2007, 10:55
(...)
Ik kreeg van Rock Academy trouwens te horen over mn demo 'dat ik niet gemotiveerd genoeg was' Haha, wat een rare boel daar. Maargoed, ik wilde toch niet naar Tilburg, was meer een soort van nood oplossing.

Zijn ze paranormaal begaafd daar in Tilburg? Hoe in vredesnaam kun je nu aan een demo horen dat iemand niet gemotiveerd genoeg is? Of zat je soms duidelijk hoorbaar te gapen van verveling op die demo?

thefox
5 juni 2007, 10:59
Zijn ze paranormaal begaafd daar in Tilburg? Hoe in vredesnaam kun je nu aan een demo horen dat iemand niet gemotiveerd genoeg is? Of zat je soms duidelijk hoorbaar te gapen van verveling op die demo?
Hahaha, je zou het bijna denken :)

Tristan
5 juni 2007, 15:29
the fox:
Op de Rockacademie in Tilburg willen ze misschien wel voornamelijk kleine kinderen die denken dat ze Rockmuziek uit hun blije kutje of pikkie kunnen trekken, volwassen muziek begrijpen ze daar niet helemaal heb ik het idee...

DT master:
Wat betreft Rotterdam Pop, Martijn en Menno zijn niet echt Jazzgericht, ze kunnen het wel spelen, maar het is niet hen stijl ofzo...
Menno is meer van de Hardrock, techniek enzo, Martijn meer van de liedjes...
Misschien vonden ze het te verspelbaar, Joe Satriani enzo, er zijn in de loop der jaren heel wat Satriani/Vai/Petrucci clones daar aangenomen...
Of het zou eerder zijn dat ze jou te Jazzy vonden...
Theorie is daar toch retemakkelijk, verschil mineur en majeur en kerktoonladdertjes enzo?

LaurentB:
Ja, inderdaad, die boekjes ken ik trouwens niet, grappig dat je die nog hebt... :D

DTmaster
5 juni 2007, 15:47
nee dat viel vies tegen , echt cadenzen en tonica vragen en daarnaast veel toonladders benoemen , ik heb 2 jaar DJAM gedaan dus ik ken wel wat maar op dat tempo ging het echt niet !!

Tristan
5 juni 2007, 16:14
Hmm, okee, vreemd...
Cadenzen zijn in principe ook niet zo moeilijk hoor, je moet het even doorhebben, maar als je daar staat is het wel klote natuurlijk, twijfel is er dan altijd wel een beetje en als het dan heel snel gaat, tsja, daar ben ik ook geen ster in, als je het maar hoort, dat is het belangrijkste...

thefox
6 juni 2007, 09:52
the fox:
Op de Rockacademie in Tilburg willen ze misschien wel voornamelijk kleine kinderen die denken dat ze Rockmuziek uit hun blije kutje of pikkie kunnen trekken, volwassen muziek begrijpen ze daar niet helemaal heb ik het idee...


Wat mij nog meer stoort is dat je F(*&#$%cking €60 hebt betaald zodat ze uberhaupt naar je demo luisteren en dat je dan zo'n onzin teruggestuurd krijgt. Totaal geen inhoudelijke feedback of iets dergelijks, maar misschien is dat ook teveel gevraagd :S Nog bizarder is eigenlijk dat je bij Rock Academy nog eens €100 moet betalen om te mogen spelen, en dan ben je nog geeneens aangenomen. Belachelijke geldklopperij vind ik het.

Gitaro
6 juni 2007, 10:54
Klote! Ik zou de rockacademie nog even een mailtje sturen met wat je hier net zei, want de conclusie die zij trekken is nog niet eens één euro waard.

Solidkick
6 juni 2007, 16:03
Wat mij nog meer stoort is dat je F(*&#$%cking €60 hebt betaald zodat ze uberhaupt naar je demo luisteren en dat je dan zo'n onzin teruggestuurd krijgt. Totaal geen inhoudelijke feedback of iets dergelijks, maar misschien is dat ook teveel gevraagd :S Nog bizarder is eigenlijk dat je bij Rock Academy nog eens €100 moet betalen om te mogen spelen, en dan ben je nog geeneens aangenomen. Belachelijke geldklopperij vind ik het.


De perfecte voorbereiding op het soort volk dat je in die wereld tegen gaat komen.

jaspie
6 juni 2007, 17:13
hey dtmaster, ben je ook niet uitgenodigt om een vooropleiding te doen ofzo daaro?

Tristan
6 juni 2007, 20:27
Wat mij nog meer stoort is dat je F(*&#$%cking €60 hebt betaald zodat ze uberhaupt naar je demo luisteren en dat je dan zo'n onzin teruggestuurd krijgt. Totaal geen inhoudelijke feedback of iets dergelijks, maar misschien is dat ook teveel gevraagd :S Nog bizarder is eigenlijk dat je bij Rock Academy nog eens €100 moet betalen om te mogen spelen, en dan ben je nog geeneens aangenomen. Belachelijke geldklopperij vind ik het.

Tsja, het is belachelijk, kennelijk kunnen ze het maken of vinden ze dat ze het kunnen maken... :angry:

Klopgeest
6 juni 2007, 21:31
Ach, met zelfstudie kun je er ook komen hoor!

thefox
7 juni 2007, 08:54
Ach, met zelfstudie kun je er ook komen hoor!
Weet ik, maar belangrijkste reden voor mij om een dergelijke opleiding te doen is een netwerk opbouwen...

Das Schaap
8 juni 2007, 18:52
Wat mij nog meer stoort is dat je F(*&#$%cking €60 hebt betaald zodat ze uberhaupt naar je demo luisteren en dat je dan zo'n onzin teruggestuurd krijgt. Totaal geen inhoudelijke feedback of iets dergelijks, maar misschien is dat ook teveel gevraagd :S Nog bizarder is eigenlijk dat je bij Rock Academy nog eens €100 moet betalen om te mogen spelen, en dan ben je nog geeneens aangenomen. Belachelijke geldklopperij vind ik het.

Die hele plek klopt gewoon niet, ken genoeg mensen die ook auditie ooit hadden gedaan en waaruit duidelijk werd dat de demo niet eens volledig beluisterd was.
Kun je nagaan, 3 nummers en dan nog niet alles luisteren. :stop:

Chris Roos
8 juni 2007, 20:52
26-02-2007, 10:48 is dit geplaatst klopt dat ?? hahaha :chicken:

DTmaster
8 juni 2007, 20:54
ach ja waarom niet ik amuseer mij wel !!!

DTmaster
12 juni 2007, 18:26
Helaas Amsterdam is het ook niet geworden , de reden ze vonden mijn timing niet goed (mijn timing was wel goed maar ze vond mijn stukken gewoon te alternatief) en mijn praatje over "waarom ik naar amsterdam wou vonden ze te vaag

ik zei dus

" de reden waarom ik naar Amsterdam wil is dat ik verder geholpen wil worden door pro's die mij verder kunnen helpen van muziek mijn beroep te maken , ik ga er niet van uit dat jullie dat doen maar iniedergeval mij een eind op weg helpen ect ect



opsomming:

Ik speelde niet in het straatje van de pop , ik hou nou eenmaal van funk met een beetje jazzy feel en mischien is dat de reden maar het was meer om te laten zien ( op de demo) wat voor stijlen ik kon , en NIET om te laten dat ik alleen van Jazz en fusion hielt.


anyway jammer dus nu ff de Rockaccedemie doen en we zien verder maar voel daar weinig voor dus mischien dan maar ff werken.

peter_heijnen
12 juni 2007, 18:42
Jammer dt.

Ik ken de rockcademie niet, maar als ik zo links en rechts wat lees denk ik dat je idd beter een jaartje kunt gaan werken en rustig een nieuwe toelating voorbereiden als je dat nog wil.

Ik begrijp dat je moeite had met wat theoretische dingen. Ga daar nog eens goed mee aan de slag. En dan bedoel ik niet met google en wikipedia, maar met een fatsoenlijke leraar. En nog beter, zoek iemand die je gecombineerd gitaar en theorie les geeft.

Succes!

X-Rated
12 juni 2007, 18:47
Dat had ik nou niet verwacht van een conservatorium. Niet pop genoeg... Niet iedereen in de wereld heeft behoefte aan pop. Funk en jazz zijn ook ontzettend leuk om te spelen en te luisteren. Ze lullen dus maar wat... Naar mijn mening.

Erg jammer voor je DT. Ik had wel verwacht dat je het zou redden.

DTmaster
12 juni 2007, 18:50
ja ach , kijk als ik nou eens goed nadenk waarom haal ik een diploma op het Conservatorium.

ik heb al werk als gitaardocent bij mijn ex leraar die een goeie buisness heeft en elke leerling teveel gaat naar mijn kant op , zoiezo heb ik dus al een muziekschool waar ik aan de gang kan.

en om les te geven daar is het geen pre om cons te doen zolang ik maar goed les geef :) wel ik vind ik hetzelf prettiger om naast mijn Havo nog iets erbij te hebben en daar zit het hem in , Cons of wat anders :)

dus ik ga eerst maar kijken hoe het in Tilburg gaat en dan zien we wel maar zelf heb ik zoiets " als het geen Rotterdam of Amsterdam word dan maar niet"


of mischien is Tilburg toch wel goed ?

DT

DTmaster
12 juni 2007, 19:04
Dat had ik nou niet verwacht van een conservatorium. Niet pop genoeg... Niet iedereen in de wereld heeft behoefte aan pop. Funk en jazz zijn ook ontzettend leuk om te spelen en te luisteren. Ze lullen dus maar wat... Naar mijn mening.

Erg jammer voor je DT. Ik had wel verwacht dat je het zou redden.


ja ach ik ben wie ik ben , ik kan mij wel voegen naar het gene wat zij zeggen maar uiteindelijk ga ik toch niet die kant op , inderdaad had ik zelf ook wel verwacht dat ik door zou gaan maar ik speelde mischien te technisch.

het is natuurlijk wel zo dat ze tegenwoordig gitaristen willen hebben die radiovriendelijk zijn , tja helaas val ik dan af en ook mijn singer songwriting skills zijn niet voldoende moet ik toegeven , ik speel van alles maar mischien ben ik geen TOP 40 gitarist en is dat in Amsterdam juist de richtlijn !

dan niet !

Tristan
12 juni 2007, 19:21
Top 40 is volgens mij in Amsterdam niet de richtlijn hoor...
Ze zijn juist ontzettend vaag en crea bea met kurk zal ik maar zeggen...

Ik denk dat ze misschien juist denken dat je te methodisch gericht bent voor de opleiding, hell, ik ben al te methodisch gericht voor deze opleiding dus ik zou niet weten welke serieuze muzikant dat niet zou zijn...

Aan de andere kant hebben ze ook gelijk, Popmuziek kan je niet leren...
Het is gewoon een kwestie van een kelder induiken met een paar mensen, vette muziek schrijven met een leuk bandje en dan live zoveel mogelijk knallen, daar valt niet veel aan te leren, dus waarom ze daar dan opleiding van willen maken?
Dan ga je toch al gauw richting de Jazz, harmonieen, gehoortraining, arpeggiostudies, bla bla bla, bla bla bla...
Tsja, sommigen worden een betere muzikant van al dat studeren en anderen verliezen iets van hen identiteit, het is aan jou en alleen aan jou de taak om het pad te volgen dat je op dat moment het meeste ligt en soms moet je jezelf daarin ook bijsturen...

Gitaro
12 juni 2007, 19:23
Tiblurg... nouja, op het eind krijg je een diploma, daar gaat het toch om?

thefox
12 juni 2007, 23:03
Jammer DTMaster, heel veel succes met je andere auditie!

Ik ben ook niet aangenomen in A'dam. Was een beetje een vaag gesprek, meisje die me belde vond het volgens mij erg moeilijk om mij te vertellen dat ik niet aangenomen was. (op zich begrijpelijk, zijn geen makkelijke gesprekken)

De rede die ik uiteindelijk een beetje uit haar heb kunnen trekken: ik was te 'braaf', en ze vonden me niet 'creatief' genoeg. Ze kon in eerste instantie eigenlijk helemaal geen rede geven. Tjah, tegen smaak valt niet op te boksen denk ik dan. Ze vonden me liedjes niet leuk genoeg.

Gisteren heb ik theorie/solfege auditiedeel gehad in Utrecht (jazz/pop), dat was heftig want ik doe eigenlijk bijna nooit wat met notenschrift etc, maar ben gelukkig wel op dat deel aangenomen voor eerste jaar. Melodisch dictee en ritmisch dictee was lastig, maar uiteindelijk een foutje per onderdeel. Herkennen van intervallen en drie- vierklanken/omkeringen ging wel heel makkelijk, en dat heeft de docent uiteindelijk overtuigd denk ik. (het andere ging allemaal een beetje traag enzo)

Volgende week spelen in Utrecht, dat word nu dus echt 'alles of niets' aangezien ik in A'dam niet aangenomen ben. Misschien pas ik ook wel beter bij Utrecht, we zullen het zien :) Jazz is ook wel erg leuk!

Gitaro
12 juni 2007, 23:17
Jullie gaan nu voor de echte opleiding he, kan je niet aangenomen worden voor zo'n voorbereidingsjaar, of hoe dat ook heten mag?

thefox
12 juni 2007, 23:32
Jullie gaan nu voor de echte opleiding he, kan je niet aangenomen worden voor zo'n voorbereidingsjaar, of hoe dat ook heten mag?
Volgens mij doen ze dat alleen als ze je spel interessant vinden, maar je theoretisch/solfege tekort vinden schieten...

Tristan
13 juni 2007, 00:03
In Amsterdam is er voor de Pop geen voorbereidend jaar voor zover ik weet, in Rotterdam is het er wel...

peter_heijnen
13 juni 2007, 08:03
Volgens mij doen ze dat alleen als ze je spel interessant vinden, maar je theoretisch/solfege tekort vinden schieten...
Ze doen het als ze denken dat je het wel in je hebt maar nog net niet ver genoeg bent, zowel theoretisch als op je instrument, om zonder kleerscheuren de propodeuse te halen.

LPplayer
15 juni 2007, 00:32
Yo TheFox whazuuuuup.
Waaat niet aangenomen in Masterdam????
Nah wel ff knallen in Utrecht afgelopen maandag heb je theorie gehad toch?
Ssaank wel vet dat dat goed ging. Volgens mij is Utrecht idd wel meer iets voor je. Van Rotterdam moet ik nog horen wat het precies wordt, als ik daar binnenkom is het echt een wonder, maar ik hoor het volgende week.
In ieder geval heel veel succes en in Utrecht, en wees gewoon jezelf.



Jammer DTMaster, heel veel succes met je andere auditie!

Ik ben ook niet aangenomen in A'dam. Was een beetje een vaag gesprek, meisje die me belde vond het volgens mij erg moeilijk om mij te vertellen dat ik niet aangenomen was. (op zich begrijpelijk, zijn geen makkelijke gesprekken)

De rede die ik uiteindelijk een beetje uit haar heb kunnen trekken: ik was te 'braaf', en ze vonden me niet 'creatief' genoeg. Ze kon in eerste instantie eigenlijk helemaal geen rede geven. Tjah, tegen smaak valt niet op te boksen denk ik dan. Ze vonden me liedjes niet leuk genoeg.

Gisteren heb ik theorie/solfege auditiedeel gehad in Utrecht (jazz/pop), dat was heftig want ik doe eigenlijk bijna nooit wat met notenschrift etc, maar ben gelukkig wel op dat deel aangenomen voor eerste jaar. Melodisch dictee en ritmisch dictee was lastig, maar uiteindelijk een foutje per onderdeel. Herkennen van intervallen en drie- vierklanken/omkeringen ging wel heel makkelijk, en dat heeft de docent uiteindelijk overtuigd denk ik. (het andere ging allemaal een beetje traag enzo)

Volgende week spelen in Utrecht, dat word nu dus echt 'alles of niets' aangezien ik in A'dam niet aangenomen ben. Misschien pas ik ook wel beter bij Utrecht, we zullen het zien :) Jazz is ook wel erg leuk!

LPplayer
15 juni 2007, 00:34
Whahaha als iemand tha Rockgitaristen van nederland zijn zijn dat wel: Martijn van Agt en Menno Gootjes. Martijn van Agt is echt gewoon "een rauwe organische gitarist die niet echt van wiskunde houdt op de gitaar" heb ik hem eens horen zeggen.:)


helaas Rotterdam was het niet geworden , mijn theorie was onvoldoende en eerlijk ging het ook heel snel je had bijvoorbeeld maar 15 minuten voor de theorietoets en daarnaast ging de solfege echt retesnel.

1 wat is dit accoord ........................................... 2 enz enz

aardig snel dus :)


het spelen ging goed maar de uitslag was eenbeetje hetzelfde alsbij 'The Fox" behalve het gedeelte "aan het plafon van je eigen kunnen" :)

Ik vond het wel lekker gaan en het erg goeie gevoelens aan over gehouden , maar ze willen mij niet nou dan houd het op.

en dan nog een ding ik geloof dat die Martijn van Agt en Menno Gootjes meer Jazz ingesteld zijn en gewoon dachten " Joe Satriani wat moeten wij daarmee"
daarnaast speelde ik overgins ook nog mij eigen jazz fusion stuk.

Gitaro
15 juni 2007, 00:46
Ze doen het als ze denken dat je het wel in je hebt maar nog net niet ver genoeg bent, zowel theoretisch als op je instrument, om zonder kleerscheuren de propodeuse te halen.

Dus je kan daar niet naar binnen lopen, en zeggen "hey, ik kom voor de vooropleiding"? Zo had ik het me altijd voorgesteld namelijk.

thefox
19 juni 2007, 16:42
Een mooie dag vandaag :) Had vandaag auditie op Utrechts conservatorium en ben direct aangenomen! Niks geen wachten op uitslag etc, gewoon direct aangenomen. Te gek, so happy man! Lekker de komende vier jaar muziek maken, adios bouwkunde, hehe

Gitaro
19 juni 2007, 17:19
Gefeliciteerd! Zo zie je maar weer, Utrecht heerst. Nu ik zelf dit jaar met werk zit krijg ik steeds meer zin om me daar volgend jaar ook maar eens aan te melden. Wel effe noten leren lezen...

Tristan
19 juni 2007, 20:44
Goed man!
Veel plezier daar, zal wel lukken denk ik... :D

Jimi Hendrix
19 juni 2007, 20:57
Een mooie dag vandaag :) Had vandaag auditie op Utrechts conservatorium en ben direct aangenomen! Niks geen wachten op uitslag etc, gewoon direct aangenomen. Te gek, so happy man! Lekker de komende vier jaar muziek maken, adios bouwkunde, hehe

Gefeliciteerd! Ga je bij Eef Albers hoofdvak volgen?

future2future
19 juni 2007, 21:04
Een mooie dag vandaag :) Had vandaag auditie op Utrechts conservatorium en ben direct aangenomen! Niks geen wachten op uitslag etc, gewoon direct aangenomen. Te gek, so happy man! Lekker de komende vier jaar muziek maken, adios bouwkunde, hehe

Gefeliciteerd!

Volgens mij hebben wij elkaar gesproken bij Landau, kan dat kloppen? Jij was van Paul Gilbert enzo?

Welke stukken heb je gespeelt?

thefox
19 juni 2007, 22:10
Gefeliciteerd!

Volgens mij hebben wij elkaar gesproken bij Landau, kan dat kloppen? Jij was van Paul Gilbert enzo?

Welke stukken heb je gespeelt?
Hey!, jah denk het ook :) Ik had verteld van http://www.igf.org.uk/ waarbij Paul Gilbert de special guest was...

Ik heb trouwens Moonflower gespeeld (Rosenberg trio/Santana) Lone Star (Carl Verheyen) en Misty

En jij, heb jij al auditie gehad? Want jij deed een voorbereidend jaar toch?

thefox
19 juni 2007, 22:20
Gefeliciteerd! Ga je bij Eef Albers hoofdvak volgen?
Ik zou het niet weten eigenlijk. Die gast had er vrij weinig zin in, op een gegeven moment leek het zelfs alsof hij lag te slapen. Haha, alleen toen ik ineens een snel kwarten ding speelde keek hij even op ;)

future2future
19 juni 2007, 23:30
Hey!, jah denk het ook :) Ik had verteld van http://www.igf.org.uk/ waarbij Paul Gilbert de special guest was...

Ik heb trouwens Moonflower gespeeld (Rosenberg trio/Santana) Lone Star (Carl Verheyen) en Misty

En jij, heb jij al auditie gehad? Want jij deed een voorbereidend jaar toch?

Ja zat vooropleiding, moet volgende week auditie doen dus ik zie het wel...

thefox
20 juni 2007, 07:42
Ja zat vooropleiding, moet volgende week auditie doen dus ik zie het wel...
Ok, nou heeeeeel erg veel succes dan volgende week!, ik zal voor je duimen Grappig, ik had toen al zo'n idee 'dat kan best een gast van gitaarnet zijn' :)

dePerik
23 juni 2007, 23:47
Goed werk! Zeker dat laatste nummer rockt lekker weg hoor! En er is altijd wel iets te vinden om kritisch over te zijn, maar laat je niet afleiden! :blast:

peter_heijnen
24 juni 2007, 10:57
Ik zou het niet weten eigenlijk. Die gast had er vrij weinig zin in, op een gegeven moment leek het zelfs alsof hij lag te slapen. Haha, alleen toen ik ineens een snel kwarten ding speelde keek hij even op ;)
Dat lijkt zeker eef haha. Iig gefeliditeerd, veel succes en een fijne tijd daar! Utrecht is een geweldige stad en het conservatorium ligt er ook niet bepaald vervelend bij.

peter_heijnen
24 juni 2007, 10:59
Dus je kan daar niet naar binnen lopen, en zeggen "hey, ik kom voor de vooropleiding"? Zo had ik het me altijd voorgesteld namelijk.Goh, weet ik eigenlijk niet. Ik heb nog nooit van oemand gehoord die zo is binnengekomen.

De vooropleiding is volgens mij niet bedoeld als een soort miniopleiding, maar als voorbereiding op het hele traject.

future2future
26 juni 2007, 15:46
Ok, nou heeeeeel erg veel succes dan volgende week!, ik zal voor je duimen Grappig, ik had toen al zo'n idee 'dat kan best een gast van gitaarnet zijn' :)

Ben aangenomen in Zwolle vandaag! Echt te gek!!

thefox
26 juni 2007, 18:17
Ben aangenomen in Zwolle vandaag! Echt te gek!!
Gefeliciteerd!, en hoe zit het met utrecht? of wilde je zwolle liever doen?

future2future
26 juni 2007, 19:45
Utrecht is het niet geworden voor mij, ben afgewezen dus de keuze is voor me gemaakt, maar heb ik geen problemen mee!

Davidian
27 juni 2007, 21:52
http://nl.youtube.com/watch?v=g0EVV8WNTfg&mode=related&search=

Deze dude is conservatorium materiaal.

gorgasm
27 juni 2007, 22:17
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=88604

heb je m ook gevonden?
Toen ik t poste, geen kat die erop reageert. Maar dan lullen ze wel over een dooie(Jimi Hendrix) of ie al dan niet noten kon lezen.

thefox
28 juni 2007, 09:35
Cool!,

Ik heb volgende week trouwens al mn eerste lessen: uur les prive bij Marcel Karreman, en een uur bij Eef Albers. Die laatste vind ik wel spannend, ga zowieso maar mn MD recorder meenemen om mn les op te nemen. Zal wel nodig zijn denk ik :) Ben heel benieuwd!

future2future
28 juni 2007, 19:18
Als je bij eef les krijgt het komende jaar moet je sowieso alles opnemen. Ik heb het afgelopen jaar les van hem gehad en hij doet veels te veel om te onthouden of om op te schrijven. Heavy shit!

Succes man!