PDA

View Full Version : gitaar met Wilkinson trem intoneren



Hendriks
25 februari 2007, 20:28
Ik wil mijn gitaar met Wilkinson VS 50 trem intoneren , nu zitten er aan de achterkant van de zadels gaatjes , ik neem aan dat je hier met een inbus of schroevendraaier de snaarlengte kunt veranderen , nu heb ik met diverse maten inbus geprobeerd , maar nog niet een gevonden die "pakt" . Weet iemand de maat?

Rinze
25 februari 2007, 21:56
Ik wil mijn gitaar met Wilkinson VS 50 trem intoneren , nu zitten er aan de achterkant van de zadels gaatjes , ik neem aan dat je hier met een inbus of schroevendraaier de snaarlengte kunt veranderen , nu heb ik met diverse maten inbus geprobeerd , maar nog niet een gevonden die "pakt" . Weet iemand de maat?

Ik weet het zo niet, heb zelf zo'n Guitool (zakmes met wat frutsels zeg maar) waar ie wel op zit, maar ik heb ook een losse sleutel die ook op die VS50 imbusjes past, die heb ik gewoon bij een muziekzaak (tonika) meegenomen. Let wel: dat was toen ze nog een bak van die dingen hadden waar je gewoon uit mocht zoeken. Niet vergeten om de schroefjes op de bovenkant los te draaien he, anders gebeurt er nog niks...

Hendriks
25 februari 2007, 22:05
Oke Rinze van die schroevjes boven op wist ik niet. Vond het al vreemd dat ik er geen beweging in kreeg.