PDA

View Full Version : Guns 'n Roses weer bij elkaar?



Kris Haex
25 februari 2007, 17:55
Ik had van een kameraad gehoord dat de orginele leden van Guns 'n Roses weer bij elkaar zouden zijn? Als het echt waar zou zijn zou ik het geweldig vinden! Die drummer Steven Adler is toch aan het proberen ze weer samen te krijgen heb ik wel ergens gelezen. Maar of ze nu effectief weer samen zijn?

Thundermane
25 februari 2007, 19:27
Één woord: Buckethead

Nellyrocks
26 februari 2007, 11:49
(Ikhouechtvangnr mode aan)Één woord: Buckethead(Ikhouechtvangnr mode uit)

Kappe nou. Appetite for Distruction is een van de eerste bandjes die ik kocht. geen slash, geen GnR

hoofd
26 februari 2007, 12:07
geen slash, geen GnR

Oneens, geen Izzy, geen GnR! Slash op zichzelf is niet bijster interessant.. Pas met Izzy erbij wordt 't goed.

Overigens gaan de verhalen over een echte GnR reünie al rond sinds Izzy de band verliet, en de band niet veel later uit elkaar viel.. Ik geloof er niks van en van mij mag de band ook lekker op z'n gat blijven liggen. Ik moet er niet aan denken dat een stel uitgezakte veertigers de energie van toen probeert na te doen, het zou ronduit zielig zijn.. :stop:

brunodb
26 februari 2007, 12:51
Mag ik je erop wijzen dat Izzy de voorbije tour een aantal keren komen meespelen is dus die zijn vete met Axl is al lang voorbije tijd.

ook vind ik het ronduit belachelijk dat je het hebt over uitgezakte veertigers. elk van de groepsleden van de oude als van de nieuwe GNR kunnen het merendeel van elke groep op deze aardkloot nog met ogen dicht naar huis rocken. maar misschien denk jij dat je enkel rock n roll kan zijn als je twintig bent en nog geen kloten hebt meegemaakt.

Wat die mensen al meegemaakt hebben, dat leer je niet in de muziekschool. Dat is de ervaring om nog iets extra in de muziek te steken

Nellyrocks
26 februari 2007, 13:24
Oneens, geen Izzy, geen GnR! Slash op zichzelf is niet bijster interessant.. Pas met Izzy erbij wordt 't goed.

Eens. Izzy is een held. Ik trek die emmerkop alleen niet. Kan best een goede gitarist zijn maar nee, niet voor mij.

happynjitram
26 februari 2007, 16:23
Ik hoop dat ze niet bij elkaar komen, en dat axl ook eens op houdt met zijn stelletje freaks!! ze moeten gewoon stoppen en doorgaan als legendes, in plaats van hun reputatie te verpesten.

axl rose heeft veel geweldige muzikanten bij elkaar gesprokkelt voor de nieuwe gnr, maar dan kan je bijna net zo goed naar een coverband gaan kijken, zo goed zingt de nieuwe axl nou ook weer niet.

brunodb
2 maart 2007, 10:31
jij was duidelijk niet op de voorbije editie van graspop. ze waren toen ongelooflijk goed. zelfs vrienden van mij die zelfs geen guns n roses fan zijn en die zelfs naar de originele bezetting niet zouden gaan zien vonden het fantastisch.

maar ja, voor sommigen is het blijkbaar niet mogelijk om een groep te beoordelen door ernaar te gaan kijken maar wordt er enkel oeverloos gezwamd over legendes en imago en dergelijke.

ach ja. sommigen zijn muzikanten, anderen zijn luisteraars en nog anderen zijn poëten, maar niet noodzakelijkerwijs meer als 1 uit het rijtje

happynjitram
3 maart 2007, 01:51
leuk dat je me zo snel in een hokje plaatst.

Ik was wel bij de voorbije editie van graspop. En stond aardig vooraan bij GnR ook. Zoals ik al zei: ik vin dat Axl geweldige muzikanten bij elkaar heeft gesprokkelt. Maar het is geen gnr, het is een nieuwe band, met axl erbij. Maar waarom sta ik me eigenlijk tegen jou te verdedigen??? ik zit gewoon zelf niet te wachten op een coverband, jij blijkbaar wel.....dat moet jij weten.

Ik vond je post in ieder geval oeverloos gezwam

CowGuitar
3 maart 2007, 11:38
Ik moet er niet aan denken dat een stel uitgezakte veertigers de energie van toen probeert na te doen, het zou ronduit zielig zijn.. :stop:
Jij was toch fan van de Rolling Stones :D?

Pete Townshend
3 maart 2007, 13:34
"Guns 'n Roses drummer Steven Adler heeft gesproken over een mogelijke reunie van de oorspronkelijke line-up van de band rond Axl Rose. De drummer, die zelf de band verliet in 1990, verteld in een interview dat hij contact heeft gehad met Axl over een reunie.

Adler: "I saw Axl, talked with him from, shit, what was it? 10 or 12 at night to 8 in the morning, we talked. We resolved a lot of fucking shit! I said, 'You know the five of us have to get back together! That's when it will really fucking take off again! Nothing will be bigger. It would be the biggest reunion ever in history'.

"He just grinned and giggled a little bit. Everybody in his band came up to me and said, 'You're the greatest fucking drummer!. We tell Axl, 'You gotta get the band back together'!" That's what they said to HIM!"

De drummer vertelt ook dat hij contact heeft gehad met ex-bandmaatje en huidig Velvet Revolver gitarist Slash en gitarist Izzy Stradlin, die tijdens de afgelopen tournee van Guns al een aantal gastoptredens heeft gegeven.

"I've been talking with Slash. I've been talking with Izzy. He wants a reunion."

Bron (http://www.rocknieuws.nl)

squiertele
4 maart 2007, 23:52
Als ze weer bij elkaar zouden komen zou een van me dromen uitkomen maar ik verwacht er niet veel van.
Volgens mij zijn de meeste ruzies alweer bijgelegd alleen Slash heeft volgens mij nog ruzie met Axl. En ik denk ook niet dat Duff en Slash zomaar willen stoppen met Velvet Revolver.
Maar ik hoop het uiteraard met heel me hart. :satisfie:

brunodb
5 maart 2007, 16:56
"Guns 'n Roses drummer Steven Adler heeft gesproken over een mogelijke reunie van de oorspronkelijke line-up van de band rond Axl Rose. De drummer, die zelf de band verliet in 1990, verteld in een interview dat hij contact heeft gehad met Axl over een reunie.

Adler: "I saw Axl, talked with him from, shit, what was it? 10 or 12 at night to 8 in the morning, we talked. We resolved a lot of fucking shit! I said, 'You know the five of us have to get back together! That's when it will really fucking take off again! Nothing will be bigger. It would be the biggest reunion ever in history'.

"He just grinned and giggled a little bit. Everybody in his band came up to me and said, 'You're the greatest fucking drummer!. We tell Axl, 'You gotta get the band back together'!" That's what they said to HIM!"

De drummer vertelt ook dat hij contact heeft gehad met ex-bandmaatje en huidig Velvet Revolver gitarist Slash en gitarist Izzy Stradlin, die tijdens de afgelopen tournee van Guns al een aantal gastoptredens heeft gegeven.

"I've been talking with Slash. I've been talking with Izzy. He wants a reunion."

Bron (http://www.rocknieuws.nl)

Adler is een zeveraar die inderdaad niet liever zou willen dan de oude groep opnieuw bijeen te krijgen omdat hij zonder hen niks meer waard is. hij is zo fucked up door al de drugs die hij gebruikt heeft dat hij ze niet allemaal meer op een rij heeft. in dat laatste interview kwam hij bijvoorbeeld ook beweren dat leden van de "nieuwe" GNR hem kwamen vertellen hoe goed de oude GNR was en dat ze terug bijeen zouden moeten komen enzo. geweldige onlogische bullshit natuurlijk.

Als er 1 ex-GNR lid dat niet te geloven valt is het Adler.

niemand van de gunners van vroeger neemt Adler nog serieus, laat staan dat ze er opnieuw in een groep zouden willen mee zitten

torgal
6 maart 2007, 13:40
Meningen verschillen.
Ik volg Guns 'n Roses van in het begin en vond Apetite For Destruction geweldig.
Slash zei achteraf dat Izzy niet zo goed was en dat hij niet zo goed meekon wanneer hij improviseerde. Slash heeft zelfs alle gitaarpartijen moeten inspelen op de Illusions-albums, omdat Izzy niet meer kwam opdagen.
De nieuwe bezetting met Gilby Clarcke (dewelke Slash beter vond dan Izzy) en Matt Sorum vond ik ook heel geslaagd.
Duff heeft een solo-album, dewelke ik heel simplistische vind, Izzy heeft er een paar, dewelke ik geslaagd vind, alsook Gilby.
Dan is er ook de cd gekomen van 'Neurotic Outsiders'.

De laatste bezetting van de group met Robin Finck en Buckethead is gewoon rampzalig. Als je nog nooit van Guns 'n Roses gehoord hebt, en je ziet dan dit, dan kan je dit misschien wel goed vinden. Maar als je Guns 'n Roses al 20 jaar kent, dan is de nieuwste groep niks waard.

Ik keek ove 't laatst naar een reproduktie van Nightrain en wachtte vol ongeduld op de solo die door Buckethead zou gespeeld worden. Van de originele solo was er niks meer te bespeuren, alleen een simplistische improvisatie om het lied vol te maken. Dan dacht ik ook: Als dat alles is wat je kan... En Axl zijn stem is soft geworden. Het schreeuwerige is eruit...
Ik was van alles op de hoogte over Guns 'n Roses, maar sinds de nieuwe groep heb ik ze links laten liggen.
Indien er opnieuw een reunie komt met de voormalige bandleden, ben ik terug fan.

JimiDylan
6 maart 2007, 18:58
Meningen verschillen.
Ik volg Guns 'n Roses van in het begin en vond Apetite For Destruction geweldig.
Slash zei achteraf dat Izzy niet zo goed was en dat hij niet zo goed meekon wanneer hij improviseerde. Slash heeft zelfs alle gitaarpartijen moeten inspelen op de Illusions-albums, omdat Izzy niet meer kwam opdagen.
De nieuwe bezetting met Gilby Clarcke (dewelke Slash beter vond dan Izzy) en Matt Sorum vond ik ook heel geslaagd.
Duff heeft een solo-album, dewelke ik heel simplistische vind, Izzy heeft er een paar, dewelke ik geslaagd vind, alsook Gilby.
Dan is er ook de cd gekomen van 'Neurotic Outsiders'.

De laatste bezetting van de group met Robin Finck en Buckethead is gewoon rampzalig. Als je nog nooit van Guns 'n Roses gehoord hebt, en je ziet dan dit, dan kan je dit misschien wel goed vinden. Maar als je Guns 'n Roses al 20 jaar kent, dan is de nieuwste groep niks waard.

Ik keek ove 't laatst naar een reproduktie van Nightrain en wachtte vol ongeduld op de solo die door Buckethead zou gespeeld worden. Van de originele solo was er niks meer te bespeuren, alleen een simplistische improvisatie om het lied vol te maken. Dan dacht ik ook: Als dat alles is wat je kan... En Axl zijn stem is soft geworden. Het schreeuwerige is eruit...
Ik was van alles op de hoogte over Guns 'n Roses, maar sinds de nieuwe groep heb ik ze links laten liggen.
Indien er opnieuw een reunie komt met de voormalige bandleden, ben ik terug fan.Amen baby, amen...

Strangegun
6 maart 2007, 19:03
zou mij een worst wezen axel is een arrogant ventje 1,5 uur te laat op graspop voorig jaar en toen begon die te pruttele over dat hij wijn op had..... hou je bek en speel GNR zou nooit meer de oude worden. Alleen al omdat hij niet meer zo kan zingen als eerst, en niet meer zo overtuigend is als eerst.

woutB
6 maart 2007, 19:21
Ik vind het nogal geblaat allemaal.
Je was van alles op de hoogte van de oude guns lijkt mij sterk. Ik denk dat wij leken helemaal niets weten wat er in het wereldje van de grote bands aan de andere kant van de plas gebeurd en al zeker niet bij Guns. Allemaal info uit de 20ste hand.
Dat Izzy niet kon meekomen lijkt mij erg sterk. Maar belangrijker nog totaal niet relevant. De succesvolste nummers komen meer van zijn hand dan die van Slash. Dus zonder Izzy heeft Slash weinig te improviseren.
Er zijn misschien wel duizenden gitaristen die Guns nummers beter spelen als Slash en Izzy. Maar dat boeid niet. Zij hebben het verzonnen en de rest speelt gewoon een cover.
Buckethead is al weer 3 jaar weg bij GNR. Het is een rare snuiter maar spelen kan hij wel. Als jij zijn solo simplistisch vind wil ik m jou wel eens horen na spelen, of Slash. Begrijp me niet verkeerd ik heb ook liever Slash.
Wat betreft de stem van Axl. Die is inderdaad iets minder schreeuwerig.
Hij zingt op een andere manier. wat spaarzamer, denk ik.
Gelukkig maar, want ook jij weet dat er heel wat niet om aan te horen optredens zijn geweest omdat hij z'n stem had overbelast.

Die Adler is gewoon een treurig figuur. Zijn adlers appetite ( eveneens treurige naam) is geloof ik ook genokt. Dus hij gooit het nu over die boeg.

Oude Guns bij elkaar zou helemaal top zijn.
Nieuwe Guns ( heb ze 2 x gezien met en zonder emmerhoofd )
beste Guns n' roses cover band die je kan wensen, leuk dagje uit.

happynjitram
6 maart 2007, 20:19
een leuk dagje uit dat wel. en ik vind buckethead trouwens een geweldige gitarist. Alleen vind het en het anderhalf uur wachten niet waard. En het geld ook niet.

Kamiess
6 maart 2007, 21:47
Euhh, ik volg ze ook al een hele tijd en ben ook in NIjmegen geweest.

Maar om nu het hele gezeur over het wel of niet goed zijn van de nieuwe GNR niet te beginnen wil ik maar 1 ding tegenspreken.

Dat is het verhaal van IZZY, ik wist het wel, maar toevallig ligt bij ons repetitiehok een magazine(guitarist) met een interview met Slash.


Hierin zegt hij duidelijk dat er eigenlijk maar 2 gitaristen zijn met wie hij goed kan spelen en dat zijn Izzy en Dave Kushner.
Duff beaamt dit in hetzelfde interview.

Als de man het zelf zegt zal het wel zo wezen denk ik

FrankC
6 maart 2007, 21:48
zou mij een worst wezen axel is een arrogant ventje 1,5 uur te laat op graspop voorig jaar en toen begon die te pruttele over dat hij wijn op had..... hou je bek en speel GNR zou nooit meer de oude worden. Alleen al omdat hij niet meer zo kan zingen als eerst, en niet meer zo overtuigend is als eerst.

Anderhalf uur te laat inderdaad en vergeet daarbij de ellelange strontvervelende gitaarsolo`s niet. Er was 1 band weggevallen op die dag en daardoor werd beloofd dat Axl een extra lang optreden zou doen. Niet dus.Hij kwam heel sterk op en was zeergoed bij stem. Maar na een half uur zakte het enorm in. Lange pauzes etc.

Yankees die lopen op te scheppen hoe stoned of bezopen ze zijn als ze op het podium staan mogen ze van mij goed afdrogen. Het optreden is dan meestal benedenmaats terwijl het kaartje net zo duur is.

torgal
7 maart 2007, 10:18
Ik vind het nogal geblaat allemaal.
Je was van alles op de hoogte van de oude guns lijkt mij sterk. Ik denk dat wij leken helemaal niets weten wat er in het wereldje van de grote bands aan de andere kant van de plas gebeurd en al zeker niet bij Guns. Allemaal info uit de 20ste hand.
Ik ben ook maar op de hoogte door interviews, tijdschriften en internetsites te lezen, net zoals jij. Ik heb het hem natuurlijk niet zelf horen vertellen.


Dat Izzy niet kon meekomen lijkt mij erg sterk. Maar belangrijker nog totaal niet relevant. De succesvolste nummers komen meer van zijn hand dan die van Slash. Dus zonder Izzy heeft Slash weinig te improviseren.
Dat hangt natuurlijk weer van je bron af.
Onze bronnen zijn blijkbaar niet dezelfde, maar het is natuurlijk al meerdere jaren geleden.


Buckethead is al weer 3 jaar weg bij GNR. Het is een rare snuiter maar spelen kan hij wel. Als jij zijn solo simplistisch vind wil ik m jou wel eens horen na spelen, of Slash. Begrijp me niet verkeerd ik heb ook liever Slash.
Nee dank je, ik wil Buckethead niet naspelen. Als je bij Guns 'n Roses speelt en je verknoeit Slash z'n solo's, dan vind ik dat niet goed. Hij kan misschien zijn eigen supergoede stijl hebben, maar de manier waarop ik die twee liedjes gezien heb, zint me niet.


Wat betreft de stem van Axl. Die is inderdaad iets minder schreeuwerig.
Hij zingt op een andere manier. wat spaarzamer, denk ik.
Gelukkig maar, want ook jij weet dat er heel wat niet om aan te horen optredens zijn geweest omdat hij z'n stem had overbelast.
Hij blies zijn stem regelmatig op tegen het eind van het optreden, dat is waar.

joris
28 maart 2007, 10:24
Guns n' roses is voor mij de band die de beste rock songs ever heeft geschreven. Niet alleen apetite for destruction is een top plaat, ook LIES is rete goed.. Dan komen er de Illusions-albums nog bij. Die werden destijds door critici als minder bestempeld. BUll! Estranged komt op mijn begrafenis uit de speakers..Dat is zo goed! Afijn, ik heb een paar van die boeken gelezen over GNR (mark putterford) en als ik maar een deel mag geloven, dan is GNR in de oude bezetting 1 van de meest aparte gevallen ooit. Alleen al hoe die gasten bij mekaar zijn gekomen, hun liedjes schreven, hun liedjes opnamen etc.. Die waren (en Alx nog steeds) helemaal maf! Alleen Izzy was wat normaler dan de rest. Die stopte tijdens de Use Your Illusion Tour om met een campertje door de VS te gaan rijden om halfbakken rocksongs in kleine clubs te spelen. (eigenlijk ook wel maf) Ook was de druk te veel en kan vooral Axl daar niet mee omgaan. Die dude is nu in de veertig en komt weer stelselmatig te laat of helemaal niet. Die kerel is geen spat veranderd, tussen de oren van een ander kaliber dan de gewone mens etc.. Die heeft jaren in zijn huis op de bergen een beetje lopen flipperen en songs geschreven. Hij is briljant en een genie van heb ik jou daar. Hij schreef zowat alles en wist hoe het uiteindelijke muzikale concept moest klinken. Hij dirigeerde de rest en that is it. Toch bracht een Slash wel zeker een aparte sound mee in GNR. Izzy schreef nogal eens mee met Alx (maar niet Estranged etc) en Duff en Steven hadden net zo goed Pete en Steve kunnen wezen.
Een reunie van de oude GNR? Ha, als ik Slash en Duff mag geloven komt die er nooit! Ze praten al bijna tien jaar niet meer met axl.. Die zijn die dude helemaal beu!
Mochten ze ooit bij elkaar komen, een nieuwe plaat maken, dan ben ik de eerste die flipt van geluk.. Ik vrees alleen dat ik toch iets anders moet zoeken om van te flippen.. Ach, een Pink FLoyd reunie is in de maak volgens sommige bronnen... Ook geen verkeerd bandje (understatement)

Danieldg
28 maart 2007, 13:40
GnR waren voor mij een goede band, Use Your Illusion 2 vond ik geniaal :p Muzikaal beter uitgewerkt dan Appetite For Destruction vond ik wel.
Mochten ze ooit terug in de originele bezetting bij elkaar komen, dan wel ik zeker eens naar een concert van hen gaan.

*ff Use Your Illusion 2 opzetten :p*

FNaRK
28 maart 2007, 14:15
Gunz and Rosez ?????



:seriousf:

joris
29 maart 2007, 23:51
Gunz and Rosez ?????



:seriousf:

Nerd
Nerd
Nerd

woutB
30 maart 2007, 22:14
Gunz and Rosez ?????



:seriousf:

Maar die bestaan ook al niet meer, toch?

glasbier
30 maart 2007, 22:18
ik hoop echt dat die walgen niet weer bijelkaar zijn!
BRRRRRR.....!

Kris Haex
1 april 2007, 14:17
Ik denk dat het maar geruchten waren hoor, die gasten komen neit meer bij elkaar. Velvet Revolver komt op op Graspop.

Nellyrocks
2 april 2007, 08:51
Ik denk dat het maar geruchten waren hoor, die gasten komen neit meer bij elkaar. Velvet Revolver komt op op Graspop.

Sluit elkaar niet uit natuurlijk. RATM heeft ook een gig tussendoor gedaan.

robby-C.rock
10 april 2007, 10:19
velvet revolver komt dit jaar ook op fields of rock.... ga ik als het goed is heen :)

vorig jaar heb ik guns and roses in nijmegen gezien.. was wel vet maar zou veel vetter zijn als Slash enzoow er weer bij kwamen... die gitaristen kunnen die solo's lang zo goed nhiet als slash zelf.

over de geruchten: een engelse fotograaf had gemeld dat guns and roses op graspop weer in de oude combo zou gaan spelen.. maar dit bericht heeft hij weert teruggetrokken... maar steven adler (oude drummer) had al wel weer met axl het erover gehad en ook al weer met de rest van de band gesproken... nu nog afwachten... ik hoop dat ze weer bij elkaar komen :)

__________________________________________________ ______________
te koop: stagg les paul linkshandig... mooi beginnersgitaartje

Luc-O
10 april 2007, 19:22
Guns 'n Roses is echt overschat. Die Slash kan echt niet spelen, ik hoorde laatst op radio Veronica sinds zéér lange tijd weer eens een oud nummertje voorbij komen, mán, die solo's zijn zó vals, vooral z'n bends.
Waarom heeft iedereen het trouwens over Buckethead?? Ron Thal, aka Bumblefoot, is de gitarist tegenwoordig. Ongelofelijk dat zo'n supergitarist zich leent vor die trieste bedoening.

Zarath
11 april 2007, 19:45
Al zou Guns 'n Roses echt weer bij elkaar komen, hun glorie tijd zullen ze nooit meer evenaren. Ze zouden uit elkaar moeten blijven, uit respect voor hun toch aardig nostalgische geschiedenis, in plaats van zichzelf voor schut te zetten als sell-out act. Dat wat nu voor Guns 'n Roses doorgaat stelt naar mijn mening niet echt veel voor.

Wat Slash betreft, echt geweldig goed is hij niet nee, ik ken voldoende mensen van een jaar of 17 die veel beter zijn. Maar Slash had toch een zekere stijl die het publiek altijd wist te boeien en dat is wat hem in de ogen van velen een goede gitarist maakt. Zijn solo's liggen aardig lekker in het gehoor en zijn extreem toegankelijk, ookal zit er hier en daar wel eens een nootje in dat een beetje dissonant klinkt.

Slash is artistiek gezien een trol, maar commercieël een godheid. ;)

happynjitram
11 april 2007, 22:56
Al zou Guns 'n Roses echt weer bij elkaar komen, hun glorie tijd zullen ze nooit meer evenaren. Ze zouden uit elkaar moeten blijven, uit respect voor hun toch aardig nostalgische geschiedenis, in plaats van zichzelf voor schut te zetten als sell-out act. Dat wat nu voor Guns 'n Roses doorgaat stelt naar mijn mening niet echt veel voor.

Wat Slash betreft, echt geweldig goed is hij niet nee, ik ken voldoende mensen van een jaar of 17 die veel beter zijn. Maar Slash had toch een zekere stijl die het publiek altijd wist te boeien en dat is wat hem in de ogen van velen een goede gitarist maakt. Zijn solo's liggen aardig lekker in het gehoor en zijn extreem toegankelijk, ookal zit er hier en daar wel eens een nootje in dat een beetje dissonant klinkt.

Slash is artistiek gezien een trol, maar commercieël een godheid. ;)

met je eerste alinea kan ik het nog wel goed vinden, maar je tweede echt totaal niet! Ik zelf vind slash een van de beste gitaristen OOIT. Ik ken ontzetten veel gitaristen uit allemaal verschillende stijlen waar ik allemaal van kan genieten. Zoveel soorten gitaristen die zo veel meer techniek hebben als slash. Maar geen een gitarist legt zoveel gevoel in zijn spel en sound als hij.

ben vanhoof
11 april 2007, 23:26
Al zou Guns 'n Roses echt weer bij elkaar komen, hun glorie tijd zullen ze nooit meer evenaren. Ze zouden uit elkaar moeten blijven, uit respect voor hun toch aardig nostalgische geschiedenis, in plaats van zichzelf voor schut te zetten als sell-out act. Dat wat nu voor Guns 'n Roses doorgaat stelt naar mijn mening niet echt veel voor.

Wat Slash betreft, echt geweldig goed is hij niet nee, ik ken voldoende mensen van een jaar of 17 die veel beter zijn. Maar Slash had toch een zekere stijl die het publiek altijd wist te boeien en dat is wat hem in de ogen van velen een goede gitarist maakt. Zijn solo's liggen aardig lekker in het gehoor en zijn extreem toegankelijk, ookal zit er hier en daar wel eens een nootje in dat een beetje dissonant klinkt.

Slash is artistiek gezien een trol, maar commercieël een godheid. ;)

Als jij riffs kan schrijven die iedereen zo hard aanspreken, ga je gang en stuur ze door naar mij... Een nummer à la sweet child of paradise city kan ik altijd wel gebruiken.

hoofd
11 april 2007, 23:30
Riffs schrijven, dat kan Slash wel. Nummers schrijven kan 'ie toch echt niet zonder hulp van anderen. Nee, wat GnR betreft, laat 't nummers schrijven dan maar over aan Izzy Stradlin, die man is pas goed!

drap
12 april 2007, 00:56
Riffs schrijven, dat kan Slash wel. Nummers schrijven kan 'ie toch echt niet zonder hulp van anderen. Nee, wat GnR betreft, laat 't nummers schrijven dan maar over aan Izzy Stradlin, die man is pas goed!

Het is ook iets wat de meeste gitaristen niet helemaal door hebben wat mij betreft. Een goeie slaggitarist zijn is een vak apart. Dat wordt nogal eens ondergewaardeerd. Ik moet wel zeggen dat Slash ook een heel eigen geluid heeft. Eén bend of één keer een vibrato en je hoort meteen dat het Slash is. Z'n werk bij Velvet Revolver kan ik enorm waarderen. Alleen die solo in Slither al, dat is gewoon een explosie.

Nellyrocks
12 april 2007, 10:15
Ik snap best dat mensen Slash geen goede gitarist vinden. Ligt er voor het grootste gedeelte echt aan waar je hem mee vergelijkt. Vergeleken met alle Steve Vai's ed speelt ie inderdaad vals en slordig maar aan de andere kant boeit me dat helemaal geen reet. Ik vind hem nog steeds cool en hij heeft een hele distinctive sound en manier van spelen. G'n'R was in de jaren 80 toch meer een "overal schijt aan hebben" band tussen alle LA glammeuk. Wie let er dan op een valse bend. Ik niet.

Izzy is de bomb. Dat sowieso. :rockon:

Kris Haex
12 april 2007, 16:01
Slash is technisch ook wel goed, ok, er zijn er die technisch beter zijn. Maar hij kan best goed spelen, en snel ook, en dan ook nog eens met gevoel. Hij is goed punt. Maar er zijn ook wel betere, en zeer zeker ook slechtere.

joris
12 april 2007, 18:04
Overschat? Niet goed?
Goed spel is niet belangrijk..Timing en creativiteit, daar draait het om!

Maurice_732
24 april 2007, 14:03
guns n roses (http://www.cityfm.nl/noordoost/index.php?page=rockreportview&id=2092)

Echt zoiets verwacht je niet.
Zelfs niet naar alle geruchten

happynjitram
24 april 2007, 14:45
Ja ik had het al een tijdje geleden gelezen. Het zegt alleen nog helemaal niks. :satisfie:

Gitaro
24 april 2007, 21:19
Natuurlijk, het is ook een stel roemgeile gierigaards.

hoofd
24 april 2007, 22:23
- topics samengevoegd -


En verder.. Dat interview wilt dus nog echt totaal niks noppes nada zeggen.. En het zal me een worst wezen.

Valoosj
24 april 2007, 22:38
jij was duidelijk niet op de voorbije editie van graspop. ze waren toen ongelooflijk goed. zelfs vrienden van mij die zelfs geen guns n roses fan zijn en die zelfs naar de originele bezetting niet zouden gaan zien vonden het fantastisch.

maar ja, voor sommigen is het blijkbaar niet mogelijk om een groep te beoordelen door ernaar te gaan kijken maar wordt er enkel oeverloos gezwamd over legendes en imago en dergelijke.

ach ja. sommigen zijn muzikanten, anderen zijn luisteraars en nog anderen zijn poëten, maar niet noodzakelijkerwijs meer als 1 uit het rijtje

HAHAAAHAHAHAAHA ik stond daar! een uur lang in de regen kijken naar een idioot die telkens een meter verder ging staan tot de spots allemaal perfect afgesteld waren. 5 minuten en anderhalf nummer zonder ziel later was ik alweer op de camping...
wat een klucht die nieuwe gnr

brunodb
25 april 2007, 01:13
ach ja. luister jij dan maar lekker naar die ouwe platen man en spreek over de goeie ouwe tijd want meer rest er je niet. ik zal wel vol anticipatie op chinese democracy wachten want velvet revolver zal weer sucken op hun nieuwe plaat zoals ze suckten op hun oude plaat

happynjitram
25 april 2007, 18:55
alleen suckten ze niet op hun oude plaat...IMO

cardinal
25 april 2007, 19:29
denken dat een stel uitgezakte veertigers de energie van toen probeert na te doen, het zou ronduit zielig zijn.. :stop:

Kuch, hoest, proest....39 nu en mijn maatjes zitten ook in de richting, maar wij rocken als jochies van 16 dude, dus praat even voor jezelf:) .

Wel waar dat izzy the man is/was. Slash is leuk voor het plaatje.

Jyuuga
26 april 2007, 21:38
Nog ff over Slash: ik ken niemand anders die met (inderdaad) zoveel gevoel kan spelen als hij, luister Estranged of de jankende eerste solo van November Rain, ik zie (bijna ;)) niemand die dat ook kan.

E-J
26 april 2007, 21:59
Nog ff over Slash: ik ken niemand anders die met (inderdaad) zoveel gevoel kan spelen als hij, luister Estranged of de jankende eerste solo van November Rain, ik zie niemand die dat ook kan.

Er zijn inderdaad maar weinig gitaristen die niet echt met gevoel lijken te spelen, maar dat er geen andere is? ;) Lijkt me sterk.

Jyuuga
26 april 2007, 23:02
Er zijn inderdaad maar weinig gitaristen die niet echt met gevoel lijken te spelen, maar dat er geen andere is? ;) Lijkt me sterk.

Nee ok, maar ik vind hem toch eigenlijk wel één van de beste voorbeelden, vooral in de rockscene.

happynjitram
26 april 2007, 23:23
Nee ok, maar ik vind hem toch eigenlijk wel één van de beste voorbeelden, vooral in de rockscene.

Vind ik dus ook, en dat is ook de reden dat ik hem een van de beste gitaristen ooit vind. Het gaat er namelijk niet altijd om hoeveel techniek er wordt gebruikt, maar om hoe het stuk klinkt. Hij is een van de enige gitaristen die me echt emotioneel kan raken, en dan maakt het mij echt niet uit wat andere mensen er van vinden :)

Kris Haex
27 april 2007, 15:49
Wat hij speelt is idd goed, maar snelheid heeft hij ook, die solo van Paradise city is niet echt wat je noemt: traag. Maar hij kan dan ook nog eens met zoveel gevoel spelen. Hij is best wel goed.

Nellyrocks
27 april 2007, 17:52
Wat hij speelt is idd goed, maar snelheid heeft hij ook, die solo van Paradise city is niet echt wat je noemt: traag. Maar hij kan dan ook nog eens met zoveel gevoel spelen. Hij is best wel goed.

En heel accuraat. In het dubbeltempo einde valt de zang even weg en hoor je Slash van dikkerdiedikkerdedikkerdiedikkerdedikkerdiedikkerd edikkerdiedikkerdedikkerdiedikkerdedikkerdiedikker dedikkerdiedikkerdedikkerdiedikkerdedikkerdiedikke rdedikkerdiedikkerdedikkerdiedikkerdedikkerdiedikk erdedikkerdiedikkerde. En dat is echt niet slordig gespeeld.

Verschil is wel dat hij toen 21 was en net wat minder drank en drugs tot zich had genomen.

Kris Haex
29 april 2007, 23:48
Idd. Zeker niet slordig, er zitten 32ste noten in dacht ik, die solo is snel, en dan nog zit er ook veel feeling in hoor. Hij kan echt zo een noot effe wat aanhouden, overschakelen op een snelle lick weer aanhouden en weer door, echt op een ritme wat hij alleen aanvoelt. Nu zal hij wel wat meer sloppy zijn als toen, maar die solo zal hij nog wel redelijk kunnen waarschijnlijk. Het is gewoon zo dat hij ook wel een hele dosis snelheid heeft naast z'n feeling, hij bezit echt beiden, en dat maakt hem speciaal en erg goed. En dat beetje sloppy heeft ook wel wat. Blackmore heeft dat ook. Hendrix had het ook. Maar toch wel allen goede gitaristen.

Pickslide
8 mei 2007, 15:11
axl rose heeft veel geweldige muzikanten bij elkaar gesprokkelt voor de nieuwe gnr

ja hij is alleen één belangrijke persoon vergeten te vervangen.....zichzelf!

Jyuuga
8 mei 2007, 16:08
ja hij is alleen één belangrijke persoon vergeten te vervangen.....zichzelf!

x''''D, die is goed ^_^.

torgal
26 juni 2007, 13:58
Na deze topic een hele tijd links gelaten te hebben, neem ik hem nu terug op.
En wat zie ik?
Dat jullie allemaal, van 12 jaar tot 72 jaar, een ferm stukje kunnen uit jullie nek kletsen.

Wat verschil maakt het uit dat die of die de oude bezetting van GNR beter vinden dan de nieuwe, en sommige andere juist omgekeerd.
Slash is voor de een de beste, voor de ander juist niet. De ene vind Izzy geweldig, de andere dan weer niet.

En dat discussiëert hier tegen mekaar op om duidelijk te maken dat jouw smaak beter is dan die van de andere.

Wie je beter vindt, doet er hier niet toe. Vind je GNR niet goed, kom dan hier niet je gal uitspuwen. Je zou het ook niet leuk vinden dat we jouw groepje de grond in boren.
Dat iedere gitarist zijn eigen stijl heeft, ook al vinden andere dat ie geen stijl heeft, doet er niet toe. Het is het geheel dat verkocht wordt, en niet ieder groepslid afzonderlijk.
Namen zoals "roemgeile gierigaards", "ik hoop echt dat die walgen niet weer bijelkaar zijn" en dat 17-jarige jochies beter spelen.
Waar wachten jullie dan nog op?
Als 17-jarigen beter spelen, dan moeten jullie vast en zeker ook beter spelen. Doe het, speel en verpletter ze, maar pas op dat je geen walg wordt. En van al dat geld dat je ermee verdient en de bekendheid die je verwerft, pas ermee op want ze noemen je zo dadelijk ook een roemgeile gierigaard...

Niets persoonlijk, enkel algemeen bedoeld.

Laat die jongens doen waar ze zin in hebben, en respecteer andermans mening. Breek mekaar niet af aub.

Maurice_732
26 juni 2007, 16:48
Na deze topic een hele tijd links gelaten te hebben, neem ik hem nu terug op.
En wat zie ik?
Dat jullie allemaal, van 12 jaar tot 72 jaar, een ferm stukje kunnen uit jullie nek kletsen.

Wat verschil maakt het uit dat die of die de oude bezetting van GNR beter vinden dan de nieuwe, en sommige andere juist omgekeerd.
Slash is voor de een de beste, voor de ander juist niet. De ene vind Izzy geweldig, de andere dan weer niet.

En dat discussiëert hier tegen mekaar op om duidelijk te maken dat jouw smaak beter is dan die van de andere.

Wie je beter vindt, doet er hier niet toe. Vind je GNR niet goed, kom dan hier niet je gal uitspuwen. Je zou het ook niet leuk vinden dat we jouw groepje de grond in boren.
Dat iedere gitarist zijn eigen stijl heeft, ook al vinden andere dat ie geen stijl heeft, doet er niet toe. Het is het geheel dat verkocht wordt, en niet ieder groepslid afzonderlijk.
Namen zoals "roemgeile gierigaards", "ik hoop echt dat die walgen niet weer bijelkaar zijn" en dat 17-jarige jochies beter spelen.
Waar wachten jullie dan nog op?
Als 17-jarigen beter spelen, dan moeten jullie vast en zeker ook beter spelen. Doe het, speel en verpletter ze, maar pas op dat je geen walg wordt. En van al dat geld dat je ermee verdient en de bekendheid die je verwerft, pas ermee op want ze noemen je zo dadelijk ook een roemgeile gierigaard...

Niets persoonlijk, enkel algemeen bedoeld.

Laat die jongens doen waar ze zin in hebben, en respecteer andermans mening. Breek mekaar niet af aub.
Net nieuw op het forum, en ik haat je nu al :angry:
en forms zijn er voor discusies!!!

Jeroensnake
26 juni 2007, 17:37
Maar hij had wel gelijk dat mensen goed uit hun nek kunnen lullen.

______________
get in, get out
do this, do that
get it, take these
drop those, get it
forget that, let go
grab hold, don't run
row your boat, water
flows, get in, look around
and get out.

brunodb
27 juni 2007, 16:19
Na deze topic een hele tijd links gelaten te hebben, neem ik hem nu terug op.
En wat zie ik?
Dat jullie allemaal, van 12 jaar tot 72 jaar, een ferm stukje kunnen uit jullie nek kletsen.

Wat verschil maakt het uit dat die of die de oude bezetting van GNR beter vinden dan de nieuwe, en sommige andere juist omgekeerd.
Slash is voor de een de beste, voor de ander juist niet. De ene vind Izzy geweldig, de andere dan weer niet.

En dat discussiëert hier tegen mekaar op om duidelijk te maken dat jouw smaak beter is dan die van de andere.

Wie je beter vindt, doet er hier niet toe. Vind je GNR niet goed, kom dan hier niet je gal uitspuwen. Je zou het ook niet leuk vinden dat we jouw groepje de grond in boren.
Dat iedere gitarist zijn eigen stijl heeft, ook al vinden andere dat ie geen stijl heeft, doet er niet toe. Het is het geheel dat verkocht wordt, en niet ieder groepslid afzonderlijk.
Namen zoals "roemgeile gierigaards", "ik hoop echt dat die walgen niet weer bijelkaar zijn" en dat 17-jarige jochies beter spelen.
Waar wachten jullie dan nog op?
Als 17-jarigen beter spelen, dan moeten jullie vast en zeker ook beter spelen. Doe het, speel en verpletter ze, maar pas op dat je geen walg wordt. En van al dat geld dat je ermee verdient en de bekendheid die je verwerft, pas ermee op want ze noemen je zo dadelijk ook een roemgeile gierigaard...

Niets persoonlijk, enkel algemeen bedoeld.

Laat die jongens doen waar ze zin in hebben, en respecteer andermans mening. Breek mekaar niet af aub.

heel erg mee eens, met deze post!

torgal
2 juli 2007, 13:31
Net nieuw op het forum, en ik haat je nu al :angry:
en forms zijn er voor discusies!!!

Omdat ik iets zeg waarmee je het niet eens ben?
Juist ja, wanneer we het er niet mee eens zijn, breken we mekaar af. Dat is wat ik hier dus probeer te zeggen.
En nog maar net duidelijk gemaakt, of hop, het begint weer.

torgal
2 juli 2007, 13:32
heel erg mee eens, met deze post!

Dank je wel.