PDA

View Full Version : Exr brug



gorbatjov
25 februari 2007, 17:23
Hallo allemaal ik heb een ibanez exr 170 ergodynemaar wil de trem vervangen,kan er zo een schaller of orginele floyd in of moet ik dan heel veel gaan verbouwen?

blimb
25 februari 2007, 17:26
Hallo allemaal ik heb een ibanez exr 170 ergodynemaar wil de trem vervangen,kan er zo een schaller of orginele floyd in of moet ik dan heel veel gaan verbouwen?
waarom wil je de "trem" veranderen?

Squier4ever
25 februari 2007, 17:43
voor het geld dat je daar aan kwijt bent kun je beter een nieuwe gitaar kopen, dwz die ibanez verkopen en dan sparen voor een tweedehands RG 550 oid....

DarknessAwaits
25 februari 2007, 19:03
Waarom wil je de trem vervangen precies vervangen? Gebruik je 'm ook echt of eigenlijk nooit? Want anders is het een goed idee om hem vast te zetten, dat biedt eigenlijk enkel maar voordelen maar 'gebruiken' kun je hem dan niet meer.

koennie
25 februari 2007, 19:06
voor het geld dat je daar aan kwijt bent kun je beter een nieuwe gitaar kopen, dwz die ibanez verkopen en dan sparen voor een tweedehands RG 550 oid....

wow heb je t licht gezien :p je raadt iemand een rg aan! :p

een nieuwe trem kost je van een goed merk al gauw 150 euro of meer, maar dan zit je wel goed voor de komende 20 jaar. imitatie tremolo's zijn vaak niet beter dan wat je nu hebt. een 2e hands rg 550 is idd een goede oplossing; erg veel gitaar voor je geld.

gorbatjov
25 februari 2007, 19:45
Hallo bedankt voor de snelle reactie .
Ik wil hem vervangen omdat de actie alleen vooe de hele brug te verstellen is en niet per snaar.
Ander gitaartje kan wel maar deze bevalt me eigenlijk heel goed.

koennie
25 februari 2007, 20:28
Hallo bedankt voor de snelle reactie .
Ik wil hem vervangen omdat de actie alleen vooe de hele brug te verstellen is en niet per snaar.
Ander gitaartje kan wel maar deze bevalt me eigenlijk heel goed.

dat is met iedere floydrose het geval. bij de meeste gitaren is t niet zo'n probleem dat je niet iedere snaar apart kan instellen. wil je dat zo graag dan?

gorbatjov
25 februari 2007, 20:46
Ja want ik heb alleen fretbuzzzzzzzzzzzzzz op de a snaar als die dus een tikkie omhoog gaat zal het een ietsje minder worden hoop ik.

Squier4ever
25 februari 2007, 21:08
tja het blijft een ibanez he..... :D

AART
25 februari 2007, 22:22
tja het blijft een ibanez he..... :D

Tsja, en verstand van die dingen is ook een kunst he...


@ Gorbat(moet hier geen s?)jov: Je kan metalen plaatjes kopen/maken die je onder het zadel kan leggen om de bewuste snaar iets hoger te leggen.

En mocht iemand een goede RG mét de enige echte Edge tremolo willen, zie sig ;)

blimb
26 februari 2007, 12:00
Tsja, en verstand van die dingen is ook een kunst he...


@ Gorbat(moet hier geen s?)jov: Je kan metalen plaatjes kopen/maken die je onder het zadel kan leggen om de bewuste snaar iets hoger te leggen.

En mocht iemand een goede RG mét de enige echte Edge tremolo willen, zie sig ;)

of je stopt er een stukje karton of weet ik veel wat onder... en ja je krijgt vast mensen die allemaal gaan beweren dat dat heel slecht is voor je sustain iof je geluid of weet ik veel wat .. maar dat zijn imho broodje aap verhalen :)

koennie
26 februari 2007, 13:14
of je stopt er een stukje karton of weet ik veel wat onder... en ja je krijgt vast mensen die allemaal gaan beweren dat dat heel slecht is voor je sustain iof je geluid of weet ik veel wat .. maar dat zijn imho broodje aap verhalen :)

naja karton zou ik niet direct doen, eerder een stukkie blik ofzo of een ander hard materiaal.

gorbatjov
26 februari 2007, 20:00
Thanks kijk hier heb ik wat aan, want een persoonlijke voorkeur spuien en voor de rest niks zinnig melden daar word ik niet vrolijk van.

koennie
26 februari 2007, 22:36
oja nog iets, schroef die zadeltjes pas los als de snaren helemaal zonder spanning zijn, anders is die schroefdraad zo verrot en gebruik precies de goede imbus sleutel.

succes!