PDA

View Full Version : Werken met midi op de pc... Welk programma?



eddewien3
25 februari 2007, 17:03
Wie kan mij vertellen welk programma ik midi kan opslaan op de computer? Ik ben in het bezit van een Line 6 Vetta en wil geluiden opslaan. Ik heb inmiddels een USB/Midi kabeltje aangeschaft maar weet nog niet welk programma ik daarvoor nodig heb.

Ik hoor of lees graag wat te doen.

Gr. Edwin

Hempo
25 februari 2007, 17:03
Cubase of Cakewalk, dacht ik. Vast nog veel meer programma's.

Fvddungen
25 februari 2007, 17:28
Om de sounds van je Vetta op te slaan op je pc gebruik je gewoon Gearbox van Line 6 zelf. Daarvoor heb je geen Cubase o.i.d. nodig. Daarnaast is zo'n sequencer programma ook niet echt bedoeld om presets op te slaan.

Digitech
25 februari 2007, 17:31
misschien staat hier nog iets bij:

http://www.vettaville.nl/vvdownloadsnl.htm

eddewien3
26 februari 2007, 16:34
Bedankt voor jullie reacties!

Kan ik gearbox ergens downloaden? Als ik bij vettaville kijk wordt het er voor mij in ieder geval niet duidelijker op.

Het is de bedoeling dat ik Patches op kan slaan, bestaande patches in de vetta kan laden maar ook de gehele factorybank kan vervangen....

Gr. Edwin

Ic3gl0vE
26 februari 2007, 16:51
Werkt dat ook niet met line6edit? Gewoon gratis downloaden op line6.com

Een midi sequencer kān wel als je apparaat SysEx gebruikt, maar het is een hele dure oplossing als je het alleen voor zoiets gebruikt en de line6 software is vaak gratis.

Fvddungen
26 februari 2007, 17:54
Ik heb nog eens gekeken, maar Gearbox werkt niet met de Vetta. Het is meer voor de PodXT en aanverwanten.

Je zult het met Line 6 Edit moeten doen. Dat werkt op zich ook prima.

eddewien3
3 maart 2007, 10:32
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik ga het proberen met edit.

Gr. Edwin

eddewien3
18 juni 2007, 23:01
Helaas werkt het bij mij niet. Ik krijg het niet voor elkaar om de Vetta met de computer te laten communiceren. Mijn pc herkent de vetta gewoon weg niet. Moet ik op de vetta ook een aantal handelingen verrichten behalve dan op de save- en paginaknop te drukken/doorlopen?

Ik krijg er de zenuwen van...

Gr. Edwin

Ic3gl0vE
18 juni 2007, 23:04
Welk programma probeer je? Je moet in ieder geval de midi in en out goed instellen. Waarschijnlijk staat het nu op 'windows midi' of 'mpu401', maar meestal moet je iets anders uit het lijstje hebben.

bert k
18 juni 2007, 23:44
Je moet idd de midi van je geluidskaart selecteren.