PDA

View Full Version : fender 65 deluxe reverb, is het wat?



a.c.
25 februari 2007, 16:26
Ik wil een kleine fender combo die me in een kroegje zonder P.A. uitversterking van de gitaar net dat volle randje geeft voor blues op een strat en gretsch. De 65 deluxe reissue lijkt me een goede versterker. Heeft een van jullie er ervaring mee? Een oude deluxe is vast moeilijk te krijgen en duur?

Ik probeerde laatst de vibrolux, maar vond die net weer niet zo lekker klinken (ruis en scherpe toon, niet dat mooie ronde fendergeluid). Zit er wezenlijk verschil tussen deze twee?
Bij voorbaat dank.

LP_CL
25 februari 2007, 16:59
ronde mooie fendertoon, dus waarschijnlijk dat dat je zoekt.

Chris Winsemius
25 februari 2007, 17:09
Naast diverse Marshalls, VOXjes, etc. en natuurlijk m'n eigen amps vind ik DeluxeReverbs te gek!

Voor clean met 'n licht randje en lekkere crunch is ie qua power genoeg voor de meeste kroeg-optredens.

'n Originele blackface Deluxe Reverb begint ongeveer bij 1700 euro particulier. Wat goekoper (ik dacht 700-1000 euro) zijn silverface DRs maar dat vergt (ook) wat geduld en zoeken.

guitartub
25 februari 2007, 18:27
De DeLuxe Reverb (reissue) gaat meen ik voor rond de €1000,- nieuw over de toonbank. Mijn docent heeft er een staan voor jazzgitaar en ik vind het tot nu toe de mooiste (jazz)toon die ik uit diverse versterkers heb horen komen.

a.c.
25 februari 2007, 18:28
hoe zijn de 65 reissues vergeleken met de silver/blackfaces?

Tristan
25 februari 2007, 18:33
Veel minder goed naar mijn idee, inderdaad een beetje een dunne kartonnige toon in vergelijk met "the real deal", zeker wat betreft crunch zeer matig, clean wel okee...

jacky
25 februari 2007, 21:14
Die RI zijn prut zoek even rustig naar een originele silverface of als je geld genoeg hebt blackface.

Als je er geen verstand van hebt wel uitkijken met blackface amps want ze dienen wel origineel te zijn als ze er veel geld voor vragen

Succes

Page
26 februari 2007, 21:54
Lees het artikel in gitarre und bass van maart 2007 en je weet wat een deluxe reverb is!

Gewoon een beest van een versterker. Ik speel zelf een 64 deluxe reverb (niet origineel) en die is tegek en all round.

let op blackface = in your face, heel direct wat betreft tone.

het zijn 6v6 buizen en die zijn niet zo warm als een 6l6 die fender ook veel gebruikt

zoeken en nooit meer verkopen

jacky
27 februari 2007, 00:39
he's right

a.c.
27 februari 2007, 19:23
weet iemand of die nieuwe dingen (reissues) beter/warmer te krijgen/modificeren zijn of is het gewoon hopeloos en niet de moeite waard?

Page
27 februari 2007, 23:42
De nieuwe zijn niet slecht maar niet echt te vergelijken. Modificeren met andere speaker, transformers e.d. kan je doen. Voor het geld is de reissue gewoon goed, ik zou er niets aan doen wellicht alleen de eerste buis 12at7 door een 12ax7 vervangen voor een dikkere (meer gain) sound.

succes

Chris Winsemius
28 februari 2007, 00:36
De nieuwe zijn niet slecht maar niet echt te vergelijken. Modificeren met andere speaker, transformers e.d. kan je doen. Voor het geld is de reissue gewoon goed, ik zou er niets aan doen wellicht alleen de eerste buis 12at7 door een 12ax7 vervangen voor een dikkere (meer gain) sound.

succes

Ik gebruik zelf vaak 'n NOS 5751 als fasedraaier in blackface(achtige) Fenders.
Qua constructie en houtsoorten v/d kast is de reïssue beduidend beter dan de meeste post '70 silverface DeluxeReverbs maar qua servicing/mods beduidend lastiger/meer arbeids-intensief. Met 'n MercuryMagnetics uitgangstrafo (en eventueel 'n MM spoel voor 'n lekkerder feel en meer strakheid in het laag) en (bijvoorbeld) 'n Celestion H30 heb je gwoon 'n zeer puike amp voor bluesy gigs in de meest kroegen/studio's.