PDA

View Full Version : Boss ACA adapters



hugo123
25 februari 2007, 16:22
Ikben erachter gekomen dat boss verschillende adaptors heeft, nu heb ik eenpedaal dat loopt op een oude ACA adapter, weet iemandof ik in bij een winkel ook gewoon een plug die aca is kan kopen en die aan een trafo vastmaken?


hugo

robert-gitarist
25 februari 2007, 16:26
Je kunt het ook prima oplossen met een simpele daisy chain vban bijv. visual sound.Kun je meteen de rest van je pedalen voeden.
Ik heb een hele klap Boss pedaaltjes en sommige daarvan zijn ook ACA maar ik heb ze aangesloten op een PSM adaptor+daisy chain en bij mij werkt dat ook perfect.Niks geen gedoe met losse plugjes(slechte ervaring mee).
Misschien een tweede optie voor je?

hugo123
25 februari 2007, 16:38
Hoe duur? en waart te koop?
en watverschild zo'n daisy chain van een normale adapter?
en heeft zo'n daisy chain dan verschillende soorten plugjes een aantal ACA pluggen en een aantal vandie andfere npluggen?
hugo

robert-gitarist
25 februari 2007, 18:13
Zag dat je me prive bericht had gestuurd maar kan hier ook wel antwoorden.
Dingen kosten zn 10 euro,te koop bij Feedback(eventueel te bestellen bij andere winkels),hebben een en dezelfde soort pluggen(die voor de Boss pedaaltjes zullen we maar zeggen),verdelen de stroom.Dus je sluit het ding aan op 1 adaptor en je kunt er dus max. 5 pedalen mee voeden.ACA en PSA.

Ohja,gebruik de seachfunctie ff.Over dit onderwerp zijn echt tig antwoorden op gegeven en tig topics over geweest waar heel erg veel uitleg te vinden is.

hugo123
25 februari 2007, 18:39
maar ik kan het online op www.feedback.nl (http://www.feedback.nl)
niet vinden.



hugo

hugo123
25 februari 2007, 18:42
.......hebben een en dezelfde soort pluggen(die voor de Boss pedaaltjes zullen we maar zeggen),verdelen de stroom.Dus je sluit het ding aan op 1 adaptor en je kunt er dus max. 5 pedalen mee voeden.ACA en PSA.

Ohja,gebruik de seachfunctie ff.Over dit onderwerp zijn echt tig antwoorden op gegeven en tig topics over geweest waar heel erg veel uitleg te vinden is.

maar waarom kan ik een normale plug die daar dus op zit dan niet gelijk in mijn boss pluggen? want dan doet ie het niet en met batterij wel dus wat is het bverschil?



hugo

hugo123
26 februari 2007, 10:41
Ik kan echty helemaal nergens die daisy chain vinden om te bestellen, feedback staat het niet op de website, en verder kan ik het nergens vinden ook niet met google!

alsjebliefd kan iemand vertellen waar ik dat ding koop, verkopen ze het bij tonika?


hugo

hugo123
26 februari 2007, 11:43
Ik heb nog een probleem gevonden mijn adapter heeft ooknog de verkeerde polariteit hoe kan ik dit veranderen of moet ik damn een heel spot1 systeem kopen en hoe duur is dat dan en wasar te koop?


hugo

Thundermane
26 februari 2007, 11:54
Ik heb destijds een kapitaal moeten uitgeven voor een adapter speciaal voor me oude boss me-50 :p

hugo123
26 februari 2007, 11:59
Okeik ben erachter, Die spot 1 serie heeft ook een verloop stukje om de polariteit te veranderen en die gaat van +- naar -+ maar mijn adaptor is -+ kan ik dat stukje ook gebruiken om van -+ naar +- te gaan als dat kan koop ik die met een daisy cain die dus PSM en ACA kan aansturen.

Is boss -+ of +-
Is ZOOM -+ of +-
Is het meeste niet +-
hugo

robert-gitarist
26 februari 2007, 13:25
Ik heb destijds een kapitaal moeten uitgeven voor een adapter speciaal voor me oude boss me-50 :p

Kapitaal?Speciaal?
ik heb een ME50 gehad en had er eens simpele PSA adaptor voor.Werkt prima.

Hugo,sorry maar van polariteit heb ik de ballen verstand van.
Waar je die 1 spot dingen kunt halen? bel gewoon even naar de winkel toe.Bel na feedback toe.Op hun site staat het dacht ik neit maar ik ben er toen geweest en voor 100% zeker hadden ze die dingen daar.Ben toen overgens vergeten een voor mezelf mee tenemen.

hugo123
26 februari 2007, 15:19
Ik heb een verloopstukje om de polariteit te veranderen en zo'n daisy chain bestald van Visual sound en ik hoop dus dat die echt zeker weten ACA en PSM aankan anders heb ik een groot probleem.

en danbenik boos op robbert-gitarist :sneaky: :)

Dirk_Hendrik
26 februari 2007, 16:00
Misschien dat je eens niet boos moet zijn op Robert-Gitarist maar eens bij jezelf te raden moet gaan. Ik stond vanmiddag al heftig op het punt om je te gaan adviseren alléén nog maar acoustisch te gaan spelen.

Kweek alsjeblieft een beetje geduld!
Dan had je geweten dat er meer tussen hemel en aarde is dan die 1 spot's. Bijvoorbeeld een simpele gereguleerde Hapé van de Hema.
Als je ook was fanatieker had gezocht had je uitgevonden dat van een Boss ACA niets met de plug van doen heeft, ( http://www.bossarea.com/other/aca.asp ), dat je +- schrijfsel nietszeggend is daar het gaat om polariteit van de plug (Bij boss altijd negative center ) etc, etc,

Als je naar iets op zoek bent waar je de balle van snapt, zorg dan dat je je zaakjes helder hebt voor je met geld begint te gooien om, als blijkt dat je het verkeerd hebt begrepen, een ander de schuld te geven.

hugo123
26 februari 2007, 16:17
Oke ik dacht dat ik het goed begrepen had. sorry hoor!
en dat ik boos zou zijn was een grapje.

hugo

hugo123
27 februari 2007, 16:37
Ik snap echt niet wat ik moet doen om jem te ;laten werken op een daisy chain, ik dacht het probleem op te lossen door eendraadje over de + en ik denk aarde of zo tew solderen hij kreeg toen wel stroom maar hij begon hard te brommen, dus ik snapo niet wat ik ermee moet doen zodat bhij werkt. Weet iemand wat ik moet doen?


hugo