PDA

View Full Version : voor max. 500 euro effecten



Pee
1 januari 2003, 20:34
na mijn nieuwe gear, ben ik al weer aan het kijken waarvoor ik nu kan sparen. ik wil geen niewe gitaar, ook geen nieuwe amp, maar een nieuw(e) effect(en) en misschien een nieuw(e) element(en).
ik zou waarschijnlijk 500 euro kunnen besteden.

wat zou je doen

ik denk dat ik volgende effecten nodig heb:
delay
chorus
mss nog een distortion pedaaltje
en zeker ook wah

wat is dan beter:
korg ax1500g voor 300 euro zodat ik nog geld heb voor een element of 2
of
een boss gt6 en powersound elementen (die er dus al opzitten)
of
losse pedaaltjes en mss eenelement.

als ik een boss gt6 koop, heb ik dan niet teveel voor wat ik nodig heb??

sash
1 januari 2003, 22:28
Boss GT6

pim1234
2 januari 2003, 00:19
k zou eerst elementen kopen zodat je gewoon goeie gitaar heb en dan pas goeie effecten kopen kut elementen op goeie effectproccesor is beetje nuttelooz

Swan
2 januari 2003, 01:24
je eerste stap naar een goede toon is je ibanez ritueel verbranden

Marshallover
2 januari 2003, 08:10
Op 2003-01-02 01:24, schreef Swan:
je eerste stap naar een goede toon is je ibanez ritueel verbranden


Das geen fatsoenlijk antwoord, dus daarom geef ik mijn mening;

500 Euro is een boel geld; besteed dit geld dus zorgvuldig aan losse effecten, omdat je dan gegarandeerd bent van een vaste waarde van die pedalen, omdat er gewoon veel vraag naar is.

Ik ben zelf begonnen met een digitale effectenprocessor van zoom, maar toen de Gibson er kwam en mijn Marshall scheurbak, merkte ik al gauw dat die effecten een belemmering vormden. Nu haal ik de Delay, en de solo-sounds uit de Korg AX1000g en de chorus, Distortion, Metal Distortion en de Equalizer uit losse pedalen van Boss die samen in een loop staan d.m.v de Lineselector van Boss.

Je kan eens op Marktplaats gaan kijken naar Boss pedalen, je moet dan wel de oren van de vorige eigenaar van de kop vragen, wil je zeker zijn van je zaak en ook dus wat goeds willen ontvangen. Maar betaal in ieder geval nooit vooruit. Via rembours laten opsturen voor 5 euro of zoiets en je bent de man !!!

Op deze manier heb ik voor ongeveer 400 Euro aan topeffecten in huis gehaald, zonder die Korg dan.

In jouw geval moet je kijken naar de RV-3 van Boss (echt geweldig), de CH-1 en in ieder geval een GE-7 van Boss, want zonder een fatsoenlijke equalizer is het nog niet genieten van een optimaal geluid. Je kan ook nog denken aan de LS-2 (Lineselector) omdat je dan steeds maar 1 poot nodig hebt om van effect te wisselen. Je stelt dus van te voren in welk effect je op A, en welk effect je op B wilt hebben. Met 1 druk wissel je dan van A naar B en weer terug.

Succes ermee, en laat ff horen wat het geworden is, ik ben benieuwd !!!

Als de foto van mijn Setup klaar zijn, laat ik 'm wel zien.

jorrit
2 januari 2003, 10:39
de vraag is of je al je elementen moet gaan vervangen....gebruik je al je elementen...of alleen je brug element bijvoorbeeld. als ik een multi effect zou gaan kopen zou ik toch voor een boss gaan...maar k zou eerder kiezen voor een tweedehands pod2 met floorboard...hmz k weet niet of je dan nog genoeg geld hebt voor die elementen.
in iedergeval moet je eerst zorgen dat je tevreden bent over je versterker en je gitaar...effecten komen later pas.

Marshallover
2 januari 2003, 10:56
Op 2003-01-02 10:39, schreef jorrit:
de vraag is of je al je elementen moet gaan vervangen....gebruik je al je elementen...of alleen je brug element bijvoorbeeld. als ik een multi effect zou gaan kopen zou ik toch voor een boss gaan...maar k zou eerder kiezen voor een tweedehands pod2 met floorboard...hmz k weet niet of je dan nog genoeg geld hebt voor die elementen.
in iedergeval moet je eerst zorgen dat je tevreden bent over je versterker en je gitaar...effecten komen later pas.



Das niet helemaal waar, je kunt pas echt helemaal tevreden zij over je gitaar en versterker als je een paar standaard effecten erachter hebt hangen, zoals reverb, een paar delay's en in ieder geval zo'n Equalizer (je kunt je dan afvragen of dat een effect is, maar das een ander verhaal)

Pee
2 januari 2003, 11:21
ik denk enkel mijn brug element te vervangen door een dimarzio (kweet nog nie welk type)

zelf dacht ik zo:
boss ch-1
boss dd-5
morley wah
dimarzio

dan kom ik aan 500 euro denk ik toch.

als ik de gt6 neem, dan kan het zijn dat ik later weer losse effecten wil, maar dat wil ik vermijden.

Dude
2 januari 2003, 12:04
een boss gt6 en powersound elementen (die er dus al opzitten)



??? powersound elementen ?

Shay
2 januari 2003, 12:05
Op 2003-01-02 11:21, schreef Pee:
ik denk enkel mijn brug element te vervangen door een dimarzio (kweet nog nie welk type)

zelf dacht ik zo:
boss ch-1
boss dd-5
morley wah
dimarzio

dan kom ik aan 500 euro denk ik toch.

als ik de gt6 neem, dan kan het zijn dat ik later weer losse effecten wil, maar dat wil ik vermijden.



Ik heb powersound elementen en een boss gt6 .. Ik heb echt geen behoefte aan andere effecten .. Wel zou ik in de toekomst mijn tremelo bij de afdeling voor recycling ijzerwaar willen zetten maar dat is een ander verhaal.

Met die gt6 kan je de lage kwaliteit van je gitaar compenseren door de vele mogelijk en amp simu's van een gt6.

Misschien is een gt6 teveel van het goeie en zou ik een tweedehandse pod kopen voor 180 euro en je gitaar qua elementen upgraden. Je zou misschien die brug ook willen vervangen want die is echt waardeloos.

zoek6

sash
2 januari 2003, 12:36
Op 2003-01-02 01:24, schreef Swan:
je eerste stap naar een goede toon is je ibanez ritueel verbranden


Amen :grin:

Pee
2 januari 2003, 12:52
ik vind die brug niet waardeloos, en ik ben van plan om na die effecten een deftige gitaar te kopen (1500 euro). het jaar erna wil ik ook een deftige versterker zodat ik dan complete aparatuur heb.

Mitch
2 januari 2003, 13:19
Dan zou ik zeker voor losse pedalen gaan ! Kijk dan echter wat verder dan Boss: ze zijn hardstikke degelijk en betrouwbaar, maar de geluidskwaliteit is niet superieur aan andere merken.
De DD-5 vind ik bijvoorbeeld zwaar overschat en overprijsd: de Ibanez DE-7 is goedkoper, klinkt beter (subjectief, maar ik ben niet de enige) en switcht heel eenvoudig van echo naar delay -> heel praktisch. Er staat een stuk verderop nog een topic over "Welke delay" of zo.
Boss Ch-1 en Morley wah heb ik geen bezwaren tegen :wink:

Pee
2 januari 2003, 13:22
die ibanez is de helft goedkoper bijna, dus mss nog wat geld over voor ander element ofzo.

PeArLjAm
2 januari 2003, 13:41
Ik heb nog een boss CH-1 in de aanbieding btw :smile: 50 euro

Pee
2 januari 2003, 14:17
ik heb nu totaaaaaaaal geeeeeeen geld snorry

BLOK182
2 januari 2003, 14:28
ik zou gewoon de effecten die je wilt als tweedehands bosspedaaltjes kopen, die dingen zijn toch praktisch onverwoestbaar en het scheelt je dik de helft.

Ic3gl0vE
2 januari 2003, 14:38
boss gt3 (250 euro) en nieuwe elementen (250 euro) en je bent klaar

Chiel
2 januari 2003, 14:45
Tweede hands Intellifex (ca. 250 euro) en een Dunlop Cry Baby (ca. 130 euro). Heb je nog 120 euro over om op te zuipen!

Pee
2 januari 2003, 15:05
is zo een intellifex geen multieffect? liefst geen multieffecten.

en ik wil enkel een brugelement denk ik.