PDA

View Full Version : goede en handige oefeningen



tj44rd de git44rm4n
1 januari 2003, 21:08
Hey mensen, ik had een ideetje... Niet spectaculair ofzo, maar misschien wel handig. Ik dacht dat het misschien wel ok zou zijn als we hier zoveel mogelijk techniek oefeningen bij elkaar kunnen pleuren, varierend van sweep picking tot tappen, zodat (beginnende) gitaristen eens kunnen kijken wat zoal de mogelijkheden van de gitaar zijn. Dit scheelt misschien ook een hoop vragen op het forum.

Om te beginnen hier een stukje speed picking van malmsteen. Is geloof ik intro van rising force ofzo. Ken het nummer verder niet en weet dus ook niet hoe snel het gaat...Maar oefen dit en bouw zelf de snelheid in fasen op. Beetje amateuristisch uitgetabt btw :grin:
Am
n v v v n v n v n v v v n v n v
e -12---8--------------------------8---10---12---8-------------------------8
B------------10-------10---12-------------------------10-------10---12-------10
G ------------------9--------------------------------------------9
D --------------------------------------------------------------------------------------
A ---------------------------------------------------------------------------------
E ----------------------------------------------------------------------------

E7(-9)
n v v v n v n v n v v v
e ---13--10----------------------------10---12---13---10--------------------------------------------------------
B --------------12---------12---13-----------------------------12-------------------------------------------------
G --------------------13------------------------------------------------13--------------------------------------------
D -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: tj44rd de git44rm4n op 2003-01-01 20:16 ]</font>

tj44rd de git44rm4n
1 januari 2003, 21:11
whaahaa dit heb ik wel heel rot gedaan.....gewoon knippen en plakken in word. Maak er maar wat moois van he :wink:Plant hier verder al je oefeningen neer die de moeite waard zijn



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: tj44rd de git44rm4n op 2003-01-01 20:15 ]</font>

dirkw83
1 januari 2003, 22:34
Am picking pattern (First verse/chorus)

------0----------0-----------0-------------------------------
-----------3-----------1-----------0-------------------------
--------2-----2-----2-----2-----2--------2-------------------
---2----------------------------------2-----2----------------
-0-----------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------

Am picking pattern (Second &amp; Third verses)

Am Asus2 Am
-------------------------------------------------------------------
------1---0----------------0------1--------------------------------
--------------2----------------------------------------------------
----2---2---2---2--2---2------2------2-----------------------------
--0----------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------

dirkw83
1 januari 2003, 22:35
da's het schema van street spirit van radio head. Heeft mij in één klap geholpen picken; daarvoor kon ik eigenlijk geen arpeggio's spelen maar nu gaat het al behoorlijk goed - dankzij dit nummer.

kun je het best ff in kladblok pleuren trouwens.

Het idee achter dit is dat je van de Am bijvoorbeeld enkel je pink (en wijsvinger verzet) om te variëren in terts en sus2/4. Erg mooi.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dirkw83 op 2003-01-01 21:36 ]</font>

moretel
2 januari 2003, 13:56
Dirk moet je ook eens Rags to Rags van Eels (eerste album) beluisteren, zit ook zo'n Am arpeggio in waarin je pink ook mee gaat doen.

sebass
2 januari 2003, 15:00
De meest makkelijke oefening maar wel een goede om te synchroniseren en warm te spelen.

-------------------------1234--------------
---------------------1234------------------
----------------1234-----------------------
-----------1234----------------------------
------1234---------------------------------
-1234--------------------------------------

en weer terug. Dan op andere hoogtes en dan met string skipping als volgt:

-----------------------------------1234--
--------------------------1234-----------
----------------1234-----------1234------
------1234-----------1234----------------
-----------1234--------------------------
-1234------------------------------------

Verder gewoon nog wat andere chromatische
loopjes ook achteruit en tonen overslaan.

Of zo iets dergelijks:

-------4-1-------------------------------
-----3-----2------------4-1--------------
---2---------3--------3-----2------------
-1-------------4----2---------3----------
------------------1-------------4--------
-----------------------------------------

Kopieer maar in kladblok dan is het beter te lezen.

dirkw83
2 januari 2003, 16:23
Op 2003-01-02 12:56, schreef moretel:
Dirk moet je ook eens Rags to Rags van Eels (eerste album) beluisteren, zit ook zo'n Am arpeggio in waarin je pink ook mee gaat doen.


Mmm, zal ik eens doen.. Maar ik poste dit nr niet omdat ik het mooi/goed vind maar puur om dit topic te dienen :smile:

Lightner
2 januari 2003, 16:46
da's het schema van street spirit van radio head. Heeft mij in één klap geholpen picken; daarvoor kon ik eigenlijk geen arpeggio's spelen maar nu gaat het al behoorlijk goed - dankzij dit nummer.
...
Het idee achter dit is dat je van de Am bijvoorbeeld enkel je pink (en wijsvinger verzet) om te variëren in terts en sus2/4. Erg mooi.

Is dát een arpeggio? Ik dacht dat het gewoon tokkelen was.. Nouja, dan kan ik kennelijk dus ook arpeggio spelen:)

dirkw83
2 januari 2003, 17:03
arpeggio, fingerpicken... whatever.