PDA

View Full Version : SPINAL TAP



lupoloco
1 januari 2003, 20:02
in een woord: GENIAAL :grin:
'k heb me ziek gelachen, vooral met de scene "solos are a way of expressing myself", of zo iets :razz:
zijn er nog meer fans of mensen die deze film gezien hebben?

pimmetje
1 januari 2003, 21:46
Ik heb 'm meerdere malen gezien... echt briljant! :grin:
't Lullige is dat veel van die dingen nog flink herkenbaar zijn ook als je een goed aantal jaren in 1 band hebt gezeten en periode's met flink wat optredens opeen hebt gehad.

the sure thing
5 januari 2003, 19:28
IDD een geweldige film: ook de scene dat hij zijn gitaar met een complete viool bespeelt, even aan een stemknopje draait en dan weer verder speelt. Wel een vraagje: is echt ALLES verzonnen aan die film? Die kop van die solo-gitarist komt mij wel bekend voor.

Han Solo
9 januari 2003, 09:05
Spinal T. is niet verzonnen, maar een bestaande band. Zoals in de film zijn en waren ze altijd. Ik heb ze wel eens live gezien namelijk......

lupoloco
18 januari 2003, 18:05
ow, ik dacht dat het geen echte groep was, leuk om te weten :grin:

Thomasvv
8 februari 2003, 14:17
"Marti DeBergi is a film-maker who decides to make a documentary, a rockumentary actually, about the world's loudest band, the British heavy metal group Spinal Tap. The movie is in fact a biting satire and spoof of the whole rock and roll scene that passes itself off as a real documentary of a real band. Hilarious behind-the-scenes footage is combined with faux-concert clips to breath life into the imaginary group."

m.a.w: het is een nietbestaande groep, net zoals STeel Dragon in Rockstar.

Butcher
8 februari 2003, 17:51
Spinal Tab "bestaat" inderdaad niet, maar ze de acteurs, Christopher Guest, Michael McKean en Harry Sheerer, treden wel eens samen op onder de naam Spinal Tap. De muziek in de film hebben ze zelf geschreven en ingespeeld, vandaar dat het zo echt lijkt. Het meest brilliant aspect van de film was dat er geen script was, alles is geimproviseerd...

andy
10 februari 2003, 18:01
Spinal Tap is een geweldige film.
Heb het ding op video staan en er zit inderdaad veel herkenbaars in als je zelf lang in een band zit.
Maar hebben jullie "Bad News" wel eens gezien met de halve cast van the Young Ones er in. Het filmpje duurde maar een half uur of zo, maar was geniaal.
Jammer dat ik hem indertijd niet opgenomen heb. Want is sindsdien nooit meer op TV geweest.