PDA

View Full Version : m'n Engl Invader is eindelijk binnen!!!



gcrosiers
24 februari 2007, 23:12
Eindelijk, na 7 weken geduld is m'n Invader gisteren eindelijk binnen.
Ik had hem nieuw besteld begin januari maar de importeur had er geen op voorraad,
de invader is er nog maar net en productie laat op zich wachten.
gelijk even uitgeprobeerd, klinkt geweldig, het clean is prachtig en de high gain doet denken aan een boogie.

alleen vond ik de crunch van diegene die ik eerst getest had anders klinken, die had een marhall overdrive op steroiden, en de mijne lijkt net of hij een doek voor z'n mond heeft, (beetje zoals de savage), ik heb al eens zitten zoeken met de instellingen.
nogtans heb ik over dezelfde gitaar en hetzelfde type cabinet (engl v60) gespeeld, alleen het snoer wijkt af. (dat was in de winkel een monstercable van 80 euro, en thuis een planet waves van 36euro).
zou dit het verschil kunnen maken?
of zou er een nogal groot verschil in buizen kunnen zitten tussen de versterkers onderling?

ik zag wel dat alle condensatoren van tube amp doktor komen, dus ze hebben niet bezuinigd in componenten.
ik ben er zo al tevreden mee, en hoop dat ik hem nog niet iets beter kan laten klinken dan ben ik helemaal gelukkig :)

dat clean.... zo helder en open :) :)

dr.distortion
24 februari 2007, 23:19
Proficiat man, ben jaloers!!!!

marc_o
24 februari 2007, 23:19
Even bij Sonora langsgeweest?

veel plezier ermee!

gcrosiers
24 februari 2007, 23:30
Even bij Sonora langsgeweest?

veel plezier ermee!

JA, Inderdaad bij Sonora, hoe wist je dat?

Kees was nog geen verdeler van engl, maar ik ben al lang klant bij kees en ik wou graag een invader, dus is kees gaan bellen.
uiteindlijk is hij verdeler geworden, hij moest niet zo veel inkopen om verdeler te mogen worden, en had immers al een top verkocht. :)
ik ben wel blij, 15 km van huis, anders moest ik een uur rijden voor de dichtsbijzijnde dealer (in roosendaal).

marc_o
24 februari 2007, 23:32
Was gisteren en vandaag bij Kees (Nocki was er ook) en hij zat erop te wachten, vandaar. Heb zelf dik 10 jaar ge-ENGL-t.


Overigens is Zwier ook ENGL dealer hoor, dus je hoefde al niet meer naar Roosendaal.

Trouwens, je woont in Sas, wie weet kennen we elkaar, speel met een Sassenaar (nou ja, hij woont al even in Axel) in een band, sinds een jaar of 12 (Renzo van Poecke)

gcrosiers
25 februari 2007, 00:11
Deze foto's heb ik gisteren nog even gemaakt met m'n gsm
hier staat ie op een marshall 1960 cabinet, ik zit nog te twijfelen om een cab bij te kopen, maar ja V30 of V60??

http://i3.photobucket.com/albums/y62/magnesiumpje/23-02-07_2143.jpg




http://i3.photobucket.com/albums/y62/magnesiumpje/23-02-07_2140aangep.jpg




http://i3.photobucket.com/albums/y62/magnesiumpje/23-02-07_2142.jpg

Powerchordschuiver
25 februari 2007, 00:14
Prachtige amp vind ik het om te zien.
Zou 'm ook wel eens willen testen.
Klinkt 'ie met z'n 150 Watts ook lekker op huis-/slaapkamervolume?
En die Marshall cab, zitten daar toevallig G12-T75 's in?
Zo ja, klinken die goed met die amp?
Heb zelf namelijk ook een cab met deze speakers.

Tho
25 februari 2007, 00:20
Gefeliciteerd man! Supervette amp! En die looks zijn natuurlijk geweldig. Lekker 'pimpish' :cooler:

gcrosiers
25 februari 2007, 00:22
Prachtige amp vind ik het om te zien.
Zou 'm ook wel eens willen testen.
Klinkt 'ie met z'n 150 Watts ook lekker op huis-/slaapkamervolume?
En die Marshall cab, zitten daar toevallig G12-T75 's in?
Zo ja, klinken die goed met die amp?
Heb zelf namelijk ook een cab met deze speakers.


Ja zelfs het laag blijft strak op lage volumes, ik heb wel gemerkt dat je het powerampvolume niet mag dicht zetten, je kunt beter het volume op de kanalen wat zachter zetten, anders gaat het ten koste van je punch.

er zitten inderdaad cellestion g12 75watters in, ik merk weinig verschil met de engl v60 die bij kees staat. ik zou hem wel graag nog eens op een v30 horen, ben benieuwd hoe dat klinkt.

marc_o
25 februari 2007, 00:24
Ik heb wel een 212 V-30 kast staan van Rivera, die mag je best eens aan een test onderwerpen hoor.


Probeer ook eens een Greenbacks kast trouwens.

gcrosiers
25 februari 2007, 00:30
Ik heb wel een 212 V-30 kast staan van Rivera, die mag je best eens aan een test onderwerpen hoor.


Probeer ook eens een Greenbacks kast trouwens.

graag! :) dank je.

Ik ga nu waarschijnlijk iets dom zeggen, maar eh....
Ik dacht dat v-30 hetzelfde was dan greenback (ook 30watt), nieuw naampje :???:

skabouter
25 februari 2007, 12:58
moooooooooooooi :) al vind ik je review wat karig.......meer details man, meer details, en ook lijkt t alsof je niet 100% blij bent met je amp van 2500 euro?

ieme
25 februari 2007, 14:12
congrats! engl is niet mijn ding, al zag ik gister een gitarist met een blackmore met een MM petruci en een g major en die klonk erg goed...

AART
25 februari 2007, 14:50
Vette amp dude!
Wel weer ene hoop bordelerigheid zoals we gewend zijn van ENGL maar ik begin het koel te vinden :)

skabouter
25 februari 2007, 14:59
blauw is al beter dan rood :D als ze er nog 1 maken met groen koop ik hem gelijk :o of anders een H&K bordeelbak maar dan groen!!

Tho
25 februari 2007, 15:06
blauw is al beter dan rood :D als ze er nog 1 maken met groen koop ik hem gelijk :o of anders een H&K bordeelbak maar dan groen!!

Nee rood is beter! :D blauw is zo steriel ;)

AART
25 februari 2007, 15:10
blauw is al beter dan rood :D als ze er nog 1 maken met groen koop ik hem gelijk :o of anders een H&K bordeelbak maar dan groen!!


GEEEEEL :o

Tho
25 februari 2007, 16:03
rood is beter :cooler:

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSCN0531.jpg

Izegrim
25 februari 2007, 16:27
Echt een onwijs vet ding man! Op welke doelgroep mikt ENGL eigenlijk met de Invader? De SE blijft wel hun vlaggenschip, maar de Invader is duidelijk óók een superhead.

gcrosiers
25 februari 2007, 23:22
moooooooooooooi :) al vind ik je review wat karig.......meer details man, meer details, en ook lijkt t alsof je niet 100% blij bent met je amp van 2500 euro?

Hehe, ik ben heel blij met m'n amp. gisteren was het wat minder omdat m'n crunch niet helemaal in één keer goed ging.
maar.....

ik heb vanavond samen met nocki aan het testen geweest.
en na een half uurtje regelen zonder succes, heb ik de buizen gewisseld voor JJ tubes ecc83 (V1 selected) en een balanced in de power shifter.
zoooo.... wat een verschil, de amp heeft er meer mid en meer hoog bij gekregen.
de high gain is strakker, en m'n crunch is precies wat ik wou horen.
britse overdrive met ballen en veel attack. (iets wat je uit de savage nooit zal halen.)

vervolgens hebben we nog een electro harmonics 12ax7eh geprobeerd maar die heb ik er gelijk terug uitgehaald. het high gain bleef niet strak, en alles was net iets minder.

daarna hebben we nog een jj tubes ecc82 in de eerste trap geplaatst en de rest ecc83 V1. de amp werd heel open, geweldige tone, het werd een bluesy amp. maar bij het high gain kanaal stond de gain vol open en hij kwam er nog niet. dus dit is geen optie (maar wel leuk om te proberen).

dus blijf ik maar bij de JJ ecc83.:satisfie:
toch wel erg he? de amp is een dag oud en ik pleur de buisjes er al uit :)

nee, ik ben echt helemaal ondersteboven van deze amp, dit ding is geweldig. :p

gcrosiers
25 februari 2007, 23:30
O ja dat vergat ik nog te zeggen, dat ding is LUID!!!
ik heb een marshall full stack (1960a en 1960b op elkaar).
en ik had hem er eerst gewoon boverop gezet en aangesloten.:cooler:

maar na een uurtje heb ik hem er toch maar afgehaald en de stack gesplitst.
deze amp heeft geen 2 cabs nodig.
die haalt nog meer laag uit 1 cabinet dan m'n marshall uit 2 cabinetten :)

Tho
25 februari 2007, 23:57
ENGL is gewoon great :) Ik mijn Powerball nu net een week en ik ben er echt verschrikkelijk blij mee! Wereldamps

Unicron
26 februari 2007, 00:10
Ik zou het zeer prettig vinden indien ze (tegen een lager bedrag uiteraard) een 1-kanaals amp maakten met de gain van de Invader. Zeg maar een JCM800 die flink naar de sportschool is geweest...

gcrosiers
26 februari 2007, 00:28
moooooooooooooi :) al vind ik je review wat karig.......meer details man, meer details

Meer details..... om te beginnen heeft deze amp 4 afzonderlijke kanalen met elk een eigen eq regeling, waar de amp heel goed op reageert. vooral treble moet je een beetje voorzichtig mee zijn hij staat snel te hoog.
verder heb je een bright knop die op kanaal 1 en 2 werkt, en een high gain knop welke op alle kanalen werkt. dus dat zijn een hoop combinaties.
en gezien de amp op midi werkt kun je alle combinaties programeren in je presets. (dus ben je bijna zo veelzijdig als een rack).
zelfs de standbyswitch is via midi te sturen, ik heb op m'n roland fc-200 m'n ctrl switch nu geprogrameerd als mute/stand by.

wat betreft het geluid,
het clean vind ik geweldig, heel warm en helder, ik heb nog geen amp gehad met een mooiere clean, (de mesa boogie quad kwam in de buurt), als je de bright knop indrukt wordt het clean heel sprankelend (zoals een fender).

crunch vind ik veel beter dan bij andere engl's die ik gehoord heb, de savage vond ik dof en had een prop in z'n mond, de powerball heeft dit minder maar kan niet tippen aan de invader.
veel attack en open heel open, je hoort alles wat je aanslaat.

high gain kun je 2 kanten mee uit, een vette britse overdrive of strak en laag als een boogie, gezien de invader 2 high gain kanalen heeft gebruik ik ze allebij. maar ook hier blijft de amp mooi open, je hoort alles.

en deze amp heeft veel laag, dit is sterk aanwezig bij alle kanalen, het clean is hierdoor veel voller en het high gain heeft een stevige punch.
dit laag kun je nog bijregelen met een knop genaamd "depth punch"
daarnaast zit uiteraard nog een presence knop.
en 2 volume regelingen, en je kunt via midi switchen tussen volume A of B.

de noise gate is weer verbeterd tegenover de vorige modellen, hoewel ik dat nog een beetje ga uitproberen want ik vind het nog niet vlekkenloos werken.

de amp heeft ook een monitor systeem welke de 6 eindbuizen controleerd, dit kennen we al van de powerball, maar de invader gebruikt maar één ledje hiervoor.

verder heb je maar liefst 2 fx loops welke parralel staan, er zit een wet/dry regeling op (zet je die volledig op wet dan heb je een series fx-loop).
er is een nadeel je kunt enkel switchen tussen de loops dus er is er steeds 1 actief en ze kunnen ook niet tegelijk ingeschakeld worden.

als er nog vragen zijn......

gcrosiers
26 februari 2007, 00:32
ENGL is gewoon great :) Ik mijn Powerball nu net een week en ik ben er echt verschrikkelijk blij mee! Wereldamps

toen ik ben gaan luisteren naar de invader, heb ik ook op de powerball gespeeld, en ik moet zeggen dat het een geweldige amp is, en zeker voor z'n prijs.

maar de invader is gewoon een trap hoger, (en z'n geld dubbel en dik waard).

gcrosiers
26 februari 2007, 00:46
Ik zou het zeer prettig vinden indien ze (tegen een lager bedrag uiteraard) een 1-kanaals amp maakten met de gain van de Invader. Zeg maar een JCM800 die flink naar de sportschool is geweest...

de invader is meer dan één sound, als je een goedkopere oplossing zoekt er zijn amps 2de hands te koop die het "gain" evenaren.

maar de invader is clean, crunch en gain in 1 amp, en midi aan te sturen.
dit heb ik voorheen nooit gevonden in een amp, het waren altijd compromissen,
de 3 geluiden waren nooit allemaal goed aanwezig, er zat altijd wel een mindere bij, het is altijd een keuze, goede crunch of goede clean?
en de apparaten die midi bestuurbaar zijn waren voorheen altijd minder dan hun analoge tegenhangers.

het verschil is wel dat het audiogedeelte van de invader niet digitaal is, het geluid wordt gewoon door de pots bepaald, midi schakelt aleen maar, zoals een footswitch dat doet (maar dan met meer presets :) )

artnaz
26 februari 2007, 00:51
Asociaal mooi!!! Kan ik weer een paar weken van dromen...:satisfie:

Maarreh... Wat heeft de SE eigenlijk wat de Invader niet heeft? De opties die je noemde komen bij mij "to the limit" over, wat kán er nog beter zijn? Of zijn ze totaal anders gevoiced?

gcrosiers
26 februari 2007, 01:12
Asociaal mooi!!! Kan ik weer een paar weken van dromen...:satisfie:

Maarreh... Wat heeft de SE eigenlijk wat de Invader niet heeft? De opties die je noemde komen bij mij "to the limit" over, wat kán er nog beter zijn? Of zijn ze totaal anders gevoiced?

don't know... ik heb de SE nog nooit gehoord.
volgens de engl website zijn de spec's net iets meer,
de SE is ook midi, maar heeft 3 fx loops, 2 precence regelingen(A en B), speaker A/B switch, er zou een kabel tester op moeten zitten, mega low punch regeling zit er op, en je kunt de poweramp op half vermogen schakelen.

conclusie, de invader behoort tot de top, maar engl heeft nog een vlaggenschip met extra features.
ik ben wel benieuwt in hoeverre de klank verschilt.

Nocki
26 februari 2007, 09:35
Hee Gert,

Ik heb gisteren genoten van je amp! het is een super ding.

Als boogie addict was ik er erg van onder de indruk. dat wist je al maar de amp is met de JJ buizen nog meer gaan leven voor me.

hetgeen me het meest opvalt aan deze amp is de manier waarop de controlls reageren en de vershillen tussen de kanalen. bij mijn 2 engl tops (die ik niet lang genoeg heb gehad om er echt veel zinnigs over te zeggen.) waren alle kanalen wel ongeveer gelijk van karakter dat is bij de invader niet zo.

je kan bij de invader ook het karakter erg veranderen. zo kan je van een heel rauw scheurgeluid met veel mid ( denk aan mr pinched himself wilde zak) naar een meer boogie achtige romige scheur gaan. let op het is geen boogie maar dat het kan vind ik erg bijzonder.

mooie amp gert! congrats!

Nocki
26 februari 2007, 09:36
PS. ben je in de buurt kom dan even een cab halen. en anders neem ik m zondag wel mee... kan je dat ook gelijk horen..

gcrosiers
26 februari 2007, 09:49
PS. ben je in de buurt kom dan even een cab halen. en anders neem ik m zondag wel mee... kan je dat ook gelijk horen..

Hee ik vond het heel leuk gisteren, met 2 hoor je meer dan alleen, (jij let weer op andere dingen dan ik). :)

Ik zou het daarom leuk vinden om samen eens naar een v-30 cabinet te luisteren.
zondag is een optie, maar ik doe het liever niet tijdens een repetitie, want dan kan je niet gaan regelen en proberen.
mischien kan het voor jou deze week eens op een avond ??

marc_o
26 februari 2007, 09:58
graag! :) dank je.

Ik ga nu waarschijnlijk iets dom zeggen, maar eh....
Ik dacht dat v-30 hetzelfde was dan greenback (ook 30watt), nieuw naampje :???:

Weet je wat? We doen net alsof je dit nooit hebt geschreven..:)

gcrosiers
26 februari 2007, 10:13
Weet je wat? We doen net alsof je dit nooit hebt geschreven..:)


......OK :)

zeg toch vind ik het een beetje eng, v-30 op de invader.
aan 16 ohm zit je dan aan 120 watt op een amp van 150 watt.:o
m'n marshall 1960 is 300 watt op een amp van 150 watt, die veiligheidsmarge bevalt me wel :)

LordRiffenstein
26 februari 2007, 10:26
......OK :)

zeg toch vind ik het een beetje eng, v-30 op de invader.
aan 16 ohm zit je dan aan 120 watt op een amp van 150 watt.:o
m'n marshall 1960 is 300 watt op een amp van 150 watt, die veiligheidsmarge bevalt me wel :)

Een V30 is raar maar waar 60w.

gcrosiers
26 februari 2007, 10:40
Een V30 is raar maar waar 60w.

...eunk:???:

ja, ik zie het staan op de engl website:

4 x12 CelestionÆ Vintage 30
240 watts mono (8ohm), 2 x 120 watts stereo (16ohm)

de v-60 heeft precies dezelfde "technische" specificaties, het verschil zit hem dus enkel in de voicing.

Nocki
26 februari 2007, 11:56
Heb ik ook weer wat geleerd! :-) we zullen eens kijken of het kan tijdens de week idd. wel leuk. maar als steven nog niet 100% is kan het zondag toch? ik denk niet dat hij er al zal zijn. maar goed we zien wel.

Nocki

gerrekat
26 februari 2007, 12:11
gefeliciteerd man, heb hem een week geleden ook gestest, hele vette amp. Ik zou mijn SE er nog niet voor inruilen maar ik zou hem er graag bijhebben, heel anders dan de meeste andere ENGL's maar toch weer niet....

jorrit
26 februari 2007, 14:41
...eunk:???:

ja, ik zie het staan op de engl website:

4 x12 CelestionÆ Vintage 30
240 watts mono (8ohm), 2 x 120 watts stereo (16ohm)

de v-60 heeft precies dezelfde "technische" specificaties, het verschil zit hem dus enkel in de voicing.

Verschilt behoorlijk in voicing.. vind de v60 zelf weinig boeiend.

Ik neem trouwens aan dat de invader 150 watt levert, en als je hm stereo aansluit dus 2x 75 watt? zou dus makkelijk moeten kunnen op een engl v30 kast. Er is volgens mij ook een greenback kast van engl gemaakt voor dat ding... 150 watt draai je niet zomaar open...

Tho
26 februari 2007, 16:45
toen ik ben gaan luisteren naar de invader, heb ik ook op de powerball gespeeld, en ik moet zeggen dat het een geweldige amp is, en zeker voor z'n prijs.

maar de invader is gewoon een trap hoger, (en z'n geld dubbel en dik waard).

Ja ik geloof je zo! Ik heb hem helaas nooit bespeeld. Lag ook niet binnen mijn budget, maar voor het geld mag hij ook wel een niveau hoger liggen ;)

gcrosiers
26 februari 2007, 18:01
Ik neem trouwens aan dat de invader 150 watt levert, en als je hm stereo aansluit dus 2x 75 watt? zou dus makkelijk moeten kunnen op een engl v30 kast. Er is volgens mij ook een greenback kast van engl gemaakt voor dat ding... 150 watt draai je niet zomaar open...

de Invader is 150 watt mono, hij heeft wel 2 volume knoppen (A en B),
maar deze diennen om om te schakelen tussen 2 volume's (er werkt maar een volume tegelijk).
dit gebruik ik dus als solo volume en normaal volume. het switchen tussen A en B gebeurd via midi.

jorrit
27 februari 2007, 00:19
als ie 150 watt mono is kan ie dus gemakkelijk op een engl v30 cab..

LP_CL
27 februari 2007, 00:34
als ie 150 watt mono is kan ie dus gemakkelijk op een engl v30 cab..
euh...
nee? Volgens mij is 4x30W nog steeds 120W?

150 > 120 enzo...

gcrosiers
27 februari 2007, 00:50
euh...
nee? Volgens mij is 4x30W nog steeds 120W?

150 > 120 enzo...

eeuh, enkele posts geleden hadden we het er al over dat een v30 60 watt is en dus 240 voor het cabinet.


Een V30 is raar maar waar 60w.


ik kwam er ook pas vandaag achter :)

gerrekat
27 februari 2007, 12:34
Nou kom eens op met de clips!

gradje pbc
27 februari 2007, 12:45
4 weken terug eens geprobeerd.....

al met al een beste buizenbak

+het 2e kanaal vind ik het best klinken (beetje als de blackmore)....
+het clean vindt ik ook ok.
-verder zit er tonnen aan gain in, welke naar mijn bescheiden mening
niet allemaal echt bruikbaar zijn.
-aan de looks kan ik maar niet wennen door het te hoge futuristische gehalte.

zekers geen amp om mij van mijn huidige merk af te krijgen.

grtz.

gradje

gcrosiers
27 februari 2007, 19:44
Nou kom eens op met de clips!

oww, eh.. heb ik niet.
ik zal m'n best doen maar ik beloof nog niets.

Nocki
26 mei 2007, 13:24
haha... ik hoor m lekker elk weekend in het echt!!!!

Ik heb geen clips nodig... :)

Tis een mooie amp!

Gibsonman
27 mei 2007, 08:47
Onwijs mooie bak! Maakt me jaloers, ik ga m' binnenkort ook maar eens testen.

:hippie:

Die buizen van JJ zijn inderdaad top die heb ik ook. (tip: bij de tonefactory.nl zijn ze ook lekker goedkoop!)

NielsW
27 juli 2007, 10:05
Ontzettend geile amp! Leuk om te lezen dat de Crunch Channel zoveel beter is geworden. Dat viel mij ook direct op. Aparte EQ's voor elke Channel, echt genieten :cooler:

Edit: Before I forget. V30's for great justice!!!

Speeddemon
27 juli 2007, 10:44
Greenbacks op die amp lijken me qua watt-handling WEL gevaarlijk worden.
25W p.s., dus 4x = 100W.
Ik heb 'm nog steeds niet getest, of kan 't zijn dat op de Messe vorig jaar er een demo werd gegeven? Zo ja, dan vond ik er bar weinig aan. Staat me bij dat ie te on-Engl korrelig was, neigend naar Marshall.
Maar wie weet hebben ze 'm ondertussen bijgewerkt? :chicken:

gerrekat
27 juli 2007, 13:21
IMO supervette INVADER 100 clip!

http://rocksolidamps.com/mp3/Engl%20Invader%20100%20HC2.mp3


Ik denk dat mijn Uberschall eraan gaat geloven.....iemand een INVADER 100 traden tegen een Uberschall?

NielsW
27 juli 2007, 14:38
IMO supervette INVADER 100 clip!

http://rocksolidamps.com/mp3/Engl%20Invader%20100%20HC2.mp3


Ik denk dat mijn Uberschall eraan gaat geloven.....iemand een INVADER 100 traden tegen een Uberschall?
Woohaa :) Die Invader 100 gaat er komen! Hoe dan ook haha :) Zaterdag is mn Powerball weg waarsch, daarna ff asap een Invader 100 testen!

gerrekat
27 juli 2007, 20:25
Powerball is ook geen misselijke amp IMO.

Ibanez RuleZ
27 juli 2007, 23:47
mwa, eerst eens wat lead geluiden horen. een goede rhytmsound is maar de helft van het verhaal. een engl klinkt namelijk voor accoorden IMO beter dan voor solos, iig die van mij wel.

Harrald

gerrekat
28 juli 2007, 11:03
Nou de SE heeft een van de beste leadsounds uberhaupt IMO.

Beneath the mire
30 juli 2007, 14:25
Ja, daar moet ik me bij aansluiten, echt waanzinnige leadsounds, veel 'romiger' en dikker dan de leadsounds van de powerball. Vroeg of laat ga ik ook eens fijn kennis maken met de Invader, maar vooralsnog zie ik daar geen reden toe.

marc_o
30 juli 2007, 14:35
IMO supervette INVADER 100 clip!

http://rocksolidamps.com/mp3/Engl%20Invader%20100%20HC2.mp3


Ik denk dat mijn Uberschall eraan gaat geloven.....iemand een INVADER 100 traden tegen een Uberschall?


Heuh???

Door dit ontzettend fantasieloze clipje ben je overstag???
Dit krijg je uit iedere highgaintop. Daar heb je je Powerball toch al voor? Je hoort 1 rifje met een duimflageolet....
In het echt issie gelukkig wat veelzeidiger...maar het lijkt me sterk dat jouw Ubershall dit niet beter of minstens net zo goed kan.
Tenzij je gebruik maakt van alle opties, dan is het wellicht een betere versterker voor jou...

NielsW
30 juli 2007, 14:47
Heuh???

Door dit ontzettend fantasieloze clipje ben je overstag???
Dit krijg je uit iedere highgaintop. Daar heb je je Powerball toch al voor? Je hoort 1 rifje met een duimflageolet....
In het echt issie gelukkig wat veelzeidiger...maar het lijkt me sterk dat jouw Ubershall dit niet beter of minstens net zo goed kan.
Tenzij je gebruik maakt van alle opties, dan is het wellicht een betere versterker voor jou...
Try try try! Seriously, Uberschall = no f**n comparison. Heb afgelopen weekend een Invader 100 gespeeld, read my topic. Het blijft een beetje subjectief (met nadruk op beetje) natuurlijk :) De Invader 100 is echt de hottest amp available in my humble opinion.

Negative K3 fan
30 juli 2007, 15:12
IMO supervette INVADER 100 clip!

http://rocksolidamps.com/mp3/Engl%20Invader%20100%20HC2.mp3


tering, meen je dat nou serieus??

gerrekat
30 juli 2007, 19:55
Heuh???

Door dit ontzettend fantasieloze clipje ben je overstag???
Dit krijg je uit iedere highgaintop. Daar heb je je Powerball toch al voor? Je hoort 1 rifje met een duimflageolet....
In het echt issie gelukkig wat veelzeidiger...maar het lijkt me sterk dat jouw Ubershall dit niet beter of minstens net zo goed kan.
Tenzij je gebruik maakt van alle opties, dan is het wellicht een betere versterker voor jou...

de Uberschall is zeker niet in staat tot dit soort sounds, veel minder strak en gefocussed. De super dynamische en snelle pick attack die je bij bijna alle ENGLs hebt bezitten maar zeer weinig high gainers. Zelfs met een booste rvoor krijg ik dit soort sounds niet uit de Uber. De Uber klinkt misschien iets rauwer en minder hi fi, wat lekker is, maar ik zit zeer zeker te overwegen mijn Bogner te verkopen.

provisus
30 juli 2007, 20:19
IMO supervette INVADER 100 clip!

http://rocksolidamps.com/mp3/Engl%20Invader%20100%20HC2.mp3


Ik denk dat mijn Uberschall eraan gaat geloven.....iemand een INVADER 100 traden tegen een Uberschall?

Hm vind er niks aan, misschien klinkt de versterker lekkerder in het echt wie weet, maar niet dat ik zeg "wow laat ik eens m'n hook verkopen voor deze".
Beslis niet te snel! deze vind ik lekkerder klinken Ook beter gespeeld trouwens :P http://rocksolidamps.com/mp3_player.php?id=217
Framus Cobra

marc_o
30 juli 2007, 21:20
Try try try! Seriously, Uberschall = no f**n comparison. Heb afgelopen weekend een Invader 100 gespeeld, read my topic. Het blijft een beetje subjectief (met nadruk op beetje) natuurlijk :) De Invader 100 is echt de hottest amp available in my humble opinion.


Heb 'm geprobeerd en het is een leuke versterker, zou me er best mee kunnen vermaken, maar niet te lang.

caliban
30 juli 2007, 22:09
de Uberschall is zeker niet in staat tot dit soort sounds, veel minder strak en gefocussed. De super dynamische en snelle pick attack die je bij bijna alle ENGLs hebt bezitten maar zeer weinig high gainers. Zelfs met een booste rvoor krijg ik dit soort sounds niet uit de Uber. De Uber klinkt misschien iets rauwer en minder hi fi, wat lekker is, maar ik zit zeer zeker te overwegen mijn Bogner te verkopen.
Heeft een ENGL SE of een invader de ballen van een überschall. Ik heb twee keer op een überschall gespeeld en ik vond hem niet superstrak, maar hij had enorme dikke ballen had ik het idee. Een SE lijkt me een geweldige amp op gebied van strakheid en dikke sounds, als ik kan afgaan op clipjes, maar kan hij ook dat ruwe agressieve van de überschall??
Dit clipje van de überschall vind ik die ruwheid uitstralen
http://www.bogneramplification.com/UberJF1.mp3

gerrekat
30 juli 2007, 22:34
Heeft een ENGL SE of een invader de ballen van een überschall. Ik heb twee keer op een überschall gespeeld en ik vond hem niet superstrak, maar hij had enorme dikke ballen had ik het idee. Een SE lijkt me een geweldige amp op gebied van strakheid en dikke sounds, als ik kan afgaan op clipjes, maar kan hij ook dat ruwe agressieve van de überschall??
Dit clipje van de überschall vind ik die ruwheid uitstralen
http://www.bogneramplification.com/UberJF1.mp3

nee qua rauwheid is het niet hetzelfde als een Uberschall, maar dat is dan ook het enige waarin ik de uber wat voor vind hebben op de ENGL. Ik vind de Uber zonder boost echt nauwelijks te gebruiken voor metal. Met kan ie heel vet klinken, maar elke keer als ik weerf in mijn SE plug klinkt ie zonder veel poespas gelijk al beter IMO. Grappig wnat die jack frost clip vond ik ook de beste van de Uberschall, maar ik weet bijna zeker dat daar een boost in het spel is, want zo klinkt ie echt niet op zichzelf.

gerrekat
30 juli 2007, 22:36
Hm vind er niks aan, misschien klinkt de versterker lekkerder in het echt wie weet, maar niet dat ik zeg "wow laat ik eens m'n hook verkopen voor deze".
Beslis niet te snel! deze vind ik lekkerder klinken Ook beter gespeeld trouwens :P http://rocksolidamps.com/mp3_player.php?id=217
Framus Cobra


daar vind ik dan weer weinig aan, die amp mist elke vorm van verzadiging, drie keer een cobra geprobeerd en ik kon er weinig mee. Dta soort amps kan in een mix met een andere amp bestg ok klinken, maar zo op zichzelf vind ik het helemaal niets.

Geronimo
30 juli 2007, 22:55
Klinkt idd supervet op dat clippie! Ik hou er van.

En Provisius, smaken verschillen, maar die cobra klinkt echt nergens naar.
Zeker niet in tegenstelling tot die Invader.

Maar wat jammer weer van die lichies en die tralies. De klank is vet maar het design is weer 100% Duits.

Invader is ook erg toepasselijk gekozen haha

Ik hoor de laarzen al stampen :D

Powerchordschuiver
30 juli 2007, 23:11
Wat is er toch mis met de looks van die Invader???
Ik vind hem schitterend.

Ik heb juist de pest aan die amps die eruit zien als een ouwe buizenradio uit het jaar nul.

Maar ja...

Geronimo
30 juli 2007, 23:21
Het is maar waar je van houdt. Die vintage look is ook niet mijn ding, ik ben meer van het minimalistische. Vier plankies en een roostertje.

Maar net als die Harries die zo'n neonbuis onder hun scooter of Sjonnenopel hangen vind ik die lichies in de amp erg triest.

caliban
31 juli 2007, 01:09
nee qua rauwheid is het niet hetzelfde als een Uberschall, maar dat is dan ook het enige waarin ik de uber wat voor vind hebben op de ENGL. Ik vind de Uber zonder boost echt nauwelijks te gebruiken voor metal. Met kan ie heel vet klinken, maar elke keer als ik weerf in mijn SE plug klinkt ie zonder veel poespas gelijk al beter IMO. Grappig wnat die jack frost clip vond ik ook de beste van de Uberschall, maar ik weet bijna zeker dat daar een boost in het spel is, want zo klinkt ie echt niet op zichzelf.
Zalig kerel, goed om te weten dat je smaak ongeveer dezelfde is, ik moet binnenkort echt een SE gaan proberen, ik denk dat die me serieus gaat aanstaan
Ben aan het denken van de preamp ervan te kopen om door mijn mesa te slaven. Iemand een idee hoe dat klinkt. Lijkt me wel cool vermits mijn mesa poweramp zowel EL34's als 6L6's heeft steken. Perfecte mengeling tussen SEEL34 en SE6L6

gerrekat
31 juli 2007, 10:41
Zalig kerel, goed om te weten dat je smaak ongeveer dezelfde is, ik moet binnenkort echt een SE gaan proberen, ik denk dat die me serieus gaat aanstaan
Ben aan het denken van de preamp ervan te kopen om door mijn mesa te slaven. Iemand een idee hoe dat klinkt. Lijkt me wel cool vermits mijn mesa poweramp zowel EL34's als 6L6's heeft steken. Perfecte mengeling tussen SEEL34 en SE6L6

Ik heb een Marshall Jackhammer voor mijn uber hangen met een ISP decimator (noise gate) ertussen, dat klinkt echt wel goed. De Uber is ook qua ruis zeer netjes, daaraan hoor je dat er kwaliteitsonderdelen inzitten. maar op een of andere manier stoot het me tegen de borst dat je outboard kit nodog hebt om zo'n dure amp echt goed te laten klinken. En dan nog klinkt ie niet zo strak en gedefinieerd als een ENGL, verre van zelfs. Mijn volgende demo ga ik proberende Uber met de SE te mengen dat moetw el vet worden het strakke punchy geluid van de ENGL en de rauwheid en "in your face" toon van de Uber.

De SE pre amp moet ook vet zijn, maar volgens mij heeft ie wel minder mogeljikheden dan de topversie gezien het aantal knoppen.

AART
31 juli 2007, 10:57
Hehe, vandaag doet clipje het wel bij mij. Ik vind het eigenlijk weer niks voor mij.
te gecompressed ofzo.

caliban
31 juli 2007, 11:04
De SE pre amp moet ook vet zijn, maar volgens mij heeft ie wel minder mogeljikheden dan de topversie gezien het aantal knoppen.
:seriousf: :seriousf:
17 draaiknoppen 16 drukknoppen en een aanknop is voor mij al meer als genoeg, ik ben de helft ofzo gewoon op mijn mark III