PDA

View Full Version : idee??



gw_guitars
24 februari 2007, 23:05
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje lid van Gitaarnet. Ik post niet zoveel maar lees meer dan dagelijks. Wat ik eigenlijk een beetje mis, ook in het 'online gitaarboek' , is een sectie over zelfgemaakte gereedschappen (tools).

Zou het een idee zijn om een topic te starten over zelfgemaakt gereedschap? (het liefst foto + beschrijving)
Het ontwerp voor het gereedschap hoeft perse van jezelf te zijn. Je kan ook gewoon iets gemaakt hebben wat je in een boek of ergens anders gezien hebt.

Het voordeel voor de andere leden is dat de beschrijving in het Nederlands is en je direct in kontakt kan komen met de 'maker' van het gereedschap voor eventuele vragen.

Bijvoorbeeld: de zelf gemaakte 'lange boren van Charlotte'.

Zelf heb ik een 'fretbender' gemaakt zoals bij Stew Mac te koop is maar dan van plexiglas.
(staat ook in het boek van Martin Koch pag.159)

Wanneer het topic dan lang genoeg is beantwoord/bekeken kan een moderator het bijvoegen in het online gitaarboek en zo kan iedereen mee profiteren van de kennis

Als dit al eens is voorgesteld of jullie denken van laat die kerel maar kletsen kan de moderator deze post wel even in een prullenbakje laten vallen


Groetjes

Gerard

hassent
25 februari 2007, 08:38
Dat topic is er al! Zie topic nr3 van het zelfbouw gedeelte.
Als je daar wat aan toe wil voegen kan dat!

Slotje?

ernieman
25 februari 2007, 09:08
hey, wat hadden we nu afgesproken? niet te snel een slotje toch?

Er is ooit al een dergelijk topic geweest van iemand die zelf een fretvijl had gemaakt. Ik geloof dat daar ook wat reacties van andere zelfbouwgereedschappen op waren gekomen, maar ben niet zeker.

In het "online-gitaarbouwboek" (oftewel de faq) staat trouwens GEEN link naar een dergelijk topic (of ik moet er over gekeken hebben).

Ik zou zeggen, zoek het topic van dat fretvijl gedoe en post daar je zelfbouw dingen qua gereedschap in. Wie weet volgt er wel iemand met iets nieuws.
Dan zal ik de titel wel wel aanpassen.

over 24u (dus maandagochtend) volgt er een slotje op dit topic.

hassent
25 februari 2007, 09:10
Ik zou zeggen, maak het een onderdeel van het online zelfbouw handboek. Dan blijft het overzichtelijk.

oknarb180
25 februari 2007, 10:20
Ja, of vraag even toestemming aan de poster van de fretveil of je evt de titel mag aanpassen en 'm kan/mag verplaatsen naar het online-gitaarbouwboek.
Kan verder iedereen er op voort borduren.

vr.gr.

Branko

B_2_the_a
25 februari 2007, 12:05
ik vind zelf dat er gewoon een duidelijk los topic moet zijn over zelfgebouwt gereedschap!

madman
25 februari 2007, 12:32
ik vind dat het opgenomen moet worden in het online zelfbouw handboek, anders raakt de informatie veel te versplinterd

B_2_the_a
25 februari 2007, 12:41
maar is het niet makkelijk om het uitgebreid te rubriceren?

stuk over hout
stuk over zelfbouw technieken
stuk over lakken
stuk over het gereedschap (al dan niet zelfgemaakt)
stuk over electronica


etc..

madman
25 februari 2007, 13:07
maar is het niet makkelijk om het uitgebreid te rubriceren?

stuk over hout
stuk over zelfbouw technieken
stuk over lakken
stuk over het gereedschap (al dan niet zelfgemaakt)
stuk over electronica


etc..
mee eens, alleen dat is binnen het handboek al zo

er is al een aparte houtpagina, en ik vind het wel een goede zaak dat er een apart lak-FAQ is omdat lakken ook een vak apart is, alleen dat topic wordt ook steeds langer (= onoverzichtelijker)

gereedschap hoort als je het mij vraagt bij het bouwen zelf, dus in het handboek

voor electronica zijn een paar dagen geleden een aantal links gepost
tenzij mensen wat dat betreft hele extreme dingen willen doen is op die sites vrijwel alles terug te vinden
die 4 of 5 linkjes zouden wat mij betreft ook in het handboek mogen want dat draadje staat over een paar dagen een paar pagina's verder, wederom niet echt overzichtelijk...

B_2_the_a
25 februari 2007, 13:33
waarom maken we niet iets externs?

dus iets vna:

http://www.gitaarnet.nl/forum/zelfbouw/index.html

helemaal een duidelijke website met elke catogorie erop..

ik wil het best maken in samenwerking met een van de zelfbouw guru's hier en informatie uit het forum halen..

is duidelijker dan een draadje in het forum!

G.G.
25 februari 2007, 14:08
Als iemand een goeie link heeft voor dat Online Zelfbouw Boek, dan moet ie hem gewoon daar posten. Ik kan in ieder geval die post steeds aanpassen, en de modjes ook.

Als er een extra hoofdstuk tussen moet komen kan dat ook altijd. Post het daar gewoon. Zodra hij aangepast is zullen de modjes het topic weer opschonen.

Heel simpel.

Alks er een hoofdstuk: "Maak je eigen gereedschap" bij moet kan dat geregeld worden.