PDA

View Full Version : Mainmusic.nl



spirit
24 februari 2007, 20:52
Hebben meer mensen dezelfde ervaring met Mainmusic.nl.

Op 16 Jan. heb ik on-line een HSS fine-tortoise slagplaat voor een strat bij hun besteld, en direct het geld via int.bankieren overgemaakt. De volgende dag was mijn bestellings status ook varanderd in "betaling verwerkt" en de dag erna in "bestelling verzonden" . Maar 2 dagen daarna nog geen slagplaat, even per mail geïnformeerd, en toen kreeg ik te horen dat ik eerst maar bij de buren moest vragen of het daar bezorgd was, en dat ik anders nog maar moest wachten tot de daarop volgende donderdag (wat ik al belachelijk vond, want de post doet er echt geen week over).
De donderdag daarop nog geen slagplaat en weer contact opgenomen per mail. De slagplaat bleek 18 jan. al verzonden te zijn, de dag van de storm, en was waarschijnlijk kwijt geraakt. OK kan gebeuren, ze zouden z.s.m een nieuwe sturen. maar na een week nog niets, weer gemaild. Deze keer kreeg ik als antwoord dat de slagplaat die ze 18 jan verstuurd hadden, de laatse was en dat ie nu niet meer leverbaar is. Of ik een andere kleur wou? Ik heb daarop geantwoord dat ik graag mijn geld terug wou omdat ik het vertrouwen in Mainmusic totaal verloren was. Dit was geen probleem, en het zou gelijk terug gestort worden.

Nu weer bijna 2 weken verder en nog steeds géén slagplaat en géén geld terug.

Op hun on-line shop staat de slagplaats nog steeds te koop en zouden ze hem nog steeds in 1 á 2 dagen kunnen leveren.

Heb ik nu gewoon domme pech of hebben meer mensen dezelfde SLECHTE ervaring als mij.

Ik bestel er iniedersgeval nooit meer, voor anderen die er wel iets willen bestellen..... Wees gewaarschuwd

Spitfire
24 februari 2007, 23:53
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. En geld terugstorten is volgens mij wel een vaak voorkomend probleem bij webshops.

MarkS
25 februari 2007, 01:07
Een collega van me heeft daar eens een GLX-pedaaltje en later een simpel gitaarkabeltje besteld. Beide keren volgens de site op voorraad en binnen 1-2 dagen leverbaar. De incasso ging perfect, razendsnel zelfs.
De levering was steeds iets minder, namelijk 4 weken wachttijd.
Waardeloze ballentent imho.

jan jansen
25 februari 2007, 09:44
En geld terugstorten is volgens mij wel een vaak voorkomend probleem bij webshops.[/QUOTE]

Bij Tonefactory.nl nooit geen problemen gehad.Artikelen die op naleveringen stonden kon ik na een bepaalde periode zelfs annuleren en geld werd terug gestort en dit na een mail van hunzelf.
Voor mij geen andere webshop,want service en snelle reacties op een vraag zijn goud waard,

JJ

FrankC
25 februari 2007, 10:23
Goed dat je er melding van hebt gemaakt. Zet hem gelijk op de zwarte lijst.

Ik zou je Music Store in Koln willen adviseren. Ik heb er al een paar dingen besteld. Het werd altijd netjes op tijd bezorgd.

orreltak
25 februari 2007, 10:35
heb ook wel eens wat bij mainmusic besteld,ook niet voor herhaling vatbaar.het versturen duurde weken.het zelfde probleem,de tremelo wat ik besteld had was niet meer op voorraad(kwam ik dus achter nadat ik zelf maar gebeld had).

Ewoud Kuijt
25 februari 2007, 10:40
Pas iets besteld bij mainmusic. Was 3 dagen later in huis. Goede ervaring dus.

no 1 hops
25 februari 2007, 13:25
mijn eerste ervaring met mainmusic was niet positief, maar lag ook aan mijn eigen onkunde met hun site.
zag dus van bepaalde producten niet dat daar 6 weken levertijd op stond.
men heeft echter de boel prima opgelost.
probleem met elke webshop is voorraad.

had dit met een computer internet shop waar ik een toetsenbordje bestelde.
duurde dus 4 weken, daarna nog eens besteld (moest nog twee hebben) en die was binnen 1 week binnen (want ook hun producten moeten ze vaak kopen in meer dan 1, dus vaak tientallen)dus waarschijnlijk hadden ze eerst geen voorraad van dit toetsenbord en na mijn bestelling ineens weer genoeg voor directe levering

MarkS
25 februari 2007, 20:14
Tonefactory is idd TOP!
Een keer een dubbele footswitch besteld, ontving daags erna een mailtje dat deze besteld moest worden, 8 weken levertijd, met excuses. Ik kon kiezen tussen resistutie, of wachten op de bestelling. Na 7 1/2 week ontving ik een mailtje dat de bestelling binnen was, en daags erna een mailtje dat de zending naar mij onderweg was. Erg netjes afgehandeld dus.

spirit
25 februari 2007, 21:30
Hé Bedankt voor jullie reacties, maar zoals ik al zij mij zien ze er niet meer terug.

Opvallend ook trouwens dat ze op Marktplaats adverteren met steeds een andere woonplaats, de ene keer Kerkdriel, dan weer Rotterdam, Den Haag en nu weer Eindhoven. Wel steeds met het tel.nr. van Kerkdriel.

cardinal
26 februari 2007, 20:53
hier ook goeie ervaringen met tonefactory. Ook foutjes MEER dan keurig opgelost!!! Je ziet en voelt dat die gasten graag willen en begrijpen dat je met een beetje meer effort dit soort reacties in een forum krijgt.

Met main music weet ik het niet. Lijkt erop dat ze wel willen maar het administratief niet helemaal op de rit hebben.

hassent
26 februari 2007, 21:05
Tonefactory is top. Geweldige service en als ze iets niet op voorraad hebben zoeken ze meteen naar een oplossing. Soms krijg je zelfs een duurder alternatief voor dezelfde prijs geleverd! Voor binnen NL is dit voor mij de enige webshop!!

PeterX
27 februari 2007, 17:56
Kheb ook een niet al te goede ervaring met mainmusic.

Net als topicstarter wat besteld (gitaartas voor een explorer,die volgens de site direct leverbaar was )en direct betaald via internet. De volgende dag was inderdaad mn status veranderd, maar 2 weken later was er nog steeds niks verzonden.

Na een mailtje van mij kreeg ik pas enkele dagen later antwoord dat de tas niet vooradig was. Dit bericht ook al enkele dagen na de bestelling naar mij gemaild was, en dat het dan waarschijnlijk in mn spamfilter zou zijn gekomen.
Dit was gewoon onwaar, aangezien ik zowel mail als spam elke dag ff check, juist om dit soort dingen te voorkomen...

Maar goed, ze vroegen of ik misschien een vergelijkbare tas wilde van een ander merk.
Na een postief antwoord hierop van mij hoorde ik weer een week niks.
Toen ik voor de 2e keer om een respons van hun kant moest vragen kreeg ik als antwoord dat ze ook geen andere exemplaren hadden en dat levering van de originele tas nog minstens 2 maanden op zich zou laten wachten.

Na weer een reactie mijnerzijds hebben ze uiteindelijk wel keurig mn geld teruggestort, maar dat heeft zeker een maand geduurd en ook een hoop actie van mijn kant geeist. Al met al laat ik ze de volgende keer links liggen...

jimihattricks
28 februari 2007, 16:38
Tonefactory is top. Geweldige service en als ze iets niet op voorraad hebben zoeken ze meteen naar een oplossing. Soms krijg je zelfs een duurder alternatief voor dezelfde prijs geleverd! Voor binnen NL is dit voor mij de enige webshop!!

+1

ze reageren altijd erg snel per mail, en laatst toen ik een dubbele bestelling had geplaatst deden ze totaal niet moeilijk, ze hebben gewoon 1tje geannuleerd, super!

Om nog maar even een andere winkel (wel geen webshop dan) aan te prijzen: The String heeft mij laatst ook prima per telefoon / mail geholpen. Rienk is echt een aardige gozer, hij stuurde alles meteen op, nog voordat ik het geld had overgemaakt(!) Ik kon de spullen (een hals en body) terugsturen als ik het niks vond. Ik had alles vrijwel de dag erna in huis.

spirit
28 februari 2007, 20:17
Vandaag eindelijk, nadat ik afgelopen maandag maar weer eens een mailtje had gestuurd, mijn geld terug gestort gekregen.

Sturen ze nog een mail met " Het geld moet inmiddels al retour zijn gestort op uw rekening" , alsof het een hele tijd geleden gestort zou zijn.

Bass-hero
1 maart 2007, 09:10
Ik heb alleen maar goede ervaring met mainmusic.nl. Ze zijn goedkoop en hebben topaccessoires. Ik ben inmiddels vaste klant en heb nooit problemen. Ze hebben een uitgebreider assortiment dan tonefactory en zijn zeker goedkoper!!!!!

Het probleem is dat ze niet alleen gitaar toebehoren hebben maar een uitgebreidde muziekwinkel zijn. Ik heb onlangs een electrische viool gekocht voor mijn vrouw. PERFECT! Daarnaast heb ik onlangs een miniatuur trompet voor de verjaardag van mijn broer gekocht. Ik betaal altijd via Paypal (krijg je zelfs korting in sommige gevallen) en heb het een dag of 2 late rin huis. Dus voor mezelf en voor andere shop ik graag bij Mainmusic.nl

Het is jammer dat mensen hun slechte ervaringen hier posten en er vervolgens achterkomen dat ze zelf niet goed handelen of lezen.

MarkS
1 maart 2007, 09:12
Bass-Hero, ergens krijg ik een heel dubbel gevoel bij de oprechtheid van deze first post van je.
In gewoon Nederlands: ik geloof er geen ene flikker van. Het ligt er echt heel dik boven op.
Top-accesoires? Me reet. Het is allemaal instapklasse spul, maar dat geeft verder niet. Dat hebben de meeste 13 in een dozijn dozenschuivers.
Die 2,3 bekendere/betere merken die op de site worden gevoerd hebben toevallig helaas geen producten beschikbaar in die categorie.

Bass-hero
1 maart 2007, 09:23
ben gewoon erg tevreden en daarom mijn positieve reactie. Net als op andere fora reageer ik ook hier positief.

MarkS
1 maart 2007, 09:25
ben gewoon erg tevreden en daarom mijn positieve reactie. Net als op andere fora reageer ik ook hier positief.
Tuurlijk jongen, alle nieuwe binnenkomers op deze site beginnen direct alle mainmusic gerelateerde topics te bekijken. Als jouw inbreng op die andere fora hetzelfde is als hier is de situatie voor mij overduidelijk.

vulvasonic
1 maart 2007, 09:27
http://www.groveloejer.dk/sangild/images/spam.jpg

Kim Wilson
1 maart 2007, 09:28
http://www.groveloejer.dk/sangild/images/spam.jpg
Lekkerrrrrrr... :cheerup:

jimihattricks
1 maart 2007, 10:21
haha, dit is weer lachen: posts: 3 en dan allemaal praise mainmusic reacties :)

ff iets anders: iemand wel eens iets bij backandforth besteld? wilde wat bij hun bestellen, maar de communicatie loopt toch nog toe niet helemaal soepel (gemaild > geen reactie, toen gebeld, weer gemaild, nog niks..)..

[edt]

net gebeld; spul was nog niet binnen, ik krijg een mailtje wanneer het binnen is..

[edt]

hugo123
1 maart 2007, 10:33
Welke ik ook wel goed vond is music all in. alles wordt opgestuurd en je hebt het dan de volgende dag. een paar dagen later komt dat factuur (is ook opgestuurt) en dan moet je enkel even het bedrag obvermaken.


hugo

intGod
1 maart 2007, 11:12
Ik heb 1 keer bij MainMusic.nl besteld.

- Dunlop Pick Holder;
- 3 Jack/Jack kabels;
- 1x groot zakje Dunlop 1.14

Eerst krijg ik de helft van de levering. De kabels blijken echt rommel te zijn! Ik heb thuis een keyboard met een dikkere kabel ... Maar goed, ik kreeg minder kabels dan ik voor betaald had.

Bij nabellen zei de man "oke, hoeveel moet je er nog hebben? We sturen ze na". Ik heb ze wel nagestuurd gekregen, maar ik vraag me af hoe moeilijk het is om drie kabels te tellen en die in een pakje te stoppen.

Klein spul waarvan ik de kwaliteit ken zal ik er nog wel kopen. Maar ander/duurder spul bestel ik er toch niet meer.

MazeMouse
2 oktober 2007, 23:24
Ik heb pas 2 keer iets besteld. Beide keren zonder enig probleem of conflict maar beide keren stelde de bestelling an sich ook niks voor.
1e keer: pakketje 2mm Dunlop Stubby.
2e keer: Setje tremolo veren.

Voor grotere bestellingen zou ik het dus niet weten (of dingen die niet op voorraad zijn)

Oetsie
2 oktober 2007, 23:52
Mijn eerste gitaar kwam van MainMusic, wel ben ik zelf daarheen gereden (eerst gebelt natuurlijk, was geen probleem om daar langs te komen). Ik heb dit gedaan juíst om betalingsproblemen te voorkomen. Ik heb daar mijn gitaar eerst gezien en mogen bespelen (alhoewel ik toen nog niet kon spelen, het was immers mijn eerste gitaar). Heel aardig personeel, ik kreeg een drankje aangeboden en een rondleiding. Daarna kon ik mijn gitaar ook nog eens pinnen. Onderweg naar huis zag ik dat er een scheur zat in mijn gratis gekregen gitaartas, ik ben omgedraaid en heb een nieuwe gekregen.

Xufar
8 oktober 2007, 15:23
Mainmusic, eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, wel vaker wat besteld. Ik heb daar ook mij eerste gitaar gehaald. Het is ook niet echt een winkel, het is gewoon het huis van de eigenaar die een paar gitaren in een kamer heeft staan (wel ingericht als winkel, zeg maar) volgens mij hebben ze verder ook geen personeel, en is het een eenpersoonbedrijf (misschien twee :satisfie:) Verder wel een nette winkel.

episua
9 oktober 2007, 20:14
Ik heb er wel eens paar keer wat onderdelen besteld en dat ging altijd prima en heel vlot!

Oetsie
9 oktober 2007, 20:19
Mainmusic, eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, wel vaker wat besteld. Ik heb daar ook mij eerste gitaar gehaald. Het is ook niet echt een winkel, het is gewoon het huis van de eigenaar die een paar gitaren in een kamer heeft staan (wel ingericht als winkel, zeg maar) volgens mij hebben ze verder ook geen personeel, en is het een eenpersoonbedrijf (misschien twee :satisfie:) Verder wel een nette winkel.

Hahahaha, kijk eens naast dat huis ;) Dat grote gebouw, was ooit een paddestoelen kwekerij dat is nu mainmusic, het is dus wel degelijk enorm groot.

SpectralSound
27 juni 2008, 11:07
Hallo beste leden
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen.
Ben electronische muziek producer.
In het verleden wat gitaar gespeeld, niet zo heel sirrieus gewoon af en toe.
de gitaar is na een tijdje stuk gegaan.
Dus heb ik besloten een nieuwe te kopen, mainmusic leek mij wel redelijk ben linkshandig dus. heb er 1 besteld niet te duur van 155 euro a.coustiesch.
Maar goed , besloot toch maar even naar de Menign van mensen over de shopt te googlen. En kom hier terrecht, Ben best enorm geschrokken moet ik eerlijk zeggen.
Eerst dacht ik naa, er zit er 1 bij die gewoon zijn bestelling niet goed doet. Maar het blijkt dus gewoon niet zo te zijn.


Ik hoop dat het nog goed komt , maar goed.

Zal jullie op de hoogten houden

Groetjes

richwoodplayer
27 juni 2008, 19:11
ik heb 1 van mijn gitaren gekocht op www.mainmusic.nl
kwam netjes binnen een week binnen, prima verpakt geen schade aan de gitaar.
voor mij geen problemen met mainmusic.nl dus :satisfie:

Desiree
30 september 2008, 23:36
net ook gitaar besteld bij mainmusic. hopen maar dat het allemaal goed loopt. meningen en ervaringen zijn erg verdeeld..

Ace 1.15.19
1 oktober 2008, 02:00
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik wilde mijn eerste en laatste ervaring even kwijt:

Ik had onderdelen besteld om een gitaar op te knappen. Mijn bestelling was snel verwerkt en direct verzonden. Alle artikelen waren onderweg naar mij, op één product na: een setje Schaller straplocks. Deze zouden zsm verzonden worden zodra ze weer op voorraad waren. Niet alle artikelen bleken naar mijn verwachting te zijn en zo heb ik, volgens de regels van de winkel, netjes binnen de tijdslimiet bepaalde artikelen terug kunnen sturen. Deze werden teruggenomen en daar kreeg ik een tegoedbon voor terug (wat ik altijd waardeloos vind, als je een bon voor dezelfde winkel terugkrijgt).

14/08 had ik besteld. Na een paar weken wachten (op 22/09) dacht ik: laat ik maar eens een mailtje sturen. Ik had vantevoren even op de website van MainMusic gekeken en daar zag ik dat de chrome straplocks van Schaller er niet meer op stonden, alleen zwarte. Verder alleen nog van Boston een 6-pack in verschillende kleuren. Nadat ik gemailt had kreeg ik de dag erna een bericht terug: "Sorry voor de late reactie..." Ik ga er van uit dat ze zelf geen contact op hadden genomen als ik het ook niet gedaan had. Verder kreeg ik te horen dat de straplocks niet meer leverbaar waren (waar ik dus al bang voor was), maar dat ik ze nog wel in het zwart kon krijgen, of chromen van een ander merk. Mijn antwoord hierop was dat ik geen zwarte wilde, en niet geïnteresseerd was in de 6-pack van Boston. Toen boden ze aan om één setje van Boston op te sturen. Op voorwaarde dat dit voor dezelfde prijs was ben ik hiermee akkoord gegaan. 25/09 is het pakketje verzonden, en vandaag (of eigenlijk gisteren dus, aangezien de tijd) heb ik ze thuisgestuurd gekregen.

MainMusic lijkt mij echt zo'n ballentoko waar ze alleen 'net niet' artikelen hebben van één of ander B-merk.

[edit] Inmiddels heel het topic gezien. Dikke thumbs down voor MM.

JurjenYarr
10 juni 2009, 17:51
voor alle main music-haters:
maandagavond besteld,
dinsdag verzonden,
vandaag binnen.

dus niet zeuren ^^

B0UDEWIJN
10 juni 2009, 19:21
voor alle main music-haters:
maandagavond besteld,
dinsdag verzonden,
vandaag binnen.

dus niet zeuren ^^

Dank voor deze genuanceerde bump.

snaarplukker
10 juni 2009, 22:17
Dank voor deze genuanceerde bump.
Toch een goeie zaak als er al 8 maanden geen klachten zijn geweest.;)

macwilliams
10 juni 2009, 23:34
voor alle main music-haters:
maandagavond besteld,
dinsdag verzonden,
vandaag binnen.

dus niet zeuren ^^


Dus als het een keer mis gaat hier niet gaan lopen janken hè!

Ace 1.15.19
11 juni 2009, 01:36
Het gaat niet alleen om de snelheid van de bestelling. De manier waarop er contact wordt gemaakt en de kwaliteit van de producten is ook heel erg van belang. Dus om nou te roepen dat je TOP spul met een super snelle afhandeling van je bestelling van MainMusic in huis hebt vind ik een beetje voorbarig. Daarom staat er ook in mijn vorige post: eerste en laatste bestelling bij MM.

Ron Houben
11 juni 2009, 09:50
Is het zo erg gesteld met de reguliere muziekwinkel waar je naar binnen kunt lopen? Ik kan me niet voorstellen dat er geen muziekwinkel in de buurt is waar je de gewenste instrumenten/spullen niet kunt kopen of waar ze die niet voor je willen bestellen.

Mijn ervaring is dat iedere winkel precies dat kan doen wat een webwinkel ook doet, alleen met meer service en bovendien zie je nog andere instrumenten en hoor je nieuws dat echt niet allemaal online te vinden is. Maar misschien vinden jullie de internetmeisjes ook wel leuker dan de echte...

Groeten,
Ron

Les Paul R8
11 juni 2009, 12:06
Is het zo erg gesteld met de reguliere muziekwinkel waar je naar binnen kunt lopen? Ik kan me niet voorstellen dat er geen muziekwinkel in de buurt is waar je de gewenste instrumenten/spullen niet kunt kopen of waar ze die niet voor je willen bestellen.

Mijn ervaring is dat iedere winkel precies dat kan doen wat een webwinkel ook doet, alleen met meer service en bovendien zie je nog andere instrumenten en hoor je nieuws dat echt niet allemaal online te vinden is. Maar misschien vinden jullie de internetmeisjes ook wel leuker dan de echte...

Groeten,
Ron

Mijn ervaring is dat service een vergankelijk goed is. Als voorbeeld de winkel in Almere waar ik de afgelopen jaren veel geld uitgegeven heb. De service was daar altijd prima.
Kocht daar laatst een midi interface van 150 euro. Korting was op geen enkele manier mogelijk, dit was al de bodemprijs. 's middags krijg ik een krantje van Feedback, waar deze interface 10 euro goedkoper was. 2 dagen later zie ik een krantje van een winkel in Amsterdam waar deze interface ook 10 euro goedkoper was. Ik voel me dan behoorlijk genaaid, al gaat het maar om een tientje.
Afgelopen tijd heb ik daar sowieso al een steeds mindere indruk. Het assortiment is minder aan het worden. Inruil is nauwelijk mogelijk voor normale bedragen. Dan wordt het voor mij dus steeds interessanter om via internet te bestellen.
Zeker omdat ik dan makkelijk een lage prijs kan krijgen en over het algemeen een prima service (bijv bij Musik Produktiv of Thomann). Ook in Engeland heb ik prima ervaringen bij bijv Dolphin. Een Yamaha mini PA was daar 300 euro ipv 550 in NL. Dat scheelt erg veel geld en maakt internet voor mij erg aantrekkelijk. Het produkt is hetzelfde en de service was ook bij Dolphin uitstekend in orde.

Ace 1.15.19
11 juni 2009, 13:18
Onze plaatselijke gitaarboer is best klein en verkoopt weinig losse onderdelen. Daarom heb ik éénmaalig bij MainMusic besteld. Voor de koop van gitaren en/of amps ga ik altijd naar de toko zelf toe, want dat vertrouw ik niet via internet. Boven alles koop ik geen dingen die ik niet eerst getest heb.

B0UDEWIJN
11 juni 2009, 16:27
Het is wat Les Paul R8 zegt, dingen die je bij de lokale winkel koopt zijn echt gewoon duurder dan op internet. Maar ik vind het zelf wel wat gemakkelijker, dus dan loop ik liever even een klein stukje en tja, betaal iets meer.

Ron Houben
11 juni 2009, 16:49
Het kan zijn dat de reguliere winkel een beetje duurder is.
De prijzen staan enorm onder druk door de internetwinkels die
1. geen winkelhuur hebben te betalen (9 van de 10 internetwinkels doen dit vanuit een garage o.i.d.),
2. geen personeel hebben dat enorm duur is (9 van de 10 internetwinkels in NL doen dit als eenmanszaak zonder personeel en vaak naast een reguliere baan)
3. geen voorraad hebben wat heel veel geld kost.(veel internetwinkels hebben bijna geen voorraad en kopen de producten die verkocht zijn pas in nadat zij de order van jou hebben binnengekregen) Een kleine winkel heeft toch al snel voor 500.000 aan voorraad. Reken daar alleen eens het renteverlies van uit!

Ik wil een lans slaan voor de reguliere muziekwinkel!
Als je iets niet bevalt aan de service of de prijs, zeg dat dan, hij bijt echt niet. Iedere winkelier verdient het deze informatie te krijgen, zal dat waarderen en daar zijn conclusies uit te trekken. Als je dit als een probleem overlegt en niet als een beschuldiging krijg je zeker een normaal en plausibel antwoord. Op het moment dat jij binnenkomt en direct de prijs, het product of de winkel begint af te zeiken, is de winkelier al niet zo genegen iets voor jou te doen. Hij denkt dan ook dat jij maar een eind moet ophoepelen met je wijsneuzigheid en je extra kortingen. De winkelier is ook maar een mens! Als je op een normale manier je probleem voorlegt ontstaat er een relatie met de winkelier en zal hij ook coulanter zijn als dat mogelijk is en heb je nog minder reden bij een anonieme internetwinkel te kopen.

Groeten,
Ron

Bluze
12 juni 2009, 01:11
Ik kan me wel vinden in wat Ron hierboven zegt. Ik heb zelf een baantje als verkoper bij een electronicazaak en mensen moeten dan zelfs op een elektrische tandenborstel van 25 euro nog extra korting hebben. Daar zakt echt mijn broek van af.

Les Paul R8
12 juni 2009, 09:49
Ik wil een lans slaan voor de reguliere muziekwinkel!
Als je iets niet bevalt aan de service of de prijs, zeg dat dan, hij bijt echt niet. Iedere winkelier verdient het deze informatie te krijgen, zal dat waarderen en daar zijn conclusies uit te trekken. Als je dit als een probleem overlegt en niet als een beschuldiging krijg je zeker een normaal en plausibel antwoord. Op het moment dat jij binnenkomt en direct de prijs, het product of de winkel begint af te zeiken, is de winkelier al niet zo genegen iets voor jou te doen. Hij denkt dan ook dat jij maar een eind moet ophoepelen met je wijsneuzigheid en je extra kortingen. De winkelier is ook maar een mens! Als je op een normale manier je probleem voorlegt ontstaat er een relatie met de winkelier en zal hij ook coulanter zijn als dat mogelijk is en heb je nog minder reden bij een anonieme internetwinkel te kopen.

Groeten,
Ron

Ron,

Ik ben een groot voorstander van het opbouwen van een relatie met de winkel. Maar dat moet wel van 2 kanten komen. Na meer dan 20000 euro daar uitgegeven te hebben, blijkt er nu niets meer te kunnen. Ik heb mijn ongenoegen er al aangegeven. Maar er wordt niets gedaan. Als ik wat in wil ruilen, worden er belachelijke prijzen terug gegeven. En na dit laatste akkefietje heb ik echt het gevoel dat de relatie alleen van mijn kant komt. Dus koop ik voortaan gewoon daar waar het het goedkoopst is.

Overigens zijn de zaken waar ik koop vaak gewoon winkels met een goeie internet outlet. Die kunnen het kennelijk wel goedkoop leveren, terwijl ze dezelfde vaste kosten hebben als de winkels hier in NL.

Trecion
12 juni 2009, 10:34
De locale gitaarwinkel is meestal wel duurder maar ze kunnen meestal ook wat aan de prijs doen. Zo zag ik mijn akoestische gitaar op internet 120(!) euro goedkoper dan mijn men locale shop. ik heb ze vriendelijk gemaild met de vraag of hun mij die gitaar ook voor die prijs konden aanbieden. Dat kon niet helemaal, maar ze konde me wel 90(!) euro korting geven (het gaat hier over een gitaar van 400 euro). Nou voor 30 euro verschil ga ik wel naar de locale shop. Goede service, aardige werknemers en ik kan er altijd mee terug als er wat mis is.

Ik heb ook eens een elektrische gitaar via internet besteld. Was ook goede service goede gitaar goede prijs, maar als hij me kapot gaat heb ik geen gratis, of in elk geval goedkopere, service omdat ik er niet mee naar de shop kan waar ik hem gekocht heb.

En tja het is natuurlijk altijd vetter om met een nieuwe gitaar de winkel uit te lopen dan hem thuis voor je deur geleverd te krijgen :P

Basseytje
30 juni 2009, 11:49
gitaar of versteker zou ik altijd bij de lokale halen nadat je m zelf hebt getest. vooral een gitaar. verder als je een beetje pushed en zegt dat je eilk net niet eens bent met de prijs zullen ze altijd wel wat af willen doen.

Rararr
2 juli 2009, 22:26
Hebben meer mensen dezelfde ervaring met Mainmusic.nl.

Op 16 Jan. heb ik on-line een HSS fine-tortoise slagplaat voor een strat bij hun besteld, en direct het geld via int.bankieren overgemaakt. De volgende dag was mijn bestellings status ook varanderd in "betaling verwerkt" en de dag erna in "bestelling verzonden" . Maar 2 dagen daarna nog geen slagplaat, even per mail geïnformeerd, en toen kreeg ik te horen dat ik eerst maar bij de buren moest vragen of het daar bezorgd was, en dat ik anders nog maar moest wachten tot de daarop volgende donderdag (wat ik al belachelijk vond, want de post doet er echt geen week over).
De donderdag daarop nog geen slagplaat en weer contact opgenomen per mail. De slagplaat bleek 18 jan. al verzonden te zijn, de dag van de storm, en was waarschijnlijk kwijt geraakt. OK kan gebeuren, ze zouden z.s.m een nieuwe sturen. maar na een week nog niets, weer gemaild. Deze keer kreeg ik als antwoord dat de slagplaat die ze 18 jan verstuurd hadden, de laatse was en dat ie nu niet meer leverbaar is. Of ik een andere kleur wou? Ik heb daarop geantwoord dat ik graag mijn geld terug wou omdat ik het vertrouwen in Mainmusic totaal verloren was. Dit was geen probleem, en het zou gelijk terug gestort worden.

Nu weer bijna 2 weken verder en nog steeds géén slagplaat en géén geld terug.

Op hun on-line shop staat de slagplaats nog steeds te koop en zouden ze hem nog steeds in 1 á 2 dagen kunnen leveren.

Heb ik nu gewoon domme pech of hebben meer mensen dezelfde SLECHTE ervaring als mij.

Ik bestel er iniedersgeval nooit meer, voor anderen die er wel iets willen bestellen..... Wees gewaarschuwd

MainMusic.nl is ook gewoon een rare winkel. Of iig raar personeel. Toen mijn gitaar kapot ging na een maand kreeg ik een geirriteerd personeels lid aan de haak. Toen opgestuurd en na 2 x een valse belofte om hem op te sturen heb ik hem toch binnen gekregen. Je zou zeggen wat is er nou zo super erg aan een valse belofte om hem op te sturen? Ik heb twee dagen lang voor de buis gezeten beneden wachtend op de bel.

Ook kreeg ik mijn gitaar niet compleet binnen, + er werd mij een gitaar standaard beloofd ter ongemak die het kapot gaan heeft veroorzaakt.. kreeg ik niet binnen.

timboy
24 juli 2009, 21:10
:???: helaas jullie site te laat gevonden heb een gitaar ( stagg) gekocht bij Mainmusic hij valt steeds meer tegen wat een slecht afwerking .
maja mainmusic claimt dat de gitaar er zo hoort uit te zien
Mijn advies nooit doen. Ga gewoon ergens naar een winkel dan zie je wat je koopt en klopt er iets niet kun je gewoon even terug gaan en heisa maken.:blast:

soup
24 juli 2009, 21:13
slechte afwerking?

stagg?


topic closed

J-sus Rulez
24 juli 2009, 21:13
Mijn advies is gewoon nooit een stagg kopen?

Ikzelf heb bij musicstore mijn gitaar gekocht, deze was stuk, terug gestuurd en een andere gekregen. Maar momenteel bestel ik alles bij thomann. Toch nog een stuk beter qua service!

kenx
24 juli 2009, 21:34
:???: helaas jullie site te laat gevonden heb een gitaar ( stagg) gekocht bij Mainmusic hij valt steeds meer tegen wat een slecht afwerking .
maja mainmusic claimt dat de gitaar er zo hoort uit te zien
Mijn advies nooit doen. Ga gewoon ergens naar een winkel dan zie je wat je koopt en klopt er iets niet kun je gewoon even terug gaan en heisa maken.:blast:

Gast denk 's na, wat kan mainmusic hier aan doen? Als je een gitaar voor rond de 100 euro te koop ziet staan, kan je ook al wel bedenken, dat het geen goede gitaar is...

Bluze
24 juli 2009, 21:52
:???: helaas jullie site te laat gevonden heb een gitaar ( stagg) gekocht bij Mainmusic hij valt steeds meer tegen wat een slecht afwerking .
maja mainmusic claimt dat de gitaar er zo hoort uit te zien
Mijn advies nooit doen. Ga gewoon ergens naar een winkel dan zie je wat je koopt en klopt er iets niet kun je gewoon even terug gaan en heisa maken.:blast:

hahahahahaha!!!
en iedereen hapt!

kenx
24 juli 2009, 23:28
hahahahahaha!!!
en iedereen hapt!

wtf?? entientekens

lijpjens
13 augustus 2009, 19:58
Na contact gehad te hebben wat de levertijd was voor twee gitaren (volgens site 5-10 dagen) werd er direct bevestigd dat het binnen 1-2 dagen afgeleverd zou kunnen worden. Heb het e.e.a. besteld en is binnen 1 dag afgeleverd. Bovendien goed verpakt zodat het zonder beschadigingen is binnen gekomen. Wat mij betreft dus alleen maar lof! Goed, het zijn geen top kwaliteit gitaren, maar dat kun je ook niet verwachten voor €100 - €150.

timboy
11 oktober 2009, 14:36
Gast denk 's na, wat kan mainmusic hier aan doen? Als je een gitaar voor rond de 100 euro te koop ziet staan, kan je ook al wel bedenken, dat het geen goede gitaar is...

:stop: 100 euro? tja dan had je gelijk ik heb er bijn 200 voor betaald :mad: dus dan mag je wel iets verwachten. Je vraagt wat zij er aan kunnen doen? Ipv van de gitaar als geweldig aan te prijzen mededelen dat het eigenlijk niet veel soeps is. :angry: Of wat dacht je van gewoon terug nemen als de klant niet tevreden is?
Als ik een winkel zou hebben zou ik deze troep niet eens willen verkopen.

Pepe
11 oktober 2009, 15:07
Als ik een winkel zou hebben zou ik deze troep niet eens willen verkopen.

Dat winkels deze gitaren verkopen komt omdat er klanten zijn die deze gitaren willen hebben. Ze hebben je toch niet gedwongen, de schurken?

kenx
11 oktober 2009, 16:01
:stop: 100 euro? tja dan had je gelijk ik heb er bijn 200 voor betaald :mad: dus dan mag je wel iets verwachten. Je vraagt wat zij er aan kunnen doen? Ipv van de gitaar als geweldig aan te prijzen mededelen dat het eigenlijk niet veel soeps is. :angry: Of wat dacht je van gewoon terug nemen als de klant niet tevreden is?
Als ik een winkel zou hebben zou ik deze troep niet eens willen verkopen.

En alsnog voor 200 euro verwacht jij een steengoede gitaar, met super afwerking? Nou sorry hoor, welkom in de gitaarwereld... Er zijn zelfs gibsons lp standards die slechter afgewerkt zijn dan de studio's... En als ik mijn fiets, niet goed vind, ga ik ook terug naar de winkel en ze moeten die ook terug nemen? Aah maar dan kan ik dat wel 10 keer na elkaar doen, dan heb ik zeker een maand gratis gereden, op verschillende fietsen... Komaan hé jongen, welkom in de realiteit

Kay-hogenkamp
11 oktober 2009, 16:24
Heb daar men eerste gitaar vandaan,
Ben daar helemaal naartoe gegaan met men pa hadden ze hem niet op voorraad terwijl ze dat wel zeiden met telefoon 1 dag daarvoor.
Ik helemaal woedend.

Hebben ze hem later wel opgestuurd.
Vindt het een kutgitaar ondertussen al 2 nieuwe fijnere gitaren gekocht.

Dusja.


Kutgitaren verkopen ze daaer.

Noid
11 oktober 2009, 17:07
'k had dit topic nog niet eerder gezien, maar 'k heb recent (een gitaar in juni en een bas in september) bij MM besteld. In beide gevallen binnen 2 dagen na betaling het instrument in huis. In beide gevallen goed ingepakt (dubbele verpakking) en gewoon goede instrumenten. Scherpe prijzen en snelle levering, dus tot nog toe erg tevreden over MM.

kenx
11 oktober 2009, 18:26
Heb daar men eerste gitaar vandaan,
Ben daar helemaal naartoe gegaan met men pa hadden ze hem niet op voorraad terwijl ze dat wel zeiden met telefoon 1 dag daarvoor.
Ik helemaal woedend.

Hebben ze hem later wel opgestuurd.
Vindt het een kutgitaar ondertussen al 2 nieuwe fijnere gitaren gekocht.

Dusja.


Kutgitaren verkopen ze daaer.

Nog zo iemand die gewoon wat onzin verkoopt... Het liegt toch helemaal niet aan de winkel dat de gitaren kut zijn... Sorry hé, maar bijna elke gitaar die ik onder de 200 euro vastgehad heb, is inderdaad kut... Elke winkel verkoopt stagg, en consoorten hé... Sorry, maar als je er niets voor over hebt, dan vrees ik voor een goed instrument...

Kay-hogenkamp
12 oktober 2009, 07:41
Ik heb nu Epiphone Special II ding was 159 euro bij Vriese Muziekpaleis dat ding speelt te pleuren fijn dus wat loop je nu te zeggen dat het onder de 200 euro slecht is.

--=HANS=--
12 oktober 2009, 09:12
Ik heb nu Epiphone Special II ding was 159 euro bij Vriese Muziekpaleis dat ding speelt te pleuren fijn dus wat loop je nu te zeggen dat het onder de 200 euro slecht is.

Hij kan wel lekker spelen, maar klinkt het ook ergens naar? :soinnocent:

Kay-hogenkamp
12 oktober 2009, 12:15
Ja hij klinkt ook goed ja.

kenx
12 oktober 2009, 12:36
Ik heb nu Epiphone Special II ding was 159 euro bij Vriese Muziekpaleis dat ding speelt te pleuren fijn dus wat loop je nu te zeggen dat het onder de 200 euro slecht is.

Beste (nu ja...:dontgeti:)

Waarom ik dat zei? Kijk even naar je vorige post... Je vermeld het verdomme zelf... Daarvoor heb ik hem hieronder nogmaals geplaatst.


Heb daar men eerste gitaar vandaan,
Ben daar helemaal naartoe gegaan met men pa hadden ze hem niet op voorraad terwijl ze dat wel zeiden met telefoon 1 dag daarvoor.
Ik helemaal woedend.

Hebben ze hem later wel opgestuurd.
Vindt het een kutgitaar ondertussen al 2 nieuwe fijnere gitaren gekocht.

Dusja.


Kutgitaren verkopen ze daaer.

Volgens mij gaat het hier inderdaad over een gitaar onder de 200 euro. Ik zeg natuurlijk niet, dat elke gitaar onder de 200 euro slecht is, maar toch wel in 90% van de gevallen hoor...

Ga nou maar lekker verder jezelf tegespreken!