PDA

View Full Version : EINDELIJK!!!! MIJN EERSTE :D



FireBlade
1 januari 2003, 18:45
Hey mensen,
Tot mijn grote vreugd deel ik u alleen mede: ik heb een electrische gitaar gekocht! En wel de Yamaha Pacifica 112X. Eindelijk, na al die maanden zeuren en sparen :grin: Ik ben egt zoow blij. Ik heb hem gekocht bij Tonika in Groningen. Beswel een vette winkel! Lopen mensen rond die er zelf veel van afweten en dat vind ik erg belangrijk. Ze weten wat ze verkopen. Een nadeeltje, ik kan em (pas) over 2a3 weken ophalen.

Hier heb je de gitaar:
http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/10_pac_guitars/85_pacifica_112X/

En heb er ook meteen een amp bijgekocht, een Fender Frontman 15R.

Greetz FireBlade

Ic3gl0vE
1 januari 2003, 19:14
dat worden de langste 2 à3 weken ooit :smile:
jij gaat veel plezier hebben van je nieuwe spullen! :grin:

BLOK182
1 januari 2003, 19:16
heel leuk spul om mee te beginnen.

pim1234
1 januari 2003, 19:46
op school hebben wij die pacifica 112....erg leuk gitaartje voor die prijs!!

sash
2 januari 2003, 12:34
Gefeliciteerd!!! Goed begin van het nieuw jaar :wink:

FireBlade
2 januari 2003, 13:31
dat d8 ik ook :razz:
mot nog wel ff w88 voordat ik haar in ontvangst kan nemen.. :wink:

rePUNKtative
2 januari 2003, 15:52
als je hem ook nog in die kleur hebt ben je helemaal de man :grin:

Phizer
2 januari 2003, 19:27
hèhèè, eindelijk :grin: :grin: :grin:
was al bang dat het er niet meer van zou komen...
betekent wel dat we over een maandje gaan jammen he :razz:

mzzlz, phiz

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phizer op 2003-01-02 19:27 ]</font>

7th heaven
2 januari 2003, 19:59
leuk voor je!!
maar waarom kan je hem pas over 2 a 3 weken op halen? hebben ze hem niet op voorraad of heeft dat met financiele zaken te maken?

Electrical Storm
2 januari 2003, 20:40
Hee cool!! Weer een gitarist uit Meppel erbij...

FireBlade
3 januari 2003, 13:31
Ik heb em idd precies zoals ie daar op de pic staat :grin: Ik vind em zoo egt heel mooi. En ik krijg em over 2a3 weken omdat:
1. ze moeten em bestellen (git + amp)
2. volgende week tentamen week, kan ik daarna mooi beginnen..
Greetz FireBlade,

ps Elect Storm, wie ben je?
mail maar es: rluppes@planet.nl

Ash ketchum
3 januari 2003, 13:35
Vaag dat je zo lang moet wachten! Bij duurdere gitaren snap ik het wel maar bij zo 1 moet je die toch gelijk meenemen! Ik nam m'n gibson ook gelijk mee bij feedback!

Thomasvv
3 januari 2003, 13:43
Ik heb exact de zelfde gehad, alleen dan een andere amp :wink:
Prima gitaar! Ik heb er 2 jaar met veel plezier op gespeeld, maar heb m toen weggedaan omdat ik er nooit meer op speelde. Ik heb er echt spijt van, want vooral t nekje was heerlijk.. Een zeer goeie gitaar voor 't geld!

skabouter
3 januari 2003, 13:48
Beter voor je ! gefeliciteerd !!!!!

:smile: altijd leuk, een gitaar !

R. Flagg
3 januari 2003, 14:53
Gefelicteerd, een erg leuke gitaar heb er zelf ook regelmatig op gespeeld. Tijdens muziekles. Misschien een overbodige tip maar als je hem gaat ophalen speel er dan nog even op in de winkel. Kan je gelijk kijken of er misschien iets nog moet worden afgesteld. Voorkomt namelijk erg veel ongemak kan ik jammer genoeg uit ervaring vertellen

FireBlade
11 februari 2003, 17:00
HELL YEAH
ik heb hem dan ook e-i-n-d-e-l-i-j-k op mogen halen. Hij bevalt egt uitstekend. Moet het alleen nog wel "ff" leren, hehehe. Maar ik ga ervooor, het lijkt me egt geweldig.

Greetz Rick
http://www.quillion.tk

Paradoxia
11 februari 2003, 17:05
Gefeliciteerd! En, bevalt het allemaal een beetje? :smile:

FireBlade
11 februari 2003, 19:22
jaman, egt geweldig.
heerlijke gitaar, vette amp
komt nog redelijk wat herrie uit, zon 15watter

ik ben blij :grin:

sash
11 februari 2003, 20:15
Gaaf! Gefeliciteerd! Je hebt wel erg lang moeten wachten :smile:

SiNiSTRaL
11 februari 2003, 20:21
Op 2003-02-11 17:00, schreef FireBlade:
HELL YEAH
ik heb hem dan ook e-i-n-d-e-l-i-j-k op mogen halen. Hij bevalt egt uitstekend. Moet het alleen nog wel "ff" leren, hehehe. Maar ik ga ervooor, het lijkt me egt geweldig.

Greetz Rick
http://www.quillion.tk


gefelici dude

ff vraagje, je hebt net een dag je eerste gitaar en je speelt al in een band?

Theije
11 februari 2003, 22:54
Tonika is idd een top winkel, k kom er regelmatig, aardige mensen die weten waar ze over praten.

FireBlade
12 februari 2003, 17:24
Sin, nee ik speel niet in die band hahaha.
ZIjn vrienden van me. Ik ben wel heel vaak bij de repetities enzow

:grin:

Ic3gl0vE
12 februari 2003, 17:36
groupie alert!! :grin:

FireBlade
16 februari 2003, 09:24
hehe..
ouwe rot alarm!

:grin:

FireBlade
25 februari 2003, 18:13
Oja mensen, ik had nog een vraagje. Nou heb ik dus die gitaar + versterker gekocht, en nou zit ik dus veel te oefenen enzow. Maar nou komt er een of andere ruis uit mijn versterker, als ik de snaren niet aanraak... ik heb et wel vaker gehoord, ook bij de amp van een kameraad, maar mijn Pa denkt dat et tog niet helemaal goed is... ALs je em uit zet, hoor je ook een soort Tik...
is dit normaal ??

(oja, ik had em ook wel bij versterkers kunnen zetten deze vraag, moek weer een heel nieuw topic maken enzow,... boeie)

Rick

Stitch
25 februari 2003, 19:45
De ruis die weggaat als je je snaren aanraakt en die tik in je versterker staan los van elkaar.

Bij de wat goedkopere (sorry!) gitaren treed die ruis altijd op. Hij vangt gewoon storing uit de omgeving. Dat is wel te verhelpen (ff zoeken op "shielding") maar dat is niet aan te raden als je nog geen ervaring hebt met gitaren (gitaarzaken kunnen het ook voor je doen, kost wat knaken maargoed). Je hebt er zowiezo 2 single coil elementen inzitten dacht ik he, dus die zijn bij voorbaat al wat gevoeliger voor storing van monitoren, gsm enzov.

Die tik in je versterker is normaal. Dat komt gewoon door inductie (fluxverandering in de spoelen doordat de stroom plotseling aan/uit gezet wordt). Beste is om je volume van je versterker helemaal uit te draaien en eem dan uit te zetten. Maar het kan opzich niet zoveel kwaad, tenzij je de versterker op volume 10 hebt staan (ik doe het nooit, teveel moeite).

Dus je gear is waarschijnlijk helemaal in orde hoor....
mzzls

FireBlade
26 februari 2003, 22:17
Ik zet em altijd op 0 als ik em uit doe, et volume dan he... ik heb ook het id dat het al minder wordt, dat getik en die ruis :S?

Mac-F
27 februari 2003, 13:11
Hee FireBlade!

Toch een Yamaha?
Kan dat wel als Honda-fan?

FireBlade
27 februari 2003, 14:37
als honda nou eens gitaren zou maken...
:wink:

DAVID01
27 februari 2003, 14:56
Die ruis waar je het over hebt is waarschijnlijk een aarde probleempje.
Zorg er altijd voor dat de stekker van je versterker altijd in een ge-aard stopcontact zit.
Waarschijnlijk (als het stopcontact echt goed ge-aard is) is je ruis zo goed als weg.
Succes met je gitaar &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: DAVID01 op 2003-02-27 14:56 ]</font>

FireBlade
1 maart 2003, 10:47
Hmm bedankt, maar.. et stopcontact IS geaard... vreemd he. Hmm et is volgens mij wel minder geworden. Maar wat ik laatst had. Ik heb dus een ouwe mic gevonden bij ons boven, was een draadje los, ik gesoldeerd. Hij doet et weer. Had ik laatst die mic in me hand,mic in me gitaarversterker.. en ik raad mijn stereo toren aan, krijg me tog een opdonder!! Zo niet te zuinig.. Weird stuff going on in Meppel.. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FireBlade op 2003-03-01 10:47 ]</font>