PDA

View Full Version : Algemene set up van effectpedalen??



Jim Haagmans
24 februari 2007, 20:00
Hey ik heb een probleempje met mijn effecten.

Ik heb een EHX Holy Grail, gewoon een bypass pedaaltuner, een Cry baby wah en sinds kort heb ik daar een Xotic AC-Booster bij gekocht.

Nolmaal gesproken hing ik mijn tuner en cry baby gewoon voor mijn versterker (marshall dsl 401) en mijn holy grail in de effects loop en dat werkte op zich prima. Nu met die AC booster ben ik echter een beetje in de war, hang ik hem samen met mijn cry baby en tuner voor de versterker, dan krijg ik een naar mijn idee abnormaal harde ruis (die gaat weliswaar weg als ik het volume en de gain op de AC booster nagenoeg wegdraai, maar dat gaat dan weer ten koste van het geluid). En hang ik de AC Booster samen met mijn holy grail in de fx loop, dan wordt de galm van de Holy Grail gigantisch overdreven wanneer ik de booster aanzet.

Wat is de gebruikelijke set-up voor een dergelijke combinatie van effecten??

help me! :D

Mitch
24 februari 2007, 20:03
Staat de ACB dan als laatste vóór de input van de amp ?

Jim Haagmans
24 februari 2007, 20:04
ja, na eerst de tuner, dan de cry baby en dan de booster

Mitch
24 februari 2007, 20:20
Vreemd. Misschien een iets te rumoerige eerste pre amp buis ? Hoef je weinig van te merken, totdat je 'm gaat boosten...

E-J
24 februari 2007, 20:23
Hey Jim,
Je kan beter altijd de Wahwah als eerste in de keten zetten.

Probeer dit eens:

Marshall DSL401 - Cry Baby - Tuner - AC Booster - EHX Holy Grail - gitaar.

Jim Haagmans
24 februari 2007, 20:32
Vandaag 20:23
EJ NL Hey Jim,
Je kan beter altijd de Wahwah als eerste in de keten zetten.

Probeer dit eens:

Marshall DSL401 - Cry Baby - Tuner - AC Booster - EHX Holy Grail - gitaar.


------------

Hoe bedoel je?? Dat als effects loop allemaal? of gewoon de Gitaar - Cry Baby - Tuner - AC Booster - EHX Holy Grail - en DAN de Marshall?? anders heb je het misschien verkeerd getypt

Mitch
24 februari 2007, 20:37
Ja, met een combo in je handen in plaats van je gitaar wordt zo zwaar hè :seriousf:

gitaar - wah - tuner - boost - Amp in
Send - reverb - return

Jim Haagmans
24 februari 2007, 20:52
heb hem nu precies zo staan maar hij ruist nog altijd enorm als ik de booster aanzet :(

the feable
25 februari 2007, 00:11
Boosters, Fuzzen, Distortions en Overdrives brengen altijd ruis met zich mee...
Goede kabels en goede voeding scheelt al veel...

Hoewel ik momenteel ook veel meer ruis heb dan ik wil.. :S

Jim Haagmans
25 februari 2007, 11:14
jammer jammer er valt natuurlijk mee te leven maar het is toch balen.

Van de andere kant heb ik nu wel lekker gauw feedback en dat heeft ook wel weer iets (A)

dr.distortion
25 februari 2007, 13:38
Wat je zou kunnen doen om ruis te onderdrukken: een noise suppressor of een noise gate. Daarmee vang je de meeste ruis (zo niet alles) af.

E-J
25 februari 2007, 13:57
Maar...dat ruis hoort niet. Boost je soms je leadkanaal op je Marshall bij die AC Booster? Het kan dan zo zijn dat je te veel gain heb, en dat de boel daarom gaat feedbacken. Als je bij wijze van spreken al feedback hebt als je slechts een cleanboost doet met eventueel dat wahwah ding aan...dan klopt er iets niet met of de versterker (V1 buis misschien?) of dat je kabels wel heel gaar zijn!

Jim Haagmans
25 februari 2007, 17:56
ja daar heb je gelijk in, ik gebruik hem om het overdrive kanaal van mijn marshall nog iets warmer te maken. Hij boost dan de highs die normaal niet zo mooi naar voren komen met mijn strat en hij geeft me meer sustain. Op de clean klinkt hij niet zo mooi zoals ik hem heb ingesteld en daar gebruik ik hem ook niet voor. Misschien dat ik dan inderdaad teveel gain heb maar ik heb de gain op de AC Booster ongeveer op de helft staan, dus ook niet echt overdreven. Maar hij geeft gelukkig geen feedback als ik de booster over het clean kanaal doe, dus misschien dat het inderdaad aan de combinatie van overdrive kanaal+acbooster ligt.

Maar zon noise surpressor is misschien wel een idee..
gaat dat ten koste van je geluid? en wat kost zoiets?

dr.distortion
25 februari 2007, 18:07
Bijvoorbeeld de NS2 van Boss, rond de 80 eurie....